1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Consider că deschiderea acestor subsecţiuni dedicate modelului A6 este excelentă.
    Încep un nou topic despre acest motor, considerând că dezbaterea acestor particularităţi pe alt topic ( galerie de admisie AAT) este oarecum nepotrivită.
    Promisesem o evaluare a creşterii performanţelor acestui motor (fără chip tuning) în vederea obţinerii unui comportament apropiat (putere, cuplu, acceleraţii) celui din specificaţiile cu care a ieşit din fabrică.
    Asadar am înlocuit (cu piese noi şi originale, mai puţin intercoolerul care este "home made") următoarele repere:
    -debitmetru
    -diuze injectoare
    -intercooler
    Pe lângă aceasta, am obturat complet valva EGR
    Judecînd în acest context comportarea motorului, apreciez că modificarea cu ponderea cea mai mare în comportamentul actual al maşinii o au diuzele. A dispărut fumul aproape complet, maşina trage altfel, poate că efectul trebuie coroborat cu schimbarea debitmetrului, dar numai schimbarea debitmetrului nu a produs aproape niciun efect. Acum pot face să crească viteza în treapta a 6-a începînd chiar de la 1000 rot/min, lucru care înainte nu era posibil, sau -mă rog- dura o veşnicie.

    Nu reuşesc să scap de o eroare: 00550 17-00 Start of injection regulaţion - control difference.
    Am scanat maşina cu vag-ul şi acestă eroare apare instantaneu după ştergere.
    De asemenea, nu ştiu de ce vag-ul îmi spune că timingul pompei este 10 grade BTDC în condiţiile în care cele trei semne de pe pompă, suportul ei şi fulie sunt coliniare.

    Il învit pe domnul ing. Titel Ionescu pe care îl şi salut cu acest prilej, şi care cunoaşte bine din câte-am înţeles aceste motoare, să-şi spună părerea.
    Mulţumesc!
     
  2. audi_100 Banned

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 100 quattro 2,5 tdi,an 1990
    Piesele care le-ai inlocuit sunt identice cu celelalte?Cum mergea motorul inainte?Piesa de sub capul hidraulic al pompei de inj.ai verficat-o?(data jos curatata,masurata),avansul la pompa,turbina data jos,curatata?
     
  3. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Multumesc pentru promptitudine!
    Toate piesele sunt absolut noi -aşa cum am spus- şi identice cu cele pe care le-au înlocuit.
    Nu ştiu la ce piesă de sub capul hidraulic te referi, (o poză eventual sau un cod) oricum, la pompă nu am umblat. Avansul pompei (cel static) l-am fixat când am schimbat cureaua, după manualul maşinii.
    Motorul mergea bine şi înainte, dar ajungeam la 100 km/h în 13 secunde în loc de 10. Turbina a fost demontată nu demult, cu intenţia de a o spăla şi decolmata, dar nu prea am avut ce, pentru că nu era murdară. Am dezasamblat-o totuşi să văd dacă intern nu sunt probleme funcţionale sau jocuri, dar acolo totul este OK. Un semn de-ntrebare am în legătură cu acel capilar care pleacă din intercooler şi care la mine nu ajunge nicăieri, este înfundat la celălalt capăt cu un şurub (aşa am luat maşina şi am descoperit această anomalie foarte târziu).
     
  4. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Felicitari pentru deschiderea acestui topic, il voi urmari cu interes. Ti-am trimis schema pentru acel capilar si sper sa-ti foloseasca. La mine, la un moment dat unul din cele 2 capilare de sus din N75 a iesit si pana sa-l descopar m-am bucurat de "noul" motor, parca era 3.0 si nu 2.5, asa ca eu cred ca s-ar putea sa ai o surpriza placuta dupa ce vei remedia acea improvizatie.
     
  5. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Mulţumesc Iulian pentru schemă.
    Cu siguranţă nu este aşa (la mine)cum apare pe schemă
    Nu ţi-am cerut voie s-o ataşez, dar mă gândesc că poate fi utilă si altora.
    Vezi atașament AEL boost pressure control[1].pdf

    Ceea ce nu înţeleg este acea zonă comună de la partea de jos a valvei N75 unde există un singur ştuţ dar în schemă apar două trasee unul cu linie continuă şi unul cu linie întreruptă. Este cumva o ramificaţie care la maşina mea nu există?
     
