1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

RS3 8V 2019

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de brinco218, 2 Aug 2021.

Taguri:
  1. brinco218 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    RS3 8v
    Salut,

    Am cumparat masina in aprilie 2021, norocul meu fiind ca primul proprietar a prins deprecierea de 30.000 Euro.

    Cum am ales-o: după ce am condus gama de mijloc de la BMW (320i, 320d și 330i), mi-am dat seama că aș rezona poate doar cu M2 competition sau M340i. M2 nu are Android auto, ACC și un auto-hold ciudat, a ieșit din schema. M340i fiind abia apărut nu se găsea SH la preturi decente și lipsa de ergonomie de pe toată gama G80 ar fi fost prezentă.

    Am dorit o mașină din România deoarece are garanție valabilă și este mai puțin de alergat după acte (nu am cumpărat niciodată din afara țării mașină). Decizia de a merge pe RS3 a fost relativ ușor de luat deoarece :
    • S5 după 2018 pentru Europa s-a produs doar TDI, TSI mergând doar pe piața de USA
    • S3 nu are performanțe mai notabile în comparație cu o Cupra
    • Golf R este mult prea scump pentru un Golf (peste 30.000)
    • A45 2018 este slab la ergonomie și învechit ca tehnologie. A45s foarte scump
    • C45 2018 nu are virtual cockpit
    • E45 este prea mare
    RS3-ul pe care l-am ales în defavoarea altora aflate la vânzare se datorează :
    • Fabricație 2019, adică are OPF ceea ce este important pentru mine (voi explica mai jos de ce)
    • Garanție 5 ani în România
    • Fost proprietar civilizat
    • 40.000 km care nu sunt mulți, dar nici puțini
    • Culoarea roșu + jante Rotor
    Design exterior 8/10
    Liniile exterioare sunt destul de subtile și nu denotă o mașină sport pentru necunoscători, nu sunt mari diferențe față de un A3 Sline, doar etrierii față o dau puțin în vileag. Mașina eu o consider din categoria ,,sleeper’’ și în combinație cu evacuarea silențioasă (grație OPF-ului) îmi place mult.

    Pentru mine cel mai plăcut element exterior sunt jantele Rotor pe 19’’, personal consider că acest model sunt apogeul în design de jante; există Rotor și ,,ceilalți’’. Nu sunt cele mai ușoare, dar nici cele mai grele din această categorie, dar modelul este emblematic pentru gama RS. Sunt dezamăgit că pe noua generație 2021 în România nu se mai găsește acest model în oferta de opționale. Îmi plac atât de mult, încât mi-am mai cumpărat un set de iarnă același model.

    Eșapamentul real oval, la fel este emblematic pentru gama RS. Mi-a plăcut acest design din totdeauna, pe Cupra aveam tot oval, dar nu la fel de pronunțat.

    Etrierii cu 8 pistoane ies în evidență pe culoarea mașinii roșie în combinație cu jantele negre.

    Fostul proprietar a aplicat și o folie de protecție pe toată mașina, ceea ce o face mai ușor de îngrijit, dar recunosc că o spăl mai des decât Cupra. Am avut o creștere exponențială de la maxim 4 spălări pe an la 1 spălare aproape lunară. Roșul nu este la fel de ușor de întreținut ca albul…

    Design interior 7/10
    Față de Cupra materialele folosite sunt mult mai moi la atingere, cu un aspect premium plăcut, doar design-ul nu m-a convins deplin.

    Nu aș mai alege o mașină fără virtual-cockpit în 2021, cu excepția poate urâțeniei de la BMW. Afișajul are un mod exclusiv modelelor S și RS cu turometrul central care pe modul manual după 5.000 rtm trece prin culorile verde/galben/roșu să fie mai intuitiv momentul optim pentru schimbarea treptei de viteză.

    Alcantara pe fețele de uși și o parte din volan ajuta confortului vizual. Mașina are ca dotare scaunele sport opționale care, deși arată foarte bine și au suport lombar, pentru grasul de mine sunt mai inconfortabile decât cele sport de pe Cupra. Reglarea în poziție ridicată a șezutului a mai ajutat disconfortul fesierilor la drum lung, mutând durerea la gambe.

    Nu există lumini ambientale ca ale competitorilor, doar un simplu alb în jurul difuzoarelor de pe uși și la cup-holdere. Până și Cupra avea 2 culori disponibile și o suprafață dublă de led-uri.

    Dinamică 7/10
    Motorul de 2480cmc 5 cilindri în linie produce 400CP și 480Nm și are o cutie DSG în 7 trepte (DQ500, Cupra are DQ250). Acesta este ,,selling point’’-ul mașinii fiind unicat acum în lume, nici o altă mașină aflată în producție nu mai are această configurație. Mă bucură faptul că au reușit să îl păstreze și pe noua generație și îndeplinește normele de poluare actuale.

    Tracțiunea quattro de pe RS3 pe modelul meu este ,,bias’’ față, doar în anumite situații trimite putere și roților spate. Pe noul model sistemul de tracțiune poate trimite mai multă putere punții spate, existând și un mod Drift care poate trimite toată puterea unei singuri roți, la mine puterea se împarte egal din diferențialul spate. Eu o consider o mașină de Drag, excelând doar în linie dreaptă, așa că noua abordare nu mă atrage.

    Setările cutiei de viteză în modul Confort sunt dezamăgitoare și, pe alocuri, enervante în comparație cu cea de pe Cupra. În modul Confort cutia nu face frână de motor dacă turația motorului este sub 2.000rtm ceea ce este enervant și aduce un consum suplimentar de carburant și plăcuțe de frână în majoritatea situațiilor de trafic. Schimbarea în sus a treptelor este ca la Cupra, schimbând la 2.000rtm, dar pe decelerare ține treapta cuplată până la 1.500 rtm și nu retrogradează. În modul Dynamic retrogradează mai rapid astfel că frâna de motor este aproape imediat cum ridic piciorul din accelerație. M-am cam obișnuit să retrogradez manual 2-3 trepte când doresc sa încetinesc fără a frâna.

    Consumul mediu de 10.4/100km l-am obținut doar după ce m-am obișnuit cu acest comportament al cutiei de viteza. Este cu 2l mai mare decât la Cupra, ceea ce mi se pare decent. La drum exterior fără autostradă pot ajunge și la 7.2l/100km , dar în București aproximativ 12 este consumul la ore decente. Spre deosebire de Cupra, orice accelerare susținută crește media cu aproape 1 litru chiar și după un condus normal de peste 100km. Puterea mărită a crescut consumul logaritmic față de Cupra.

    Consumul de ulei pe ultimii 7.000 km a fost de 1 litru, măricel pentru stilul meu de condus.

    Din 2019 RS3 s-a livrat doar cu filtru de particule OPF care reduce poluarea sonoră și cu particule a mediului înconjurător. Un alt plus al prezentei OPF-ului este o diminuare simțitoare a sunetului evacuării în comparație cu modelul din 2018. Ambele beneficii m-au convins în a cumpăra această mașină: mai nouă, mai sigură, dar și atentă la mediul înconjurător.

    Suspensia este adaptivă, dar nu am simțit o diferență notabilă între Confort și Sport, mașina fiind mai confortabilă decât Cupra.

    Comportamentul pe viraje mi se pare inferior Cuprei, posibil și greutatea mărită inclusiv pe față să faciliteze subvirarea. Am observat asta în sensurile giratori în care nu frânez pentru a nu consuma inutil benzina de exemplu.

    Senzația la volan nu este la fel de sportivă precum Cupra datorită insonorizării mai bune și vitezei mărite. Mașina fiind mai silențioasă, nu îmi creează senzația de sportivitate simțită în Cupra, chiar dacă viteza în aceleași condiții a crescut.

