1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie motorina 1.9 tdi cod motor 1Z - reparatie - inlocuire - reglaje - discutii diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de net, 20 Aug 2010.

  1. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Ai facut tu schimbul de garnituri ?
    Alte probleme ai mai intampinat ?

    Multumesc.

    P.s. nu gasesc subiectul colegului @Otelea - curatatarea parti electronice a pompei, oare s-a unit cu altceva, avea destul de multe posturi.
     
    Ultima editare: 6 Noi 2013
  2. alehandro69

    alehandro69 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2009
    Locație:
    Comandău
    Masina:
    B4,Tdi,1Z,1993
    X e r o x u si ceilalti colegi/useri: Nu demontati pompa decat la service specializat. Sunt reglaje care se fac doar pe tester.
    Carpaceala mereu costa si mai bine cu o singura operatie se rectifica si reconditioneaza pompa, desigur cu garnituri cu tot.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Noi 2013
  3. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Asa as face daca mi-ar curge pe la garnituri dar prin Cluj garniturile se schimba si se regleaza pe banc contra sumei de 500 lei(bosch car) daca adaugam la aceasta demontarea/montarea 300 lei(garaj de mecanic) avem suma de 8oo lei. Pe langa asta mai trebuie reglat cu comparator sa se puna la semn timingul - ? lei, asta dupa ce a fost montata pe masina, platforma mecanic - bosch car service 50 lei.

    Unde ajungem asa +- 1000 lei ? cu bani astia iau alt motor cu tot cu pompa, chiar nu stiu ce ma fac daca-mi va curge vreodata !
     
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  4. Atexi

    Atexi 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2009
    Locație:
    Mures
    Masina:
    Audi A4 2005 2.0TDI BLB,multitronic si Logan 1.5DCI...
    esti sigur ca numai pe banc se regleaza perfect si numai la service specializat? nu de alta dar am avut clientii de la firmele "specializate" cu reglaje incorecte...
    sau ai fost la unul care regleaza dupa ureche? si te ai lamurit ca numai pe banc merge..
     
  5. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Salutare la toti, am schimbat si eu garniturile la pompa de injectie de pe un A4 B5 1,9 TDI cod motor AHU si am constatat ca nu mai are trepidatii cind reduc acceleratia si ce ma surprinde e ca e foarte curat in ea, nu stiu de unde zic unii, ca ar fi pilitura in ea si de unde se aduna. Adevarat ca daca nu stii sa pui la loc regulatorul electric ori nu porneste , ori se tureaza aiurea, asta am constatat la prima demontare, da cu putina bunavointa am reglat-o si merge bine, doar mecanic.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Dec 2013
    Spaiki apreciază asta.
  6. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    #Daniell - Cate garnituri au fost in set ? Daca ai sa citesti prin topic ai sa vezi ca pilitura, daca aia asa ceva, ea nu ar trebui sa apara in mod normal, doar motorina ar trebui sa si unga, se aduna pe electromagnetul din partea electrica.
    p.s. La ce mai exact ai schimbat tu garniturile ?
    Caut si nu gasesc codul de bosch sau de oem la garnitura rotunda, daca stie si binevoieste cineva as fi indatorat.
    Multumesc.
     
    Ultima editare: 5 Dec 2013
  7. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Pt XEROXU. Am schimbat garniturile de la capac si de la regulator, nu sint originale.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Dec 2013
  8. andre3ey 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi 80, 1.9 TDI, 1994
    Inlocuire pompa injectie electronica 1z

    Salutare, m-ar interesa si pe mine daca pe un audi 80 b4 1.9 Tdi ( 1Z2A ) se poate schimba pompa de injectie electronica in detrimentul celei mecanice precum si ce presupune acest proces, ECU, modificari pe la injectoare (avand in vedere ca injectorul 3 are senzor pe el), modificare pe la caroserie pentru tijele pompei mecanice precum si alte modificari care survin in urma procesului ?


    Multumesc mult !
     
  9. patrykedy 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2011
    Locație:
    iasi
    Masina:
    Audi A6 4F 2.0 TDI 140Hp
    Am schimbat garniturile de la capacul pompei de injectie, iar acum nu reusesc sa o reglez asa cum era inainte. Precizez ca nu am notat valorile pe care le aveam, asadar doresc sa ma ajute cineva cu acestea, respectiv cam care ar fi parametrii normali pentru motorul 1.9 TDI cod motor 1z, totodata sa imi spuna si daca avansul se poate regla cu VAG COM-ul sau numai mecanic, iar daca da care sunt pasii. Mentionez ca nu mai porneste si nici nu mai trage ca inainte. Va multumesc anticipat.
     
