1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie la motoare diesel 2.5 tdi - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de cubulex, 23 Ian 2008.

  1. Belu Alin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2019
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6 C5 2.5TDI AKN
    Salutare din nou! Am inlocuit din nou pompa, de data asta cu una cu terminatia 106B. Toate bune si frumoase, masina trage mai bine (nu excelent) acum insa pornirea e greoaie cand e motorul cald. Mentionez ca nu mai este niciun fel de eroare pe motor. Este posibil sa fie problema din reglajul de avans? (cine mi-a montat-o a pus-o sus si a reglat avansul fara tester, cat sa porneasca si sa mearga ok). Atasez si o poza din VCDS cu graficul avansului. (ambele pompe montate pe masina sunt pompe reconditionate cumparate cu garantie deci nu cred ca e vorba sa fie obosita).
     
  2. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Targu - Jiu / Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Mai trebuie crescut avansul, linia galbenă trebuie să fie pe cea albastră sau ușor peste.

    Dacă la rece pornește bine, iar la cald învârte de 2-3 ori, poate să fie un semn de uzură al capului hidraulic din pompă.
     
  3. Belu Alin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2019
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A6 C5 2.5TDI AKN
    Salutare! Revin asupra problemei mele. Avans reglat (atasat foto), nu sunt erori insa cu pornirea tot nu ii dau de cap. Problema din pompa nu cred ca este ( de cand ma chinui cu ea am avut 3 pompe pe masina dintre care 2 reconditionate si cu toate pornea la fel). Ce am incercat sa mai verific este turatia de pornire, cand motorul este rece invarte la 180 rpm, iar dupa ce se incalzeste (85-90 grade) invarte cam cu 160 rpm. Este posibil sa fie problema de la baterie sau demaror? Care ar fi turatia potrivita pentr o pornire ok?
     
  4. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    BACAU
    Masina:
    Passat CC 2.0 DSG 170 CP
    250-300 rpm
     
  5. andrei21tm 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2012
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    Audi Allroad ,AKE,2001
    Salutare,
    La înlocuirea pompei cu terminația EX cu una care are terminația E mai trebuie făcută împerecherea ? Mulțumesc.
     
  6. vp44 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Salutam forum,
    Deoarece cunosc bine pompe de injectie diesel VP30, VP44, montate pe diverse marci auto sa tineti minte ca la orice Audi cu motor 2.5 TDI, A4, A6, A8, cu pompa de injectie VP44 avansul trebuie sa fie 0,0 si lucrul acesta il puteti observa in casuta din coltul stanga jos, unde spune Timming sau bineinteles cele 3 linii de culoare din osciloscopul generat cu VCDS.
    Exista si exceptii,si in general sunt relationate cu uzura axelor cu came.
    In realitate, exceptiile pot fi diverse, dar cea mai importanta este legata de axele cu came care stim ca in/la acest motor sunt o problema.
    Reglajul avansului se face mecanic, dar va trebuie VCDS pentru ca sa stiti exact daca pompa este avansata sau devansata.

    ATENTIE: nu se poate regla/face avansul pompei (nu se poate citi cu calculatorul) daca injectorul cu cablu nu functioneaza)

    Cum reglam avansul: motor la 90 de grade (merge si mai rece) se citeste avansul, apoi se opreste motorul, se slabesc cele 3 suruburi de la fulia (parca asa se numea) care uneste cureaua de la pompa de arborele din dreapta si se regleaza dupa caz.
    In cazul in care masina porneste unpic mai greu dupa ce ati pus avansul in 0,00 sau scoate fum alb, urat mirositor (intepator) puteti urca avansul pana la maxim 1,5grade.
    Retineti ca pompa aceasta la acest model de masina, suporta avans mai mare dar NICIODATA mai mic si in functie de cutia de viteze, manuala sau automata si de uzura din arbori, intotdeauna e mai bine sa lasati avansul in 0,4....0,6 POZITIV decat in negativ.
    In casuta din stanga, unde scrie TIMMING, la fiecare cateva secunde se schimba valoarea, asa ca aveti rabdare si cititi inclusiv alte semne cum ar fi (-) minus si daca aveti ca in poza citata din acest mesaj:
    reglajul la -1,8 asta inseamna ca pompa este devansata cu 1,8 grade.

