Am un Q7 ,3.0,tdi,cred ca 232-233 cp nu mai stiu exact. Am facut o resoftare la motor si mi-am pus inca 43 CP. Fara alte tuninguri motor. Am facut deja vreo 5000 de km. Ce pot sa ca masina trage bestial si "are pedala" ca sa zic asa si la viteze mari. Dar tot aud si vad la unii si la altii ca totusi acest tuning de motor in general nu este tocmai potrivit si indicat pentru ca apare uzura prematura la diverse componente ale masini(motor,cutie de viteze). Nu stiu ce sa fac sa il pastrez acest soft sau sa-l reinstalez pe cel original pentru ca il am si pe cel original. Masina vreau sa o am mai mult timp nu pot sa o mai schimb mai ales pe "praful" asta e cam greu sa reusesti sa vinzi o masina de genul asta. Astept pareri de la oameni care stiu despre ce e vorba ,de la oameni care au avut asa ceva pe masinile lor si au mers nu stiu citi km.
Balaure hai sa iti zic cum sta treaba, cel putin la A6 3.0 tdi. Primele modele au avut cutie proiectata pentru 430 nm si maxim 500 nm cuplu. Din fabrica masina vine oricum cu 450 nm , usor fortata. Asa ca daca mai faci si un tuning o duci la limita bine de tot. Eu unul am fost tentat sa fac acest tuning numai ca am fost avertizat asupra acestui risc. Motorul duce mult mai mult insa cutia e un pic in urma. Fireste ca un tuner nu o sa iti spuna aceste lucruri. Asa ca intereseaza-te atent inainte sa faci tuning. De cele mai multe ori poate sa fie bine dar uneori poate fi si rau din pacate. Succes.
Nu stiu unde ai facut tuning-ul, si deci nu ma pot pronunta cat de sanatos e. Ce pot sa-ti spun e ca la mine trebuie sa schimb uleiul la cutie odata cu cel din motor, adica la fiecare 25-30 de mii de km, dupa caz. E cam scump (intra vreo 9 litri la cutie) dar astea-s conditiile de garantie la Abt. Banuiesc ca si tu ar trebui sa faci acelasi lucru. Cei care ti-au tunat-o nu ti-au zis nimic in directia asta?
Si mie mi s-a spus ca trebuie sa fac schimbul de ulei motor la 10000 km in loc de 15000,sa alimentez cu motorina euro 5 pentru ca e mai uleioasa si are rol de gresant pe anumite piese din motor care ar fi suprasolicitate. Legat de schimbul de ulei din cutie nu mi s-a spus nimic dar ca sa il schimbi la 10000 km in loc de 60000 de km cit e norma mi se pare cam mult. Legat de parerea de mai sus si eu m-am gindit ca e suprasolicitata si cutia dar cred ca nici cei de la abt sau mtm nu cred ca schimba cutia cind fac tuning motor(cel putin asa cred ,tu stii mai bine ca ai facut tunigul la ei).
Motorina Euro 5 e cea mai putin uleioasa dintre toate, are un continut scazut de sulf, ardere mai uscata , noxe mai mici rezultate. Probabil ca ABT considera ca in 10.000 km la schimb cutia o sa fie ok. Pana la urma facem tuning , nu faramam masina.
Sa nu facem confuzii: NU Abt a zis sa se schimbe uleiul la 10.000 de km ci tunerul la care a fost "balaurul". Oricum intervalele de schimb ulei motor sunt cu totul altele in Romania, probabil pentru ca asa castiga service-urile si importatorii de uleiuri mai multi bani. Abt recomanda (ca o conditie de garantie) schimbul de ulei la cutie odata cu cel de motor, schimb care in mod normal, dupa cum indica producatorul (Audi) se face dupa indicatorul din bord, adica in jur la 30.000 de km. De remarcat ca uleiul pt. cutie in cazul tuningului la Abt se schimba ca mai sus DOAR in cazul cutiilor automate. La cele manuale nu este necesar nici un schimb de ulei.
Exista vreun tuner care sa scoata mai mult de 325Cp/640Nm din V6-le 3.0TDI de 240Cp stock? Multumesc anticipat!
Se poate face, si am facut-o. Masina este la Arad si apartine lui Oliver Nicolai. Dupa primele modificari software si-a dorit si mai mult si mai mult si s-au facut si modificari hardware astfel ca azi masina are 860Nm masurati si confirmati pe dyno test.
Ti-as fi recunoscator daca mi-ai da mai multe detalii despre modificarile aduse motorului. Multumesc!
pentru asa ceva poti sa te gandesti la o investitie majora...ambreaj, cutie (daca este automatic nu o sa tina 860 Nm)...cred ca pe la vreo 10-15.000
Din resoftare se poate ajunge la 300-310HP/ 600-610Nm. Impactul este mai mare la cutia automata. Pentru depasirea acestor numere, trebuie schimbata cutia de viteze, injectoare etc. si trebuie facute masuratori pentru a face soft-ul "custom". Investitia se ridica la aprox. 8000-10.000Euro
De chibrituri! Pentru a depasii cu putin resoftarea,adica din 310 faci 325,e destul sa schimbi duzele injectoarelor, ceea ce nu implica costuri mari dar nu recomand. Pentru mai mult,390-400 de cai se schimba turbo,tubulatura si intercoolerul,insa nici un tuner consacrat NU face asta,am incercat la MTM si m-au refuzat.Sunt la Bucuresti niste baieti,care pentru 2000 si un pic, te rezolva,au avut reclama si la noi pe forum,dar...s-ar putea sa ...dupa!
eu sunt de parere ca la o masina turbo diesel, mai mult decat un intercooler, un soft si eventual o turbina un pic mai mare (in functie de motorizare) nu merita sa faci... 300 Cp si 600Nm sunt mai mult decat suficienti pentru acest motor. eu unul as fi fericit cu sumele astea (posesor de S3 fiind) :D
Eu spun ca, softul si evacuarea ajung,cu ele se obtin valori bune,mergand mai departe,expui masina la riscuri nejustificate, tinand cont ca, masina cu o astfel de motorizare nu e chiar ieftina!
de asta am spus si eu "depinde de motorizare" la o astfel de motorizare nu as schimba turbina in niciun caz, iar intercoolerul doar daca prin masurarea valorilor temperaturii, se constata necesitatea unei raciri mai bune pe admisie. de altfel la un 1,9Tdi as schmba turbina daca mi-as permite pentru ca este un alt tip de motor...care permite asa ceva cu usurinta.
Dar cuplul nu se poate limita undeva pe la 600 nM sa zicem? Si puterea sa fie 320-330 cp? Cine are informatii, cam ce cuplu maxim suporta cutiile de pe 3.0 tdi? Cat cea manuala si cat tiptronicul?
cutia tiptronic tine maxim safe 650 de nm manuala 750.Oricand se poate face limitare de cuplu. Desi turbina masinii este ok pt maxim 350 de cai cu dpf off evident,dar fara alt intercooler iti iei goodbye de la ea rpd. 350 de cai e relativ usor fmic+duze de la injectoare+modificare turbina(just in case) si evident dpf off+teava in loc.400 de cai se poate fara doar si poate cu o turbina mai mare si evacuare.
Ca veni vorba..pt cunoscatori.. La un A6, 2.5 tdi, 150 cp, cam ce modificari si ce putere/preturi se pot atinge?