1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa Injectie - motoare diesel normale - NU PD - reparatii - Reglare Avans - probleme diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Pippo09, 3 Dec 2010.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Despre ce senzor de pornire si calculator de pornire este vorba ?
    AAZ sau 1Z ? Vezi ca la pompa de injectie sunt niste limitari la seria de sasiu, nu poti pune orice pompa.
     
  2. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Era si timpul sa revin cu aceasta problema. Azi m-a lasat pompa de injectie. Nu porneste fara sa apas acceleratia (se balbaie la 300-500 ture) si picura pompa de nu-i adevarat, dar nu pe la capac ci undeva in spate, langa mufe. In fine... As cam vrea sa o inlocuiesc. Pompa de pe masina are codul 028 130 109 J. Cu ce alte coduri as putea s-o schimb plug&play (reglajul avansului oricum va trebui facut, dar sa nu am probleme pe partea electronica)? 028 130 109 L? Sau altele...?
     
  3. gutza25

    gutza25 4th Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Fetești - Ialomița
    Masina:
    A4 B9, an 2017, 2.0 tdi DETA, 190 cp, cod cutie RYQ
    Normal ar trebui sa montezi o pompa cu acelasi cod, ca sa-ti functioneze si partea electronica. Daca nu gasesti pompa cu acelasi cod, poti monta o alta pompa identica cu a ta dar pastrezi partea electronica a pompei tale, dupa care faci reglajele avansului si a debitului de motorina
     
  4. viteza25

    viteza25 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2010
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a4,b5.AFN/1997
    Salut,
    Sa incepem descrierea problemei .
    Curgea pompa de injectie si s-a apropiat si schimbul de distributie asa ca am inceput munca.Dus pompa la pompagiu schimbat garnituri pus pe masina trasa la punct nu a pornit. Dupa mai multe incercari am chemat pompagiul carea deplasat de la punct pompa cu un dinte si masina a pornit motivand ca ar fi de vina cureaua (e posibil???)Am mers cu masina 1300km, a tras foarte bine, cand a aparut problemele: porneste si merge foarte bine pana la 1700rotatii dupa care tot intrerupe, nu mai pot accelera decat daca se ridica usor piciorul de pe acceleratie dar nu se poate depasii 2700-3000 rotatii. Mentinand pozitia pedalei intru-un punct (3000rotatii) se decelereza pana in zona de 2500 rotatii.S-a facut trei scanari , nu cu VAG COM si s-a gasit eroarea 00575(o singura data) , s-a sters eroare, nu a mai reaparut dar masina merge la fel, asa ca am decis sa umblu la:
    -pompa dusa la pompagiu reverificata ......merge bine
    -curatat rezervor si suflate conductele cu aer
    -schimbat filtru motorina(MAN)
    -desfacuta evacuarea(s-a banuit ca este infundata)
    -verificat senzor volanta
    -verificat pedala acceleratie(demontat)
    Acum voi schimba pompa de injectie, si nu mai am decat ECU de schimbat.Oare este posibil ca dintele dat de" meserias" sa fie de la curea?. Cat am mers (cei 1300km) mergea chiar mai bine ca inainte. Care ar fi parerea voastra? EGR merge, turbina se comporta bine, debitmetul merge(verificat cu altul, aceleeasi simptome), masina nu da fum de nici-o culoare. Ce sa fie?????
    Eu nu am gasit simptome asemanatoare cu ce am eu asa ca din acest motiv am postat aici
    Astept pareri si o sa revin dupa ce voi schimba pompa
    O seara buna
     
  5. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Nu stiu sa-ti spun de ce nu-ti merge cum trebuie, dar legat de pompa decalata cu un dinte iti spun ce am patit eu cand am schimbat distributia. Am pus pompa si axul cu came la punct, am dat cheie si masina nu pornea. Cand verificam iarasi semnele axul era la punct, dar pompa de injectie era decalata. Asa ca am pus-o decalat intentionat, am restrant intinzatorul si cand i-am dat cheie a pornit instant. Nu pot sa-mi explic fenomenul, dar...
     
  6. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut,

    Se dezamorseaza pompa si inca nu am reusit sa aflu pe unde sau de ce. Nu curge pe la nicio imbinare sau la conducte.
    Suspectez electrovalva de alimentare, cea care are un fir cu papuc, sau stutul de retur ce iese din pompa si in care intra si returul injectoarelor.

    Se poate intampla din cauza celor 2 piese mentionate (8 si 38)?
     
