1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie 1.6 TD - demontare - inlocuire - reglare - discutii diverse

Discuție în 'Modele clasice' creată de cosminbaku, 10 Feb 2009.

  1. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Neatza

    Vezi ca e un turc pe la filaret. Mai multe nici eu nu siu dar, am auzit ca e meserias. Mai intereseazate si tu ca trebue sa dai de el. E vestit omu!
     
  2. Ciprian.Mod Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C7 3.0TDi CDUC & A3 8P 1.9TDI BKC
    Merci de sfat Ionut! Am fost pana la el, pare profesionist omu, era coada la usa lui (nu de clienti nemultumiti )
    Am doua variante :
    Varianta 1. 200 ron , schimbarea celor 2 garnituri de la exterior, fara demontarea de pe masina a pompei, decat a capacului acesteia---durata 2 ore
    Varianta 2. 600 ron, schimbarea tuturor garniturilor din pompa, cu demontarea de pe masina, reglare pe banc samd.----durata 6-8 ore
     
  3. butnaru cristian

    butnaru cristian 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi 80 b4 1,9td tip aaz
    Poate ma ajuta si pe mine cineva. Am dat-o jos deoarece curgea motorina. Am desfacut-o si am facut etansarile la ea. Am montat-o la loc pe masina si porneste la sfert, dar se tureaza, asta e defectul.

    Este posibil sa fisarit ceva din ea sau ... nu mai stiu de aici.
     
  4. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Ai montat pârghia de acceleraţie greşit. Probabil pompa n-are nimic. Axul pe care este montată pârghia de acceleraţie are în cap o fantă de şurubelniţă, de acolo se reglează poziţia pârghiei. Trebuie pusă din nou pe motor, cu pârghia demontată şi cu o şurubelniţă trebuie rotit axul (în sens invers) până ajunge la turaţia de ralanti. Se fixează din nou arcul de readucere pe poziţia de repaus şi se montează la loc pârghia de acţionare.
    Apucă-te de treabă şi...succes!
     
  5. remus11 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    vw transporter 1,6 disel
    Stie cineva daca regula de mai sus se aplica si la motorul disel simplu de 1.6 tip CS?Adica cea referitoare la cele 5 pozitii diferite in care supapele nu deschid cand trebuie?
    am schimbat pompa de3 injectie si porneste 3-4 secunde,dupa care moare,si trepideaza motorul .
    posibil sa fie avansul mic/mare?
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    TD-ul de 1,6 este o evoluţie a D-ului. Sunt aceleaşi repere şi pe unul şi pe celălalt.

    Cândva am schimbat o volantă la un TD cu una provenind de la un D, pe motiv că avea coroana cu un dinte rupt. N-au fost niciun fel de probleme la pornire. Trag concluzia că -cel puţin reperul 0-al arborelui, este identic la cele două motoare.
    Cred că pompa nu-i pusă bine. Degeaba arborele este corect sincronizat cu camele, când pompa nu este corect reglată, motorul nu porneşte. Este dificil fără comparator, diferenţa (ca poziţie de montaj a pompei) între un motor care funcţionează perfect, are cuplu, nu scoate fum, trage bine, şi acelaşi motor care merge prost, n-are vlagă sau chiar nu porneşte, este doar de câteva grade.

    Şi pompa (cea recent montată) poate avea o problemă de funcţionare şi oricâte reglaje i-ai face, ea merge prost.
     
  7. remus11 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    vw transporter 1,6 disel
    !ntradevar am pus pompa veche inapoi si voila a pornit, mai duc cealalta pompa la reverificat sa ved ce are.pornea si scutura ingrozitor de zici ca mergea in 2 pistoane scotea fum alb si dupa 4-5 secunde murea,de turat motorul nu mai zic,cum atingeam acceleratia cum murea.
     
  8. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Sal bube la sistemul de alimentare al pompei in interiorul ei posibil un canal infindat sau ceva rupt in pompa. Necazul asta lam avut si eusi sa dovedit ca erea ceva in pompa rupt Pompa veche ce avea?
     
  9. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Pompa de injecie BOSH cod 0460494237

    Salutare am ceva necazuri cu pompa asta . Adica consuma de rupe si nu ii dau de cap de pornit porneste bine si la rece si la cald si in mers nu trage parca e mortaciune motoru. Pe masina am alta pompa si cu pompa aia merge foarte bine consum mic reprize bune nu da cu fum in exces da e uzata rau si are joc mare plus injectoare zgomotase si vreau sa le schimb cu tot cu pompa. Pompa asta care consuma mult o am cu tot cu injectoare si conducte si stiu ca sunt imperechiate ca a mers pe motor da consuma mult cam 10% de curs nu curge din ea pe nicaeri . Pe cealalta pompa am reglato eu da asta arata altfel sus la parghia de aceleratie si nu sunt sigur de unde se regleaza consumul la ea. Daca stie cineva astept pareri:banghead::readit:
     
    Ultima editare: 24 Mar 2015
  10. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Asta e surubul de reglaj.La altceva nu mai umbla,decat la relantiu.care dupa ce ii vei lua debitul de motorina,va fi mai mic si se va opri motorul.Spor!
     
