1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Proceduri de urmat la remediere/inlocuire/adaugare - pentru instalatia electrica a unui autoturism

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Catalin_1987, 26 Sep 2011.

  1. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Firele electrice ale unei instalatii auto se cositoresc sau doar se imbina (impletesc) firele conform ELSA ?
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Sep 2011
  2. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    Nu se cositoresc firele in instalatia electrica a unei masini.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Sep 2011
  3. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    De ce nu se cositoresc fire in instalatia electrica a unei masini ?
    Eu stiam ca nu exista contact mai perfect decat lipitura la cald.
     
  4. senatorul_21

    senatorul_21 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,1.8T-190 cp,2004
    Al Bundy : Firele de pe usa se pot cositori.Catalin 1987 le-a lipit pe cele de la usa de la sofer la mine de cateva luni bune si merg fara probleme.Trebuie doar sa fie artist cel care le face. :)
     
  5. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    1 nu se cositoresc ca asa spune in elsa.
    2 nu se cositores deoarece , din cauza vibratiilor firele se vor rupe de langa lipitura
    3 nu se cositoresc mai ales in zonele unde trebuir sa se miste deoarece devin rigide pe lungimea lipiturii si inca ceva in stanga si dreapta din cauza fludorului si iar se vor rupe
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Firele de la instalatia electrica sau mai bine zis de la orice fel de instalatie prin care trece un curent electric indiferent de amperaj-ul lui, din masina, nu se cositoresc intre ele. Mai cititi. Exista motive intemeiate pentru acest lucru. Scrie si in manualele de lucru ale tehnicienilor VW-Audi (adica in ELSA).

    Motivul este destul de simplu. In caz de supraincalzire accidentala a unui circuit exista riscul sa se topeasca fludorul si automat mai departe se poate produce un scurtcircuit la aceea instalatie din cauza contactului imperfect.

    Daca vrei iti pun la dispozitie niste poze cu un circuit de scaun electric unde acidental s-au atins 2 fire de acceasi polaritate si a rezultat un cablaj distrus in totalitate si care a mai luat si foc sub scaun. Iti spun eu ca nu-ti doresti sa stii ce senzatie ai cand iese un fum innecacois in masina.

    In manualul ELSA firele se impletesc intr-un anume fel (unele peste altele ) si se acopera cu un varnis contractabil. Dar deja asta este alta discutie.


    Off Topic

    Ca nota informativa si eu am fire cositorite de Catalin87 la o instalatie auxiliara de iluminat in portbagaj dar eu i-am spus ca nu le vreau asa dar el Batman... Batman exact ca in reclama :). Cablajul mi-l plateste el daca se intampla ceva. :) Acum sa vezi ce PM primesc de la el. :)


    L.E. Cristi am postat amandoi in acelasi timp. :)


    O seara buna
     
  7. senatorul_21

    senatorul_21 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,1.8T-190 cp,2004
    Fratilor,la mine nu au fost probleme si am incredere in ce a facut acolo.Nu este prima data cand merg la el si mereu a avut dreptate.Una este ce se scrie si alta ce se intampla.:salute:
     
  8. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    geamuri electrice si ....lipituri

    Raman surprins de ce citesc pe acest forum. Fara comentarii......! :)
     
  9. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Subscriu și eu la ideea că firele nu trebuie cositorite. Trebuie împletite. Important este modul de izolare al acestor îmbinări/materialele utilizate în acest scop.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se izoleaza cu varnis termocontractabil acolo unde se impletesc firele. :)
     
  11. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    Nu am inteles postul tau. Te rog dezvolta.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Teko se referea la faptul ca noi dezbateam o problema Off Topic in acel Topic in care se discuta despre geamurile electrice la A4 B6 conform titlului. Calm domnul Cristi. :)

    O noapte buna
     
  13. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Din punctul meu de vedere firele la o instalatie auto se pot cositorii fara probleme, in anumite conditii.Este adevarat ca firul devine rigid in zona cositorita si la vibratii se poate rupe de acolo, sau la cablaje ce se misca, insa acelasi lucru se intampla si in cazul clipsarilor facute din fabrica(manunchi de fire prinse cu un inel metalic).Partea cu supraincalzirea circuitului si fludorul topit nu merge la mine.Cand se ajunge in situatia asta, este clar ca acel circuit are o problema si mai grav este clar ca nu a fost gandit cu sistem de protectie(siguranta).Daca in aceeasi situatie firele erau clipsate, tot la pagube se ajunge, pentru ca se topeste imbracamintea firelor si se produce scurt.
    Cristi la tine garantez 100 de ani pentru cositoririle facute, insa daca nu poti sa dormi linistit, ne intalnim si iti sertizez 2 fire intr-un pin.
    Eu zic sa nu fim noi mai catolici decat papa si sa respectam alte indicatii din Elsa, cum ar fi : traseele pe care tragem cablajele, prinderile, izolarea cablajelor....etc.
    Am vazut suficiente masini lucrate de diversi, unde din lipsa de timp, lene, sau cererea clientului cablajele au fost trase pe sub ornamentele de prag, sau ascunse pe unde se poate.Degeaba folositi prieteni materiale de calitate daca va este lene sa trageti firele pe unde trebuie!Acel cablaj tras pe sub ornamente sau mochete este mai expus la risc decat unul cu fire cositorite, dar izolate corespunzator.Alt sfat este sa nu cositoriti 2 cablaje in acelasi loc, ci in zone diferite(daca am 4 fire de cositorit, nu fac cositoririle in acelasi loc).
    Prin ce am spus mai sus nu vreau sa aduc nici o ofensa colegilor, nu cunosc in detaliu modul lor de lucru, doar vreau sa atrag atentia celor ce se gandesc sa iti faca diverse instalatii pe la masina.
    Atasez o poza cu masina unui coleg ce a fost demontata pentru a trage 2 fire.Evident ca puteam trage firele pe sub ornamentele de prag, insa nu lucrez la modul asta.
     