    Pompa VP44 PSG 5 ce se monteaza pe Audi 2.5tdi, toti anii de fabricatie si toate tipurile de motor:
    Numarul de intentificare Bosch este marcat pe un lateral al pompei,pe partea dreapta cind priviti pompa montata pe masina si este un numar de 10 digiti care incepe intotdeauna cu 0470506XXX

    Echivalente:

    0470506002 fara echivalent se poate pune orice calculator de la orice pompa cu acest numar si nu trebuie codificat nimic.

    0470506006 fara echivalent se poate pune orice calculator de la orice pompa cu acest numar si nu trebuie codificat nimic.

    0470506010 fara echivalent se poate pune orice calculator de la orice pompa cu acest numar si nu trebuie codificat nimic.

    0470506016 fara echivalent se poate pune orice calculator de la orice pompa cu acest numar si nu trebuie codificat nimic.

    0470506024 - 0470506033 cele 2 sunt echivalente 100%, se poate pun alt calculator de la o pompa cu acelasi cod dar trebuie imperecheat (codificat) cu restul

    0470506030 fara echivalent se poate pun alt calculator de la o pompa cu acelasi cod dar trebuie imperecheat (codificat) cu restul

    0470506037 fara echivalent se poate pun alt calculator de la o pompa cu acelasi cod dar trebuie imperecheat (codificat) cu restul

    0470506038 fara echivalent se poate pun alt calculator de la o pompa cu acelasi cod dar trebuie imperecheat (codificat) cu restul

    Erori intalnite foarte des in aceste motoare (referitoare doar la pompa de injectie).

    00550 - probleme cu momentul de injectie adica masina porneste, dar nu trece de un anumit RPM, nu trage, scoate mult fum alb, etc.
    Cauze posibile: pot fi multiple, motorina proasta, apa in motorina, calculator pompa defect, senzor pompa defect, piston de avans blocat partial, electrovalva piston de avans defecta (nu arsa).

    Daca aceasta eroare este insotita si de altele care nu sunt relationate cu pompa, senzor presiune turbo, EGR, etc., prima data se inlocuiesc acestea.

    Daca eroarea este in corelare/relatie doar cu pompa de injectie:
    NU RECOMAND ACEASTA REPARATIE CELOR CARE NU SINT DE MESERIE SI NU AU SCULELE NECESARE:
    - se schimba tranzistorul din calculator cu un IRFZ44N
    - se schimba cei doi condensatori electrolitici (acestia in general sunt aproape dezlipiti de pe placa baza)
    - se verifica rezistenta electrovalvei de avans, cea de jos si dupa caz, se schimba (oricum asta are cablurile in general arse, trebuie refacuta izolatia cu fir cafre se acopera ulterior cu varnish termocontractabil de preferat cu rasina)
    - senzorul din pompa nu poate fi masurat cu instrumentul de masura, fiind senzor de temperatura si rpm, isi schimba valoarea in functie de temperatura exterioara si oricum sunt foarte rare cazurile cand este defect.
    Presupunand ca ati facut cele de mai sus si ca totul a decurs bine, este posibil sa va functioneze masina, cu toate ca fara o calibrare intrun banc de probe pentru asa ceva, este la fel de posibil sa nu va functioneze, chiar sa nu mai porneasca deloc, asa ca mai bine mergeti la un specialist.

    00318 - masina nu porneste.
    - Trebuie reparat calculatorul pompei la fel ca mai sus. Tranzistorul este ars cu siguranta si se va observa imediat ce scoateti capacul de plastic al calculatorului.
    - in multe cazuri, reparatiile fara a inlatura cauza care a produs defectiunea, pot produce avarii mai grave, sfatul meu este sa mergeti totusi la un specialist.

