1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Resoftare - Tuning - Upgrade - motor 1.8 - 2.0 TFSI

Discuție în 'Motor' creată de Gorobete, 25 Aug 2008.

  1. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    :scared2: 15.000 km rodajul ?????????????
    Asta e maxima ...
    Cine te-a invatat "asa bine" .... ?!?!?!?! :wtf:
    Si by the way .... odata cu masina ai primit un manual. Cred ca ar fi timpul (mai bine mai tarziu decat niciodata) sa-ti "arunci un ochi" pe acolo (avand in vedere ca "esti avid de informatie" ar fi trebuit sa faci asta din prima secunda in care ai avut cartile alea in mana).
     
  2. ess 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Locație:
    caransebes
    Masina:
    A4 2.0 TFSI 180 CP, 320 NM
    ok

    deocamdata am citit si rascitit manualul, unde, despre rodaj are cateva randuri, iar despre km ce tb facuti in rodaj spune ca ar fii 1500 . De la porsche timisoara, de unde am si luat maisna, mi-au spus 5 mii km. Am fost bombardat cu fel de fel de info si de aceea am decis ca pana la 15 mii ssa schimb treptele undeva aproape de 3mii
    Crede-ma ca nu cred ca am facut rau ca am condus asa zis subturat schimband treptele aproape de 3mii. Vreau sa aflu si de la tine daca a fost subturat?
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mai 2013
  3. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    nu intotdeanuna oamanii angajati Porsche, Audi, VW din RO, sunt avizati sa dea astfel de informatii, si sincer sa fiu, o dau in bara de multe ori.

    Ca sa nu depasim subiectul prea mult, rodajul se face in mai multe feluri, explicate in nenumarate posturi, 1500 km, schimburi de ulei, mers progresiv.
    Pana la 15.000 km, motorul se mai "lasa", devine mai elastic, se rodeaza mai bine si incepe sa se miste mai bine. dupa 25 de mii deja poti spune ca motorul este "asezat"
    Stii vorba aia? Motorul trage asa cum il inveti? e adevarata.

    Intorcandu-ma la senzatiile oferite de o masina cu o putere mai ridicata, sunt descrise pe scurt si suficient de masimo in pagina anterioara.
    Nu m-ai suparat ESS, pt ca sunt de acord cu masimo si cu scuzele de rigoare...n-am dat curs senzatiilor interioare in a ma exprima pt ceea ce eu simt cu 250 cp sub fund.

    Cand eram mic imi doream o masina care sa dezvolte imensa putere de 200 CP...mi se parea exorbitant si era doar un vis.
    In cativa ani, trecand prin 101, 192 Cp..am ajuns la 209 Cp si pt ca si dupa bariera celor 200 CP am simtit ca vreau mai mult si am facut "rost" de inca 40 CP....uite asa am ajuns la 250 si pot spune ca au meritat si chiar fac diferenta.
    Am inceput sa iubesc masina din ce in ce mai mult, am scos instalatia audio de pe ea, subwoofer, amplif, mp3 etc...pt ca mi-am dorit decat pe ea s-o aud cum urca in ture cum zboara in sus pe coline si cum arunca bucati de asfalt din stransoarea virajului....o da si mai ales cand decuplez ESp-ul si ma arunc cu drag pe curba, sa-i simt fundul zburdand in lateral....e chiar senzatie...
    Ce mai fac cu 250 cp intr-un audi cu caroserie de A3? pai ma distrez de mi se face pielea de gaina si mi se umple sufletul de bucurie ca si cum as fi inghitit un dop de pluta ramas in gat....cand ma joc de-a dreptul cu un BMW 330i sau mai stiu eu ce....
    Aici este vorba de placere, pur placere si adrenalina...o vrei , o doresti, o ai, o folosesti, o simti, o doresti din nou mai mult si mai mult...
    Da-mi 300 CP si ai sa ma faci si mai fericit!
    Schimba-mi evacuarea cu una mai violenta si poti sa-mi arunci si iPod-ul pe geam, pune-mi jante ultra usoare si incearca sa ma tii sa nu cobor din mers sa le admir...
    dar mai bine incearca sa ma opresti sa zbmbesc pe sub mustati la un semafor altauri de o masina cu pretentii cica ....

    Pana la acei 300 CP...sunt fericit si asa...si am sa fiu din ce in ce mai mult cu fiecare armasar castigat sub roata!
     
