1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pornire motor diesel A6 C4 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de ungureanuco, 11 Iul 2009.

  1. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    Salutare....Am o rugaminte daca este cineva sa ma ajute cu o problema.
    Dimineata porneste foarte greu ....invarte foarte mult bateria,de multe ori aproape ca nu mai are putere.dupa ce porneste si merg cu ea nu mai am probleme sa o ia greu... dar daca sta mult nepornita are aceeasi problema..am fost la service si mi-au schimbat supapele de sens la conductele de motorina,furtunasele de la injectoare...dar degeaba ca tot la fel face....stie cineva ce ar putea sa aiba?un sfat de la un specialist mi-ar prinde foarte bine...VA MULTUMESC
     
  2. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    da bateria cum e?are amperaju potrivit ptr tipul motorului.ai si trepidatii la relanti sau doar strict pornire grea dupa un timp mai lung
     
  3. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    bateria este noua...tot de asta am pus noua gandindu-ma ca nu e buna bateia care era pe masina...trepidatii nu sunt de nici un fel..doar pornirea si cate-o data fum negru cand accelerez peste 2000 rotatii
     
  4. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    stie cineva daca modelul asta de motor are filtru de epurare?
     
  5. aalin

    aalin 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 100 avant 2.5 tdi
    salutare ... si eu am avut astfel de probleme.. am tot un 2,5 tdi pe prima varianta de A6 - avant ... problema ta poate fi: 1- de la electromotor- in aceasta situatie sint duse cele doua inele din capetele rotorului.. astfel rotorul se atinge de stator si se pierde foarte mult curent pe acolo in loc sa declanseze pornirea. Pt aceasta situatie exista remedii usoare prin inlocuirea celor doua bucse din capete si totodata inlocuirea eventualului rulment si a carbunilor.
    2- in adoua situatie priblema este ceva mai delicata, ... este vorba de pompa de injectie.... este posibil sa fie dus capul hidraulic al pompei de injectie de aceea dupa racire si trecerea unei perioade pompa se dezamorseaza si necesita ceva mai mult timp pentru reamorsare ca sa porneasca . Poate de aceea mecanicii la care ai fost au incercat sa puna supape de sens . Remediul la aceasta situatie consta in inlocuirea pompei de injectie (foarte scump) sau inlocuirea doar a capului hidraulic - cost aprox 200 - 250 euro ..
    Spune aici cum ai rezolvat problema .....
     
  6. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    bucsele si bobina de la electromotor sunt noi...astea au fost primele piese care le-am schimbat de cand am masina(aprox. 2 luni)...vreau sa o fac sa mearga totul perfect la ea..singurul lucru care mai este de facut asta ar fi cu pornirea....multumesc de sfat. in mai putin de o luna plec in italia in concediu..am sa caut pe acolo o pompa de injectie....spune-mi te rog stii cumva daca modelul asta de motor are filtu epurator?
     
  7. aalin

    aalin 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 100 avant 2.5 tdi
    nu am vazut ce tip de motor e 2.5 dar care 5 in line 6 v . si tipul lui e mai important .. oricum gasesti specificatii pe net banuiesc ... daca te referi la filtru de polen ar trebui sa aiba
    Drept sa spun si la mine ar trebui sa aiba .. chiar daca l am gasit in poza pe net in specificatii, in fapt pe masina treaba sta cam altfel .. deci nu stiu ce sa spun mai bine mergi la un specialist sa te lumineze...... eu am fost la 3 service uri cu filtrul in mana si nu au gasit locul inde intra ... astfel am tras concluzia ca nu am :))
     
  8. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    ai fost la 3 service-uri cu filtrul de polen in mana si nu au stiut unde este locul lui?da-mi pls un id de messenger sa mai schimbam niste pareri daca tot esti posesor de a6 mai de demult decat mine
     
  9. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Am avut si eu probleme cu pornirea la 1.9 Tdi AVF si s-au rezolvat intr-un final ieftin(1 ora de munca si un colier).Motorul meu are in spate o pompa Tandem.Pe la un furtun pierdeam motorina(era murdar de motorina si praf),vinovat fiind colierul din fabrica(nu era cu surub,se desfacea prin strangerea a 2 urechi).Probabil s-a umblat la el,sau in timp materialul din care este facut si-a pierdut proprietatile si nu mai strangea bine.Verificat tot ce tine de instalatia de alimentare.Si eu am inceput cu baterie(500 ron)bujii incandescente(300 ron),supape de sens(40 ron bucata),fara nici o imbunatatire.
     
  10. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Sper sa te ajute poza, iar la pornirea la rece verifica bujiile incandescente, iar daca ajungi la mecanic incearca sa ii maresti avansul la injectie.
     