  11. Iuli Guest

    Salutare! Am si eu o problema cu pompa de injectie din cate am inteles. Un vecin care e mecanic mi-a spus ca trebuie schimbat capul hidraulic de la pompa de injectie. Ea saraca cand este rece porneste ok (nu instant, ci in 2-3 secunde) insa cand este calda, abia la a 5 a cheie da un semn de viata. Mi-a spus sa pun apa peste pompa ca sa se raceasca si asa o sa porneasca normal. Este capul hidraulic? Si daca da, pe unde m-ar ajunge sa il schimb? motorul este JK si are ceva km in bord. Mentionez faptul ca bujiile nu se pun de la contact. Trebuie sa tin apasat 30 de secunde pe un buton pus de un super mecanic care imi incalzeste bujiile (butonul este pus la releu), iar pompa de injectie o pornesc din bord cu un simplu butonas deoarece atunci cand ii dau la automat, ii ia curentul de la pompa. Multumesc anticipat!
     
  12. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Off maama ce o fii la tine in masinuta aia ,da capul e dus si nu tre sa tii 30 de secunde bujiile sa porneasca e destul de scump de inlocuit plus ca mai apar si alte bube
     
  13. Iuli Guest

    Mie chiar imi pare rau ca este in starea asta. Sunt masini superbe care duc daca sunt intretinute, nu facute cu sarma si patent... Sincer sa fiu nici nu stiu de unde sa incep. Prima data as vrea sa ii schimb capul hidraulic insa ma gandesc ca e mai ieftin second. Aparent toate bubele au aparut de la pornirea made in romania pe buton. De acolo mi s-a dus si bendix-ul, si pompa si bujii si pornite si tot. Cam cat ar ajunge o pompa de injectie second pentru JK?
     
  14. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Pompă de injecţie mi-e greu să cred că vei găsi una (mult) mai bună ca a ta. Sunt motoare vechi, cu un kilometraj impresionant (unele) şi ca atare a apărut uzura funcţională. Niciodată n-am considerat că înlocuirea unei vechituri cu altă vechitură, este cea mai bună soluţie. Am preferat să repar ceea ce aveam, cu piese noi şi rezultatele au fost net superioare. Eu am înlocuit capul hidraulic al unei pompe (de TD) şi rezultatul a fost de-a dreptul spectaculos. Pornire imediată, lipsă totală fum la orice regim de turaţie şi un cuplu care-mi amintea de tinereţea acelui TD de 1,6.
    Poţi găsi (cu mare noroc) un JK complet la 300 de Euro, dar la aceiaşi bani (poate mai ieftin) cumperi un cap hidraulic nou (cca. 1.200 lei) şi altfel vor sta lucrurile.
    Pe lângă asta, îţi recomand să înlocuieşti partea electrică a contactului şi vei scăpa de toate împrovizaţiile mioritice care le ai pe maşină.
     
  15. Iuli Guest

    In cazul asta ma voi apuca de cautat cap hidraulic nou si un mecanic priceput in ale pompelor. Va multumesc mult pentru sfaturi! (Nelu Pătraşcu si Ionut lucian) Chiar mi-au fost de ajutor :D si o sa merg pe principiul totul nou si schimbat de cineva priceput unde nu ma duce capul. Ah si fara second.
     
  16. neckflo77 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    Neamt
    Masina:
    Audi 80 B3 TD
    aceeasi pompa

    salut.am exact aceeasi pompa pe un B3 din 89 ,TD.a inceput sa curga,am dus-o la un mecanic in Suceava care a schimbat toate garniturile la ea si a mai umblat si sus la parghia de acceleratie,mai exact la imbusurile de la cele doua arculete.mai era o mica scurgere pe la vacuumul de sus si nea mecanicul a zis ca nu se gaseste asa ceva separat,ca ar trebui tot capacul pompei schimbat si ca solutia(pe care dealtfel a pus-o in practica) e sa puna un olender acolo si sa directioneze acea mica scurgere in returul primului injector.motorul porneste foarte bine si la rece si la cald,insa nu mai trage cum tragea,parca se inneaca.mie unu nu mi se pare normal pentru ca presiunea din injector care iese pe retur se duce in acel vacuum si cred ca-l face sa nu mai functioneze corect,ceea ce duce la lipsa suieratului usor de la turbo.in concluzie,cred ca nu mai merge turbina din cauza acelei improvizatii.ce parere ai????e o intrebare la care l-as ruga sa raspunda si d-l Patrascu.multumesc frumos.
    PS: ai rezolvat ceva cu a cel surub de reglaj de debit?
     
