1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul PD 1.9 - 2.0 diesel la A3 8P - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de WRS, 31 Mar 2010.

  1. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Corectii"doi si ceva", mai exact cat pt.ca este important!!
    Nu cred ca nu a gasit nici o eroare!!
    In momentul in care se opreste pompa se aude??

    In Iasi nu stiu pe nimeni dar pot sa ti recomand pe colegul @EEXCALADE in Bacau.
     
  2. AlexAXI 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iun 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI BKC
    Salut, Romy. In primul rand, vreau sa-ti multumesc pentru efortul de a-mi raspunde. Singura eroare pe care mi-a dat-o vcds-ul a fost de misfire, deoarece masina imi pornea la a 10-ea cheie.

    Revin cu update-uri: Am citit toate postarile legate de "opritul in mers 1.9 tdi" si am decis sa verific (din nou) filtrul de motorina, sa nu fie infundat. Am desfacut primul surub, iar cand l-am scos pe al doilea, capacul filtrului a bufnit exact ca o sticla de sampanie, improscand cu vapori de motorina si aruncandu-mi garnitura capacului in afara. Concluzie: presiune in capsula filtrului. Am scos filtru, acesta era aproape uscat in partea de sus, iar nivelul motorinei din capsula era undeva la un sfert. Dupa ce am facut verificari amanuntite, am constatat ca returul era obturat de catre supapa uni-sens montata de catre un tampit de mecanic in urma cu un an. Ca sa explic, in urma cu un an, am inceput sa am probleme cu depresurizarea circuitului de motorina (evident si pornire foarte grea la rece), am fost la un incompetent(pe nume Gabi, ce poarta sapca intoarsa), care mi-a sugerat si montat o supapa uni-sens. Ideea lui a fost buna, doar ca mi-a montat-o pe retur (nu pe tur, cum am inteles ca se face) si a pus-o invers. Eu am circulat asa timp de mai bine de un an(cu returul obturat/blocat), timp in care am facut ceva mai bine de 25000 de km.Chiar daca masina a mers bine, in acest timp, mi-au picat pe rand: pompa tandem, garnituri injectoare(+ bagat motorina in baia de ulei), pompa electrica din rezervor, iar in ultima instanta masina a inceput sa se opreasca in mers. Am anulat supapa uni-sens, iar acum am 2 mari probleme:
    1. A reaparut motorina in baia de ulei, voi fi nevoit sa schimb din nou garniturile la injectoare, uleiul si filtrele. Acest lucru il voi face in cursul saptamanii acesteia.
    2. Masina nu se mai opreste in mers, dar la pornire merge in 3 cilindri (mai mult ca sigur am corectii mari pe injectoare -> precizez faptul ca nu am VCDS sa-mi pot face singur un log). Dupa ce merg putin sportiv si se incalzeste motorul isi revine, merge rotund, trage foarte bine, dar daca stationez cateva minute la relanti incepe iar sa trepideze si sa mearga in 3. Voi ce parere aveti? Eu nu sunt mecanic, dar realizez faptul ca masina mea a mers un numar mare de km cu returul blocat si asta mi-a dat peste cap tot sistemul. Dupa cum spuneam, zilele astea voi schimba din nou garniturile la injectoare, le voi regla si voi schimba toate filtrele. Oare este suficient? Voi ce parere aveti ? Va multumesc si promit ca revin cu update-uri.
    PS: pentru cei care sunt din Iasi , evitati service-ul auto din cart. Pacurari de langa Kaufland.
     
  3. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Degeaba schimbi oringuri daca ai uzura in chiuloasa(trebuie verificat), un vdcs pe masina o sa te lamureasca starea injectoarelor(posibil unul sau mai multe cu probleme)DAR nu este neaparat sa fie de vina injectorul ci sa ai o alta cauza, de restul imi pare rau.

    Concluzia e ca iti trebuie o diagnoza amanuntita si un baiat priceput.
     
  4. AlexAXI 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iun 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI BKC
    Spusem si in prima postare: in urma cu 3 luni, am inceput sa am probleme mari cu pornirea dimineata, pornea la a 3-a cheie si scotea un fum innecacios timp de cateva secunde, dupa care am constatat ca imi ajungea motorina in ulei.Am fost in service si am schimbat oring-urile, chiulosa a fost inspectata si nu avea uzura sau zgarieturi. Dupa schimb, motorul a mers foarte bine si n-a mai bagat motorina in baia de ulei.Toate au fost bune pana saptamana trecuta, cand mi s-a oprit masina in mers si am constat ca pompa din rezervor s-a ars, am schimbat-o cu una noua si cand am pornit masina, motorul a inceput sa nu mai mearga rotund. Am pus VCDS pe injectoare, dar nu ne-a ajutat foarte mult, deoarece: in prima faza, primele 3 injectoare aveau corectii normale, iar 4 avea 2.21 .
    Dupa ce am dat o tura prin cartier, corectiile au revenit la normal pe toate injectoarele si motorul a inceput sa mearga rotund, apoi dupa ce am stat 3,4 minute la relanti motorul a inceput sa mearga din nou in 3, ne-am uitat pe vag: inj 4 avea corectie 0.5, dar o luase razna inj. 2 (corectie de 2.8) si inj. 3 (corectie de 2.09). Iarasi am luat masina la fugarit vreo 5 km, condus agresiv, schimbat numai dupa 3000 rpm, ne-am intors in parcare, motorul mergea rotund. Dupa alte 5 minute de stat la relanti, povestea s-a repetat. Baiatul cu VCDS-ul mi-a spus clar ca nu stie ce sa-mi spuna(si-i dau dreptate), deoarece valorile corectiilor variaza foarte tare pe fiecare injector.Din ce mi-a explicat: daca un injector ar fi defect, ar fi tot timpul, adica n-ar avea momente fluctuante(sta la 2.5 dai o tura de cartier si revine la 0.6 , opresti / pornesti motorul si urca la 1.8, dai o tura si coboara din nou la 0.6 apoi stai 5 min la relanti si urca la 2,4 ). Asa tind si eu sa cred... altceva provoaca acest "malfunction".
    Imi amintesc ca acum 2 ani cand am cumparat masina, aveam, la fel, un trepidat tampit la relanti, am fost la acelasi baiat cu acelasi VCDS, mi-a spus ca inj.1 avea corectii peste 1.8 (nu-mi amintesc exact valoarea, dar cu siguranta corectia nu fluctua, puteam sa pornesc motorul de n ori si sa-l fugaresc in toate felurile, corectia pe injector era mereu anormal de mare), mi-a inversat inj_1 cu inj_2 si masina a mers perfect o buna perioada de timp.
    Maine ar trebui sa merg la un baiat priceput sa-mi schimb din nou oring-urile la injectoare + uleiul + filtrul de ulei, motorina si aer si sa le regleze dupa manual. Vreau sa-l rog sa-mi verifice cu un manometru presiunea cu care vine motorina din rezervor si daca pompa tandem functioneaza corespunzator. Altceva, nu mai stiu...
    Sper sa se rezolve problema, pentru ca efectiv m-am saturat sa bag atatia bani in masina asta. Inainte am avut un E36 din '93 , l-am dat pentru ca pragurile erau putrede si consuma 14% prin oras, dar sincer imi dau seama ca am facut o mare prostie.
    M-am luat dupa "cunoscatori" si mi-am luat mult laudatul 1.9 TDI, care s-a dovedit a fi un kkt.Pe langa toate astea, mecanicii buni sunt pe cale de disparitie si sincer m-am saturat sa dau sute si iar sute de lei pe manopere facute in bataie de joc. Eu sunt inginer automatist, dar lucrez in IT software si va spun sincer ca ma gandesc ca asa cum am putut sa invat java as putea sa -mi inchiriez un garaj si sa ma apuc de invatat mecanica. Daca n-o sa-mi iasa, pb, vand masina si-mi iau cal....
    Am sa revin cu update-uri zilele urmatoare, dupa ce reusesc sa schimb cele enumerate mai sus.
     
    Ultima editare: 20 Sep 2017
    Fallen apreciază asta.
  5. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    O solutie buna/exacta e sa dai toate 4 inj.jos si sa le verifici pe un banc specializat.
    De a lungul timpului am vazut ca, chiar daca corectiile sun ok in vdcs realitatea este alta.
     
