1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Omologare RAR pentru masinile cu Tuning Exterior

Discuție în 'Exterior' creată de Player_, 30 Apr 2012.

  1. Player_ 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2011
    Locație:
    Tg-Jiu
    Masina:
    A6 1.9 2003
    Lume lume este cineva oare in regatul nostru care a realizat modificari la exteriorul masinii(bodykit tuning) si a efectuat omologare RAR <<? Daca da, va rugam respectuos a prezenta pasii, documentele si cel mai important costurile.
    Aporpo chiar daca nu ati intreprins asemenea actiuni dar aveti habar de subiect nu ezitati sa ne puneti in lumina :sos:
    Inca ceva am auzit o teorie cum ca daca ai certificat Tuv nu tre sa mai omologhezi desi mi se pare incorect pt ca Tuv se acorda pt calitatea unui produs.
     
  2. Sergiu.Romanessi

    Sergiu.Romanessi Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2010
    Locație:
    Bistrita, Brasov
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 120 hp 2009, Audi A3 8p, Ford Fiesta 1.6tdci 2010
    nu stiu ce sa zic, eu mi-am pus o bara de s4 pe masina, a venit cu un certificat de omologare din germania si la rar nu am avut treaba :)
     
  3. Player_ 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2011
    Locație:
    Tg-Jiu
    Masina:
    A6 1.9 2003
    Da in cazul tau nici nu aveau ce sa comenteze cei de la RAR pt ca ai inlocuit bara de A4 cu cea de S4 care oricum nu necesita omologare, fiind un produs care vine din fabrica pe masina.
    Eu ma refer la body kiturile tuning, ceea ce ai facut tu nu intra in categoria tuning.
     
  4. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Am avut eu body kit Rieger pe un A4 B6 si nu am avut mari probleme cu politia, in afara faptului ca ma opreau peste tot si se uitau c`am chiorasi la masina mea. Am fos la Rar sa le zic sa`mi treaca in cartea masinii ceva si au zis ca nu au ce sa`mi treaca, probabil eram primul cu o asemenea problema. Dar la cat de handicapati mintal sunt marea majoritate a politistilor din tara asta este posibil sa gasesti unul sa`ti retina certificatul pentru treaba asta. Pe aia cu xenoane de te orbesc si alte tiganii nu`i vad.
     
  5. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Acest certificat TUV al produselor aftermarket atesta atat calitatea produsului, cat si omologarea pentru tipul de masina. Asta inseamna ca indeplineste conditiile legale din Romania pentru a fi montat pe masina fara alte omologari.

    Teoretic, la un eventual control, aceste certificate ar trebui prezentate agentului, impreuna cu factura de montaj in atelier autorizat, pentru a fi 100% in legalitate. Dar nu exista nici o lege care sa te oblige sa umbli cu aceste acte la tine. In general, este la latitudine politistului cum vrea sa procedeze.

    Intre noi fie vorba, si ei sunt oamnei si, in general, admira astfel de masini.
     
  6. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Reinvii putin acest topic, avand in vedere ca anumite elemente cu care a fost prevazuta masina initial nu mai sunt prezente pe masina mea, e vreo sansa sa le pot omologa pe cele actuale ? Avand in vedere ca sunt repere OEM, ma gandesc ca nu ar trebui sa fie probleme. Singurul motiv pentru care intreb este ca in cazul unui eveniment nefericit - accident, asiguratorul te despagubeste pentru ce a avut masina initial pe ea, adica cu ce a plecat din fabrica, elementele aditionale fiind ca inexistente. La jante / anvelope nu se pune problema atat timp cat sunt conforme cu specificatiile producatorului, insa la caroserie nu stiu de nici o prevedere legala. A facut cineva o astfel de omolagare ?
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai amestecat subiectele de discutie. In acest topic este vorba de omologare de tip recunoscuta de RAR pentru anumte componente exterioare si atat adica faruri, lampi spate, etc..
    O sa-ti raspund totusi la dilema ta: pentru probleme cu asiguratorii discuti direct cu cei de la CASCO sa-ti treaca in polita CASCO modificarile pentru ca in caz de accident sa primesti ce ai pe masina, nu ce ai montat de fabrica (asa am eu polita de exemplu - am modificari constructive la masina fata de cele initiale de fabrica).
    In caz de accident din cauza altuia, adica iti faci masina pe RCA-ul celui vinovat primesti doar ce ai montat pe masina din fabrica conform seriei de sasiu indiferent de ce este fizic montat pe masina la momentul accidentului. Asa este legea. Incheiem discutia aici despre subiectul asigurari pentru ca exista topic dedicat. Pentru mai multe detalii ma suni la telefon si iti spun mai exact. O seara buna
     
    Cosmin ZKG apreciază asta.

Distribuie pagina asta