Salut De cand am cumparat masina am observat ulei prelins pe langa garnitura de la capac la axul cu came insa nu am bagat in seama. Acum insa m-am interesat un pic sa vad despre ce este vb si daca se poate face ceva sa nu mai pierd ulei, pt ca este stresant la un moment dat sa tot trebuiasca sa verific nivelul. Mi s-a spus ca e posibil sa fie dusi segmentii si sa trebuiasca segmentata, ca s-ar putea nu stiu ce epurator sa fie infundat dar e pe nu stiu unde montat si e greu de ajuns la el, etc.Intr-o zi cand nu aveam ce face am scos furtunul din piesa notata '1' in prima poza si de o sapt vad ca nu a mai curs deloc ulei pe unde curgea. Acuma intreb si eu: e bine ce am facut? si ce anume e piesa aia si ce rol are. Multumesc mult
Gazele de carter produc acele prelingeri pe lângă garnitura capacului de la axul camelor. Ele se descarcă de vaporii de ulei prin acel epurator şi se introduc în admisie. Când se depăşeşte o anumită valoare a presiunii lor, sucţiunea admisiei nu le mai poate prelua în totalitate şi rămâne o presiune reziduală sub acel capac care face să apară urme de ulei pe conturul garniturii. Scoţând acel furtun, ele debuşează în atmosferă şi presiunea dispare. Motorul va trebui segmentat, şi pentru scurt timp (50-60 mii km) fenomenul se atenuează. Dacă vrei să dispară complet atunci trebuie trecut la cota R1 de reparaţie cu schimbarea pistoanelor şi honuirea blocului. Costurile acestor operaţii de regulă sunt mai mari decât înlocuirea motorului şi din acest motiv foarte puţini sunt cei care optează pentru această soluţie. Se obţine însă un motor foarte bun.
ok, dar se poate intampla ceva daca las furtunul ala scos? sau e mai bine sa il pun la loc? Daca as face rost de alt motor tot de 1,8 exact ca cel pe care il am, e suficienta doar schimbarea lui, nu e nevoie sa mai schimb si altceva? Iar cat despre prelingerile de ulei, in partea laterala care apare si in poza 2 nu erau pierderi mari, insa in spatele motorului acolo unde capacul are o forma de U efectiv picura ulei mai ales cand o turam foarte tare.