  10. ovyb4 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2013
    Locație:
    Dej
    Masina:
    audi 80 b4 avant 1z
    masina mea tot asa avea trepidatii si ...aici pe forum am gasit pe d.l Atexi din Tg. Mures si mi-a reparat pompa de injectie( noiembrie 2013). Acum merge super si trage mai bine. multumesc d.lui Atexi. Daca aveti probleme cu pompa d injectie luati legatura cu el.
     
  11. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998

    Ai raspunsuri in acest subiect, trebuie doar sa cauti, in plus trebuia sa sti>sa te informezi inainte de a te apuca de lucru.
    Spor
     
  12. Adelin Niculae 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2014
    Locație:
    Vladeni Dambovita
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.9 TDII, 1998
    Scurgere de motorina la pompa de injectie!

    As vrea sa-mi trimiteti si mie daca puteti ce aveti despre problema cu scurgerea de motorina pe la capacul superior al pompei de injectie. Cred ca e de la garnitura si cam toti mecanicii mi-au spus ca trebuie desfacuta de pe motor si centricubata dupa. Intrebarea este daca ii desfac capacul superior(cel cu 3 suruburi stelare si unul triunghiular) se poate deregla? As vrea sa-i schimb eu garnitura capacului. Adresa este: dizzyghost007@gmail.com sau adelin_ro_16@yahoo.com Multumesc! :)
     
  13. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Poti sa faci semne la capac inainte sa in demontezi , montarea lui in alta pozitie va afecta direct debitul de motorina (el se poate deplasa ininte si inapoi ) . La ce tine de al 4-lea surub care are o scula speciala de desfacere nu-i panica se poate inlocuii cu altul (este de 5 mm in diametru si are vreo 70-80 mm lungime) , de asemenea sa ai grija la strangeri iar conteaza , ca nu suspenzi motoru de capacul ala si nu trebuie sa te razbuni pe suruburi la strangere . Daca in interiorul capacului gasesti mizerie (unde vei gasi si acceleratia electronica) indicat ar fii sa te duci la un aterier (operatie care costa intre 400 si 800 lei) sa desfaca toata pompa sa inlocuiasca toate garniturile si dupa aceea sa o centricubeze (operatie de recalibrare a pompei) ca sigur vei avea mizerie si la baza pompei + daca o garnitura a cedat poate mai sunt si altele ca ea (imbatranite) . Nu dau in cap la nimeni si sa nu fiu gresit inteles ca la toti este vorba de BANI si toti vrem mai ieftin sau reduceri , nu zic sa nu iti repari masina acasa daca te pricepi dar hai sa nu fim romanii care se pricep la toate (ca si cei invatati dau gres) .
    Ca si tema de lucru , garniturile de obicei cedeaza cand pompa trage greu combustibil (un filtru incarcat , un furtun opturat , un sorb din rezervor murdar<sorbul are filtru>) poate dupa inlocuirea garniturilor se repeta defectiune . Multa bafta .
     
    Ultima editare: 19 Mar 2014
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  14. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    In Cluj aceiasi operatiune care zici tu , toate garniturile cu placutele de la solenoide schimbate + semeringul de la ax -250 lei cu factura si garntie. Nu fac eu asa ca sper ca nu se considera reclama.
    Spor.
     
  15. sergiu 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2013
    Locație:
    vatra dornei
    Masina:
    audi 80 b4 1.9 tdi 1z 92
    probleme pompa de injectie

    Am o problema: de 2 saptamani raman fara pedala la acceleratie. Cand reduc de la 2500 la 1000 de rotati aproximativ raman fara pedala indiferent de treapta in care ma aflu, trebuie sa dau in una mai mica (treapta inferioara) sau sa mai bag o data in aceeasi viteza depinde de situatie. Am fost la un service si mi-au demontat partea elecronica a curatat-o cu un "spray de contact" a pus-o la loc si a mers 2-3 zile dar a reaparut problema. A mai patit cineva asa ceva si daca da, ce a facut ?
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Apr 2014
  16. marius_vl