    Ultima editare: 8 Noi 2013
  17. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Nu am inteles dece iti da motorina pe la vacum 1 vacumul ala are o membrana si nu tre sa treaca motorina prin ea 2 vacimul ala acctioneaza o prghie ce dozeaza cantitatea de motorina la repriza.Daca nu e pusa cum trebuie nu treage bine si nu ai putere
     
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    A umblat la debit (micșorându-l), de aia nu mai trage. Probabil nici fum nu mai scoate deloc, ceea ce te încântă. Trebuie refăcute reglajele (debit și avans), sigur nu sunt cele de dinainte, iar în legătură cu acea membrană de supraalimentare (pilotată de vacuum), acolo în mod cert ori e ciupită membrana ori acel O-ring nu e bine pus sau nu e pus deloc. De văzut pe unde ajunge motorina dincolo de membrană, Și acesta poate fi un motiv de nefuncționare a părții de turbo, oricât ar comprima turbina aerul în cilindrii, suplimentarea cantității de motorină (prin acea ciupercă de pe pompă) nu are loc.

    PS. Membrana se poate repara (provizoriu) cu silicon roșu. Acolo nu e presiune, se astupă gaura din membrană (degresată în prealabil, altfel se desprinde siliconul după câteva zile) se lasă să se usuce şi se remontează. Mai curând nu-i bine fixată membrana sau tija ei, eu n-am văzut incă membrană ruptă.
     
  19. neckflo77 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    Neamt
    Masina:
    Audi 80 B3 TD
    Ionut lucian Ideea e ca la acel vacuum mecanicul nu a umblat deloc, absolut. Doar a pus un olender (asa cred ca se cheama) acolo unde e masca aia de cauciuc rotunda (se vede bine in poza ta nr. 2, in stanga, sub vacuum). Intre timp,eu am infundat cum era initial ultimul retur de la injector (acolo unde dusese el scurgerea) si am dat acea scurgere de la vacuum cu un furtun de retur intr-o sticla. Pot sa spun ca in vreo 5-600 de km s-a adunat cam maxim 100 ml de motorina acolo. Si in ultimii 2-300 nu a mai curs deloc. Masina trage mai bine, dar totusi cred ca problema sta in reglajul de la cele doua arcuri de sus (se vad bine in prima ta poza) si cele doua suruburi care se desfac cu imbus in stea. Acolo zic eu ca e secretul,dar nu stiu sa-l descifrez. Cand ar trebui sa se accelereze prima data ? Cand se comprima arcurile, la mine nu se intampla nimic. Abia cand ajung acele doua suruburi din arcuri in contact, motorul incepe sa se accelereze (practic, cupleaza si a treia tija de sub cele doua placi cu arcuri). Deci e un soi de cursa moarta pana se comprima arcurile. E normal ?
    Multumesc frumos.


    Nelu Pătraşcu Cum am scris si lui Ionut Lucian,la acea membrana nu s-a umblat deloc. La ralanti intr-adevar nu scoate fum, dar la accelerare scoate fum negru. Si pe dumneavoastra va intreb acelasi lucru legat de cele doua arcuri de sus si tija principala de acceleratie. Va rog sa cititi mesajul anterior pentru Ionut. Eu zic ca acolo e tot secretul.
    Multumesc frumos.
     
  20. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Pompa ta e dereglata rau, Tot ce poti face acasa e sa o reglezi babeste si o sa te scoata din minti ca daca nu ai ureche muzicala sa o auzi bine o sa te coste ct nu face, lasa umblatul pe la pompa acasa si du masina la pompagiu pusa pe banc reglat avans cu comparatorul si sa vezi diferenta de nu o sa mai cunosti masina. Un 1,6 td e un motoras asa de elastic si econom de nu îti vine sa crezi . Asta daca e reglat corespunzator nu la marginea borduri, si nu vorbesc din azite eu am trecut prin vro 4 motoare dinastea si pina nu am mers la pompagiu nu am facut mare lucru ori pornea greu ori consuma mult ori nu tragea . Asa ca ia masinuta si mergi la pompagiu sa ti-o regleze cu trebuie ca acasa nu merge
     

Distribuie pagina asta