Cu ocazia unei revizii am schimbat de curand caseta de directie la C4 deoarece cea veche avea scurgeri de ulei si avea joc in melc si capetele de bare. Caseta care o aveam eu era marca ZF si avea tevile din aluminiu de pe ea mai groase pe un capat si mai subtiri pe celalalt. Caseta care o am acum are tevile la fel de subtiri pe ambele capete.Si din cate spune cel ce mi-a dat-o a fost luata de pe un 2.5 tdi. Are cineva vre-o idee ce ar putea fii ca merge greu servo?Inainte invarteam volanul foarte usor cu podul palmei.Acum nu mai pot sa invart volanul cu o mana.Debia ma descurc cu amandoua. Asa arata vechea caseta.Caseta noua are furtunul ce se vede in stanga imaginii la fel de subtire ca la celalalt capat.
Plimb-o de câteva ori maxim stânga-maxim dreapta ca să scoţi aerul din ea. Completează apoi cu ulei în rezervor până la limită. Dacă nu-şi revine, e mai proastă ca cealaltă, chiar dacă nu are simeringurile compromise şi nu curge ulei. Se întâmplă uneori (mai ales la casetele care au stat mult nefolosite) ca o-ringurile din interiorul lor să nu mai închidă corect traseele pe care circulă uleiul la bracare. În loc să împingă pistonul (diminuînd efortul făcut de cel de la volan), se întoarce în rezervor prin conducta de retur. Sunt nişte o-ringuri (vreo trei sau patru) pe axul casetei (cel cu melc) care ori se ciupesc la prima refolosire (sau lipit) ori sunt foarte uzate.
Am incercat sa fac aceasta procedura de cum am luat-o din service.Am 2 zile de cand umblu cu ea cam 100 de km facuti si nimic.Aceleasi simptome.Cred ca va trebuii sa o dau jos si sa caut alta sau sa-mi dea alta de acolo de la dezmembrari.Eu ma gandeam ca influenteaza cumva grosimea tevilor care sunt pe caseta.
Salutare. Am o problema ceva mai ciudata . Am sa incerc sa explic : am dus masina intr'un "mare " service si animalul de mecanic a uitat sa imi stranga caseta pe sasiu dupa ce a fost reconditionata. Ce'i drept , acum nu mai curge , dar HURUITUL ( nu stiu cum sa il descriu altfel ) care era inainte de a se curata caseta exista si acum . Prietenul care ma ajuta sa readuc masina la faima de odinioara mi'a spus ca este de vina pompa ... Din pacate una second nu cred ca pot gasii undeva iar una noua este de'a dreptul aberant de scumpa . Sfaturi ?
Nu stiu daca se potrivesc dar te pot ajuta cu o pompa de diesel.Iar intradevar huruitul,daca caseta e ok si servo-directia,pompa pare sa fie obosita.Probabil a fost fortata incercand sa faca presiunea necesara sau a ramas cu putin ulei. Totusi am inteles ca se pot reconditiona aceste pompe.
Dragii mei , o sa va arat ce am primti astazi : POMPA SERVODIRECTIE-ZF-1868RON(DACA SE RETURNEAZA PIESA VECHE SE RESTITUIE 292.58 DIN VALUAREA PIESEI PRETUL FINAL FIIND DE 1575RON ) CONDUCTA-1610RON Faimoasa conducta este defapt o "teava" de high presure ( cred ca 120 bar ) de vreo 50 de cm lungime .... Am gasit o pompa originala in stare foarte buna la 150 $ si faimoasa conducta la 120 $. Sigur nu se potriveste cea de diesel . Cred ca am sa le cumpar pe cele doua sh si gata
Servotronic Buna seara Pentru audi a6 cu 1.9 tdi as vrea sa montez o caseta servotronic in locul celei originale! Ce ar mai trebui in afara de caseta , un releu si ceva senzor sa isi ia informatia ( de unde??) Va multumesc