  6. audi_100 Banned

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 100 quattro 2,5 tdi,an 1990
    salut!

    Piesa de sub capul hidraulic(pe unde ies conductele din pompa si pleaca la injectoare) alba si rotunda cu o mufa alba cu 2 pini se numeste START OF INJECTION.Apropo de reglat avansul nu te supara dar vreau fara rautate sa-ti fac o comparatie:2 bucatari fac o ciorba,cel cu experienta o face fara carte si iese beton,iar incepatorul respecta cartea si iese pe langa.Turbina e de fapt un turbo compresor si nu mi-ai spus ce ai desfacut si ce ai curatat la ea. Crede-ma dar fiecare amanunt conteaza daca vrei performanta.Ai o teava subtire de la compresor(voluta turbinei)la westgate care se mai infunda=13 kw lipsa.Fara amanunte.........
     
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Două lucruri trebuie clarificate:
    1) Avansul, măsurat cu vag-ul acum doi ani când am schimbat cureaua, era 2 grade BTDC, iar in manualul maşinii scrie că avansul este 1,8 BTDC. Concluzia mea e că am lucrat corect. Acum însă, acelaşi vag îmi spune că-i 10 BTDC, fără ca cineva să fi intervenit în vreun fel la această maşină. Probabil piesa de care spui are o influenţă în acest sens, iar în privinţa ei te-aş ruga să-mi spui dacă o pot demonta de pe pompă fără să implice demontarea pompei de pe motor.
    2) Turbina a fost făcută bucăţele, mai mici decât atât nu se putea, inclusiv acea conductă a fost (numai la unul din capete) demontată si suflată cu aer comprimat. Nu era înfundată. De asemenea am demontat şi actuatorul ei pentru a mă convinge "live" că acţionează by pass-ul, şi că acel traseu deviat de gaze este complet închis în poziţia de stand-by a actuatorului. Tot ce-am făcut eu atunci la turbină n-a avut niciun rezultat. Abia când am înlăturat toba catalitică am simţit că am un motor de 103 kw.
     
  8. audi_100 Banned

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 100 quattro 2,5 tdi,an 1990
    1) 2Ani e o distanta enorma.Avansul pompei il face de la injectorul cu fir si start of injection(care ca sa-l demontezi treb. sa dai pompa jos)
    2) Catalizatorul trebuia suflat bine si curatat nu distrus.El ti-a spus ca ceva e in neregula!Probabil EGR-ul nu lucra,+mersul subturat in oras.Din cand in cind se mai curata cu motorul la 90gr si la turatia maxima de mers in gol! Deci sper ca ai inteles ca ori unde ai pune avansul daca ai o problema calc.il trage unde ii convine.
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Catalizatorul n-a fost distrus ci doar demontat de pe maşină. Acea sectiune a fost inlocuită cu un segment de ţeavă.
    ECU modifică avansul pompei cu maxim 3-4 grade funcţie de sarcină, turaţie, si poziţia pedalei. Dacă timingul pompei n-a fost fixat corect la schimbarea curelelor, motorul nu mai porneşte şi ECU n-are cum să intervină pentru a-l face să pornească. Electronica pompei nu suplineşte ci completează reglajul mecanic brut, iar injectorul cu fir nefiind un traductor de poziţie şi nici alimentat ca unul secvenţial, transmite către ECU informaţii despre cantitate nu despre momentul în care aceasta are loc. El nu poate fi influenţat de ECU să nu se deschidă sau să se deschidă mai devreme sau mai târziu, atâta timp cât presiunea unul lichid creată pe cale mecanică nu electronică, îl obligă să se deschidă şi să injecteze motorina.
     
  10. TTs

    TTs pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    @audi 100 nu mai da QUOTE la postul anterior,vezi regulamentul!
     
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Revin puţin asupra postului meu anterior. Probabil că implicit injectorul cu fir informează ECU si asupra momentului injecţiei furnizându-i un semnal electric determinat de mişcarea acului prin acel solenoid, dar din câte ştiu eu amplitudinea acestui semnal este folosită pentru a controla cantitatea injectată. Mă întreb totuşi, dacă ambele informaţii pot fi luate din acelaşi loc, ce ce rost mai are piesa aia albă?
     