    Montaj pompa, fara scule speciale:
    Deasemenea recomand sa mergeti la un specialist inainte sa stricati motorul, dar haideti sa vedem cum se dezmonteaza aceasta pompa fara scule, pentru ca am citit undeva mai inainte ca cineva nu stia cum se poate face.
    Dupa ce scoateti capacele de plastic de la partea unde este cureaua pompei de injectie, in asa fel incat sa fie vizibila partea dintata a pompei, scoateti busonul de la ulei, ridicati masina pe cric (doar cele cu cutie de viteza manuala), bagati masina intr-o treapta de viteza si in timp ce invirtiti de roata, uitati-va pe arbore cind apare marca OT.
    - Acum, priviti roata dintata a pompei, sau cum o numiti voi, din fata, unde se vad cele 4 suruburi de prindere si veti observa ca in partea de sus, ora 12, aveti un orificiu prin care puteti introduce un cui, / spiral / surulbenita sau ce aveti la indemana, pentru ca sa blocati pompa in PMS (Punctul Mort Superior).
    Uneori trebuie sa mai miscati putin, stanga-dreapta pentru ca sa corespunda orificiul din roata dintata, cu cel din corpul pompei.
    Odata blocata pompa, scoateti masina din viteza si puteti incepe demontarea completa a pompei cu tot ce mai are ca auxiliare, tevi, curea, intinzator, etc.
    Din acest moment nu trebuie sa mai invartiti motorul absolut deloc, pana nu montati pompa si cureaua acesteia. In caz ca se intampla, veti avea nevoie se puneti motorul in PMS si daca nu aveti sculele specifice, e mai greu.

    Este INTERZISA demontarea rotii dintate / polee, de la pompa de injectie, ma refer la partea pe care merge cureaua, NU la discul metalic din fata ei, cel prins cu 4 suruburi.

    Aceasta pompa, are canal de pana pe ax, dar nu are pana si nu se poate pune la punct la ochi, ci doar pe un banc de probe cu stroboscop. In realitate, noi romanii, inclusiv eu, le mai punem si la ochi, apoi se regleaza totul cand facem/reglam avansul pompei pe masina, dar trebuie sa ai multe ore de experienta in asa ceva.

    Nu sunt perfect, nici nu pretind ca detin adevarul absolut, posibil sa supar vreaun meserias care viziteaza forumul, dar nu o fac cu intentie ci incerc doar sa ajut unpic si mai pierd timpul incercand sa imi aduc aminte de limba materna, care spre rusinea mea observ ca am uitat-o.

    Sper sa mai pot ajuta si cu alte informatii, daca aveti nevoie si credeti ca va pot fi de folos dar va rog sa scrieti pe forum, nu prin PM.

    AM UITAT SA MENTIONEZ MAI INAINTE CA NU SE POATE FACE AVANSUL POMPEI (NU SE POATE CITI CU CALCULATORUL) DACA INJECTORUL CU CABLU NU FUNCTIONEAZA)

    Bafta.
     
    Xtremer, mihaicristian, moroenius și alți 2 apreciază asta.
  7. 13YTe

    13YTe 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6, V6 2.5 TDI (BFC), 2003, WAUZZZ4B13N042906
    Superb. Foarte utile informatiile. Multumim mult pentru efortul depus in a le transmite.

    Eu ma confrunt cu 00550 de mai bine de 2 ani, cu exceptia perioadelor foarte calde cand motorul daca apuca sa se incalzeasca si il opresc e mai greu sa-l repornesc in restul timpului functioneaza ok-ish. Sa fie partial blocat / gripat pistonasul de avans ? Se poate determina fara demontare asta ? Dispun de OBD eleven (echivalent VCDS).
     