  6. AlexAXI 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iun 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI BKC
    Va salut. Asa cum am promis, revin cu update. Problema s-a rezolvat astfel:

    1. s-au inlocuit garniturile la injectoare, inj2 si 3 aveau garniturile farmate rau.

    2. s-a verificat cablajul care a fost okay.

    3. s-a facut reglajul la injectoare by the book.

    4. s-a inlocuit filtrul de motorina, aer, ulei si uleiul.

    5. am schimbat bateria. Nu are legatura neaparat cu problema avuta, dar din cauza problemelor cu pornirea greoaie am reusit sa o termin pe cea veche.

    6. la final, s-au verificat parametri pe vcds si am corectii foarte bune, toate sub 0,4 .

    Motorul nu mai trepideaza la relanti si trage foarte bine. Porneste la sfert, doar ca in momentul pornirii se smunceste putin, iar mecanicul mi-a sugerat sa rectific electromotorul si daca va face la fel, mi-a explicat ca trebuie facuta o modificare in soft-ul ECU-ului.Cu siguranta voi face si lucrul acesta dupa ziua de leafa. Mi s-a explicat ca electromotorul de pe BKC are o problema de functionare si din cauza acestuia motorul ar porni smuncit. Are logica, stiam astfel de probleme la vechile dacii. In sfarsit....

    Problema cu pornirea smuncita o am de 2 ani, de cand am cumparat masina si el e primul mecanic din zecile pe la care am fost, care a fost de acord ca motorul nu porneste corespunzator. Majoritatea incercau sa ma convinga ca pornirea este normala sau ca smuncitura provine din volanta(pe care am schimbat-o acum cateva luni si evident, fara nici un efect).
     
    Radoo91 și bc74abs apreciază asta.
  7. Napster428

    Napster428 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2017
    Locație:
    Severin
    Masina:
    A3 8P 2005, 1.9TDI
  8. oviand

    oviand 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI 2009
    Aveti idee de la ar putea sa dea in nas, ca un soc, ca si cum nu ar primi motorina pentru o secunda? Uneori face si de 2 ori la rand socul asta: soc, pauza 1 secunda in care urca in turatie dupa iar soc.***** Chestia asta se intampla doar intre 1800-2200 turatii, in primele 3 viteze a aparut momentan. A fost facuta revizia completa, distributie, filtre, ulei 5w30, scos pompa motorina si curatata, dar tot asa face. A fost scoasa din nou pompa astazi si e curata. Pe diagnoza nu iese nimic. Aveti ceva idei?

    *** - defapt e mai putin de o secunda
     
  9. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Verifica etansietatea interna a egr-ului
     
  10. Catalin B 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 1,9 TDI, 105 HP, 2004
    Salutare,

    Am urmatoarea problema: Daca masina nu este pornita timp de 4-5 zile, la prima cheie masina porneste initial si se opreste dupa o secunda. La urmatoarele chei nu mai vrea sa porneasca nicicum. (electromotorul invarte bine, dar nu apare explozia). La recomandarea unui mecanic, am reusit sa o pornesc cu spray la admisia de aer. Odata ce masina a pornit, urmatoarele zile porneste perfect la prima cheie oricand (cald/rece), singura conditie este sa nu stea nepornita mai mult de 4-5 zile.
    Mentionez ca masina a fost verificata intr-un service din Bucuresti: nu i-au gasit nici o problema pe partea mecanica/de alimentare si nu a aparut nici o eroare pe tester. Masina are baterie noua de o luna, schimb ulei/filtre de 2 luni.

    Ce banuiesc eu, este ca odata ce porneste masina, in urmatoarele 4-5 zile nu se pot depista eventualele anomalii (totul functioneaza normal). Cred ca ar trebui verificata atunci cand nu porneste, dar nu stiu daca testerul arata ceva daca motorul nu este pornit.
    Tind sa cred ca ar fi totusi o problema cu alimentarea cu motorina dupa simptome, ca si cum ar prinde aer daca sta mai mult timp (dezamorsare).

    S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema?
    Multumesc.
     
  11. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    E simplu/supapa de pe filtru/oringuri/pompa tandem.
    Spune ne tipul de motor.

    Pe tester nu o sa ti afiseze nimic!
     
