De ce sa fie compromis motorul? 2.0 tfsi e un motor foarte reusit. A fost pus si pe s3, golf r, seat leon cupra toate in jurul a 300 cp. Si din motorul stock se pot face foarte multe chestii, unii ducandu-l la peste 300 cp si 450 nm. Peste ~350 cp, necesita interne forjate, dar totusi e o marja foarte mare. ECU aftermarket cu mapare pe strada? N-am mai auzit niciodata de asa ceva. Ai vreun link? Nu am probleme la consumul de ulei, au fost schimbate pistoanele in 2014 cu tipul nou de piston.
Am facut azi resoftare la TCM pana la 177 cai. Cuplul nu a crescut mult, dar e pe o plaja mult mai mare. Baietii m-au intrebat daca vreau cuplu sau putere mai mare (se poate pana la 210 cai) , dar nu as vrea sa fortez ambreiajul sau cutia. Nu am apucat sa o testez bine, pentru ca a cam plouat. Oricum masina se comporta bine din cate mi-am dat seama. Mai adaug detalii maine cand o sa mai fac niste teste. A fost o experienta foarte placuta la TCM. Foarte amabili si profesionisti.
De la 120 la 160 este doar diferenta de limiter pentru taxe mai mici in anumite tari, ala nu e tuning, e doar scoaterea limitarii. Apoi, sa cresti doar pana la 177CP puterea este fix bataie de joc pe banii clientului Chiar si graficul puterii arata de parca a fost trasat de o baba beata in timp ce iesea din bar. Uita-te la orice grafic de la o firma care isi respecta clientii si vei vedea ca toate curbele de cuplu/putere sunt liniare, fara gauri. Daca asa se comporta masina pe dyno in full load nu vreau sa stiu cum se comporta in part load cand calibrarile sunt mult mai importante decat la WOT.
Da-mi mai multe detalii despre ce inseamna limitator la tine, pentru ca din cate stiu eu limitarea e insusi softul. Nu exista o limitare pe care sa o scoti printr-o setare. Legat de puterea de 177 de cai, cred ca nu stii sa citesti. Mai incearca o data. Si poti citi si posturi de mai sus. Poate le spui tu secretul scoaterii limitarii. Graficul nu zic ca arata perfect, dar dupa ce am mers cu ea o saptamana sunt destul de multumit. Variatiile alea de cuplu nu le-am simtit. Daca o sa ma deranjeze ceva, sa fii sigur ca ma duc inapoi la ei. Grafice de pe net am tot vazut. Unele mai proaste, altele mai bune. Am vazut grafice cu gauri si de la Revo si de la MTM. Daca tot critici vino cu argumente si detalii. Ma intereseaza graficul masinii tale inainte si dupa tuning, poate mai invat si eu ceva.
Softul motorului scris in flash (2MB) este compus dintr-o lunga serie de harti de calibrare 1D, 2D si 3D. Intre 120 si 160 CP singura diferenta este harta ce limiteaza load-ul (la MED17 nu stiu cum ii spune, la ME7.5 ii spunea in termeni tehnici LDRXN). Tot tuningul tau este de la 160 la 177, si chiar si acolo e posibil tot limiter-ul si presiunea turbo sa fi fost marita putin. Un alt coleg de aici a avut neplacuta surpriza sa afle ca masina lui de "200+ CP" resoftata de TCM are de fapt 179.9 (din 163 de fabrica). Tuning in procente. Masina tragea bine, nu simtea nici o inconvenienta in functionare, dar asta datorita calculatorului de motor prea destept, ca altfel nu stiu ce se alegea de motorul ala. Graficul masinii mele va fi postat abia dupa ce o voi putea masura corect, fara sa patineze ambreiajul. De exemplu intre CAWA si CAWB (2.0TFSI 180CP si 211CP) difera doar 3 harti. Daca ai vazut grafice cu gauri de la MTM si Revo nu ti se pare ciudat? Eu ca si client daca platesc o caruta de bani la MTM am pretentia sa imi faca masina sa raspunda liniar, nu sa puna un soft din colectia lor ce se potriveste sw si hw number cu ecu meu si gata... Si cu asta am incheiat discutia, cine vrea sa nu fie pacalit are destule informatii. cine vrea sa fie mintit frumos in continuare, sa fie.
Cred ca intelegem lucruri diferite prin tuning. Pentru mine, chiar daca e o singura harta, 2 sau mai multe, e tot tuning. Atat eu cat si cei care au tot intrebat care e diferenta intre CDHA si CDHB sunt doar interesat sa o duc de la 120 la 160. M-am tot uitat pe forumuri si bloguri de tuning, dar tot nu am gasit destule informatii sa modific singur fie si o singura harta. Ma uit ca magarul in ceata la valorile alea si sigur nu vreau sa fac incercari pe masina. Iar faza cu "cine vrea sa nu fie pacalit are destule informatii.." e un mare bulshit. La rulerea dyno valorile alea pot fi manipulate. Daca vrea ala imi scoate un grafic cat vreau eu de frumos. Doar daca fac rulari la mai multe firme pot fi sigur ca graficul e real. Oricum, mersi de informatii.
