1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pierdere antigel la A6 C5 - posibil garnitura chiuloasa - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de eminence, 3 Apr 2010.

  1. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Deschid un topic cu problema mea in speranta ca poate vede cineva care s-a mai confruntat cu asa ceva. Am descris deja problema mea in topicul de prezentare a masinii mele, aici. Cam de doua saptamani am inceput sa pierd masiv antigel, in zona din partea stanga a motorului, cum stai cu fata la el. Alte probleme nu sunt, gen ulei in apa, apa in ulei, fum alb, bolborosit in vas de expansiune, presiune in vasul de expansiune. Nu se vede sa picure niciun furtun, T-ul din spatele motorului e uscat si el, nu picura nici pe la preaplinul vasului de expansiune. Am dat jos scutul, am facut niste poze din toate unghiurile accesibile, se pot vedea pe topicul meu. Am fost la doi mecanici care s-au uitat cam fugitiv la ea si mi-au spus ca e garnitura de chiulasa. Deocamdata tind sa nu-i cred datorita lipsei altor simptome caracteristice. Marti am o programare la un service serios din Cluj, daca ei pun acelasi diagnostic inseamna ca asta e. Am inteles ca mai poate fi de la niste dopuri situate pe blocul motor care ajuta in cazul inghetului lichidului de racire, are cineva idee unde anume sunt situate acestea, eventual ceva poze?
    Alte intrebari ce ma macina: in cazul in care e chiar garnitura de chiulasa, ce anume mai trebuie schimbat/facut pe acolo? E necesara rectificarea chiulasei in toate cazurile? Unii zic ca da, altii ca nu. Ce riscuri mai sunt la aceasta operatie? Trebuie inlocuite O-ring-urile de la injectoare? (am auzit si asta pe undeva). Si daca mai sunt colegi care au facut operatia asta, cam la ce costuri se ridica? Garnitura in sine am inteles ca e 150 RON, dar manoperele am inteles ca sunt mari de tot. Si daca stiti un service specializat in Cluj, sa dea si ceva garantie...:ermm:
    Consumul de antigel e mare, in jur de 1 litru la 150-200km. Si apare doar in mers (deci cand instalatia e sub presiune).
     
    Ultima editare: 3 Apr 2010
  2. razvan_xxx 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2008
    Locație:
    Constanța, Buzău, Iași
    Masina:
    Audi A6, 2500 TDI, 110 kw, 1998, ex Audi A4 , 1.8 ADR, 92 kw, 1995
    salut! verifica conductele care duc la calorifer. au in capat o garnitura (oring) care in timp se macina. si eu pierdeam antigel, am schimbat acele garnituri si am rezolvat problema.
     
  3. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Am rezolvat problema, era garnitura de chiulasa, acum nu mai pierd deloc antigel... :hi:
     
  4. bugyman85

    bugyman85 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Locație:
    Anies, BN
    Masina:
    Audi A4, 2.0 L, Diesel, 140 cp,2005
    pierd antigel

    Am aceeasi problema ca si tine. imi poti da mai multe delalii cum ai rezolvat-o. mar interesa in special pretul si mai ales unde ai rezolvat problema in cluj. multumesc anticipat
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Oct 2012
  5. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    si eu am avut exact aceeasi problema...si la fel am rezolvat. garnitura de chiuloasa schimbata, chiar daca toti imi spuneau ca e de la chiuloasa si incercau sa ma convinga sa cumpar alta.

    garnitura de chiuloasa te ajunge cam 50 de euro. si manopera, depinde unde o faci, nar trebui sa treaca de 5 milioane. sper ca am fost de folos :)
     
    Cipas apreciază asta.
  6. bugyman85

    bugyman85 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Locație:
    Anies, BN
    Masina:
    Audi A4, 2.0 L, Diesel, 140 cp,2005
    Doamne ajuta sa fie numai garnitura. Dar cum tiai dat seama ca e garnitura? si cam cat antigel iti consuma?la mine dupa 1000km de la maxim mi sa aprins martoru de antigel. e complicata operatiunea?daca umblu pe acolo o sa mai fie aceeasi masina ca inainte?ce complicatii implica?mersi
     
  7. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Am rezolvat-o la Proton in Cluj (pe Calea Turzii, reprezentanta Bosch). Garnitura in sine nu e scumpa, in jur de 200 RON, dar manopera si inlocuirea altor garnituri, planare chiulasa (in cazul meu nu a fost nevoie), schimb ulei + filtru, toate astea ridica costul. In total am dat in jur de 900 RON. Eu am dus-o la trei mecanici, si cand fiecare mi-a zis ca e de la garnitura... a trebuit sa-i cred :) cu toate ca nu se manifesta deloc ca la altii cu aceasta problema.
    Si eu imi puneam intrebarea asta, daca va fi aceeasi masina: nu vad absolut nicio diferenta, deci e aceeasi masina.;) Sfatul meu e sa o duci la un service ca lumea, sa primesti si garantie pe lucrare.
    Dar nu ne-ai zis cum ti se manifesta tie, poate ai noroc si e doar un furtun fisurat sau alte probleme mult mai banale. Bafta multa!
     
    Ultima editare: 7 Mai 2010
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Sigur-sigur, nu se stie niciodata ca e garnitura pana nu se desface si se vede pe ea. Si eu sunt patit si am primit 3-4 diagnostice diferite de la circa 8 locuri pe unde am intrebat ce trebuie schimbat. Am prins un mecanic care mi-a ascultat povestea, s-a uitat spre masina mea de la 50 metri si a dat verdictul: garnitura chiulasa. L-am intrebat daca e sigur si i-am spus ca urmeaza sa ii dau doar jumatate din bani daca garnitura e buna (la cerere mi-a schimbat si uleiul si distributia in proces). Bazat si sigur pe el, a acceptat. I-am adus masina si am vazut garnitura cand a dat-o jos.
    Din momentul cand constatat pierderea apei pana cand m-am hotarat ce mecanic sa cred si unde sa o duc au trecut circa 30 zile, timp in care eu circulam si completam cu apa in vas tot mai des. In ultimele zile ajugeam sa pun apa o data la 50 km parcursi.

    Detalii de genul ca garnitura a imbatranit sunt... penibile, sa le spunem afirmatii nefondate. Garnitura e metalica, iar metalul nu imbatraneste ci se corodeaza sau se deformeaza daca are unde. Mai mult, pe ambele parti ale garniturii sunt niste tratamente, un fel de cauciuc care foloseste la etansare. Daca au fost pierderi, antigel in ulei, ulei in antigel, sau antigel pierdut in atmosfera, EXISTA URME pe garnitura si chiar pe chiulasa.
    Odata desfacut se verifica garniturile de admisie, supape, cilindri, cap piston, bujii, sunt sanse sa se mai gaseasca si alte piese ce trebuie schimbate. La mine a fost nevoie de inlocuirea bujiilor, a garniturilor de admisie si a unui plastic ce conduce antigelul in chiulasa, atat plasticul cat si garniturile de la jonctiunea acestuia erau praf.

    Chiulasa nu se schimba dupa un "cred ca/sigur e fisurata intre cilindrii, am mai vazut deastea..." ci NUMAI dupa ce s-a desfacut si s-a dus la verificat sub presiune la o temperatura de regim functioare intr-un loc ce se ocupa cu verificari de genul asta, doar ei pot da acest verdict. Nu lasati pe nimeni sa va dea un verdict "dupa ochi", vorbim de microni.

    Si inca ceva: la ORICE chiulasa, odata desfacuta garnitura se face planul. La fel ca si cu parerile impartite despre cauze si sunt pareri impartite si cum ca nu trebuie facut planul decat la benzinare. Cum nu se poate mai gresit! Chiulasa sufera niste deformari de nu va vine sa credeti. Ganditi logic din ce material e facuta chiulasa si la ce temperatura ajunge uleiul si antigelul in motor, apoi aplicati legile fizicii. Se ia o miime, doua, in functie de cat considera specialistul si se pune garnitura tip R1, R2 etc. Nefacand planul la chiulasa si punand o garnitura noua, in circa 10.000 - 15.000 km problema va reveni garantat. Ghiciti pe banii cui?

