nu ma refer la exemple date de tine, ci de oameni de aici de pe forum care si-au softat masinile la tine si au 20 de mii de KM cu softul si nu au avut nicio problema. @audi_rs2 : sincer sa fiu am impreia ca vorbesti din auzite... Te-as ruga sa te mai informezi in amterie de chiptuning si powerbox. nu are rost sa spun unde gresesti pentru ca am mai spus-o de atatea ori pe forum.
Nu sunt un expert ,dar am patito pe pielea mea in anglia . dupace mi-am facut remap la program am avut numai probleme si mi-au pierdut programul original si a trebuit sa merg la reprezentanta sa-mi instalez din nou pt extra cost si de acest motiv folosesc tuning box. NU ZIC CA ESTE SUPER DAR ESTE MAI REABIL ,PAREREA MEA. Scuze pt neintelegere dar eu am vb. din experienta pe care am avuto. MULTUMESC PT. SFAT
Problema este ca ai dat peste niste NEprofesionisti! ai avut ghinion. dar sa nu generalizam! pentru ca in primul tau post cu referire la aceste probleme nu ai specificat ca tu ai patit chestia asta.
Stiu SORRY. M-am exprimat gresit. ALTADATA O SA FIU MAI ATENT SI MAI EXPLICIT LA REPLICI. Am avut o experienta nu prea fericita si am incercat sa descriu exemplul dat de mine. nu am incercat sa fac pe cineva sa faca ce am facut eu. SORRY.
Si ca sa fie si putin didactic topicul: nu puterea ci cuplul este cel care dauneaza ambreiajului, mai ales un cuplu mare la turatii mici. M-am ocupat si cu powerboxuri inca din 2004, am si avut pe masina si cunosc senzatiile unui varf de cuplu care te baga in scaun, dar care dispare in 200-300 rpm. In schimb prin chiptuning graficul de cuplu si putere se pot intinde frumos si uniform pana la 4000-4500rpm la un turbodiesel.
TOT CE ESTE POSIBIL dar la mine a fost cotrarul. tuning boxul a avut efect mai mare decant remapul. am avut un audi 2.5 tdi quattro si le-am testat pe amndoua (REMAP SI TUNING BOX) NU AM GASIT PROFESIONISTI INCA!! AM SA MAI INCERC DIN NOU CU REMAP
de curand s-a lansat si pentru publicul larg A4 2.7 TDI 190 Cp - new model Marca: Audi Combustibil: Diesel Model: A4 2.7 TDI 190 Cp - new model An: 2008 - Putere Originala: 190 Cp Putere Superchips: 239 Cp Cuplu original: 400 Nm Cuplu Superchips: 470 Nm Pret: 500 Euro
salut vreau sa-mi pun si eu vreo 40 de caluti pe masina in plus, dar mi-e frica cu cutia ...ca e automata....am auzit tot pe forum, ca trebuie sa-mi rescriu si cutia?? e adevarat? si unde ati recomanda sa mi-l pun ??
Claudiu, cutia nu are nimic si nu trebuie sa rescrii nimic intra si tu pe www.superchips.ro si vezi ce obtii din softare, vreo 45 Cp si vreo 61 Nm in plus
Chip-tuning-Audi A5 2.7 Tdi Sal,tocmai mi am pus un chip de la firma Superchips si de la 190 de cai am ajuns undeva la 239 si cuplul mi s a marit cu 70nm conform 'Superchips". Plusul de putere se simte considerabil de la 3000+rpm dar inainte de 3000rpm parca e mai leshinata decat era inainte.Nadir,cel care a montat chipul a dat dovada de profesonalism si chiar sunt multzumit pana acum de alegerea facuta mai ales ca nu poate fi detectat la revenirea in service ceea ce ar duce in caz de detectare la o pierdere a garantiei.Ca si etalon mi am luat un A6 3.0 tdi din 2007 care din mers ma ardea rau dar acum pot spune ca dif e insesizabila dar tot in favoarea lui. Avand in vedere ca am montat acest chip ce sfaturi imi dati pentru a proteja motoru,este cazul sa fac ceva in plus? masina are 19000km si e multitronic
Salut,e normal sa ti-i se para mai lesinata ca inainte pana in 3000,deoarece cuplul tau acum intra de la de la o turatie mai mare ca inainte,ex:daca inainte plaja lui era intre 2200-3500,(e doar un ex.,nu stiu exact la masina ta),acum el actioneaza intre 2600-3300,Nadir stie mai bine,poate sa-ti spuna cum funtioneaza in parametrii actuali. In rest nu ai ce proteja,eu l-am pus la 7000 km,eventual fa-i schimbul de ulei putin mai repede,pe la 12000,dar si chestia asta e relativa! Bafta si forja!
pai nu e normal deloc. daca inainte avea cuplul maxim de exemplu intre 2200 si 3500 iar acum il are intre 2600 si 3300 iar inainte era exact 400nm iar acum este 470 nm, cei 470 nm sunt intr-o plaja de turatie superioara intr-adevar. insa la cele 2200 ture acum cu siguranta ar trebuisa aiba un cuplu superior fata de ce avea inainte. sa spunem ceva de genul 430nm fata de 400nm. daca inainte la 1700 de ture avea 350 nm acum ar trebui sa aiba 370nm. indiferent ce ar fi, cuplul ar trebui sa fie mai mare acum indiferent de ce turatie vorbim. de asta nu-mi plac mie carpelile astea ce se numesc tuning. iti faci varza electronica ce gestioneaza motorul si te poti trezi cu astfel de surprize si in plus de asta iti poti distruge ambreiaj, motor, cutie daca te dai un pic la masina. nici abt, nici mtm nu as accepta pe masina mea indiferent ca mi-ar fi oferite gratis pt a te lamuri, incearca sa te uiti peste o curba de cuplu si putere de inainte si de dupa tuning.
ok merci frumos,vad ca exista pareri pro si contra chip-tuning.Traian si Decebal poti argumenta dc crezi tu ca o rescriere a softului aduce anumite 'prejudicy' autoturismului,mai sunt si altzy de acord cu el?
Nu aduce nici un prejudiciu,doar ca el functioneaza in alti parametrii,superiori, la limita celor acceptati de producator,asta in cazul in care ai un soft bine facut! De 8 ani incoace, toate masinile mele au fost resoftate,inca din timpul rodajului(pana in 15.000 km)si nici cu una nu am avut probleme!
da sunt de acord cu tine masimo si eu am mai avut pe un MB 220 cdi un soft de la 18000km si pana la 95000km nu am avut nici o problema probabil conteaza cum,unde si cat de bine e reconfigurat softul.Ce sa zic,am cunostintze care in urma re-softarii au avut de suferit deci e o chestiune relativa,oricum astept pareri pro si contra soft,chip-tuning si eventuale sfaturi..
pai uite cazul tau. la turatii reduse masina trage mai prost ca inainte. la turatii mari, trage mai bine. probabil rareori te tii de liniute ca sa simti ca masina trage mai bine. in rest, mergi probabil pana pe la 2500 ture unde dupa cum spui masina merge mai prost. tinand cont ca 90% din timp mergi pana in 2500 ture, 90% din timp vei simti ca ai facut un downgrade la motor si nu upgrade. cred ca asta e un motiv suficient. mai era un tip cu un a5 3.0tdi ce-si urcase motorul pe la 300 cp si 600 nm si dupa ce a schimbat multe componente ulterior "upgrade-ului", s-a linistit.
Acum hai sa nu fim fixisti,Traian vad ca esti foarte vehement atunci cand este vorba de resoftare,si asta si in alte postari nu doar in asta,nimeni nu detine adevarul absolut. Eu am ridicat chiar mai mult performantele motorului decat tipul de care amintesti, fara sa intampin cea mai mica problema,sunt f.f.f.multumit de felul in care imi merge masina!Am 25.000km facuti cu modificarile si vreo cateva curse legale pe pista,plus altele, cu performante remarcabile si victime sonore!M-am rugat de cei de la MTM sa continuam modificarile,stiu ca pot ajunge la 400 de cai dar m-au refuzat politicos.Argumentul:e numele nostru in joc,cred ca spune ceva!Chiar am scos untul din ea de cate ori s-a ivit ocazia,repet,fara cea mai mica problema! E foarte important cine face modificarile,nu exista ieftin si bun!In concluzie:faci ce faci,dar...sa stii ce faci!
nu ca imi pare rau s au regret,dar consumul masinii mele a crescut ca urmare a resoftarii cred ca e valabila treaba ca daca iti pui chip iti consuma masina mai putin doar dak mergi incet s au normal dak mergi mai tare mie personal imi consuma mai mult ceea ce mi se pare normal. la mers in orash si relativ agresiv de la 10% acum imi consuma 15%,a si am observat la unii ca dupa ce merg cu masina mai forja asha lasa masina 3-5min pornita sa se raceasca turbina,e valabil si la mine,e valabil in general? merci
Pai dupa forja,cu sau fara soft lasi sa mearga motorul un minut(ajunge)pentru a sa racii turbina. Georgele,chiar asa,ti-a sarit consumul de la 10% la 15?:,