1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Reconditionarea farurilor din sticla sau plastic - proceduri diverse

Discuție în 'Detailing' creată de taz, 20 Noi 2008.

  1. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    Exista vreo solutie care se poate aplica pe plasticul farurilor matuite?
    Ceva care sa le redea cat de cat claritatea.
     
  2. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Xerapol + folie dupa, pentru ca se fac mult mai urate daca nu le protejezi dupa ce le "reimprospatezi"
     
  3. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Taz tu ai farurile din plastic,nu din sticla?Ca si ale mele sunt din plastic(after market) si sa stiu la ce ma astept.
     
  4. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    din plastic insa la B6 toate sunt la fel...sau cel putin asa stiu eu:unsure:
    merci gaby1773, am retinut.
    unde se gaseste asa ceva? benzinarii? magazine gen practiker?
     
    Ultima editare: 20 Noi 2008
  5. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    La B6 toate sunt din plastic, insa nu stiu cum (in ce conditii) unele din ele se matuiesc excesiv (am vazut pe unele masini sau pe la dezmembrari).
    Masina mea e din 2002 si pot sa spun ca dpdv al transparentei sticlei, farurile arata foarte bine.
    Alta solutie in afara de xerapol mai este inlocuirea :)

    xerapol

    Farurile de sticla au ceva dezavantaje/avantaje? Oare cum aleg producatorii ce fel de faruri pun pe masina? Ca la Audi banuiesc ca, costul nu e pe primul plan.
     
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Pe farurile din plastic aveti si striatii ca cele din sticla,sau sunt simple?
     
  7. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    striatii pe interior
    arata exact ca un far din sticla.
    gaby, am impresia ca este ceva legat de securitatea pietonului...
     
    Ultima editare: 20 Noi 2008
  8. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Asa arata farurile mele, nu stiu la ce striatii te referi.
    [​IMG][​IMG] [​IMG][​IMG]
    Masina din 2002. E adevarat, f putini km pe drumurile noastre.
    Treaba cu protectia pietonilor poate fi luata in calcul, cu toate ca la fel de bine te poti accidenta si cu un far de plastic...si chiar fara sa te loveasca masina :p

    Uite si aici o discutie, poate te ajuta sa vezi cum sta treaba cu Xerapolul: click (inclusiv poze after/before)
     
    Ultima editare: 20 Noi 2008
  9. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    pai uite striatiile alea verticale, se vad si in poze...
    da, ale tale arata foarte bine...
    a mea a implinit...10 000 km in romania insa le aveam matuite inca dinainte sa ma mut in RO.
    merci pt. link-uri...
    sa vad pe unde gasesc pe la noi...
     
  10. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Aici este un link unde gasesti si la noi. Insa gasesti in mai multe locuri, inclusiv okazii.

    A mea are saracuta doar vreo 5000 km de Romania, dar in total are ~185000 km. Concluzia? Mai avem mult pana sa ii ajungem noi pe nemti...as zice vreo 200 ani ca sa fim la nivelul actual al nemtilor. Si cand ma gandesc ca Brucan era considerat nebun cand spunea ca vom avea nevoie de DOAR 20 ani pentru a fi la nivelul vestului...uite ca aia 20 ani s-au implinit si...nimic

    Un sfat de la mine: Daca nu ai mai facut polish cu aparate electrice nu te apuca sa incerci pe faruri. De preferat e sa aloci mai mult timp si sa faci operatia manual, sa freci (eventual si hartie abraziva 2000 sau diferite granulatii) pana obtii rezultatul dorit. Astfel, nu risti topirea plasticului...

    PS: Si ce rol/functie au acele striatii? :)
     
    Ultima editare: 20 Noi 2008
  11. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    merci din nou...
     
  12. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Nu trebuie sa imi multumesti, forumul este ca se ne ajutam intre noi.
    A fost placerea mea sa iti spun ce stiu eu in legatura cu acest subiect.
    Daca te apuci de facut treaba, nu ar strica niste poze inainte/dupa lucrare. Depinde in ce stare sunt acum farurile (am vazut unele care aratau f rau, sub orice critica), dar cum am mai zis in general fara hartie abraziva nu prea se observa mare lucru. E de preferat sa folosesti hartie de diferite granulatii, pana elimini "impuritatile" de pe plastic, iar apoi xerapolul ramane sa redea luciul, stralucirea, claritatea plasticului.
    Doar cu solutia simpla, daca urmele sunt mai proeminente, iti faci doar nervi si eventual febra musculara degeaba...
     
  13. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    imediat ce voi cumpara voi pune poze cu farurile inainte si dupa...
    ideea e ca nu-s prea matuite, mai mult este vorba de paranoia mea...
     
  14. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    ca tot veni vorba de faruri...
    cum fac sa le reglez si eu sa lumineze ca lumea?
    ma dispera la culme....am faruri cu lupa, iar noaptea e cam slaba lumina, am pus becuri philips, dar degeaba.
    xenonul after market nu prea ma incanta.
    recomandati sa pun becuri mai puternice de 55w?
     
  15. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    :sign_ot:Din cate stiu eu, striurile prezente pe sticla farului ajuta la indepartarea mai usoara a ghetii si zapezii pe timp de iarna, datorita modului diferit in care se raceste/incalzeste geamul farului sub actiunea becurilor/xenon/etc. Este ceva similar cu zonele de la baza parbrizului (unde stau sergatoarele) si care au ceva metalic care se incinge mai tare atunci cand se baga aer cald/fierbinte in masina. Este totusi posibil sa ma insel si motivul sa fie unul strict legat de procedeul de turnare.

    In poza este un far cu halogen. La mine la far (BI-Xenon) striurile exista dar sunt altfel (numai cateva se continua in sus pe toata inaltimea farului, iar altele merg pana pe la jumatate in partea dispre centurl masinii a farului)
     
  16. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    poti sa folosesti becuri de putere mai mare 100w(folosite pentru rally)
    vei fi foarte multumit.....singura problema o sa ii orbesti pe ceilalti:)
    nu mai stiu exact dar mi se pare ca trebuie schimbata si siguranta
    ...nu stiu cit sunt de legale in ro....ai grija cu garcea:)
     
  17. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Nu sunt legale dar nici Xenon-ul pus aftermarket nu este...si nimeni nu si-a luat pana acum amenda de la asta. Mai trece ceva vreme pana o sa se intample (daca o sa se intample)

    Totusi trebuie sa fii atent mai mult la releu decat la siguranta...aia tine, dar releul stiu ca trebuie schimbat. Eu mi-am pus astfel de becuri mai demult pe un Opel si electricianul mi-a montat relee suplimentar pentru a proteja instalatia. In plus, caldura degajata in far este MULT mai mare. Trebuie atentie sa nu afecteze plasticul sau sticla/oglinda farului (sa nu se topeasca ceva, etc)
     
  18. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    se gasesc si de 80w
     
  19. sab197

    sab197 Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 tdi multitronic, MY 2009
    Taz, matuirea farurilor e o problema des intalnita mai ales la bmw, daca ai sa cauti la ei pe forum ai sa gasesti toate solutiile pt problema ta. Intr-adevar xeropol e o solutie dar mai exista si sonaxhttp://www.sonax.store.ro/sonax.php?id=40. la ambele trebuie sa fii atent sa ai hartie abraziva ca care se lustruieste.
    In ceea ce priveste xenoanele after market eu unu nu sunt de acord cu ele de loc. In primul rand xenoanele sunt mult mai slabe pe ploaie decat halogenul, iar daca daca se murdaresc farurile nu mai vezi nimic, tocmai de aceea s-a inventat sistemul de spalare al farurilor care exista de mult...amintiti-va ca inainte farurile aveau si stergatoare. In plus cei din trafic iti vor umple frigiderul, ii vei orbi pe toti caci nu ai motorase si nici senzori de reglare automata. Pe langa faptul ca faci rau celor din trafic cu xenonul after market o sa ai si tu in anumite situatii probleme cu vizibilitatea.
     
  20. Niwi

    Niwi 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2008
    Locație:
    SUA (satele unite ale Almăjului )
    Masina:
    pe jos
    Merge polishat
    In cazul in care matuirea farurilor de plastic are loc pe exterior (cum se intampla la majoritatea ) exista solutia asta pentru repararea lor.
    Cumperi "ceara" transparenta pentru polish si o pasla care poate fi pusa pe o masina de gaurit . Dupa ce pui ceara pe far dai cu pasla pina dispare si tot repeti operatiunea pina sticla farului devine lucioasa si matuirea dispare. Este cam acelas principiu ca cel folosit de cei ce faceau cutzite de vanatoare la comanda. Intreaba pe cineva care are un astfel de cutit cu maner din plexiglass si incearca sa dai de persoana care l-a facut daca ti-e teama sa-ti cureti singur farul. Daca matuirea plasticului este pe interior ,nici asta nu te mai salveaza iar montajul unor becuri mai puternice nu vor face decit sa ti-l topeasca mai rau si sa se matuiasca de tot.
    Este o solutie ieftina si usor de pus in practica cu rezultate foate bune. Am CURATAT astfel o pereche de faruri de opel omega generatia 95' pe vremea cind ma confruntam personal cu problema asta. Faruri galbene si mate.

    bafta!
     
    Ultima editare: 27 Noi 2008

Distribuie pagina asta