    Ergonomie 5/10
    Nu este la fel de dezastruoasă ca la BMW G80, dar suficiente aspecte sunt inferioare Cuprei din 2014.
    • Comenzile șoferului pentru geamuri sunt mai în spate pe ușă, total ne-anatomic pentru o mână de adult să le apese.
    • Cup-holdere sunt în față, direct sub comenzile climatizării. Nu intră nici o sticlă de apa mai mare de 500ml. Pe Cupra amplasamentul în fața cotierei facilita prezenta unei sticle de 750ml. Pe modelul nou RS3 au corectat și mutat poziția lor.
    • În cotieră exista wireless charging + amplificare semnal telefon + mufa USB, dar un telefon de peste 6’’ umple tot spațiul și nu se mai poate conecta cablul USB pentru Android Auto.
    • Display-ul central este retractabil (interesant feature), dar NU este touch-screen. În 2019 Audi a vândut mașină de peste 80.000 euro fără touch screen ? Pe noul model au pus touch.
    • Există alcantara pe consola centrală unde se relaxează piciorul drept al șoferului, un plus
    • Are Android Auto, care totuși uneori nu dorește să se conecteze la telefon (prin cablu) și este nevoie de un restart al mașinii pntru ca să își revină …
    • Portajul și spațiul interior sunt mai mici decât la Cupra, bateria este în portbagaj și lipsește roata de rezervă.
    • Sistemul de sunet Bang&Olufsen este superior Seat Sound și are un bass mai pronunțat.
    • Farurile Matrix led sunt din alt film în comparație cu ce am condus până acum. Faza lungă automată menține în con de umbră mașinile din trafic și oferă o iluminare optimă. Detectează trecerile de pietoni și pietonii și îi iluminează. O opțiune de siguranță care merită din plin, sunt foarte curios ce lumină fac și cele laser în comparație cu ale mele.
    Costuri mașină
    • Următoarea revizie de la 50.000km mă va costa 4.800 lei (ulei, diferențiale, DSG, bujii, lichid frâna). O revizie normală de ulei + filtre 975 lei, intră 8 litri de ulei.
    • Impozit aproape 1.000 lei plătit cu bucurie pe 1 aprilie deoarece primarul de sector este USR
    • Asigurare CASCO 4.500 lei pe an
    • Benzina doar SuperPlus, ulei 5w30 identic.
    • 8 plăcute de frână față cu preturi începând de la 100 lei, da 100 lei toate 8. Am cumpărat mașina cu plăcute cu uzură de 30%, așa ca mă vor mai tine 4 ani adică până o vând.
    • Cauciucurile identice cu cele de Cupra, în jur de 4.000 lei per set la fiecare 4 ani.
    • În prima luna mi-au furat ambele oglinzi (doar sticla), originale (nu există aftermarket), costau 4.500 lei, așa că mi le-am cumpărat înapoi de pe olx și le-am inscripționat.
    Impresii finale
    Mașina nu are același raport preț/performanță cu Cupra pe care eu o consider alegerea optima chiar și acum. Plătești mult în plus pentru o diferență discutabilă.

    Este o mașină de linie dreaptă pentru performanțe optime, lăsând în urmă orice gamer, dar pe viraje povestea schimbându-se. Plăcere mea acum este de a merge legal pe banda 1 și a lăsa mașini mai slabe ca putere sa mă devanseze și sa se bucure de moment. Este o mașină care am observat că atrage zâmbete și asta mă face fericit și pe mine, dacă am putut îmbunătăți starea de spirit a unui necunoscut.

    În gama ei consider că nu avea rival în 2019, doar A45s cel nou era superior. Noul model RS3 2021 a corectat toate problemele de ergonomie și de dotări interioare. Pentru mine singurul neajuns ar fi exteriorul mult prea stilizat și lipsa jantelor Rotor care o descalifică a face parte din elita gamei RS.

    Ca dotări îmi par rău că nu am ACC și blind spot monitor. Audi pre-sens este o inutilitate. Mai am 3 ani de garanție, suficient sa mă bucur până la ieftinirea unui RS4.
     
    dsorinn, stefan550, Alex845 și alți 19 apreciază asta.
  2. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Bine ai venit si sa te bucuri cat mai mult de masina :). E interesanta comparatia ta preponderent cu Cupra, desi din perspectiva mea RS3 e superior si doar pentru ca are un motor pe care nu il mai intalnesti la alte masini si e un motor cu pedigree si cu un mare potential, orice altceva ar avea Cupra paleste in fata acestui motor :). Jantele rotor sunt frumoase doar ca la tine e prea mult rosu parca, cred ca ar merge ceva facut in sensul asta.
     
  3. Tundra Silviu

    Tundra Silviu 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2015
    Locație:
    Stuttgart / Alba Iulia - Romania
    Masina:
    Audi a5 sportback 2.0 tfsi 252 hp quattro
    Felicitări pentru alegere si sa te bucuri cat mai mult de ea.
     
  4. brinco218 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    RS3 8v
    Multumesc, am comparat cu fosta masina Leon Cupra deoarece mi-a fost la indemana.
    Update la hartile navigatiei este gratuit doar in primii 2 ani...dezamagit. Audi taxeaza absolut orice lucru care la producatoriii de mijloc intra in dotarea standard (auto hold, port USB suplimentar, etc).

    Rotile, desi tot de Rs3, dar 2016 nu ar fi intrat fara un distantier de 0.5mm, veneau fix in etrier. Am pachet performance care vine cu jante 8,5J pe fata si am pus acum 8J.
     
    Ultima editare: 5 Aug 2021
    stefan550, Tundra Silviu și Andu333 apreciază asta.
  5. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Felicitari pt jucarie, e foarte tare! Daca tot esti innebunit dupa Rotor, de ce nu ai mers pe varianta mai concava?
     