    Complicatiile la o astfel de manopera pot fi o gramada daca mecanicul e cofetar: poate sa nu iti puna distributia la punct, sa schimbe IQ-ul la pompa, sa modifice avansul, sa incurce furtunele de vacum, sa strice diuza unui injector, sa ii ramana o mana de suruburi, etc...

    Atentie unde duceti masina, si intotdeauna cand reparatia e mai costisitoare, cereti mai multe pareri. Asa cum v-am spus, eu am cerut 8 pareri in 8 locuri diferite si decizia am luat-o eu. Nu mai spun cat de diferite erau acele pareri ca imi vine sa ii impusc pe unii care se cred mecanici, dar de fapt ei stiu doar sa schimbe uleiul si fitrele.
    Daca totul e facut de cineva care stie ce face (nu ma refer la reprezentanta) totul va fi ok, masina va merge la fel ca inainte, si inca fara pierderi. ;)
    Tot ce am scris aici sunt cuvinte bazate pe experianta (neplacuta) pe care am avut-o eu. Daca vreti sa tineti seama bine, daca nu, mie mie egal, eu nu pierd apa sau bani.

    P.S. Garnitura de chiulasa m-a costat in 2008, 120 ron marca El-Ring.
     
    Ultima editare: 7 Mai 2010
  9. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    @bugyman85, sunt curios cati km are masina ta, si daca ai supraincalzit motorul, sau s-a intamplat altceva... Sau problema a aparut (ca si la mine) din senin? Ca deja incep sa ma indoiesc serios de fiabilitatea acestor masini, din pacate. :(
     
  10. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    @bugyman85: eu iti zic 99% sigur ca e garnitura. mie imi consuma mult mai mult. la un drum mangalia-constanta dus/intors ( aprox. 100 de km ) bagam cam o sticla jumate de apa distilata ( cu antigelu deja dadeam faliment) si cu toate astea am scapat doar cu garnitura. in ceea ce priveste masina, sincer, poate mi se pare mie, dar parca nu mai e la fel ca inainte. nu e foarte mare diferenta, si nu sunt sigur daca e la de operatia respectiva.

    @eminence: si la mine a fost la fel. toti imi ziceau ca nu e garnitura pentru ca nu avea aceleasi simptome ca alte masini. si problema, a aparut dupa ce am avut o problema cu pompa de apa si nam avut de ales si a trebuit sa mai merg cu ea asa cam 150 de km.
     
  11. bugyman85

    bugyman85 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Locație:
    Anies, BN
    Masina:
    Audi A4, 2.0 L, Diesel, 140 cp,2005
    Problema a aparut din senin, martoru mia aparut in bord.Am 158000 acuma si am luat-o din germania km reali, verifivati la reprezentanta audi pe istoric, este impecabila. Sper sa fie numai garnitura, acuma nu stiu ce sa fac, am maine prigramare la reprezentanta dar parca as merge direct in service la proton (cluj) sa schimbe direct garnitura. Am inteles ca tre sai fac totusi si o rectificare pt ca rissc daca nui fac sa apara pb din nou. ce ziceti, sa ma duc direct in service sau sa mai trec pe la rep sa ma mai maanance da niste lovele?
     
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Eu zic sa sari peste reprezentanta pentru ca astia cer bani multi nejustificat.
    Du-te la Proton si cere-le o constatare, nu le spune tu nimic din ceea ce crezi ca ar fi, apoi ia tu decizia unde faci, ce faci si mai ales cu cati bani.
     
  13. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    La prima parte sunt de acord cu Ovidiu.

    La a2-a nu. Nu au ce constatare sa iti faca. Garnitura nu poate fi verificata decat daca e desfacuta chiuloasa. Eventual o sa-ti insire alte posibile cauze: termostat blocat, chiuloasa fisurata, garnitura terminata, etc etc.