  7. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Verifica supapa/stutul de retur de pe pompa de injecție. Are o bila înăuntru si ar trebui sa etanseze perfect astfel incat sa nu piarda presiunea din pompa pe retur.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
    paul14 apreciază asta.
  8. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am verificat si schimbat supapa/stutul de retur. Cea de pe masina cand suflam in ea se auzea bila miscand, dar nu revenea singura, se etansa cand trageam.
    Schimbarea s-a facut seara, iar dimineata a pornit o idee mai bine, dar tot dezamorsata. Ieri dupa 12h de stationare la lucru a pornit bine, dar azi dimineata tot greu.
    O sa desfac si o sa verific iesirile din pompa pentru ca "meseriasul" care a schimbat diuzele nu a tinut contra cu cheia de 14 cand a slabit conductele, a dat cu 17 direct pe piulita.

    Daca nu isi revine am o pompa cu cap de 11mm, 0 460 414 995 de pe un Rover 600D, adaptez mufele si o schimb.
    Mai jos schemele explodate si toate PN din cele 2 pompe:
    Pompa cu cap de 11mm cod 0 460 414 995
    Pompa cu cap de 10mm cod 0 460 404 969
     
  9. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Cred ca se lasa cu schimbare de pompa. Am mai desfacut dupa masa la conducte, am mai curatat, verificat una alta si am incercat sa reglez, din nou, avansul.

    La prima tura a fost 26+/-1 si cam orice-i faceam sarea de 255. Am pus inapoi pe semn si graficul arata intre 0 si 5.
    Astazi am facut alte semne si am miscat doar cat se vede in poza si arata avansul la 255. Nu cred ca miscand atat de putin se modifica asa mult valoarea avansului.
     
  10. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am rezolvat problema prin schimbarea pompei. Am ajuns sa montez una de AHH de pe care am luat tot ce a fost nevoie: suport, tabla, suruburi, pinion etc.
    Dupa amorsare si cateva reglaje ale avansului, porneste exemplar. Am terminat destul de tarziu si avansul a ramas la 60, iar IQ-ul la 3,6. O sa merg catev zile asa, apoi reglez varianta finala.
     
  11. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Daca motorul tău nu e AHH, atunci trebuie modificat softul altfel o sa ai consum mare. E diferența mare intre pompele de 10mm si cele de 11mm (AHH).

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  12. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut @arazvan2002 ,

    Poti sa detaliezi, te rog? Nu este suficient, momentat, cresterea IQ-ului?
    Oarecum urmăresc consumul prin range-ul aratat pe display, iar in oras aveam undeva la 8-8.5 %.

    Pentru a umbla mai usor la soft, dar si a face ASR functional, vreau sa adaptez ECU EDC15 tot de AFN, fie de FL fie de A6 C5. Dar asta e alta treaba.
     
  13. Paul sasu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi a4 b5 1.9 tdi 1997
    Am problema cu pompa de injectie, imi scapa motorina, inca nu am observat exact pe unde mai exact. Trebuiesc schimbate garniturile, iar un pompangiu imi cere 550 lei. E mult ? Daca e cea de dintre capacul de sus si intermediar sau cea dintre corpul intermediar si baza as putea sa le schimb, nu e greu. Ma intereseaza daca e corect pretul care il cere pompangiul. Mentionez faptul ca specificat ca pretul include demontare, schim garnituri, garnituri si montare. Sunt programat pe maine, marti la schimb
     
  14. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Teoretic e usor/practic vezi dupa ce dai jos. Destul de mare pretul daca nu ti o da jos si apoi ti o verifica in banc. Cand se umbla la "intermediar" se modifica niste parametrii dar...cu siguranta inseamna cu markerul.
     
  15. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    Salut, am schimbat recent cele 2 garnituri ale pompei de injectie pentru ca aveau pierderi de motorina.
    Am urmat pasii din urmatoarele tutoriale si totul a decurs fara probleme, la interior pompa era neasteptat de curata si nici nu am simtit vreo diferenta in rau dupa montare la loc pentru ca am facut acele insemne pe carcasa, voi face totusi testul cu vagcom. Garniturile vechi erau mult mai dure, aproape plastic fata de cele noi

    Cheie triunghiulara am gasit aici:
    http://www.sculebgs.ro/scule-specia...il-si-tdi,-dimensiuni-7-si-12-6mm-detail.html (53 Ron)

    Sau aici pentru cine este mai aproape:
    http://echipamente-serviceauto.ro/r...500-cheie-pentru-pompe-de-injectie-bosch.html 15 RON

    Setul de garnituri si senzorul de temperatura originale bosch luate de pe epiesa.ro dupa introducerea masinii in aplicatie (110 ron total)

    Tutoriale:

    http://www.myturbodiesel.com/wiki/fuel-temperature-sensor-injection-pump-seal-replacement/
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2733762


    Spor la treaba!
     