    Ultima editare: 19 Sep 2009
  4. masimo

    masimo Silver Member

    Înscris:
    29 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI with REVO Stage 3 DPF Bypass Software,VW Touareg 3.0 TDI,2011
    Ady,cei inca 50 de cai cre ii mai doresti poti sa ti-i daruiesti singur,stii mai bine ca mine treaba asta,ai o masina grozava,usor de tunat care-ti ofera senzatii pe masura!Spune asta cineva, care, in prima faza nu-i placea S3-ul,pana am vazut ce poate! E o masina cu muuult mai frumoasa tehnic decat vizual,care, trebuie cunoscuta, condusa!Ca sii prietenii buni,cu caracter pe care te poti baza! Degeaba spun pe o terasa ce senzatii am eu cu ATV-ul de ex., nu vei intelege,trebuie sa vii sa vezi! Ei, acum intelegi,prietene Red, de ce...unora le place Jazz-ul?:)
     
  5. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    Am citit despre ABT in acest topic si ma voi repeta din nou: am avut un client a carui masina (Golf IV) a fost resoftata (soft, nimic mai mult) de ABT. Omul era nemultumit de cum tragea masina si m-a intrebat daca pot sa-l ajut. Am facut si loguri in mers, concluzia a fost ca ABT au pus un soft foarte conservator si cam neliniar. Am eliminat blocajul si i-am scris un soft mai dinamic. Posesorul e inca incantat de cum merge masina, logurile au revelat un comportament mai liniar si mai potent al masinii.
    Unde vreau sa ajung:
    1. nu totdeauna cel mai scump e cel mai bun,
    2. din pacate in multe cazuri reclama vinde, nu rezultatul.
     
  6. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    Nu te contrazic dar ... ABT si MTM sunt singurii care preiau garantia !
     
  7. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    Asa e, la pretul potrivit ;)
    Mai sunt si firme de tuning care preiau garantia contra unei asigurari anuale modice. Noi astia mai mici nu ne permitem...
     
  8. masimo

    masimo Silver Member

    Înscris:
    29 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI with REVO Stage 3 DPF Bypass Software,VW Touareg 3.0 TDI,2011
    Subscriu la ceea ce a spus Jeff despre ABT,pentru a nu fii acuzat de subiectivism,am incercat sa ocolesc comparatiile directe.Punctul lor forte e indreptat mai mult spre tunning exterior,motorul vine ca o competare.MTM lucreaza strict motoare,pentru exterior doar personalizeaza anumite alte branduri la jante etc,de fapt ei nici nu au sau vand vreun chit exterior propriu complet! Circula pe net filmulete comparative intre cei doi care confirma ceea ce spun eu. Mare parte din pretul softului reprezinta garantia,ex:500eur softul iar restul asigura preluarea garantiei, cu cat mai lunga cu atat mai scump!La KOE in Ungaria am intalnit pe cineva cu o masina ca a mea, facuta la fel de MTM,ne-am dat de cel putin 10 ori impreuna,concluzia:masinile perfect EGALE,+- 1 sutime de sec de o parte sau alta, data de factorul uman!:salute:
     
  9. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    masimo corect!
    si eu am batut masini identice cu a mea cu soft consacrat...adik na de firma de pe afara! :) intelegeti voi
    eu cu soft custom ii bateam de le suna apa in cap..adik na..sunt diferente dar pt unii conteaza garantia si e si normal sa conteze.
     
  10. masimo

    masimo Silver Member

    Înscris:
    29 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI with REVO Stage 3 DPF Bypass Software,VW Touareg 3.0 TDI,2011
    Asta in cazul tau,dar,la A5,e invers, nici un tunner custom nu adus motorul 3.0 TDI la 300 de cai,max.290,toti sunt sub,cuplul la fel, 585 cel mai mult,MTM a trecut de 300 si 600 cuplu!Ce vroiam sa spun eu e faptul ca,desii scriu softul la fiecare masina in parte,valorile sunt identice,adica standard,bine facut si performant...in fine sunt multumit de el! Asta am vazut eu:mi-a copiat softul original si cu niste chei de acces l-a trimis online unui calculator,care,fara assist, in baza datelor acestuia, in cateva minute, automat la trimis inapoi rescris!:salute:
     
  11. ess 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Locație:
    caransebes
    Masina:
    A4 2.0 TFSI 180 CP, 320 NM
    ei bine, DA

    Masimo, red si adibose, tocmai ce am ajuns din germania de la Kempten de la ABT sportline, unde mi-am facut chip power la masina mea.
    Nu stiu ce sa spun, sa ma fac inteles dar pe autostrada (germania) diferenta maxima intre ”inainte si dupa”
    discutam zilele astea dupa ce o bag si pe drumurile noastre cand este trafic.
    Azi noapte nu era nimeni pe strada.
     
  12. ess 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Locație:
    caransebes
    Masina:
    A4 2.0 TFSI 180 CP, 320 NM
    Am condus pe autostrada, majoritatea timpului cu 150 km iar consumul a fost de 7.7 l/100 km. Cand am plecat in germania am fost singur iar consumul pe 1200 km a fost de 7.4 l/100 km. Dupa chipare m-am intors cu inca 2 persoane bagaj mult (in pls aproximativ 250 kg) fata de cum m-am dus, si am avut consumul de 7.7 l/100 km la o distanta de 1300 km.
    Banuiesc ca, cu aceeasi incarcatura as fi avut un consum mai mare fata de motorul fara chipare.
    Am sa vad pe drumurile noastre in curand cum se comporta sub toate aspectele pt ca o sa am un drum de facut de vreo 600 km de facut.
    Sub aspectul costului distractie discutam mai tarziu.

