1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. robert28

    robert28 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T 2001 AWT (Ex. A6 C4 2.5 TDI AAT)
    Jon in primul rand fa-i o diagnoza si vezi dacai ai erori pe modulul engine. Ambele puncte mentionate de tine eu cred ca sunt strict legate una de alta. Verifica pe modulul engine ce valoare are IQ-ul cu motorul cald la 90C. Eu cred ca porneste greu datorita distributiei gresite ori la pompa de injectie ori la distributia motorului dar cel mai sfant este diagnoza si un log in mers te va ajuta mult de tot.
     
  2. jon audi 100 2.5 tdi 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2011
    Locație:
    falticeni
    Masina:
    audi a6c4 ael
    Multumesc frumos de sfat. Afost gresit punerea la punct a injectiei si a avansului. rezolvat de catre domnul Cristi din Roznov. o seara placuta la toata lumea.
     
  3. mikafly 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    a6 c4
    Buna ziua tuturor! Aseara stand la semafor, motorul s-a oprit brusc.....facand un tronc scurt. Nu am insistat sa pornesc, nici la automat nici impins, de fapt am incercat la automat dar nu invartea. Dimineata am scos capacul de la culbutori si am constatat ca un tachetl este spart, inflorit. Daca a mai patit cineva ceva asemanator, sa imi dea o parere. La prima strigare, tachet plus supapa egal love.Sper sa nu fie vreun piston spart.Astept pareri. Multumesc.motor 2.5 ael
     
  4. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Probabil s-a rupt distribuția și a lovit pistonul în supapa scoțând-o prin tachet. Cred ca trebuie sa treci la demontat ca nu e de discuții deocamdată, pana nu demontezi. Cel mai probabil trebuie sa dai cel puțin chiulasa jos ca sa vezi daunele.
     
  5. mikafly 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    a6 c4
    Multumesc pt raspuns! Distributia e intreaga si la locul ei,nu atarna cureaua si nu e slaba. Maine ma apuc de demontat si omsa vad dimensiunea reala a pagubelor. Sper sa pot gasi piesele necesare la preturi decente.
     
  6. nicolaur 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2015
    Locație:
    GALATI
    Masina:
    Audi A6 C4 2.5TDI AEL 1996
    Inlocuire ECU (a6 c4) 2.5 tdi AEL

    Salut,
    In cazul in care se inlocuieste calculatorul motorului (2.5 tdi COD AEL ) masina fiind A6 C4 Quattro 2.5 tdi an 1996, in afara de ECU ce anume mai este necesar pentru a simplifica operatiunea?
    Intreb, deoarece la mine ECU este ars si inainte de a cumpara alt calculator sa stiu exact ce anume trebuie luat. Trebuie cumparat ECU tot de la o masina Quattro ?
     
  7. Balazs1985 Junior Member

    Înscris:
    13 Oct 2012
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi a4 b5. 1,9 PDTDI, AJM, 116 CP,2001
    Vin cu o rugaminte pentru cei de pe forum.Am un A6C4 2.5 TDI AEL, masina am cumparat acum 6 luni , masina funtioneaza ok, porneste usor nu scoate fum , perge pana si la 200km/h DAR tot lenes este se acceleaza lent.. Demarajul la 100km/h este undeva la 13 sec, motorul se tureaza incet, lent si in treptele inferuiare (1,2 si 3). ca si parametrii de demaraj parca ar fi un motor e 1.9 in caroseria asta. de la cine am luat masina a avut un accident si a recarosat si a pus motorul AEL intr un A6 care avea original AAT.. INtradevar vad ca motorul este AEL, dar oare de unde as putes stie ca nu cumva este cu calculator de AAT? Chiar si un AAT ar rebui sa fie mai vioi..
    Ce difera intre cele 2? calculatorul, pompa, injectoarele?
     
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pune diagnoza pe motor și vezi ce calculator are. Asta poți vedea și pe eticheta lui. La fel, vezi dacă ai injectoare de ael sau nu, pompa nu știu acum dacă difera dar poți verifica într-un program gen 7zap.com sa vezi.

    Totuși cred ca tu ai problema cu un furtun de presiune, de aia ai fum. Un aat cu injectoare de ael(dacă ai ael dar nu ai și calculatorul) ar trebui sa fie mai sprinten nu mai leneș. Deci ar fi asa. Debitmetrul măsoară aer, calculatorul da motorina pentru acel ael dar el pierzându-se pe traseu, nu mai are cu ce arde acea motorina de unde rezulta fum. Fa un log în mers pe canalul 10.

    Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Suspectez debitmetrul! El are o influență majoră asupra performanțelor acestui motor.

    N-ar strica s-arunci o privire și-n toba catalitică. Când gazele de ardere ce antrenează turbina, trec printr-o secțiune mult micșorată, presurizarea admisiei este dramatic afectată de o turbină care se rotește fără "vlagă".
     
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Eu nu prea am văzut debitmetru defect care sa măsoare mai mult ( ca fum nu iese dacă măsoară mai puțin), când se defectează ele măsoară mai puțin și îți taie din motorină.
    Oricum, vorbim vorbe fără loguri în mers.

    Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
     
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Eu n-am tras concluzia că acest motor ar avea probleme de carburație... Din textul postului #207 nu rezultă c-ar scoate fum, dimpotrivă, scrie clar că nu scoate!
    Demaraj lent înseamnă aer puțin și proporțional, motorină puțină! Dar aceasta arde corect!

    De regulă acest model de debitmetru (cu clapetă împinsă de fluxul de aer), se defectează prin metalizarea sectorului de grafit pe care "calcă" cursorul, astfel valoarea semnalului electric avut la începutul cursei, diferă foarte puțin de cel de la mijlocul ei.Cu alte cuvinte, degeaba vine aer, dacă e măsurat incorect.
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Da, ai dreptate. Am avut impresia ca scoate și fum, m-am uitat în viteza. În situația asta e foarte probabil debitmetrul.

    Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
     

Distribuie pagina asta