1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul benzina 2.3 cod AAR - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de juliano86, 13 Iun 2011.

  1. marius100quattro 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2011
    Locație:
    lipanesti prahova
    Masina:
    audi 100 quattro,motor 2309cm3,an 1993
    Multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ai raspuns alex hobeanu.
    O sa caut un set de injectoare pe la dezmembrari si o sa vad daca am rezolvat problema.
    As vrea sa te mai intreb inca o chestie: un quattro ajunge la 100 km pe ora in 3 km distanta si pot spune ca urca foarte greu in ture in sarcina, in gol se tureaza foarte, foarte bine.



    Am rugamintea sa faci un efort ca sa formezi propozitii si fraze intr-un mesaj scris pentru ca altfel nu se intelege nimic din ce vrei sa spui in mesaj. Si mesajul tau anterior tot din acest motiv a fost editat. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2011
  2. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Daca citeai cu atentie vedeai ca am facut precizarea "noi". La o masina de aproape 20 de ani piesele de la dezmembrari nu prea mai sunt bune de nimic. Injectoarele au in componenta lor interna un varf din cauciuc rezistent la benzina (viton) care in timp datorita temperaturilor ridicate si a vechimii devine foarte dur si nu mai etanseaza. Asta e o parte a problemei, cea care te afecteaza in mod evident, dar mai exista una. Datorita depunerilor si a uzurii mecanice injectoarele nu mai pulverizeaza corect ceaa ce duce la un consum crescut si putere scazuta. Apoi sunt o gramada de alte piese care trebuie schimbate, am povestit in post-uri mai vechi asa ca nu o sa mai repet. Masinile astea din punctul meu de vedere sunt prea vechi si economic nu se justifica investitia de a le repara. Poti sa mai tragi de ea cat se mai poate, cu investitii minime, atat cat sa iti faci treaba cu ea pana vei avea bani de ceva mai nou. Eu unul nu am procedat asa, dar la mine a fost ambitia si de multe ori si niste bani in exces.
    Referitor la problema cu acceleratul la 100Km/h nu stiu ce sa iti spun. trebuie sa vezi ce timp dadea audi pentru motorizarea asta. Probabil ca sunt ceva probleme pe la motor dar sistemul quattro mananca destul de multa putere iar audi 100 este destul de mare in comparatie cu 80-ul. 80 cu tractiune fata trage bine cu acest motor iar viteza maxima este undeva pe la 215 -220 km/h. Oricum nu se compara cu 1,9TDI 131cai de pe A4 B6 sau 2,0 TDI 140cai de pe modelele mai noi care au un cuplu mult mai mare si o acceleratie mult mai spectaculoasa.
     
  3. raducu79

    raducu79 Junior Member

    Înscris:
    14 Ian 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S6 2.2 20v turbo 1997
    Audi 100 2.3E

    Buna seara. Am cautat dicutii in legatura cu subiectul dar nu am gasit.
    Am un prieten care are un Audi 100 2.3E din 93' benzina la care se intampla urmatoarele: Porneste la sfert, motorul functioneaza impecabil pana la un moment dat cand se incalzeste dupa care se opreste. Daca incearca imediat sa-l porneasca nu reuseste decat daca il lasa sa se raceasca.
    Multi si-au dat cu parerea si prieteni si mecanici ba ca ar fi injectia ba pompa de benzina. A dus-o si la service ce-i de acolo neputand sa ia legatura cu calculatorul masinii. Din ce am cautat eu pe net (mai multe tipuri de auto cu aceasi simptoma), nu facea nimeni referire la injectie sau pompa sau mai stiu eu ce decat ca in majoritatea discutilor puneau accentul pe un senzor de turatie de la arborele cotit.
    Daca este cineva care a patit ceva de genul il rog sa-i dea un sfat .Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Noi 2011
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Audi 100 din 1993 (C4) are motor cod AAR care este practic la fel cu NF si NG. Acest motor nu are senzor de turatie la volanta, deci problema sigur nu este de acolo. Pe distribuitorul de aprindere (numit incorect si delcou) exista un senzor hall care este singurul senzor de pozitie / turatie al acestui motor. Ceea ce ai de facut este sa determini daca este o problema de aprindere (nu ai scanteie) sau o problema de alimentare cu combustibil. In primul rand trebuie verificat daca atunci cand nu porneste exista scanteie. Daca exista si este suficient de puternica atunci problema este de la sistemul de injectie si trebuie sa verifici in primul rand presiunea in sistem, care trebuie sa fie in jur de 6,5 bari. Daca presiune este corecta inseamna ca amestecul nu este corect si aici cea mai probabila cauza este senzorul de temperatura a lichidului de racire defect. Pe parcursul verificarilor trebuie sa ai in vedere urmatorul lucru - pompa de benzina nu functioneaza decat atunci cand axa cu came se roteste si senzorul hall detecteaza acest lucru.
    Din experienta iti spun ca principalele cauze ar putea fi:

    senzorul hall defect - functioneaza la rece dar nu si la cald
    injectorul de pornire la rece - nu inchide bine
    pompa de benzina
    senzorul de temperatura pt ECU si ICU (cel cu 2 terminale)

    Diagnoza la acest motor se face cu un led si un buton - se numeste blink code. Daca vei cauta prin posturile mele mai vechi vei gasi cum se face, dar in cazul tau nu cred ca te va ajuta foarte mult.

    Daca mai ai nelamuriri ma poti intreba. Cunosc foarte bine aceste motoare si iti pot raspunde la orice intrebare despre ele.

    Succes !
     
  5. raducu79

    raducu79 Junior Member

    Înscris:
    14 Ian 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S6 2.2 20v turbo 1997
    Iti multumesc frumos de raspuns.Daca ai sau cunosti pe cineva cu un service sa-l recomanzi ar fi perfect pentru ca nu multi (cum scriai mai sus) se baga la aceste motoare.Respect si o zi buna
     
  6. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Din pacate nu iti pot recomanda pe nimeni.
     
  7. adio333 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2011
    Locație:
    oradea
    Masina:
    audi 100 2,3 92
    Fratilor nu mai investiti bani in motoarele 2.3 benzina, stim cu toti ca sunt probleme cu sistemul de injectie. Eu unul am o instalatie de GPL pe un 100 2.3 si am rezolvat problema si cu pompa de benzina si cu injectoarele, deoarece gazul, nu mai are legatura cu sistemul de injectie. Cel putin la mine asa este montat incat nu are legatura.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Noi 2011
  8. Calin

    Calin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    90,2.3,1989
    Salut baieti,
    Am un Audi 90 2.3 benzina si nu imi porneste la cald. Ma puteti ajuta careva va rog ? MUltumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Mar 2012
  9. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Verifica senzorul hall.
     
  10. Calin

    Calin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    90,2.3,1989
    Unde gasesc senzorul ala ? cineva m-a speriat putin zicandu-mi ca motoarele astea sunt ireparabile.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Mar 2012
  11. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Locul de unde pleaca fisele spre bujii se numeste delcou. Pe delcou, pe o parte ai o mufa cu 3 pini. Daca dai jos delcoul, ai sa vezi ca acea mufa merge intr-un senzor. Acel senzor este senzorul hall.
    Eu am patit sa nu mai porneasca motorul la cald si de vina a fost acel senzor.

    Spune-i la acel cineva ca daca nu se stie la aceste motoare, sa nu isi bata gura degeaba. Sunt ele mai greu de diagnosticat, si nu multa lume le cunoaste, dar in nici un caz nu sunt ireparabile!
     
    Ultima editare: 5 Mar 2012
  12. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Imi poate spune si mie cineva ce consum au motoarele 2.3 pe audi 100? urban/mixt. Multumesc anticipat!
     
