1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul PD 1.9 - 2.0 diesel la A3 8P - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de WRS, 31 Mar 2010.

  1. syr 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2018
    Locație:
    tecuci
    Masina:
    audi, 1.9, 2007
    am mai pus tester si apare eroare 16346 - Control Module faulty/defective (ROM Error) . Oare de aici sa fie toate problemele ?
     
  2. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Ia legătura cu colegul @EEXCALADE si te va rezolva el !
     
    syr apreciază asta.
  3. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Nu stiu daca tine de motor sau nu, dar postez aici. Mi se pare ca am mai postat odata, sau poate in alta parte, nu mai stiu. Imi cer scuze daca am mai postat.
    Problema e simpla: Cand pornesc aerul conditionat, simt ca am 1.3 tdi 60cp.

    Daca pornesc masina fara aer = trage perfect
    Daca pornesc masina si pornesc aerul = 1.3 tdi
    Daca pornesc masina, pornesc aer, dupa care il opresc = 1.3 tdi.

    Singurul mod in care masina merge bine, este cand nu pornesc aerul deloc.
    Care poate fi problema?

    Nu am nici un fel de eroare pe VCDS, aerul merge impecabil pe toate gaurile, pe toate temperaturile.
    Completare freon - 2016
    Distributia - 2016
    La schimbarea distributiei am schimbat: role distributie, curea distributie, curea accesorii si pompa de apa.

    Eu ma tot gandesc ca este compresorul gripat si cumva afecteaza puterea masinii. Este normal ce zic, sau aberez?
     
  4. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Fa niste loguri in mers cu compresorul oprit si pornit sa le comparam..Practic toti simtim o lipsa de putere cu aerul conditionat , dar nu asa mare ca la tine.
     
  5. Cristian2788 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2019
    Locație:
    Filiași
    Masina:
    Audi A3 8p, 1.9 TDI, 2004
    Salut
    Am o problema la un Audi a3 1.9 BKC 2004, poate cineva s-a lovit de problema asta si ma poate indruma.
    Cand merg sub 2000 de ture, indiferent de viteza in care sunt, uneori daca apas acceleratia masina nu mai creste in ture si imi scoate un fum gros,negru.
    De ex. sunt in viteza a 5a pe la un 90km/h si am pedala la un 50% daca accelerez nu imi trage deloc si scoate acel fum.isi revine numai daca iau piciorul de pe acceleratie si accelerez din nou.
    Am pus-o pe tester si mi-a dat urmatoarea eroare:
    16683 - Control presiune turbo
    P0299 - 000 - limita reglaj admisã depãsitã în jos
    împrejurari cod:
    RPM: 2310 /min
    cuplu: 184.0 Nm
    viteza: 83.0 km/h
    sarcina: 58.8 %
    tensiune: 14.44 V
    valori binare: 11000000
    pres.absoluta: 2029.8 mbar
    pres.absoluta: 1479.0 mbar
    Am fost la mecanic si am schimbat ciuperca de la turbo dar problema inca persista.
    Daca trec de 2300-2400 de ture masina trage de rupe...nu cred ca turbo e de vina.problema se manifesta de la 1600 pana la 2100 rpm.
    Are cineva idee ce ar putea fi?
     
  6. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Turbina necesita curatare/reconditionare
     
    bc74abs apreciază asta.
  7. Cristian2788 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2019
    Locație:
    Filiași
    Masina:
    Audi A3 8p, 1.9 TDI, 2004
    @EEXCALADE multumesc pt raspuns dar nu sunt sigur ca este de la turbina pt ca problema se manifesta si in turatii joase, gen 1700, pana sa intre turbo in functiune
     
  8. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Da mai, omule, geometria e blocata si face overboost. Schimba mecanicul si cere banii inapoi pe "ciuperca".
    Daca @EEXCALADE , care repara masinii zi de zi, iti spune ceva tu dc te indoiesti?
    Mai schimba, dupa mecanicul tau, motorul si o sa vezi ca face la fel.
     
    bc74abs apreciază asta.
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Egr/clapeta shut-off ?
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cristian nu cititi nimic. In primul rand se face diagnoza in engleza nu cu o mizerie de clona chinezeasca cum ati facut voi diagnoza. Am mai scris dar ma repet pentru ca nu cititi si nu invatati nimic:

    Positive deviation = turbina murdara / geometria blocata-intepenita.

    Inseamna ca presiunea masurata este mai mare decat cea pe care urmareste ECU sa o primeasca. Adica vanele turbinei sunt deplasate spre pozitia "boost mare" fata de cat ar fi cazul.

    Cauze:
    - Excess de vacuum inspre membrana actuatorului. (decupleaza furtunul de vacuum si astupa-l apoi vezi daca mai reapare eroarea)
    - Membrana actuatorului ruginita/murdara/gripata intr-o pozitie diferita de cea de repaos
    - Depuneri in mecanismul vanelor iar acestea sunt agatate intr-o pozitie de "boost crescut"
    - Senzorul de presiune defect (compara presiunea indicata cu motorul oprit fata de presiunea atmosferica), deci DA poti lua Limp Mode.

