1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Reparatie / Depanare buton avarie cod 4B0 941 509 C la Audi A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Dixon..., 23 Feb 2020.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Dixon...

    Dixon... 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2012
    Locație:
    Braşov
    Masina:
    A6, 1.8T, AWT
    Va salut.

    Zilele acestea am avut din nou probleme cu semnalizarea la masina din semnatura (A6 C5 2002). Vinovat este releul de semnalizare care se afla in butonul de avarie.
    Butonul de avarie a fost inlocuit acum doi ani cu unul compatibil dar se pare ca viata lui nu a fost foarte lunga. Cat platesti, atat tine...
    Motiv pentru care am scos de la "naftalina" vechiul buton de avarie defect dar original si l-am reparat. Nu numai ca l-am reparat dar l-am si imbunatatit.
    In locul releului de semnalizare 1x15A i-am pus un releu 2x15A. In felul acesta i-am dublat sarcina suportata si durata de viata.


    Despre Butonul de avarie:

    Butonul de avarie este echipat cu doua relee de 12v, unul este responsabil cu luminile de avarie iar celalalt cu semnalizarea.
    - Releul de semnalizarea este prevazut cu doua lamele contactoare care suporta un curent maxim de 15A. 1 x 15A
    - Releul de avarie este dublu, fiind echipat cu 4 lamele contactoare, fiecare suportand o sarcina maxima de 15A. 2 x 15A

    Am sa va prezint mai jos procesul de reconditionare pas cu pas:

    1. Extragerea butonului din bord:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Aveti grija sa nu scapati mufa in bord

    [​IMG]

    2. Demontarea butonului de avarie

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    3. Extragerea releelor. Extragerea se poate efectua cu ajutorul unei pompe de cositor sau cu tresa absorbanta.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    4. Noul releu si pregatirea lui pentru montaj. Se taie cei doi pini care sunt in plus la noul releu.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    5. Montarea noului releu

    [​IMG]
    [​IMG]

    6. Ansamblarea finala a butonului de avarie.

    [​IMG]


    Dupa cum am mai spus mai sus, releul cel nou are 4 contactori care inchide doua circuite fata de cel original care are doar doi contactori.
    Pe fiecare circuit suporta o sarcina maxima de 15 amperi. 2 x15 = 30 Amperi. Teoretic, nu mai are "moarte"

    Eu am scos ambele relee din circuit pentru a va arata diferentele fizice. Cine doreste sa-si repare butonul de avarie va scoate din circuit doar releul de semnalizare.

    Daca aveti nelamuriri sau intrebari va raspund in functie de timpul disponibil.

    O zi buna si spor la treaba.
     
    lowlife și schwantz apreciază asta.
  2. 13YTe

    13YTe 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6, V6 2.5 TDI (BFC), 2003, WAUZZZ4B13N042906
    Am facut manevra asta acum mai bine de jumatate de an, la mine se bloca releul de semnalizare pe circuit inchis.
    Oricum, felicitari pentru tutorialul cu imagini explicite, o sa-i ajute pe alti colegi cu siguranta.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta