Lume lume este cineva oare in regatul nostru care a realizat modificari la exteriorul masinii(bodykit tuning) si a efectuat omologare RAR <<? Daca da, va rugam respectuos a prezenta pasii, documentele si cel mai important costurile. Aporpo chiar daca nu ati intreprins asemenea actiuni dar aveti habar de subiect nu ezitati sa ne puneti in lumina Inca ceva am auzit o teorie cum ca daca ai certificat Tuv nu tre sa mai omologhezi desi mi se pare incorect pt ca Tuv se acorda pt calitatea unui produs.
nu stiu ce sa zic, eu mi-am pus o bara de s4 pe masina, a venit cu un certificat de omologare din germania si la rar nu am avut treaba
Da in cazul tau nici nu aveau ce sa comenteze cei de la RAR pt ca ai inlocuit bara de A4 cu cea de S4 care oricum nu necesita omologare, fiind un produs care vine din fabrica pe masina. Eu ma refer la body kiturile tuning, ceea ce ai facut tu nu intra in categoria tuning.
Am avut eu body kit Rieger pe un A4 B6 si nu am avut mari probleme cu politia, in afara faptului ca ma opreau peste tot si se uitau c`am chiorasi la masina mea. Am fos la Rar sa le zic sa`mi treaca in cartea masinii ceva si au zis ca nu au ce sa`mi treaca, probabil eram primul cu o asemenea problema. Dar la cat de handicapati mintal sunt marea majoritate a politistilor din tara asta este posibil sa gasesti unul sa`ti retina certificatul pentru treaba asta. Pe aia cu xenoane de te orbesc si alte tiganii nu`i vad.
Acest certificat TUV al produselor aftermarket atesta atat calitatea produsului, cat si omologarea pentru tipul de masina. Asta inseamna ca indeplineste conditiile legale din Romania pentru a fi montat pe masina fara alte omologari. Teoretic, la un eventual control, aceste certificate ar trebui prezentate agentului, impreuna cu factura de montaj in atelier autorizat, pentru a fi 100% in legalitate. Dar nu exista nici o lege care sa te oblige sa umbli cu aceste acte la tine. In general, este la latitudine politistului cum vrea sa procedeze. Intre noi fie vorba, si ei sunt oamnei si, in general, admira astfel de masini.
Reinvii putin acest topic, avand in vedere ca anumite elemente cu care a fost prevazuta masina initial nu mai sunt prezente pe masina mea, e vreo sansa sa le pot omologa pe cele actuale ? Avand in vedere ca sunt repere OEM, ma gandesc ca nu ar trebui sa fie probleme. Singurul motiv pentru care intreb este ca in cazul unui eveniment nefericit - accident, asiguratorul te despagubeste pentru ce a avut masina initial pe ea, adica cu ce a plecat din fabrica, elementele aditionale fiind ca inexistente. La jante / anvelope nu se pune problema atat timp cat sunt conforme cu specificatiile producatorului, insa la caroserie nu stiu de nici o prevedere legala. A facut cineva o astfel de omolagare ?
Ai amestecat subiectele de discutie. In acest topic este vorba de omologare de tip recunoscuta de RAR pentru anumte componente exterioare si atat adica faruri, lampi spate, etc.. O sa-ti raspund totusi la dilema ta: pentru probleme cu asiguratorii discuti direct cu cei de la CASCO sa-ti treaca in polita CASCO modificarile pentru ca in caz de accident sa primesti ce ai pe masina, nu ce ai montat de fabrica (asa am eu polita de exemplu - am modificari constructive la masina fata de cele initiale de fabrica). In caz de accident din cauza altuia, adica iti faci masina pe RCA-ul celui vinovat primesti doar ce ai montat pe masina din fabrica conform seriei de sasiu indiferent de ce este fizic montat pe masina la momentul accidentului. Asa este legea. Incheiem discutia aici despre subiectul asigurari pentru ca exista topic dedicat. Pentru mai multe detalii ma suni la telefon si iti spun mai exact. O seara buna