  16. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    Salut, am reglat corect SOI - start of injection (avansul cum se zice pe grup, a nu se confunda cu inceputul detonarii/autoaprinderii care ideal trebuie sa fie cat mai aproape de TDC - top dead center, capul pistonului)

    Am urmat instructiunile din urmatorul link, desi am motorul AFN, operatiunea este foarte asemantoare cu cea de la AHU http://www.detdisite.nl/engels/indexeng.htm si click pe injectorpump
    Scule necesare: cheie tubulara mica/scurta de 13 pt slabit suruburi corp pompa, cheie fixa de 14 si 17 pt slabit tensiune conducte metalice pompa si injectori dupa reglare pompa, cric pt ridicare roata fata si rotit roata cu mana spre mers inainte, cu viteza 5 cuplata pt a roti motorul si a alinia cele 2 gauri cu suruburile pompei.

    Vreau sa mentionez un lucru important, sunt 2 reglaje care se pot face si de asemenea 2 parametrii de urmarit pentru a pune injectia in parametrii optimi si recomand sa-i faceti in urmatoarea ordine:

    1. SOI static - este avansul mecanic si stabileste limitele mecanice in care ECU poate face reglajele dinamice cerute de harta de injectie, acesta din experienta trebuie sa fie usor peste linia albastra in graficul tdi timing din vagcom. gama de reglaj la pompa mea este de 18 grade iar in realitate veti avea ceva in genul 1 grad ATDC (in deccelerare si sarcini usoare) - 17 grade BTDC (in WOT peste 2900 ture) , Posibil o pompa noua sa aiba o plaja mai mare. Din nou zic ca este ideal ca ECU sa aiba la dispozitie toata aceasta plaja de reglaj disponibila pentru a beneficia de putere dar si de consum economic. Eu am reglat la 62 staticul in vagcom measuring blocks, engine, canalul 000, campul 2 desi ideal ar fi 55 dar voi explica ulterior de ce am procedat asa.
    2. SOI dinamic - este avansul dinamic controlat de ECU prin valva N108 - cold start valve(denumita gresit zic eu, as zice mai degraba dynamic SOI valve) o data reglat SOI static de la pct 1 corect, aici nu ai ce regla decat daca vrei sa faci ca mine si ai pus plaja statica mai sus de linia albastra, spre lina verde. Acest lucru iti da posibilitatea sa ajustezi/muti/avansezi avansul dinamic cu pana la 5 grade (eu am urcat cu 3.5 grade, la fiecare 2 grade castigi cam 15 bari in cilidru presiune maxima dar cresc si noxele, nu si fumul sau depunerile de carbon) prin logare cu 12233 apoi adaptation si urci valoarea pana la 3.5 BTDC la relanti

    Daca ati facut reglajele extrem de fine (1 mm rotire a pompei invers acelor de ceasornic avanseaza injectia cu peste 5 grade adica de sub linia rosie sub linia verde. (daca ti s-a parut ca s-a miscat pompa, chiar s-a miscat). Valva N108 (canal 4 campul 4), la relanti poate avea valoarea 40% ca la mine (dar poate fi si 3.2%), la un log in mers normal dar si sportiv va oscila intre 3.2% si 89% cea ce inseamna ca ECU este liber sa faca reglajele intocmai cu harta de injectie. Atentie la canalul 4 campurile 2 si 3 la SOI req vs specified sa fie in log, pe tot regimul de condus apropiate

    In concluzie Dupa reglajul conform linkului plus 3.5 avans plus EGR MOD - http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html cautati EGR si IQ reglat la 3, sunt foarte multumit de performante, lipsa fum (cu SOI static pe linia rosie aveam fum dupa 3000 ture si lenesa dupa 2800 ture)

    Stiu ca am omis multe proceduri pas cu pas, daca aveti sugestii pot edita postul sa facem un fel de ghid
    daca sunteti din Bucuresti pot ajuta in zona Plaza Mall
     
    MrYtip, Xtremer și arazvan2002 apreciază asta.

Distribuie pagina asta