    Pana la urma sunt banii tai :) si faci cum crezi tu ca e mai bine pentru tine :P
     
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai la a 2-a parte exact ce ai spus tu, am scris eu in prima propozitie din postul #8. :)
     
  15. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Cum sa nu aiba ce constatare sa faca, o pun pe rampa si binocleaza bine la ea, poate are omul noroc si e doar un furtun sau altceva nesesizat de ceilalti mecanici. Merita investigat bine inainte sa se apuce de desfacut chiulasa, oricum nu cred ca e scumpa o constatare.
    Asteptam noutati.
     
    Bradu Cristi apreciază asta.
  16. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Noi vorbeam de o constatare la garnitura de chiulasa.
     
  17. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Nu la o constatare in general a cauzei problemei te refereai aici?
    Clar ca la garnitura nu are ce constatare sa faca, decat daca da jos chiulasa, ar fi absurd sa o dea jos, sa constate problema dupa care sa remonteze chiulasa... :)

    Apropo, am vorbit azi cu un prieten cu un Passat 2003 1.9TDI cu aceeasi problema, la fel, aparuta din senin... Se pare ca e mai comuna decat credeam :(
     
    Ultima editare: 14 Mai 2010
  18. bugyman85

    bugyman85 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Locație:
    Anies, BN
    Masina:
    Audi A4, 2.0 L, Diesel, 140 cp,2005
    E mult mai comuna decat credeam. Marti o desfac la un servic in cluj unde au zis aia ca au rez vreo 6 - 7 masini cu aceeasi problema, de vreo 3 sapt au rez una ca a mea(masina lu cristi_audi de pe forum) si numai la una singura a fost garnitura, restu chiuloasa. Toate cu motor 2.0 tdi, zic ei ca e un defect de fabricatie care sa remediat de catre audi abia de pe la jumatatea lu 2006. Marti o sa postez problema exact cu foto cu tot ce trebuie. daca stitit cine mar putea ajuita cu o chiuloasa second-hand la pret de criza va rog sa ma contactati(2.0 tdi, motor BLB, AUDI A4).
     
    Ultima editare: 14 Mai 2010
  19. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    Nu bag mana in foc, dar sar putea sa incerce sa te traga in teapa. Din cunostiintele mele ( destul de limitate, nu sunt vreun mecanic :) ) o chiuloasa se duce destul de greu. Sa te uiti bine pe acolo cand umbla si sa nu ii lasi singuri :).

    Mult succes cu masina, vorba lui Eminence, poate scapi cu un furtun, dar sa nu iti faci sperante.
     
  20. Danku

    Danku 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A3 1.9 TDI 110hp - 2000
    Salut. Postez si eu aici cu pierdere de lichid din sistemul de racire la 2-300km. Am incercat o solutie care infunda eventualele gauri, am schimbat termostatul deoarece nu functiona tocmai perfect si acum astept sa vad rezultatele. Ce am remarcat e ca nu pierde pe la furtune/radiatoare ci da apa afara din borcan. Capacul inchide bine, cand il defac fasaie deci e etansat bine. In schimb, in special cand parcurg un drum mai lung, in forja (prin oras 4-5km nu apare nimic) apa iese afara din borcan pe deasupra, pe la capac.

    Problema e de mult timp, cine a avut-o timp de un an de zile cred ca a mers cu ea asa, completand cu apa de la robinet. :rolleyes: Am gasit o mare mizerie in instalatia de racire si un soi de rugina scursa pe la aripa si pe un suport de acolo, pe unde se scurgea apa, de la robinet evident, cand iesea afara. Am dat jos tot, am pus niste apa sa se curete, dat jos din nou dupa care am pus antigel+apa distilata.

    Posibilitati stiu ca exista multe, de la termostat care sa nu fi deschis complet la fisura la garnitura la chiulasa sau chiulasa schimbata, fapt ce poate cauza presiune in instalatie si in cele din urma, sa borasca afara pe la capac. Dar o sugestie sau dupa ce alte simptome ar trebui sa ma uit, daca are cineva, ar fi de ajutor. Multumesc.
     

Distribuie pagina asta