  8. vp44 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Nu neaparat, la masina mea personala, un A6 C5, 2.5 tdi cod motor AFB, am avut mult timp aceasta problema si acest cod de eroare, dar nu era pompa vinovata.
    Mergand cu masina si dand in vreun hop pe sosea, ramaneam fara putere, nu mai tragea deloc, asa ca mai cautam o denivelare a soselei si treceam peste ea ca sa-i provoc un mic soc.
    Pe langa eroarea cod 00550 mai imi aparea ceva despre senzorul de la turbina (turbo). Intruna din zile am schimbat pompa cu alta si am facut probe pe sosea iar rezultatul a fost acelasi. Asa ca, am pus si a 3-a pompa si la fel facea. Mentionez ca toate 3 pompele le reparasem eu si le-am testat pe bancul de probe, am un EPS 815 pe langa altele.
    La final, cand m-am decis sa dezmembrez masina pentru piese de schimb si sa o vand, avand o alta in atelier la reparat, am zis ca hai sa schimb si debitmetrul adica cel care citeste presiunea aerului care trece prin filtrul de aer, ceva din plastic, ca o teava T si ce bucurie cand am vazut ca masina merge perfect,si inca functioneaza, asta s-a intamplat acum vreo 4 ani.
    Din cauza aceasta insistam mai sus, vedeti ce alte erori mai va da calculatorul pentru ca au foarte mare importanta. Orice problema care face ca masina sa mearga prost, va da erori si de pompa de injectie.
    Spre exemplu, intr-un A8 D2 cu aceeasi pompa, aveam cod 00550 si masina pornea, dar nu se accelera si se oprea dupa cateva secunde.
    Montam alta pompa reparata si inainte sa montam tevile, EGR, capace, etc., o pornim si merge ok.
    Masina mergea excelent, dar dupa ce cuplam teava de esapament, unde se uneste cu EGR si admisia, iar facea la fel ca prima data iar asa ne-am dat seama ca nu era pompa de vina ci avea catalizatorul infundat si cum nu evacua corect, motorul nu respira iar calculatorul masinii interpreta ca pompa nu are avans corespunzator.
    Nu te sfatuiesc sa dezmontezi pompa, pentru ca pistonul de avans nu se poate analiza decat daca scoti capul hidraulic din pompa, adica trebuie demontata pompa complet (jumatate) iar la final trebuie pusa pe banc pentru ca sa fie calibrata.
    Daca ai avansul pompei citit cu calculatorul in 0,0 sau unpic mai mare pe la 0,3 - 0,8 ceva de felul asta, lasa-l asa.
    Daca motorina folosita e de proasta calitate, fumul produs, poate influenta dar tot asa de bine poate influenta si daca diuzele injectoarelor sunt pe duca si in loc sa pulverizeze, pisa (scuze de expresie).

    Cum am spus, cauzele pot fi multiple si cum nu ai posibilitatea sa probezi cu alta pompa inclusiv una de pe o masina care merge bine, nu iti ramane decat sa verifici orice altceva, inainte sa demontezi pompa de pe masina si sa o trimiti la reparat.
    Presupunand ca de vina este pompa si ca iti face probleme LA CALD, mergi cu masina pana se incalzeste bine de tot, apoi cand stii tu ca e in faza aia in care porneste greu, fa un test adica varsa apa rece pe pompa dar cu mare grija sa nu dai pe motor si sa il rupi, sau mai bine pune o punga cu gheata pe pompa sus si incearca sa o racesti cat mai repede, ca sa vezi daca influenteaza in pornire.
    Metoda asta este foarte de jungla, dar na, mai facem si din astea.
    Daca are influenta, atunci trebuie reparat calculatorul pompei, inauntru el are un condensator electrolitic pus aproape de senzorul pompei, de culoare neagra in general si care se dezlipeste de pe placa din cauze nestiute si il poti lipi din nou sau schimba.
    Atentie mare, piesele sunt acoperite cu un gel protector si ca sa lipesti condensatorul, trebuie inlaturat prima data, dar daca nu esti atent, poti dezlipi piciorusele procesorului care este lipit de condensator si pentru asa ceva nu mai exista remediu. Eu fac operatia mereu la microscop, altfel nu am curaj sa ating partea electronica.
    In multe cazuri am observat ca din cauza caldurii excesive, acest condensator pus pe senzor, nu mai transmite corect datele si apar probleme cum ar fi erori de senzor pompa, senzor motor, etc.
    Pot fi si altele, trebuie facute teste, pas cu pas,dar trebuie inteles, pentru ca nici eu nu sunt ghicitor in cafea, ca sa fiu sigur care este problema ta, si nici tu poate, nu intelegi exact ce incerc sa explic. Chestii de comunicare, dar astea cu rabdare se pot rezolva.