  12. Catalin B 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 1,9 TDI, 105 HP, 2004
    Motorul este cod BKC, 1896 cmc, 77 kW
     
    Tfn apreciază asta.
  13. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Nici nu stii ce motor ai, e un BKC de 1.9 tdi 77kw 105 CP.

    Se aplica ce ti am spus eu.
     
  14. luigyvs07 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a3, 1.9 tdi. 2004
    Salut. Am o problema la un audi a3 8P 1.9 tdi. Masina nu mai mergea si i-am schimbat filtrul de motorina. Am mers inca vreo 8 km dupa care a inceput sa palpaie becul de la bujii si a intrat motorul in lamb mode se tura pana la 3500. Mi s-a oprit si porneaaa fff greu. Am dus-o la mecanic si i-a dat senzorul de la arborele cu came. L-a schimbat si pe ala si da aceeasi eroare. Masina porneste fff greu si palpaie mereu becul de la bujii. Pompa de motorina baga, egr l-a curatat mecanicii. Se aprind toate luminile la stop pe frana. Are cineva vreo idee ce ar putea fi?
     
  15. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Posteaza eroarea
     
  16. luigyvs07 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a3, 1.9 tdi. 2004
    Am rezolvat. Am schimbat senzorul de la arborele cu came si dupa dadea aceeasi eroare. Problema era la un fir care era intrerupt. Asta este bine ca s-a rezolvat seara faina la toti
     
  17. ciortos

    ciortos 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    a6,2.0 diesel, 2015
    Salut. Am si eu o problema la un audi a3 8P 1.9 tdi din 2007. masina porneste doar cand vrea ea:) are momente cand porneste absolut normal, si momente cand dai la cheie si efectiv dai in gol. nu se aude nimic, nu face nimic, pe bord nu se aprinde nimic in plus fata de ce e normal. astept cateva minute si dau la cheie pana porneste. am pus aseara testerul pe ea, nu a aparut nici o eroare.
     
  18. SVG22

    SVG22 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2.0 TDI CBBB 2009 170 CP Quattro
    Bateria, electromotorul, alternatorul, le ai bune?
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce rost are sa verificam, mai bine intrebam pe forum ca ghicim mai ceva decat Ildiko Balmus.
     
  20. syr 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2018
    Locație:
    tecuci
    Masina:
    audi, 1.9, 2007
    Am o problema enervanta la un Audi A3 din 2007 cu motor 1.9 motorina: se opreste la viteze mici, cand merg prin oras, pur si simplu se opreste fara martori in bord sau balbaiala-trepidatii, parca ii taie cineva motorina sau parca primeste o comanda de la un senzor - mentionez ca se opreste doar motorul fara sa taie curentul complet. Incerc sa pornesc imediat si nu reusesc, invarte dar nu porneste. Dupa care astept cam 15 minute si cand dau la automat motorul porneste dar mai greu, de parca nu ar avea motorina (ceva gen: "hic hic hic - da sa porneasca - hic hic - porneste - merge perfect) si pot pleca. Mai merg 3-4 zile patesc acelasi lucru, dar intervalul de timp variaza mai des , sau rar. La drum lung cu viteza de croaziera nu face probleme, doar prin oras. La pornire dimineata merge perfect. Uneori, cu motorul la relanti, cand stau la semafor, tremura masina.
    Am mers la cineva priceput si iata ce am aflat:
    Pusa pe tester injectoarele arata parametri normali, pusa pe tester dupa ce se opreste si nu imi spune nimic de imo sau ECU. Am inteles ca trebuie dat jos bordul si dezactivat imo ca sa nu mai am probleme. A avut cineva aceeasi problema, cum a rezolvat ? Inca nu am schimbat cheia, sa incerc cu a doua cheie sa vad daca face la fel .
    Totusi am avut o problema la avans, era la extrem (-4) si masina nu avea putere dupa 100km/h, nu reuseam sa ajung la 140km/h, foarte greu si din lung. Am refacut avansul la 0 si acum are putere pina in 140km/h dupa care accelereaza cum vrea ea, degeaba apas eu pe acceleratie ca ea merge molcom si ajunge greu la 150. Totul schimbat nou, filtre si restul .
     

Distribuie pagina asta