Daca ti se pune si puterea "pierduta" (masurata pe revenire) in grafic atunci poti sa-ti dai seama daca a manarit masuratoarea sau nu. Cea mai relevanta e masuratoarea inainte si dupa fara corectii DIN. Atunci stii exact cum se prezenta masina inainte si dupa. Personal nu as putea cere bani de tuning pe o modificare banala de torque limiter. Poate sunt eu prea corect, dar cand ceri 3-4-500 euro si modifici o harta banala 16x1 nu te numesti tuner, te numesti golan, gainar sau orice al apelativ din aceeasi categorie.
Buna.As vrea sa fac o resoftare la un A4 B8, 1.8 TFSI, 120 CP din 2011 si as vrea sa il duc la puterea lui normala d 160 sau poate chiar si mai mult daca se poate.Dar problema ii ca nu stiu unde sa fac, ce am gasit pe net am gasit la Buzau o firma, dar ii cam departe eu fiint din Timisoara.Poate ii careva care ma poate ajuta si stie vreun atelier mai aproape.Va multumesc anticipat.
Salut @zoly A4 ! Si eu m-am interesat in ultima perioada, avand aceeasi motorizare ca si tine. Cel putin in Arad, e Luci de la CarsX care stie ce face. Daca vrei iti las numarul lui in pm.
Salut Mio.Da te rog poti sa imi lasi nr d telefon,iti sunt foarte recunoscator ca am tot cautat si nu am gasit.Mersi foarte mult.
Vezi daca se baga la benzinare turbo colegul anarchy, este din Timisoara. Daca nu, Bucuresti - Completechip sau Buzau - PowerTech. Nu pot recomanda pe altcineva ca stiu cum lucreaza baietii.
Salutare tuturor, dupa cum stie toata lumea cam cei mai cunoscuti tunneri de Audi sunt cei de la ABT si APR, intrebarea mea este urmatoarea. Care din firmele respective au o reprezentanta in Bucuresti pentru ca eu nu am gasit nimic pe google. Am mai vazut niste baieti care vindeau power box cu 3 harti si in modul Race oferea +65 HP +105 Nm, mi se pare putin cam tras de par. Daca cineva de pe aici si-a facut o resoftare ABT sau APR si imi poate spune cum se comporta motorul dupa aceasta modificare as fi foarte recunoscator. Va multumesc pentru timpul acordat si va doresc o seara placuta! EDIT: Am uitat sa mentionez ca am cutie S-Tronic. Cosmin
Salut colegii! Ma gandeam zilele astea la o resoftare la masina stage 1 sau 2... la stage 1 masina ajunge la 260 cai doar motorul pe benzina de la 211 si la stage 2 masina ajunge la 290 cai. Plus motorul electric la stage 2 ajunge la 335 cai. Ce parere aveti? Rezista cutia de viteza?
Salu! O intrebare , in urma stage 1, la modelul 1.8 120 cp, ce riscuri ar putea fi in urma tunningului? Sunt necunoscator in cauza si as vrea sa fiu informat inainte sa fac vreo prostie
Si e greu sa citesti forumul cu toate topicurile dedicate tuning-ului referitor la un motor benzina turbo ?
Totdeuna parerile vor fi impartite. Eu de exemplu nu recomand niciodata nici o resoftare la o masina normala de strada. Resoftarea o recomand la o masina modificata complet pe la motor. Altii iti vor spune invers. Pana la urma tu procedezi cum vrei si in consecinta procedezi cum vrei tu. Aceasta discutie este ca versus intre motoare de diferite puteri si cele benzina versus diesel. Asa ca sfatul meu ca sa nu degenereze discutia incheiem aici polemica. Ai destule sfaturi pe forum. Inca ceva: ca sa nu-ti fie sterse mesaje pe viitor direct si fara alte explicatii sa stii ca este interzis Quote (citare raspuns) la mesajul anterior. Ca sa scrii foloseste functia Posteaza raspuns din josul paginii. Citeste si respecta regulamentul forumului. Multumesc.
Resoftarea, atata timp cat este facuta de cine trebuie, si in limite de bun simt, nu este daunatoare in nici un fel. La diesel aceasta limita este mai mare (in general se poate ajunge si la +45% din putere, la unele motoare "detunate" din fabrica ajungandu-se la +60% putere, exemplu fiind 2.0TDI CAGC, 120CP->190CP), la benzinare e ceva mai mica (15-20% la cele turbo, sub 5% la cele aspirate). Am mai spus si o repet, turbinele sunt alese de producator pentru a functiona in insula de eficienta cea mai buna, DAR o turbosuflanta are mai multe insule de eficienta SAFE. Functionarea pe oricare din acele insule este in siguranta, cu o anumita pierdere de performanta.
TT 2.0TFSI Quattro S-Tronic 2015 230cp standard. Modificari: Revo stg2, Evacuare completa de-cat Milltek, Admisie VWR R600, turbina stock IS20, intercooler stock. Rezultate dyno 340cp si 506Nm. 0-200km/h masurat sun 15.0s. 0-100 km/h cu stage 2 si doar evacuare fara admisie schimbata: 100-287 km/h cu stage 1 si tot hardware stock: