1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimb ulei Cutie Viteze TIPTRONIC

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de sad, 16 Dec 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Ma gandesc ca are la fel ca si cel de la uleiul pentru motor. Mai intra si in el o cantitate, nu ?
    Poate cand se schimba uleiul, daca nu schimbi filtrul, ramane ulei in el...
    In fine, cu cati litri intra mai mult la schimb, e mai bine. :)
    Nu e ca la motor, sa ai un nivel, la cutie daca e prea mult, da pe-afara. Oricum, cineva pe aici supunea in converizor raman/incap cam 2 litri, ceea ce inseamna ca ai avea "acces" la ceilalti 7,....in mod normal.
    Cred ca depinde de metoda de schimb, cum se pune cutia la treaba, in timpul umplerii cu ulei. Dar daca la final AI NIVELUL BUN, ca asta conteaza, totul e OK.
    Discutia nu are o finalitate atata timp cat sunt forumisti ce spun cantitati diferite si sunt convins ca nu au de ce sa spuna lucruri neadevarate.
    Atat a incaput la ei si cu asta basta, ca doar au stat langa masina si au vazut.
    S-o lasam asa si totul e sa fim atenti ca macar la finalul operatiei sa nu ramana cutia fara cantitatea de ulei corecta.
     
  2. Catalin Paraschiv

    Catalin Paraschiv 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 3.0 tdi, quattro, 2009
    Salut baieti! Mie mi s-a spus ca nu trebuie sa schimb uleiul in cutie pe motivul ca e nu stiu ce program long life nu stiu cum. La ce vad aici sunt in ceata. Daca ma poate lamuri cineva as fi recunoscator. Multumesc!
     
  3. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Citeste tot topicul asta si o sa te lamuresti.
     
  4. Catalin Paraschiv

    Catalin Paraschiv 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 3.0 tdi, quattro, 2009
    Merci frumos! imi era mai de ajutor un raspuns concret dar nu-i bai. Merci oricum! Seara buna!
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Parerile sunt impartite si atatea raspunsuri cu atatea pareri, bine ar fi sa il schimbi. Atunci cand se freaca doua fiare sigur se formeaza niste pilitura din cauza uzurilor asa ca nu te culca pe o ureche fata de ce spune producatorul masinii. Vezi ca mai exista un topic despre cutiile automate in aria tipului tau de masina. Citeste-le integral si o sa inveti multe. Bafta
     
    Ultima editare: 24 Apr 2014
  6. Catalin Paraschiv

    Catalin Paraschiv 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 3.0 tdi, quattro, 2009
  7. sebaro 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2011
    Locație:
    deva
    Masina:
    a6,2004..2.7TDI
    Nu ai cum sa verifici nivelul de ulei in cutia de viteze, pentru ca pe unde iese pe acolo se si baga uleiul in cutie cu o pompa speciala, de aceea cand se goleste uleiul se si masoara sa se vada daca este lipsa.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Ian 2013
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    sebaro exista un buson de verificare al uleiul la orice fel de cutie automata sau manuala diferit de busonul de golire.
     
  9. sebaro 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2011
    Locație:
    deva
    Masina:
    a6,2004..2.7TDI
    poate exista alt buson de verificare, dar cand am schimbat eu uleiul in cutia mea de viteze am avut putin de asteptat ca a fost alt audi A6 doar sa-i verifice nivelul in cutia de viteze si acelasi lucru a facut ca la mine tot pe busonul de golire i-a dat drumul intr-un vas gradat sa vada cat iese exceptand cel care ramane in convertizor.este mai usor procedura asta descat sa verifice pe la un buson??poate asa ai verifica si proprietatiile de aceea ai da drumul din cutie.fiecare atelier cu metodele lor proprii.
     
  10. alexdell 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportback , 2.0 tdi , 2006 , DSG
    Sa va zic de ce exista atatea informatii gresite legate de schimbul de ulei la cutia automata: multi nu stiu cum se face sau fac intentionat greseli pt ca pe viitor sa avem probleme la cutie sa mergem la ei pt alte operatiuni mult mai costisitoare decat un schimb de ulei + filtru.
    Asta o spun din propria experienta, acum vreo doi ani am fost la renumitul service auto de cutii automate din Bucuresti, cred ca il stiti cu totii, chiar si eu l-am recomandat dupa efectuarea schimbului la ei. Dupa schimb n-am observat vreo problema la cutie, am zis ca pot avea incredere in ei si pt viitor, asa ca am fost asta iarna sa imi faca o verificare a nivelului de ulei din cutie. Masina a mers 10-20 km pana la ei la service, uleiul era incins, normal. Cei de acolo au desfacut busonul de umplere/scurgere ulei si au vazut ca am ulei si au zis ca asta este tot..ca am ulei in cutie. Dupa cateva ore am reusit sa pun mana pe documentatie despre cum se face umplerea/verificare nivel in cutie in mod corect si am vazut ca nu asta e procedura corecta. Uleiul trebuie sa aiba o anumita temperatura 35-45 grade (daca tin bine minte) , iar la momentul verificarii uleiul stiu sigur ca avea vreo 90 grade.
    Nervos ca am dat 100 ron degeaba, am mers la un alt service si am asteptat pana uleiul a ajuns la temperatura corecta (verificat cu VAG-COM), cand am desfacut busonul, surpiza surpriza, uleiul nu mai curgea din cutie, semn ca nivelul era sub nivelul optim.
    De aici trageti si voi concluziile...aveti grija pe ce maini va lasati masinile.
    Cantitea de ulei se verifica usor daca sti ce faci, daca iti pune ulei in cutie dupa auzite si din aduceri aminte e clar..
     
