:Am vrut sa postez la sectiunea "Stiri Audi" dar nu am reusit...daca e cazul, rog moderatorii sa editeze putin acest mesaj si sa-l mute acolo. Este vorba despre un Q5 special, pregatit TOT de Audi, pentru a 28-a cursa Wörthersee Tour . Acesta poate fi vazut la urmatorul link: http://www.worldcarfans.com/9090519.001/audi-q5-custom-concept-revealed-for-wrthersee-tour-2009 Masina este superba! Ceea ce ma intriga la maxim, este motorul !!!:angrymod Este vorba de acelasi 3.0 T FSI de pe noul S4/S5 cabriolet, care de la 333hp si 440NM a fost dus la 408 cp si 500 NM !!!! Sunt intrigat, pentru ca deja se vede clar, ce potential IMENS are acest motor, si cum cei de la Audi, din ratiuni de marketing, il folosesc detunat chiar si pe noul S5. Ceea ce ma intriga si mai tare, este ca pe RS5, au confirmat recent (cateva zile) ca se va folosi tot vechiul 4.2 !!! Este ilogic, cand un motor muuult mai usor, poate oferi 408 cp si este in stare sa duca O MASINA DESTUL DE GREA,PRECUM Q5 DE LA 0-100 IN NUMAI 4.4 SEC !!! Sunt performante uluitoare!!!??? De ce dracu nu folosesc acest motor pe RS5???? Si de ce este atat de detunat pe S4/S5? Puteau sa ii scoata macar 350cp... Inca o dovada, ca totul este pur marketing!!! Probabil va trebui as asteptam vreo 4 ani, pentru ca abia viitorul S5 sa aiba acet motor in aceasta varianta!!! Inca un motiv care ma face sa cred ca chip-tuning-ul, este ceva necesar oricarei masini, motoarele avand cu adevarat muuult mai mult potential din fabrica, fara a fi afectate daca puterea se mareste... P.S. Observati cele 2 adimisi laterale, superbe, cat si faptul ca pentru prima data, Audi foloseste bara stabilizatoare, precum la GT-R sau 370Z...
Off topic oarecum ... Cand mama lui proces verbal apar ceva date oficiale despre modificarile posibile pt aceste 3.0 TFSI ? Macar 350 CP mi-ar trebui si mie
stai domnule, nu te agita asa. cine dracu a confirmat? niste papagali care-si dau cu presupusul si nici intr-un caz nu a fost conformat nimic de catre cei de la audi. zvonurile sunt multe pt RS5: -3.0tfsi biturbo aprox 425cp -4.2 aspirat -intre 450-480cp -4.2biturbo la fel intre 450-480cp -5.0 aspirat de pe lambo 450-480 -5.0 biturbo 450-480cp cu ocazia prezentarii acestui concept de q5 mai apare in prim plan si o alta idee adica a unui 3.0tfsi compresor de 408cp. lucrurile astea se vor sti sigur probabil pe 16 iulie. pana atunci doar speculatii.
ABT si MTM sunt primii care vand ce cauti tu, mai ai rabdare... trebuie sa obtina si ei informatia din fabrica
Astea sunt masinile AUDI prezente la: Wörthersee Tour 2009 Historic vehicles: Audi 50, Audi 100 Coupé S, Audi Ur-quattro, Audi 100, Audi TT Coupé (1st generation), Audi A2 Production models: Audi A3 Cabriolet, Audi A4 allroad quattro, Audi A5 Cabriolet, Audi S5, Audi RS 6 Sedan, Audi R8 5.2 FSI quattro, Audi TT RS Coupé, Audi TT RS Roadster Models customized with Audi Genuine Accessories: Audi TT Coupé, Audi A4 Avant, Audi A3 Sportback Wörthersee vehicle: Audi Q5 custom concept Concept car: Audi A1 Sportback concept Motorsport: Audi R8 LMS Atasat aveti si comunicatul de presa.
Motorul pare interesant, insa din cate inteleg masina a fost expusa mai mult ca "showroom" al Audi Genuine Accessories (http://www.fourtitude.com/news/publish/Audi_News/article_4955.shtml) Un scurt filmulet aici: http://www.youtube.com/watch?v=DQ3n...blog.nl/%3Fp%3D16200&&feature=player_embedded
Traian, cand am zis confirmat, aveam in gand un articol de pe WCF in care ziceau ca un oficial Audi a declarat ca pe RS5 va fi folosit acelasi motor de 4.2....dar tind sa cred ca nu vor face acest lucru. Am mai analizat situatia ,si mai ales dupa ce am citit ce am gasit si in ultimul link postat de catre Teg, a reinviat speranta in mine ca acest motor de 3.0(probabil chiar in exact aceasta varianta de pe acest Q5) va fi folosit pe RS5. Am zis asta, pentru ca daca observi, tendinta la RS-uri la Audi, este sa scoata 100kw pe litru. De exemplu, asta au facut si cu motorul de pe noul TT RS care are 250kw (340cp), adica 100kw/litru. Culmea, exact acelasi raport, se respecta si in cazul acestui motor, care scoate 300kw(408cp) la 3 litri... In plus, in trecut, regula a fost ca motorul de pe varianta S respectiva, sa fie acelasi ca cilindree si pe RS...si sa nu uitam ca noul S5 cabrio, are acest motor de 3.0. Ar mai fi date interesante de luat in calcul si in datele tehice care abunda in acel link si anumite chestii care de putin vreme, se gasesc optional la Porsche, si care ma astept ca in curand, sa fie disponibile si la variantele de top ale Audi. Aici vorbesc de exemplu, de ceea ce la acest concept, au numit "active sound exhaust system", adica evacuare cu sunt reglabil. M-am mai uitat si la admisii, care sunt gandite foarte foarte bine,amplasate lateral, si se vede ca sunt proiectate OEM si vopsite in rosu aprins, acelasi cu cel de pe bobinele de inductie, chestie care iar mi se pare ca se va regasi pe viitorul RS... Nu mai zic nimic de franele ceramice, specifice iar RS-urilor... Sa nu uitam si de datele tehnice, care sunt foarte complet furnizate si impresionante (sprint de 4.4sec la greutatea unui Q5). De fapt, insasi articolul vine din partea Audi AG, nu a vre unui site sau tuner... Ma rog, mai sunt si alte chestii... Cred ca au scos acest model, pentru a vedea ce feed-back primesc de la pasionati, in special in privinta motorului, cat si a unul Q5 de tip RS, ca sa vada daca ar avea priza la public! Sa nu uitam, ca piata cere SUV/SAV-uri performante, cum au scos cei de la BMW X5 si X6 M. Sper din tot sufletul,ca acest motor sa fie cel de pe RS (atat 5, cat si 4 si eventual de pe un RSQ5 daca o va cere piata...)