1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Mutarea / Schimbarea volanului din partea dreapta in partea stanga la Audi TT Mk1 (8N)

Discuție în 'Audi TT Mk1 (8N) (1998 - 2006)' creată de zaudi, 17 Mar 2015.

  1. zaudi

    zaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2013
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    a4 b6
    Buna seara!
    Deoarece am dat 2-3 search-uri pe forum si nu am gasit nimic, poate ma ajuta si pe mine un coleg cu o nelamurire; si anume :
    -pot sa schimb volanul de pe partea dreapta pe partea stanga la un TT din 2003 ? si la ce costuri ajung si daca are rost sa fac asa ceva (mentionez ca mi-am gasit un tt quattro, f ieftin, impecabil dpdv tehnic/optic, singurul dezvantaj e volanul pe partea 'gresita')
    Multumesc !
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Glumesti ? Pai mai dai odata banii pe masina.
    Ce e mai important, trebuie sa schimbi plansa de bord, sistemul de sustinere al pedalierului, oglinzi, faruri, fete de usi, caseta de directie, instalatia electrica, sistemul de climatizare, deci per total, o mare bataie de cap.
     
  3. Nony

    Nony 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2012
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4 1.8T 2009
    Exact cu scria si colegul mai sus, costuri fantastice!!! Schimba masina dc vrei sa circuli cu ea in siguranta prin Ro!!!
     
  4. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    Discutia e lunga si controversata, dar pentru ca in clipa asta ma cam plictisesc, o sa dau si eu un raspuns. Sunt fericitul detinator al unui TT 8N cu volan pe dreapta, masina pe care am adus-o cu mine acasa, in Romania. Mentionez ca initial am vrut sa ii schimb si eu volanul pe partea stanga, asa ca stiu despre ce vorbesc. Ulterior, m-am razgandit, pentru ca imi place masina exact asa cum este acum. Deci sa raspund:
    PE SCURT: Da, este posibila modificarea, dar nu este justificata din punct de vedere al costurilor raportate la rezultatul obtinut. Din simpla ta intrebare putem trage concluzia ca nu te pricepi foarte tare la mecanica/tinichigerie, deci nu ai putea sa executi personal nimic. Asta inseamna manopera scumpa. Chiar foarte scumpa. E o responsabilitate enorma sa iti predea cineva masina "la cheie", iar cine si-o asuma (daca reusesti sa il gasesti), va cere in mod justificat o suma mare de bani. Si mai trebuie raspuns la intrebarea "de ce?". De ce ai vrea sa transformi o masina de 1.500 de lire (2.000 de euro), la care mai adaugi minim 2-3 mii de euro costul conversiei, intr-o masina de fix 5.000 de euro de pe mobile.de? Nu are sens.
    PE LUNG: Eeeeeee, aici treaba se complica. Eu consider ca operatiunea asta poate avea si sens in urmatoarele conditii: 1) masina cu volan pe dreapta este speciala pentru tine dintr-un motiv mai mult sau mai putin subiectiv (de la motorizare, stare tehnica, pana la clasicul "iubesc masina asta") 2) te pricepi, si esti dispus sa faci o parte din treaba tu insuti. Eu am luat in considerare mutarea volanului pentru ca am un Roadster Quattro cu mile putine, interior impecabil, full service history, stiu totul despre ea, si pe langa faptul ca ma pricep, imi si place sa fac tot felul de experimente. Concret: au scris mai sus colegii ce trebuie schimbat, insa lista e putin diferita. Oglinzile nu trebuie schimbate. Nici farurile, pentru ca au un comutator care le face sa nu mai lumineze catre stanga. Fetele de usi poti sa le lasi, doar ca reglajele oglinzilor vor fi la pasager, si nu vei putea deschide geamul din dreapta decat intinzandu-te (se pot schimba daca vrei neaparat). Stergatoarele poti sa le lasi, chiar daca modificarea lor e simpla. O sa ramai in dreapta cu footrest-ul si cu "batzul" de sub pedala de acceleratie, dar pana si astea le poti aranja. Instalatia electrica nu trebuie modificata major, in principiu trebuie doar prelungite niste fire. Ce nu poti lasa: caseta de directie, plansa de bord cu airbag(dar fara instrumente), instalatia de incalzire/racire a aerului din habitaclu, etc. Coloana de directie si pedalierul nu sunt sigur ca trebuie inlocuite, in schimb trebuie inlocuite TOATE prinderile pe sasiu ale pieselor de mai sus. Cel mai greu insa de inlocuit este PANOUL DE FOC, operatiune anevoioasa, si care trebuie facuta neaparat de un tinichigiu bun. Eu am estimat in cazul meu, stiind ce pot face singur, un cost al manoperei de aprox 1.000 de euro. Avand in vedere ca sunt multe si marunte piesele ce necesita schimbare, trebuie neaparat sa ai o MASINA DONATOR, probabil o epava cu volan pe stanga. Asta mai costa 2-3 mii de euro, bani pe care ii poti eventual recupera in proportie de 80% din vanzarea pieselor nefolosite (aici depinde de fiecare de cat de bun negustor este). Iti mai trebuie un garaj unde sa tii cele 2 masini, pentru ca nu stiu ce service isi blocheaza o rampa pentru un proiect atat de indelungat.

    Acum sa spun si motivul meu personal pentru care nu am vrut sa fac conversia: mi-a fost greu sa gasesc donatoarea perfecta. La final vei avea o masina "hibrid", cu piese provenind de la o masina a carei stare tehnica nu o cunosti. Deasemenea, bordul - masinile avariate puse la vanzare ori il au bubuit de airbag, ori sunt mizerabile, ploua in ele, sau sunt cotet pentru animale. Nu are sens sa schimbi un bord de nota 10 nici cu unul de 8-9, d-apoi cu unul de nota 4. Poate o sa ma razgandesc totusi, doar daca voi gasi o masina cu volan pe stanga in stare impecabila si la bani ok. O sa scriu tot aici. :)
     

Distribuie pagina asta