    Daca inainte aveam 179 cp si un cuplu de 320 Nm, acum am 275 cp (202 Kw) si un cuplu de 390 Nm. Practic cuplu m-a fascinat pe mine si nu puterea care fie vorba intre noi nu este de aruncat.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mai 2013
  13. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    daca au stors 275 de CP din motor...ce pot sa zic..wow ! :) probabil ca din punct de vedere tehnic, motorul tau nu este mai prejos cu nimic fata de un 2.0TFSi de 200/210 CP ... ceea ce denota ca masina este pur si simplu restrictionata software de fabricant... nu?

    Oricum...ar fi, cuplul are o crestere semnificativa dar nu atat de WOW pe cat caii putere!
    Tu ai spus "Practic cuplu m-a fascinat pe mine si nu puterea" dar puterea motorului sta mai mult in cuplu :)

    oricum bravas! daca ne poti spune si cat te-a costat distractia...apreciem!
     
  14. wwl

    wwl Silver Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4 1.8T B6
    Pentru datele astea ai si o fisa Dyno ?
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mai 2013
  15. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    nu cred ca are fisa Dyno...dar luam de bun cuvant ce spune producatorul nu? totusi e ABT si parca imi vine sa am incredere in ei :)
     
  16. wwl

    wwl Silver Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4 1.8T B6
    parca am auzit si eu de ei ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Oct 2009
  17. masimo

    masimo Silver Member

    Înscris:
    29 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI with REVO Stage 3 DPF Bypass Software,VW Touareg 3.0 TDI,2011
    Felicitari,sper si cred ca, discutiile purtate in acest topic ti-au fost de folos! Inca ceva:e bine ca ai ales o firma de prestigiu!:o::superman:
     
  18. ess 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Locație:
    caransebes
    Masina:
    A4 2.0 TFSI 180 CP, 320 NM
    fisa dyno, nu stiu ce inseamna asta dar pot sa-ti dau fisa care mi-au dat-o ei.
    http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/8K0_120_275_CDNB_HS_D.pdf
    Se spune ca o harta bine facuta scuteste mii de pagini de cuvinte.
    Din aceasta curba se poate vedea totul si compara ce insemna motorul inainte si dupa

    O sa revin si cu ceva poze, si cu ce mai multe comentarii.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Oct 2009
  19. Gorobete

    Gorobete Gold Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Trocarici
    Felicitari pentru firma aleasa.
    In privinta datelor, nu vreau sa par carcotas dar ma indoiesc foarte foarte tare de ele. Nu ca nu ar fi adevarate, dar ma indoiesc ca acel grafic de putere arata atat de bine, cat si de cei 275cp...
    De ce??? Pentru ca desi ai in mare acelasi motor de 2.0 TFSI, chiar si dupa aceasta crestere spectaculoasa pe care o anunta ei, de 95cp, totusi, tu abia daca te aproprii de valorile de unui 2.0 TFSI de fabrica cu 211cp FARA QUATTRO!!!:blush: Cei de la ABT, sustin ca ai fi castigat de exemplu la sprint, 0,9 sec, ajungand la 7 sec 0-100, in timp ce acelasi motor cu 211cp stock, are 6,9 din fabrica. Nici in privinta cuplului diferenta nu este atat de mare fata de 2.0 cu 211cp, cel din urma avand 350 iar al tau se spune 390, deci maxim 10%, dar oricum, disponibili pe o plaja mai mica, la fel ca si puterea...
    Ce vreau sa subliniez, nu este daca a meritat sau nu acest tuning, pentru ca sunt CONVINS CA A MERITAT fata de cum era motorul stock, insa nu inteleg de ce nu ai cumparat direct varianta de 211cp si aveai aceleasi performante cam pentru aceeasi diferenta de pret cat a fost chip-tuning-ul...
    Sunt motoare care merita sa le faci chip-tuning (si cred ca sunt foarte putine) si la altele nu prea...
     
  20. ess 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Locație:
    caransebes
    Masina:
    A4 2.0 TFSI 180 CP, 320 NM
    Nu te cred carcaotas deoarece si eu mi-am pus aceeasi problema, dar motorul de 211 cp are ceva diferit fata de al meu, nu numai caii si cuplu. daca o sa compari chip tuningul la acelasi motor dar cai diferiti la A4 si A5 sunt diferente, cu toate ca in creierul fiecaruia umbla ideea de ce nu e la fel. Nu pot sa-ti raspund, pt ca nu stiu. Am vrut sa-i intreb pe cei de la Abt dar nu prea stiam termenii tehnici si asa ca m-am lasat pagubas. Ideea este ca acum simt altceva la condus si ma bucur.
    In ceea ce priveste ppretul celui de 211 in comparatie cu cel de 180 cp, sa sti ca nu ai dreptate. Diferenta de pret la cumparare masinilor este mult mai mare ca si chip tuningul.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Oct 2009

Distribuie pagina asta