1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie 1.6 TD - demontare - inlocuire - reglare - discutii diverse

Discuție în 'Modele clasice' creată de cosminbaku, 10 Feb 2009.

  1. cosminbaku

    cosminbaku 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2008
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Audi 80 1.6 D jk
    reglaj pompa injectie la motoarele JK

    Salut stie cineva cum se regleaza pompele de injectie Bosch de la motoarele JK, defapt cum trebuie reglat shocul are un surub mai lung care regleaza ceva pe langa punctu unde se leaga cablul de shoc . Cand trag shocul turatia motorului scade si turatia la rece difera mult fata de cea la cald.
     
  2. panti

    panti Silver Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    audia3 1.9 TDI ALH,seat toledo 1.9 TDI
    la mine creste turatia creste cand trag socul.asa ar fi normal,nu?:)
     
  3. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Pompa de injectie se poate regla doar de stand . Sau tu vrei sa reglezi debitul ori relantiul ? Apropo suntem frati de motor :kiss:
     
  4. cosminbaku

    cosminbaku 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2008
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Audi 80 1.6 D jk
    merci

    da si la banc se regleaza tot debitul da mie imi trebuie sa stiu cum se regleaza chocu si cum sa fac sa fie turatia mai constanta de la cald la rece
     
  5. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    hop...era sa iti dau o informatie gresita ... si la mine la masina s-a incercat o reglare a socului care nu a reusit ...
     
    Ultima editare: 11 Feb 2009
  6. cosminbaku

    cosminbaku 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2008
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Audi 80 1.6 D jk
    e ciudat ca e surubu ala lung cu arc si nu vezi ce face cand il invarti.
    A si Bogdan ai zis ca ai tot JK motoru tu ai scut si un antifon cefa pe capota eu nu am si ma gandesc ca ar fi putin mai silentioasa asa ?
     
  7. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    nu am nimic , ca antifon la motor . se aude cam tarisor motorul ... dar in schimb eu am scut :)
     
  8. cat82 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    Audi 80, 1,6, TD, 1990
    demontare pompa injectie 1,6 TD

    Salutare tuturor,
    Am de ceva timp probleme cu pompa de motorina, pierde (picura pe sub ea) la ralanti si mai mult atunci cand trag socul. Am vorbit la Electromecanica Sinaia si cred ca o voi duce acolo sa o verifice, dar am alta problema acum::) scoaterea de pe masina.
    Poate cineva sa imi spuna daca e dificil de scos, trebuie sa demontez si cureaua de distributie, cum o aliniez la punct (sau cam asa ceva), la ce trebuie sa fiu atent ?
     
  9. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut.Trebuie sa tragi motorul la punct inainte sa te apuci sa desfaci-semnul la cutia de viteze si la axul cu came,in partea din spate a axului are o taietura,trebuie sa aliniezi taietura respectiva cu o cheie fixa pe care o bagi in taietura,vezi ca e inegal taiat axul in spate.faci semn pe suportul de la pompa ca sa stii pozitia pompei (ca sa nu ii modifici avansul cand o pui sus),slabesti rola intinzatoare a curelei,dai la o parte cureaua de distributie,blochezi roata dintata a pompei de injectie cu o surubelnita mai groasa prin gaurelele rotii,slabesti surubul,iei roata dintata jos(atentie ca are pana parca),desfaci conductele de la injectoare,desfaci cele 3 suruburi care prind pompa pe suport si voila!Ca sa o montezi procedezi invers.Mare grija sa fie la punct si sa te uiti roata dintata de la pompa sa aiba semn pe ea(o liniuta,care cand o vei monta sta in partea de sus).Eu asa am procedat.
     
  10. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Pompa mai are şi cea de-a patra prindere sub capul hidraulic.

    Pierde motorină pentru că s-a lărgit bucşa de bronz a axului pompei şi oringul din bucşă este probabil extrem de uzat.
    Asigură-te că cei care se vor ocupa de demontarea pompei (nu de pe maşină) ştiu ce au de făcut. Poţi s-o faci să nu mai meargă veci.
     
  11. cat82 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    Audi 80, 1,6, TD, 1990
    Multumesc pentru mesaje!! Ma gandeam sa fac semne peste semne cand o scot,pe roata dintata, pe ax si pe tot ce mai gasesc.Problema e ca nu stiu cum sa ajung la semnul din spate:la alinierea aia imi e putin teama. In rest, la curea am mai ajuns, cand i-am schimbat pompa de apa si oricum trebuia si cureaua schimbata ca are vreo 60.000.
    In legatuta cu bucsa de bronz ( e foarte frumoasa, ma uit la ea, ca am cumparat deja setul de bucsi) , chiar asa greu e de schimbat??
    Eu am ceva scheme cu pompa, trebuie reglata pe banc dc e desfacuta???
    Daca nu, m-as baga sa o schimb eu. Ce ziceti??????
     
  12. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Alinierea din spate o faci daca dai capacul de la culbutori jos.Daca schimbi cureaua baga si rola noua.Cat despre pompa...du-o la specialist nu te baga...ai 99%sanse sa nu mai faci pompa din ea.
     