    marius_vl 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Valcea
    Masina:
    Audi,1z,1995
    Am avut o problema cu partea electrica a pompei de injectie trepida in treapta 4 si 5, se simtea un mic galopat si la relanti. Pompa a fost curatat o data de Domnul Atexi de aici de pe forum si a mers perfect. Problemele au aparut din nou cam dupa 2 ani si am curatat-o acum o saptamana aici in oras (Valcea), a fost reglat si debitul din nou, masina trage bine porneste bine, problema este ca se mai simt putin trepidatii in trepta 4 si 5 cam pe la 1500 ture si la relanti acum merge perfect. Daca ma puteti ajuta cu un sfat. Sa nu fi fost curatata perfect sa mai fi ramas ceva acolo, sau daca ati mai intalnit alte cauze.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Apr 2014
  17. delphinu 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A4 B5, 1Z, 1996
    La masina mea simptomele se prezentau asa :

    1. Motorul mergea neregulat trepidand la relanti (la pornire nu);
    2. In viteza 1-a si cand mergeam mai subturat in a 2-a avea momente cand ma "arunca in nas";
    3. Cand luam piciorul (nu brusc) de pe acceleratie si intra in frana de motor masina se "zgaltaia" un pic.

    M-am pricopsit cu toate acestea dupa o "vizita" la Bosch Car Service Sibiu unde am schimbat garniturile pompei de injectie. Cand le-am aratat cum merge masina, s-au scuzat ca e de vina un injector nicidecum pompa. Dupa mai multe incercari esuate de a rezolva problemele la mine in oras, am zis sa incerc si la d-l Atexi din Tg-Mures datorita recomandarilor pozitive de pe acest topic. Am vb cu el si fara sa vada masina mi-a dat si diagnosticul: de vina e electronica pompei. Dupa ce am fost la el si acum masina merge perfect vreau sa spun ca acest domn mi-a lasat impresia a fi mai mult un doctor decat un mecanic. Curat, profesionist, serios ... eu personal il recomand.
     
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  18. Atexi

    Atexi 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2009
    Locație:
    Mures
    Masina:
    Audi A4 2005 2.0TDI BLB,multitronic si Logan 1.5DCI...
    la tine a revenit problema foarte repede,fiindca pompa ta face mult span si se depune in electronica...
    daca sa facut lucrarea si acum merge masina,recomand ulei 2T in motorina aproximativ 3ml la 1litru de motorina,la motorul asta se poate pune chiar 4ml la litru.
    uleiul sa fie ceva mai de calitate,si care se dizolva rapid in motorina,facetii proba inainte.

    deci 30ml sau 40ml la 10litri motorina.

    problema nu se rezolva cu uleiul de 2 timpi, d-ar prelungeste viata pompei prin ungere mai buna ...

    @delphinu ,ma bucur ca sau rezolvat problemele,drum bun fara evenimente! si la tine este valabil uleiul asa cum am discutat,pompa ta va avea viata lunga garantat!

    bafta!
     
    Ultima editare: 9 Mai 2014
  19. alehandro69

    alehandro69 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2009
    Locație:
    Comandău
    Masina:
    B4,Tdi,1Z,1993
    Sfat Bun

    Atexi Asa procedez si eu. Insa are mare dreptate si mai bun e petrolul lampant de 12 lei din magazin cel pentru lampile pe gaz pentru ca are cifra cetanica mai mare decat motorina, curata filtrele si dizolva uleiul 2T. Reteta e 30 ML de ulei cu 0,5 L gaz lampant la 15 Litri de motorina. Nu recomand benzina pentru ca e foarte inflamabila si saraceste amestecul diesel.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Aug 2014
  20. vektorul 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2014
    Locație:
    Nasaud
    Masina:
    audi b4 1, 9 tdi 1994
    Eu am suturi in mers de vreo 10 zile, asa am facut vreo 2000 km. Am schimbat filtrul, supapa sau valva de pe acesta, coliere, furtune, apoi releul 109, am verificact vacuumurile, furtune etc. si azi cu mana mea am dat pompa jos si am pus alta (de pe cealalata masina a mea neinmatriculata ce o tin de piese, tot 1Z motorul care merge struna). Am pozitionat-o bine, a pornit la sfert si dupa ce sa incalzit la 90 grade, din nou suturi si smucituri. Belea, ce sa fie, electric, alimentare ? Prinde putin aer uneori dar a prins si inainte si mergea perfect. Voi ce ziceti ? Multumesc mult.
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Aug 2014

Distribuie pagina asta