  13. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    CONSUM MOTOR 5 CIL. 2309 cc

    Salut Domnule,

    De curiozitate :"ce-ti pasa tie " de "antichitati" ??
    Vad ca ai o alta "minune" a tehnicii germane cu care sa-ti "bati capul".:)

    Dar totusi,ca sa nu fiu "oarecum",o sa-ti dau un raspuns la "problema" care te framanta:
    -oras:mers CIVILIZAT(fara porniri "in tromba" si mers ca la curse)10-10,5/100 km;
    -extraurban: mers viteza constanta 100-120/h-6,5-7/100 km.
    Chestie verificata de mine pe Audi 100 2.3 E,C.V. Automata

    Sanatate maxima !!
     
  14. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Multumesc pentru raspuns.
    Aceste "antichitati" valoreaza mai mult decat alte "minuni" din ziua de azi(cel putin in viziunea mea). Sunt masini facute pentru om nu impotriva lui.Deasemenea cred ca pretul pentru o astfel de masina si cu dotarile la care un logan din 2011-2012 nici nu viseaza te pot convinge sa alegi o "antichitate". In plus consumul mi se pare mai mult decat rezonabil, pe mine ma interesa mai mult la un 2.6 quattro, insa nu prea am vazut pe forum si m-am gandit ca o sa primesc un raspuns mai repede la un 2.3. Numai bine!
     
  15. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Mers sportiv prin oras, 14-16%. Mers extraurban mie imi ia undeva la 8%. Cutie manuala si motorul are 350 000 km. Mi se pare rezonabil :)
     
  16. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Si mie mi se pare mai mult decat rezonabil un asemenea consum, avand in vedere ca un motor 1.6 consuma extraurban aprox 7l/100km.
     
  17. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Exista si automate in 5 sau toate audi 100 2.3 sunt in 4? Cred ca ar face o mica diferenta de consum.....parerea mea.
     
  18. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Pentru audiurile 100 din generatia 1982–1991, au fost puse:
    cutii automate: 3 sau 4 viteze
    cutii manuale:4 sau 5 viteze

    Pentru generatia 1991–1994, au fost puse:
    cutii automate:4 viteze
    cutii manuale: 5 sau 6 viteze.
     
  19. toro73 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2010
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi 100 2.3litri 1994
    audi 2,3 e aar cod motor

    am probleme cu motorul nu prea mai vrea sa mearga si se tura inainte acum nu se mai tureaza dar,se biblbaie la relanteu si cind vreau sa demarez ami da un sut de parca se ineaca ce sa fac ?ajutor
     
  20. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    La reglajul de pe regulatorul de presiune diferentiala (caramea cum ii spui tu) nu se umbla. Reglajul se face in fabrica in functie de tipul de motor. Au fost multe variante, pentru diferite motoare de VW sau Audi, care desi arata la fel au presiuni diferite de lucru. Nu ai ce sa cureti la el, atunci cand nu mai functioneaza trebuie inlocuit. Pe partea superioara exista un cod de identificare din 10 cifre. Pentru motoarele NF/NG/AAR codul corespunzator este 2437020009.
    Cauta alt regulator la dezmembrari sau daca iti permiti cumpara unul nou pentru inca se mai fabrica. (este in jur de 400 de euro). Nu cumpara cu alt cod pentru ca nu o sa mearga.

    Este important sa intelegi o chestie simpla dar pe care multi din pacate se incapataneaza sa o ignore. Motoarele astea au un singur reglaj, respectiv cel de CO si eventual si cel referinta al aprinderii, dar care nu este esential. Acestea nu se 'deregleaza' niciodata iar atunci cand motorul incepe sa mearga prost inseamna ca ceva s-a defectat sau este uzat peste limita admisa si trebuie inlocuit. Sunt multe lucruri pe care le poti 'regla' dar nu vrei face decat sa complici problema initiala si sa faci reparatia si mai dificila.

    De reparat se pot repara aceste motoare dar sunt bani multi de cheltuit si din punct de vedere strict economic nu merita.
     

Distribuie pagina asta