1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa tandem - vacuum motor diesel la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Skywalker, 27 Iul 2016.

  1. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Am pompa de vacuum aproape defecta si vreau sa o inlocuiesc dar m-am lovit de o problema destul de nasoala: unul din cele trei subururi de fixare nu vrea sa iasa si bineinteles este cel de jos (numai eu patesc asa ceva). Este cap imbus si s-a cam dus dracu - cum il scot fara a demonta chiulasa stanga?
     
  2. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Nu cred ca s-a cam dus cred ca s-a dus dacă deja cauți soluții.
    Cine a umblat la mașină înainte acolo umpic cam ,,forțos" acolo nu prea se blochează decât dacă e înfiletat aiurea, strâns foarte tare sau a dat cu ceva pe filet sa nu se desfacă.

    Dacă ai un polizor mic electric sau pe aer ii tai capul jos ca restul fileului iese după aia.
    Sau scula din poza
     
  3. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Cam nu prea ai loc sa bagi nimic acolo, ma incomodeaza galeria ce pleaca din turbo, hai ca suruburile de pe turbo le dau jos dar nu ajung la alea de jos ca am cutie automata si asta e enorma fata de manuala.
     
  4. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Gabi, mai face vacuum dar nu suficient, mi se intareste tot mai des pedala de frana, da cu fum negru, nu trage, da erori pe admisie - debitmetru. Am desfacut furtunul de vacuum de pe pompa si este foarte slab.
    Bag seama ca nu scap de demontat chiulasa -oricum este in plan reconditionarea chiulaselor dar vroiam sa mai aman inevitabilul.
     
  5. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Pai faptul ca ai fum ca nu trage nu are treaba cu pompa de tandem.

    Dacă îți mai face vacum sa nu fie totuși din alta parte, sa pierzi pe la vreun furtun sau ceva.

    Cred ca ai mai multe probleme și e greu de zis ce are. Parerea mea este ca sa fi sigur întâi de restul motorului ca este ok chiuloase, injectoare, turbo, pompa de injecție........
     
  6. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Si totusi cum dau jos pompa fara a demonta chiulasa? Am tot studiat variante si hai sa zic ca tai cu o panza de bomfaier capul surubului dar cum il scot de acolo? orice alta scula de taiat nu intra acolo, la BAU-uri surubul ala are o pozitie tare indioata.
    Astept sugestii
     
  7. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    După ce îl tai și scoți pompa afara o sa ai mai mult spațiu și vei găsi soluții.
    Ii faci o tăietură și cu șurubelnița dreapta,sudezi un cap de șurub, cu un clește dar sunt șanse sa îl scoți cu mana dacă filetul nu este stricat.
     
  8. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Nu stiu cum ai reusit performanta sa il strici pentru ca el de fapt este de bronz (sau asa pare) si nu prea adera la corpul chiulasei, ori ai bagat un torx in el si i-ai stricat locasul imbusului, ori nu ai folosit imbusul corect.
    Intradevar nu este loc la cel de jos,aproape ca nici vizibil nu este si probabil singura solutia ramane un polizor mic si il vei taia( o sa constati ca partea ramasa in chiulasa v-a iesi foarte usor. Nu prea cred ca e stricata pompa ta si m-ai intai eu iti zic sa verifici traseul, vezi ca la intrarea inspre tulumba franei este un fel de bucsa de cauciuc care de obicei pierde vacuum grav cand "oboseste".
    P.S. intai eliminati restu de probleme ale motorului si apoi indreapta-ti atentia spre vacuum.
     
  9. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Am verificat tot. Pompa este slăbită, am scos cotul din pompă și nu face mai deloc vacuum la ralanti. Așa am moștenit mașina cu șurubul gata stricat, două am scos dar ăla de jos nu vrea nici cu slujbe.
     
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Atunci nu ramane decat sa tai , ori iti iei alta pompa si tai in prima faza cu tot cu urechea celei vechi, ori iti eliberezi cat poti si tai capul surubului
     
  11. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Salutare tuturor,

    Vreau sa demontez pompa tandem deoarece imi scapa motorina pe la garnituri si-mi curge pe un furtun de antigel aflat sub pompa tandem. Am inlocuit acel furtun pentru a 4a oara, fiindca se umfla si se rupea la un moment dat. Este vreo mare filozofie sa demontez pompa de tandem sau desurbez suruburile care o fixeaza de chiulasa si atat?
    Am cautat video pe internet dar nu am gasit nimic.
    Masina in cauza : Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI AWX din 2002
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Faci doar ce ai mentionat. Eventual daca nu ai loc sa scoti pompa mai demontezi prin imprejurimi. Nu e o mare bataie de cap. Sa ai imbusuri bune si chei bune ca precis suruburile ale sunt "tambal" = foarte intepenite.
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Este loc sa scoti pompa. O sa ai de furca cu un singur surub care e mai ascuns.
    Ai nevoie de imbusuri din alea in forma de L, deoarece au un capat mai tesit putin si poti jongla cu el in spatiul ala.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sau mai bine zis alea cu bila in cap. :)
     
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cristi
    Nu le prea stiu eu denumirile :)
     
  16. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Multumesc frumos pentru ajutor ! Ma apuc de treaba. Am gasit kit de garnituri OE la pretul de 45 ron.
     
  17. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Salutare,

    Am schimbat pompa tandem cu una noua produsa de Pierburg. Am constatat ca dupa 3000 de rpm pe loc sau in mers se aude o bataie la motor, care nu se auzea pana sa schimb pompa. Trebuia facut ceva in plus inafara de a demonta pompa veche si a o pune pe cea noua ? Mentionez ca pompa veche avea 2 garnituri de cauciuc si asta noua a venit cu garnitura dintr-o bucata.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cum sa aibe 2 garnituri de cauciuc ?
    Trebuia sa ai o garnitura mare de tabla si una mica de cauciuc.

    Tu de fapt ai avut pe masina pompa cod 038 145 209 A care a fost eliminat si inlocuit cu 038 145 209 Q ce are ca si echivalenta PIERBURG 7.24807.17.0.
    Pompa veche avea garnitura mica, revizia noua nu o mai are.


    upload_2018-2-10_18-0-43.png
     
    Ultima editare: 10 Feb 2018
  19. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Pompa veche avea 2 garnituri, una mica in forma de 8 si una mai mare. Pompa noua a venit cu o singura garnitura din tabla, cum ai atasat in imagine.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu de acolo e problema, asa trebuie.

    La tine ori este o coincidenta, ori ai o problema in alta parte.
     

Distribuie pagina asta