  6. Ionut Stancu Bronze Member

    Înscris:
    5 Dec 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 FL, 3.0BiTDI, CVUA, 2016
    Felicitari pentru masina. Am citit postarea intai la zoso, apoi am vazut-o aici :)
    Sa te poarte fara incidente mii de km!
    Interesant faptul ca ti-ai dorit sa faca mai putin zgomot, cei mai multi care isi iau asa ceva modifica imediat evacuarea cu ceva mai puternic. Asta este frumos la faptul ca suntem diferiti :)
     
  7. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    Masina este frumoasa, sa te bucuri de ea.
    Gaseai cutie DQ 500 pe motoarele bitdi de la vw (Passat 239 cp, DQ 500, cuplu 500NM) :)
    O compari prea mult cu Cupra. De obicei iei Audi cand iti lipseste acel "ceva" de la VW/Seat (vorbesc din cunostinta de cauza, am trecut de la Audi la VW pentru o luna si m-am intors la Audi).

    Acest DQ 500 merge bine optimizat de cei de la TVS engineering. Poti sa le explici exact cum vrei sa se comporte masina si ei ti-o softeaza exact pe placul tau. Nu, nu e nevoie sa resoftezi si ECU (asta daca nu cumva vrei 2-3 ponei in plus, bineinteles).

    Toate bune!
     
  8. brinco218 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    RS3 8v
    Pe cea neagra am modificat-o la TVS engineering si sunt multumit de diferenta. Avand garantie inca 3 ani, nu doresc sa modific nimic la cea rosie, doar camera de bord este adaugata suplimentar

    Initial am luat RS3 negru fara OPF, dar apoi am gasit si una rosie cu OPF si trapa.
    Iarna se foloseste cea neagra pentru ca nu are trapa si se incalzeste mai repede, vara cea rosie pentru ca are trapa si se vad norii.
     
  9. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Inseamna ca ai doua RS3? Nu ne-o prezinti si pe cea neagra? Chiar atat de mare sa fie diferenta la caldura din masina cu/fara trapa?
     
  10. brinco218 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    RS3 8v
    Am aplicat un tratament de hidratare la pielea din interior si ma declar multumit de rezultat.
    Am obtinut un consum destul de mic in Romania cu mers exclusiv legal.
    Cum am atins 50.000 km marti vine o revizie mare la Metrotehnica cu toate uleiurile + bujii.

    Hartile de navigatie nu mai pot fi updata-te, presupun ca am avut doar 2 ani gratuit. Reprezentantele nu au resuit sa imi raspunda la aceasta intrebare legat de actulizari harti.
     
    bobalex18 apreciază asta.
  11. Ionut Stancu Bronze Member

    Înscris:
    5 Dec 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 FL, 3.0BiTDI, CVUA, 2016
    Rezolvi updateurile de harti la baietii de pe forum, in sectiunea de prestari servicii.
    Bun consumul, deci se poate si putin daca mergi legal, dar e greu sa te stapanesti cu asa herghelie sub capota :)
     
  12. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    Si eu sunt socat despre cat de mic a fost consumul pe segmetul ala de 350km.
    Care a fost traseul?
     
  13. brinco218 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    RS3 8v
    Bucuresti - Drobeta pe Rosiori de vede, nu pe Pitesti cu o viteza de deplasare decenta si masina plina de bagaje
     
  14. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    M-as bucura sa prinda si la noi mersul "la consum". Adica in ritm cu traficul, fara depasiri imbecile ca sa ajungi primul din aceeasi coloana la semafor.

    Vorbesc de drumuri aglomerate cum sunt toate DN-urile ziua.

    @brinco218: ce tratament ai folosit pentru piele ?
     
    AllinDanut și dvr apreciază asta.
  15. brinco218 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    RS3 8v
    bobalex18 apreciază asta.
  16. brinco218 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    RS3 8v
    Am facut revizia de 50.000 km cu ulei motor, diferential, Haldex, cutie dsg, lichid de frana si bujii - 4700 lei la Metrotehnica.

    RS3-ul negru a fost inlocuit de un RS5 verde.
     
    stefan550, AllinDanut, bobalex18 și alți 3 apreciază asta.
  17. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Poze cu RS5-ul ? Cred ca a ta și a lui G's Garage, care a fost dauna totala și in curs de reparatie, mai sunt in România pe culoarea asta.
     
    stefan550, Carlover și bobalex18 apreciază asta.
  18. doruletz75

    doruletz75 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Aug 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    RS3 8V
    Credeam ca sunt singur pe lume cu o asa bestie :)
     
  19. brinco218 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    RS3 8v
    Ne-am intalnit cateva rs-uri...
     
    AudiFannn, stefan550, arazvan2002 și alți 10 apreciază asta.

Distribuie pagina asta