  11. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    poza cu filtrul speram sa-l ajute pe AALIN....
    la mine s-a verificat tot ce tine de alimentarea cu motorina..
    conductele de la rezervor pana la motor sunt de aluminiu asa ca nu are pe unde sa fie fisurat...s-a verificat tot ce se putea....daca stie cineva sa-mi zica tot nu am aflat daca are filtru epurator tipul asta de motor
     
  12. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    La ce filtru te referi? epurator de gaze carter este pe fiecare tip de motor, este in capacul culbutori, s-au la iesire din blocul motor. La al tau cred ca este in capac, dar nu influenteaza pornirea la rece, mai degraba ceea ce ti-am scris, bujiile, dar nu icercate la loc ,scoase toate si vazut daca se inrosesc.
    Avansul daca este mic este tot o problema, s-au cea mai dureroasa daca nu ai COMPRESIE in motor. Mai poate influenta si sonda de temp. a lichidului de racire, numai in cazul unde ai modul de com. la motor.Si inca ceva , daca bujiile sant ok. ,verifica releul bujiilor daca trimite 12V la bujii cand trebuie.
     
  13. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    bujiile nu au cum sa fie pt ca becul in bord mi se stinge in doua secunde dupa ce pun contactul...problema este dupa ce stationeaza o perioada mai indelungata masina..singurul lucru la care m-as gandi este pompa de injectie...am sa merg la un meserias bun care are banc de probe sa o testez putin sa vad ce e de capul ei
     
  14. xpLLLLL

    xpLLLLL 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 2.5 TDI FULLLL, A4 2.0TDI CAGA 2009 143CP
    Si eu am aceasi problema cu pornirea ! La fel am pus supape de sens, skimbat furtunasele de la injectoare..dar degeaba..tot la pompa de injectie m`am gandit si eu..daca ai rezolvat posteaza si tu:(
     
  15. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Pompa face probleme la cald de obicei, din cauza dilatarii, dar daca consideri ca prin stingerea becului de la bujie sa realizaz si inrosirea lor,atunci nu le verifica.Eu am incercat sa descriu cazuri cu care am avut dea face la mine in atelier.
     
  16. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    nu contest faptul ca s-ar putea sa fie de vina si bujiile...uite pt linistea mea am sa le schimb..cine stie de cand sunt pe masina
     
  17. xpLLLLL

    xpLLLLL 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 2.5 TDI FULLLL, A4 2.0TDI CAGA 2009 143CP
    Am fost azi la un service singurul din cta kre "repara" pompe de injectie,i`am spus problema mea,a zis k au venit mai multi cu problema asta, si ma ajunge 1189 E FARA TVA REPARATIA ,si una noua 2700e fara tva :| mie mi se pare enorm de scump.voi ce ziceti ?
     
    Tănase Costin apreciază asta.
  18. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    exagerat de mult costa....prefer sa pun second de pe o masina care a fost accidentata spate sau lateral....sau am sa caut in italia sau germania
     
  19. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    La aceste maşini (şi nu numai!) este obligatoriu ca electromotorul să rotească motorul cu minimum 250 rot/min, altfel nu se deschide valva de pe pompă. S-a luat măsura asta pentru a se evita formarea acelui "norişor" de fum negru la pornire. Deci motorul trebuie rotit repede, nu mult! Dacă electromotorul are cărbunii uzaţi el nu va reuşi decât întâmplător să asigure turaţia necesară pentru pornire. O altă cauză poate fi oxidarea contactelor aceluiaşi electromotor (***ăţarea cu şmirghel a bornei plus).
    Am acelaşi tip de maşină (motor AEL 140 cp) şi pot să-ţi spun că acestea pornesc aproape fără ezitare chiar cu o singură bujie validă, şi asta când este mai rece afară! Vara, porneşte ca un motor cu benzină, răsucesc cheia până-n poziţia demaror şi pleacă după o jumătate de tură. De aceea cred că este puţin probabil să fie bujiile cauza pornirilor dificile. Mai curând avansul pompei este cauza.
    Referitor la filtrul de polen, el se află într-o carcasă, la baza parbrizului în zona ştergătorului din dreapta. Sub capotă este o bucată de plastic neagră care acoperă motoraşul de la ştergătoare şi aeroterma pentru climatizare. Ridică acel capac şi vei vedea imediat un sertăraş care acoperă filtrul de polen.
    Succes!
     
    Ultima editare: 14 Iul 2009
  20. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    La treaba cu avansul am facut referire cu citeva posturi mai sus, cu foto filt. de polen impreuna. Daca este faza cu acel"norisor" este simplu, dimineata bagi treapta 2 si remorchezi masina, daca porneste scurt care va fii concluzia? turatie mica la electromotor,presiune slaba la pompa, s-au compresie slaba in motor? Referitor la bujii, un motor mai slabut nu dezvolta la rece compresia necesara autoaprinderi motorinei, are nevoie de ajutorul unei bujii incandescente, dar poate gresesc.
     

Distribuie pagina asta