  14. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    Sunt de acord cu ce ai spus , mai putin partea cu cositorirea firelor si mai ales in zone unde ele sunt in miscare.
     
  15. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    instalatia eletrica auto

    Nu am vazut, sau auzit, ca un cablu folosit intr-o instalatie electrica auto la care se face o lipitura la cald prin cositorire, sa cedeze, rupa, etc. materialul lipit, respectiv cablul masiv sau multifir. Lipitura poate ceda dar nu cablul langa lipitura. Temperatura, aproximativa, la care se face cositorire este de 280 grd.C (daca mai tin bine minte). In majoritate, la cablurile auto se foloseste cuprul sau in aliaj. Daca voi credeti ca acea lipitura prin cositorire poate decali sau compromite cablul in asa fel incat la vibratie, torsiune sau forfecare sa cedeze cablul (din cupru!) langa lipitura, atunci ..... sa vorbim de fotbal sau orice altceva. Apreciez pasiunea pentru tehnica dar ....trebuie si putina teorie.
     
  16. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Bundy spune-mi te rog cu imbini tu 2 fire prin infasurare(nu ma intelege gresit, nu spun ca nu se poate sau nu e bine, vreau doar sa stiu ce tehnica folosesti tu)?Eu prefer sa cositoresc, pentru ca mi-se pare mai Safe asa!
    Teko, prin cositorire firul devine mai rigid in acea zona.Odata pentru ca imbracamintea lui se coace putin(inainte si dupa zona dezizolata)si 2 pentru ca fludorul este "tras" pe o portiune mai mare decat cea dezizolata.Daca faci o cositorire pe un fir ce este supus la diverse schimbari de forma, acesta se poate rupe inainte sau dupa cositorire.Am vazut fire rupte chiar si fara sa fie cositorite, mai ales in burdufele dintre usa si stalp, insa asa cum spuneam mai sus, acelasi lucru se intampla si cu o clipsare(tot rigida este zona clipsata).Important din punctul meu de vedere este si suprafata pe care cositoresti si unde cositoresti(neamtul nu a fost nebun cand a pus cablu intreg intre elemente ce se misca).Daca faci o cositorire pe 2-3 mm, riscul de rupere este mai mic decat pe 1 cm(am vazut si asa ceva).Toate asta se pot produce repede sau in timp, in functie de ce factori actioneaza asupra cablajului.Cablurile masive se folosesc doar in cablajele fixe, iar acolo chiar nu este nici un risc in a cositori.Nu a spus nimeni ca firele patesc ceva datorita temperaturii de lipire.Eu unul sunt de acord cu tine.Din cate stiu eu sunt producatori de masini ce folosesc tehnica asta in detrimentul sertizatii.Am vazut cablaje exterioare sau interioare(cablaje de Pdc sau de fete de usi), unde clipsarile erau oxidate in ultimul hal, pentru ca protectia de fabrica nu este etansa, sau unde firele s-au smuls din clipsare.
    Topicul este util si mi-ar face placere sa discut cu oameni ce stiu ce vorbesc(sau vor sa invete), nu cu cei ce doar citesc prin alte parti si se dau cocosi.
     
  17. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    Daca firele sunt subtiri se rasucesc unul in jurul altuia, daca sunt mai groase se baga unul in celalalt. Peste ele varnish termocontractibil si in al 2 lea caz folosesc varnish cu adeziv termic.

    Revin cu poze pentru exemplificare.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Sep 2011
  18. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Si daca se trage de cablaj, sau din alte motive se intervine asupra lui, nu exista riscul de a se desface infasurarea?
     
  19. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    Treci intr-o zi pe la mine si vezi cum se comporta.
     
  20. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Trec cu placere, ca imi place sa mai schimbam impresii.
    Cunosc metoda ta cu infasurarea firelor, pentru ca unele masini ce au fost la tine au trecut pe la mine dupa, una din ele chiar azi.
     

Distribuie pagina asta