    Negative deviation sau control deviation = pierderi de vacuum

    1 Fault Found:

    000665 - Boost Pressure Regulation
    P0299 - 000 - Control Range Not Reached - MIL ON

    In traducere Actuator Turbo cu membrana sparta sau lipsa vacuum

    sau

    1. Ori membrana actuatorului este sparta, dar sistemul de vacuum este bun si comanda actuatorul degeaba, caci avand membrana sparta acesta nu va actiona geometria turbinei, deci va trebui inlocuit actuatorul.

    2. Ori actuatorul este bun, nu este spart, dar din lipsa de vacuum, acesta nu va actiona geometria turbinei, deci va trebui sa verifici eventuale neetanseitati ale sistemului de vacuum, sau poate nu mai produce vacuum pompa tandem. Mai sigur ai neetanseitati, caci daca nu aveai vacuum deloc observai ca si pedala de frana era mai rigida.

    Pentru a testa toate astea sunt/exista informatii pe forum scrise in mai multe topicuri inclusiv exista un topic inchis despre turbina.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  11. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
  12. Cristian2788 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2019
    Locație:
    Filiași
    Masina:
    Audi A3 8p, 1.9 TDI, 2004
    dupa o inspectie cu ochiul liber am vazut ca futunasul care pleaca de la filtrul de aer spre N75 era scos, ceea ce "mecanicul meu" a trecut cu vederea.probabil N75 s-a infundat deja.o sa revin cu un comment/edit daca de acolo era problema
     
  13. Cristian2788 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2019
    Locație:
    Filiași
    Masina:
    Audi A3 8p, 1.9 TDI, 2004
    Intr-adevar era de la modulul vacuum.l-am schimbat cu unul sh si am parcurs aproape 100km fara probleme.
     
  14. allodumi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2018
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a3 8p bkd tdi
    Salut,
    Am citit ca ai avut o problema legata de cresterea in turatie la relantiu si concomitent pornirea ventilatoarelor. Am fix acelasi cod de eroare aceasi turatie acelasi votaj ca cel pus de tine. Am schimbat regulator de tensiune, curatat modulul de confort, montat fulie si curea noua, etc. si degeaba tot la fel face mai ales cand este frig. Ma dispera deja. :) La tine care a fost cauza ? Multumesc anticipat pentru raspuns.
     
  15. elvis31

    elvis31 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, 2.0 TDI 140 CP, 2009
    Salut domnilor.
    Am un A3 8P 2.0TDI 140cp sportback din 2009 la care am patit cele de mai jos.
    Pe timpul iernii a pornit in 3 pistoane de cateva ori. apoi, mi se oprea motorul in mers. Dupa ce se oprea in mers, nu a mai pornit. Am chemat pe cineva de la service vw-audi cu tester si a pornit intr-un final.
    Au luat-o la service pentru verificari si au descoperit ca ar fi de la presiunea prea mare a uleiului din motor. S-a inlocuit flansa si suportul pentru filtru ulei si niste garnituri. A mers 2 saptamani dupa care azi s-a oprit iar in mers.
    A mai intampinat cineva astfel de probleme la masina si care a fost rezolvarea? Cei de la service nu prea ii dau de cap si mi-e cam frica sa plec la drum lung pana nu stiu ce are si o repar.
    Multumesc anticipat.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu exista flansa sau suport filtru de ulei. Acolo, sub bateria filtrului de ulei, exista doar termoflot. Flansa exista doar la amortizoare si atat. Invata ce trebuie sa scrii si sa te exprimi, adica sa ceri ajutor, nu sa ghicim ce vrei sa spui.

    Schimba mecanicul/mecanicii. Se face diagnoza dar NU de catre mecanici ci doar de electrician care face doar diagnoza.
    Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.

    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care iti spune tie si mecanicului ce ai / are de facut.

    Ma repet ce am mai mentionat si in alta parte, aici pe forum si citez:
    Nu stie nimeni si sunt zeci de cauze. Trebuie demontat si investigat. Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.

    Inca ceva: cand mai scrii mesaje pe forum mentioneaza obligatoriu si codul motor si numar de km pe care ii are masina pentru a te raporta la niste lucruri concrete.
     
  17. elvis31

    elvis31 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, 2.0 TDI 140 CP, 2009
    Salut Cristi. Multumesc pentru raspuns.
    Motorul este CBAB, ~265,000 km.
    Denumirile de flansa si suport sunt luate de pe factura pentru reparatie.
    Inteleg ca partea de alimentare a fost verificata, nu au identificat probleme si nu mai au ce sa verifice pe partea mecanica.
    Acum a pornit si au luat-o la service unde vor verifica partea electrica dupa cum au spus. Mirosea un pic urat la interior dupa pornire (a incins gen). Sper sa nu fie nasoala...
    Revin cand am noutati, poate vor fi de folos.
     
  18. elvis31

    elvis31 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, 2.0 TDI 140 CP, 2009
    Revin cu update la problema de mai sus - S-a inlocuit pompa de carburant de la motor iar problema pare ca s-a rezolvat. Am mers aproximativ 350 km si nu a mai facut figuri.
     

Distribuie pagina asta