  12. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    [Ceea ce nu înţeleg este acea zonă comună de la partea de jos a valvei N75 unde există un singur ştuţ dar în schemă apar două trasee unul cu linie continuă şi unul cu linie întreruptă. Este cumva o ramificaţie care la maşina mea nu există?[/QUOTE]

    Din ce am observat eu, aceasta schema se refera atat la AEL cat si la AAT, de aici si cele 2 variante. la noi, pe AEL, traseul corect este cel din N75 (stutul de jos) in intercooler iar la AAT duce in spatele admisiei. Poate ni se confirma de catre un coleg cu AAT.

    Legat de reglajele pompei, daca nu ai si tu, te pot ajuta cu capitolele din "So Wird Gemacht" - carte dedicata platformei C4 - insa va trebui sa te descurci cu limba germana, sau din manualul Haynes - in engleza.
     
  13. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Mulţumesc Iulian!
    Azi am convocat-o pe fică-mea să mă uit la Audi.
    Din ce-mi amintesc, există în mod sigur un capilar în plus pe maşina mea.
    De oriunde aş lua semnal de presiune (intercooler sau spatele admisiei) aceasta ar avea aceiaşi valoare.
    În privinţa pompei, n-am niciun fel de documentaţie despre reglajele acesteia nici în germană nici în engleză. Am o porcărie de manual HAYNES despre A6 C4 unde sunt date cuplurile de strângere ale şuruburilor apărătorilor de noroi, dar chestiile fundamentale pentru această maşină sunt tratate superficial.
    Trimite-mi te rog şi mie ce ai despre pompă. O să-mi bag puţin nasul în ea, am şi sculele necesare pentru demontat.
     
  14. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    La AAT , stutul de jos duce in furtunul de la gazele carter care ies din capacul culbutorilor.
     
  15. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Ceaţa-i din ce în ce mai deasă cu furtunele astea. Ori la dodoloi e băgat aiurea, ori la mine (noi) Iulian!
    M-am uitat ieri la maşină. Conexiunea de jos a valvei N75 era condusă în ştuţul recuperatorului de ulei (are un ştuţ lateral). Am scos-o de acolo si am legat intercoolerul de ea. N-am observat nicio schimbare de comportament la maşină. Rămâne întrebarea, acel ştuţ de la recuperator la ce se mai conectează?
     
  16. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Va salut, colegi ! Ref. la acele furtunase, ma voi mai uita si la mine inca o data, pentru buna regula.

    Socotitoarea mea a fost vizitata de un virus in ultimele zile si mai tot ce adunasem in 2 ani s-a pierdut. Atasez aici ce am mai recuperat, nu stiu daca te va ajuta.
     
  17. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Salut Iulian!
    Utile pozele! Păcat că ţi s-au compromis fişierele, poate reuşeşti să le recuperezi.
    Am mai descoperit o chestie ieri. Acel furtun destul de gros, care pleacă din spatele galeriei de admisie, la senzorul de presiune, este mufat pe un ştuţ de inox (pe galerie). Grosimea ştuţului te face să bănuieşti că diametrul interior al lui este de cel puţin 5 mm. Eroare! Abia intră acul! Şi la mine era înfundat. Uită-te şi tu la al tău.
     
  18. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Am umblat si eu pe la acel furtun, era imbacsit si l-am curatat. Totusi, diam. interior era de vreo 4 mm, nu asa mic cum zici ca e la tine. Ai idee cum se verifica acel senzor de presiune ? Cred ca voi relua cazul in acest week end, vorbim apoi.

    Legat de catalizator, poti sa-mi dai (pe mail) detalii, ma batea si pe mine gandul sa incerc varianta asta cu conducta. Multumesc.
     
  19. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu la interiorul furtunului trebuie să te uiţi, ci al ştuţului. Acolo e mic diametrul interior! Senzorul acela, deşi l-am demontat ieri nu m-am uitat cu atenţie la el. O să reiau astăzi problema mai amănunţit. Mă gândesc că nu poare fi decât un rezistor variabil, pilotat de o membrană. Probabil dacă suflăm în el cu ceva, şi-i măsurăm rezistenţa, aceasta ar trebui să se modifice, dacă este valid. Nu îndrăznesc să scobesc în el (ştuţ) cu nimic, să nu sparg membrana.
     
  20. audi_100 Banned

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 100 quattro 2,5 tdi,an 1990
    De aia nu functiona EGR-ul!
     

Distribuie pagina asta