    Eu le zic mereu urmatoarele, celor cu care mai lucrez:

    - daca nu ai stand de probe, atunci urmatoarea cea mai buna solutie este sa pui o alta piesa de la o masina care merge bine. In cazul de fata o alta pompa cu aceeasi cod si probat.
    - injectorul cu cablu se poate masura cu un instrument de masura normal, si trebuie sa dea 120 ohmi (aproximativ).
     
    hercheacatalin, audi66 și 13YTe apreciază asta.
  9. 13YTe

    13YTe 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6, V6 2.5 TDI (BFC), 2003, WAUZZZ4B13N042906
    @vp44 Da, te inteleg perfect, nu sunt mecanic de meserie (de fapt nu am profesat ca mecanic desi am calificarile - cunostintele teoretice) ceea ce mai fac, fac in limita timpului disponibil, a sculelor, cunostintelor, si informatiilor pe care le mai aflu de la profesionisti - doar ca hobby pentru mine.
    Nu o sa ma apuc sa demontez pompa de injectie, pentru ca nu am unde si cum sa o fac si asa cum ai spus si tu iti trebuie multa experienta practica pentru un rezultat pozitiv. Prefer sa apelez la cineva care cu asta se ocupa, din pacate in Romania e cam loterie, nu stiu la cine sa apelez care sa faca treaba cu adevarat buna in domeniul asta.
    Referitor la acel PCB (placa) al calculatorului pompei, acolo as putea interveni cu usurinta, meseria pe care data asta o practic (de asemenea am calificarile necesare) este de Inginer IT, dispun si de toate sculele si aparatele necesare. Insa pana sa ajung sa ma apuc sa schimb tranzistorul impreuna, rezistentele, condensatorul si/sau senzorul, as dori sa fiu sigur ca e doar de la calculator si nu e impreuna cu pistonasul de avans problema deoarece din ce am citit si am intrebat, majoritatea spun ca motivul pentru care lipiturile cedeaza sau tranzistorul se arde ar fi ca pistonasul este partial gripat / alezat / se agata iar calculatorul incearca sa compenseze cand acesta se blocheaza dand impulsuri repetate solicitand tranzistorul prea mult.
    Oricum ar fi, voi verifica si alte repere oferite de tine mai sus, poate totusi scap mai simplu asa cum spuneai tu, desi banuiesc ca sansele sunt slabe sa nu fie pompa.
     
    vp44 apreciază asta.
  10. vp44 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Multumesc pentru interesul aratat si sper sa te pot ajuta.
    Doar 2 condensatoare, SMD si 1 tranzistor, asta este tot ce poti schimba.
    PCB-ul este din ceramica, nu poate fi extras ca sa faci anumite interventii pe partea cablajului, de fapt e cablaj dublu.
    Daca se exfoliaza cablajul si se intampla destul de des cand se lipeste tranzistorul, nu se mai poate face nimic.
    Cind avansul nu este cel solicitat, electrovalva de avans poate ajunge la un consum de 20 Amperi, motiv pentru care cablurile sunt mereu topite.
    Ca statistica, rar se schimba un piston de avans, aproape niciodata si da, stiu ,ca multi zic ca le schimba, dar de, interesul poarta fesul.
    In cele mai dese cazuri, pistoanele se scot si se lustruiesc, sau se rectifica, numeste cum doresti procedeul.

    Hai sa trecem la partea practica:

    Cumpara 5 Litri de motorina din cea mai buna, pune intr-un bidon si din bidon doua furtunuri pana in pompa, tur si retur.
    Nu este nevoie de filtru, este de preferat, dar pentru un test merge facut si fara filtru.
    Atentie ca ai o pompa electrica in rezervor care va impinge combustibil spre filtru si cum este scos din circuit va da pe afara, asa ca ori pui un alt bidon sa curga in el si asa verifici daca lucreaza corect pompa din rezervor, ori daca nu, scoti siguranta de la pompa din rezervor, ori conectorul care intra in aceasta pompa.
    Decupleaza teava de la admisie, cea care intra in EGR, sa iasa fumul in fata sub capota, nu pe esapament.
    Porneste motorul, incalzeste-l bine si vezi daca mai apare eroarea in calculator.
    Daca da, acum urmeaza sa maresti avansul pompei, sau sa-l micsorezi, pas cu pas, trebuie facute teste la diferite valori de avans.
    Daca continua cu aceeasi eroare si dupa aceste teste, trecem la reparatia calculatorului pompei.
    Nu demontezi pompa de pe masina.
    Desfaci cele 5 suruburi torx 25 de la capacul superior metalic, apoi imediat ajungi la capacul de plastic negru al calculatorului.
    Trebuie taiat siliconul capacului, cu un cutter,c u foarte mare atentie si indepartat.
    Sa nu cumva sa iti scape din greseala surulbenita sau scula folosita pentru ridicarea capacului, sub acesta, este foarte periculos pentru ca poti atinge vreo piesa si nu prea mai ai ce sa-i faci.
    Presupunem ca ai ajuns la PCB. Nu atinge cu mana gelul protector, evita sa produci socuri electrice aproape de piese.
    In imaginile pe care o sa incerc sa le atasez vei vedea cele doua condensatoare de 33 micro, unul negru si unul galben.
    Cel negru este pentru senzorul de revolutii, il schimbi cu unul nou sau unul recuperat dupa vreo placa de calculator, etc. daca ai la indemana si montezi pompa ca sa faci teste.
    Lipeste capacul de plastic, uneori iese motorina pe la garnitura aceea mica dreptunghiulara de la senzor si inunda calculatorul.
    Fa aceleasi teste de la zero, modificind avansul pompei din partea dreapta din fulia care actioneaza roata pompei.

    IMPORTANT:
    Cand incerci sa extragi condensatorul de pe placa, eu cand le scot, unele ies doar daca le ating cu penseta, iar la altele este nevoie de un patent si foarte multa forta sa le pot da afara.
    Daca iese usor, asta poate fi motivul erorii 00550. Nu uita ca sunt condensatori electrolitici si polarizarea conteaza.

    modul 2.jpg modul.jpg
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @vp44 Unde erai acum vreo 10 ani, ca beai si acum din berile “castigate”. :))

    Sunt colegi de forum care in urma cu ani au platit 250-300€ pe o astfel de interventie.
    Nu mai sunt la curent cu preturile de astazi pentru reconditionarea unei pompe de injectie la C5.
     
    Xtremer, vp44 și 13YTe apreciază asta.
  12. vp44 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Am activat pe forumuri de Opel...Bmw...etc. Pentru cei care au pagini web, stim ce inseamna ,,cuvant cheie"
    Ca sa fi ajuns in timp util si aici,ar fi trebuit sa se vorbeasca despre pompa de injectie VP44 sau seria (referinta) acesteia 0470506XXX
    Pe deasupra,am peste 50 de ani virsta,si uneori,din cauza unora interesati sa-si apere punctul de vedere,chiar daca este gresit,si care critica si fac misto de oricine care nu le convine ... prefer sa stau in banca mea ,si sa nu imi pierd timpul pe forumuri.
    Aveti si in Romania foarte buni meseriasi care repara aceasta pompa. Eu am dezbatut mult cu ei pe aceasta tema, dar mentalitatea oamenilor este diferita fata de cei din vest.
    Mie mi se trimit, aici in Spania, la reparat aceste pompe din toata Europa, pentru pretul mic comparat cu cel de la ei din zona.
    In ultimii 10 ani, reparatia acestei pompe pe partea de mecanica si electronica, costa 375 Euro fara transport si impozite. De anul trecut de cand a urcat energia electrica intre 250- 350 Euro/Mw am urcat preturile la 450 Euro fara transport si impozite.
    Nu cred ca merita totusi sa timite-ti aici tocmai din Romania, dureaza prea mult drumul, iar masinile astea sunt deja depasite, din pacate.
    Acum se repara din ce in ce mai mult pompe si injectoare Common Rail si cautam informatii despre piese de schimb pentru ca aceste informatii sunt mai greu de gasit pentru unele modele sau prea scumpe piesele noi pentru ca sa merite sa repari masina.
    In prezent, la moda sunt sistemele piezoelectrice care sunt aproape nereparabile, dar noi suntem romani ,si ne reinventam mereu, ne place sa transpiram, sa cautam solutii, nu suntem comozi ca occidentalii.
     
    Aurel G și Xtremer apreciază asta.

Distribuie pagina asta