  13. panti

    panti Silver Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    audia3 1.9 TDI ALH,seat toledo 1.9 TDI
    asa e.mai bine o duci la un specialist si esti sigur ca merge pe urma
     
  14. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu e greu de schimbat dar ar fi foarte bine dac-ai avea o menghină. Sunt nişte arculeţe de agăţat la remontare care sunt destul de tari şi pompa trebuie să aibă o poziţie fixă. Pe axul acceleraţiei este un inel de cauciuc care intră în bucşa de bronz şi care are un rol determinant în funcţionarea pompei. Sunt greu de găsit aceste inele, nu poţi pune orice pentru că se dizolvă în motorină şi în mai puţin de o lună va curge iar.
    Semnul de pe axa cu came (fanta) se observă imediat după ce demontezi capacul de la tacheţi. La o aliniere corectă a arborelui (reperul O de pe volantă în dreptul ştiftului de pe carcasa ambreiajului) axa cu came trebuie să aibă fanta paralelă cu marginea chiulasei (să poţi introduce în ea o cheie fixă de 10 dacă n-ai cală pentru axa camelor)
    La remontarea pompei să ţii cont de cele trei semne: de pe corpul pompei (o nervură din turnare) de pe capacul din spate al curelei (o adâncitură din ambutisare) şi de pe roata dinţată de curea a pompei (un punct) Toate trei trebuie să fie coliniare. De regulă, mai sunt necesare ajustări, in limita a 1-3 mm.
    Eu cred că te vei descurca şi fără mecanic.
     
  15. romy_all7 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    AUDI 80 D 1,6 89
    Pompa de injectie Audi 80 1.6 D - probleme si rezolvari

    salut...am o problema cu pompa de injectie..masina mea audi 80 B3 1.6D....de cateva zile am constatat ca imi curge motorina pe la pompa de injectie...am demontat pe la conducte si am rezolvat problema cu O-ringul de cauciuc care era uzat...am montat la loc...si cred ca bine(sper)...dar nu mai porneste...problema este...pot sa-mi dau seama daca pompa functioneaza?...sunt reguli de amorsare?..orice sfat e binevenit...nu cred sa am probleme cu bujiile sunt schimbate la inceputul iernii...bosch...si oricum vara imi pornea si doar cu o bujie...am lucrat in mecanica dar nu auto...astept un raspuns cat mai rapid...cineva care se descurca bine un id de mess...e super...aaa...nici bateria nu e de vina...am robot de pornire..electromotorul se invarte fara probleme...dar doar degeaba:)...astept pm..
     
  16. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Banuiesc ca nu ai umblat la garniturile pompei de injectie ci la cele ale conductelor ce se prind de pompa...

    Si mai banuiesc ca nu ai o pompa de vacum cu care sa amorsezi pompa. Asadar ce poti sa faci e: desfa putin la un injector si pune pe cineva sa dea la cheie 2-3 sec. si vezi daca vine motorina, apoi strange si desfa la un alt injector si alta cheie sa vezi daca si acoo vine, ideal la un injector in partea opusa a rampei fata de primul. Daca vine motorina e un plus dar inca nu stii daca presiunea e cea corecta.
    Daca inca nu porneste, poti incerca cu un spray de pornire in galeria de admisie, dai un puf mic si cineva da la cheie...
     
  17. cat82 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    Audi 80, 1,6, TD, 1990
    Salutare baieti,
    Acum am o alta problema:am vrut sa schimb cureaua de distributie si mi-a sarit de la punct.
    Cu greu am aliniat vibrochenul si axa culbutorilor (sau sper sa o fi aliniat bine) dar nu porneste.
    Trebuie oare pusa si pompa de injectie la punct ? Este cineva care poate sa imi explice cum pot sa aliniez pompa de injectie ?
    Astept ajutor din partea voastra pt ca sunt disperat sa o fac sa mearga.....
     
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Motorul tău "tolerează" 5 poziţii de montaj a arborelui, în raport cu axa cu came. Deci în limita celor 5 "dinţi" ai curelei, arborele poate angrena prin intermediul curelei, axa cu came după următorul "scenariu":
    1) prea devreme
    2) devreme
    3) corect
    4) târziu
    5) prea târziu
    În afara acestor poziţii, motorul se blochează (se loveşte pistonul de supape)
    Urmează să constaţi cât de corect l-ai aliniat.
    Fiecare poziţie din cele enumerate de mine, înseamnă un dinte, asta înseamnă că poţi face 4 greşeli.

    Alinierea pompei, ţi-am descris-o la postul nr.7
     
  19. audi_100 Banned

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 100 quattro 2,5 tdi,an 1990
    salut

    sunt din iasi si am avut si eu probleme cu pompa de injectie. am fost la dl TITEL si m-a rezolvat excelent.va pot lasa un nr. tel. 0744622803.
     
  20. Ciprian.Mod Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C7 3.0TDi CDUC & A3 8P 1.9TDI BKC
    Aveti vreo recomandare pentru cineva priceput in pompe de injectie din Bucuresti sau imprejurimi (maxim 150km) ? Multumesc anticipat !
     

Distribuie pagina asta