    Ultima editare: 10 Apr 2013
  11. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da, ai dreptate aici, ar trebui sa foloseasca un Vag-com (dar ar trebui cate un adaptor, cel putin, pentru multe marci de masini) sau macar un termometru pentru a vedea cat de cald e uleiul.
    La cate cutii am vazut acolo facute bucatele, la cate schimburi de ulei au facut, te lasi dus de gandul ca au ceva experienta.
    Te gandesti ca poate au facut in prima faza si controlul temperaturii, dar in timp, au vazut ca daca urmeaza anumite etape, uleiul se incadreaza in temperatura si ... nu mai are rost s-o masoare.
    Sa ma iau pe mine ca un ex.
    Am venit cu uleiul incins in cutie, dupa 300 de km si juma' de Bucuresti.
    Am stationat pana sa urce masina pe elevator, vreo 15-20 de min. Cat putea sa se raceasca ? Cert e ca era numai bun de scos, nu ?
    Au scos 4.5 litri calzi si au pus 4.5 litri reci. La cat mai era de calda cutia si cealalta cantitate de ulei din cutie, cu siguranta ca s-a ajuns la o temperatura de 45-50 de grade, asa cum spune si in PDF-ul de la ZF Germania.
    Pana au lasat sa curga uleiul, pana au curatat capacul, pana au pus garnitura, pana au strans capacul la cutie, s-a mai racit "situatia", cu siguranta.
    Am facut pentru amorsare si doua curse pe aleea aia din fata reprezentantei, nu stiu daca asta a mai apucat sa incalzeasca ceva, dar nu cred sa fi crescut prea tare temperatura uleiului.
    Cert e ca au verificat si totul era cum ar trebui sa fie,...ca acum ce sa zic si eu ?
    In primul rand, ma bucura faptul ca au schimbat gravitational si nu au pornit motorul, ca sa scoata cat mai mult ulei, ca sa-mi faca pe plac, sa-mi ia mai multi bani...si sa-mi fie de fapt ca un pre-prohod la cutie.
    Dupa 3-4 zile, m-am dus la un service sa urc masina pe elevator si sa verific in primul rand daca exista vreo scurgere pe la ganitura sau busoane si evident nivelul uleiului.
    Totul era OK.
    Totusi sa fim seriosi, poti gasi un "omulet" la reprezentanta care sa-si bage picioare, sa fie plictisit de viata si sa-ti dea "buleala". La fel de bine poti gasi o tura cu niste baieti OK. Factorul uman este foarte important, mai ales la noi.

    In concluzie, eu zic ca un nivel de ulei il poti (re)face si tu, repede, oriunde. Mai grav e sa-ti curga ulei din cutie sau sa ti-l schimbe aiurea si sa-ti provoace un inceput de uzura pe undeva.
    Eu chiar am de gand ca la anul sa scot prin busonul de verificare vreo 2-3-4 litri de ulei (o sa ma interesez sa vad cat se gaseste in "baie" in acea situatie) si atunci sa vad si eu daca pot sa fac nivelul la ulei, ca sa fiu cu inima impacata,...pentru ca recunosc...si eu am stat cu frica in san si inca mai am dubii,..."oare au facut totul OK ?"
    Numai bine si multi km.
     
  12. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Eu am facut schimbul la dealer audi. Cutia a ajuns de la 90 la 40 grade in 3 ore, am stat langa ei. Iar la proba de la 40 la 90 grade din nou in 7-8 minute.
     
  13. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Acum, ca a trebuit sa te tina 3 ore sa scada temperatura, zic eu ca un pic deplasat. Ar fi putut sa astepte dupa ce dadeau uleiul jos. Ca si la uleiul de motor, la scos, cu cat e mai cald, mai fluid, e mai bine, nu?
    Eh, poate mai aveau un pic de treaba la alta masina si în felul asta au impuscat 2 iepuri.
    La faza cu incalzitul uleiului în 7-8 min., în prima faza era sa spun, "la naiba, astia de la Audi au pus rezistente incandescente in cutie de se infierbanta asa de repede?", apoi mi-am dat seama ca în 7-8 min. de condus, ajungi destul de departe,...în mod normal. E corect sa se incinga un pic.
    De aici totusi pot trage o concluzie in ceea ce ma priveste . Cele 2 ture facute de proba prin fata reprezentantei, în 4-5 min. maxim, au fost exact cat trebuie incat uleiul sa ajunga la temperatura optima pentru verificare.
    Tot de aici am tras concluzia despre care am mai spus, ca poate la primele zeci de masini s-au tot "frecat" cu interfata, sa le controleze temperatura uleiului dupa fiecare etapa, dar in final au observat ca daca pastreaza o anumita rutina si timp de executie, uleiul se mentine la temperatura specificata de producator in vederea verificării nivelului.
    Deci, la ce sa se mai încurce cu VAG-ul ?
    E doar o parere,...dar la un asa preț al manoperei, chiar și doar sa-ti "ia fata" și tot s-ar fi meritat sa o foloseasca. De fapt banii se duc la birouri, nu la operatorul direct. :)
    De multe ori, prin practica, tindem sa "invatam" din mers si sa anticipam ce ne-ar spune un aparat, chiar si cu aproximatie.
    De aici cred, ca si neincalzirea uleiului sau verificarea cu interfata la reprezentanta, tot din rutina (experienta) se datoreaza.
    SPER SI EU, sa am dreptate. :)
    (contează ca au nimerit-o)
     
  14. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    In realitate nu a fost totul atat de roz la mine, nu au fost corecti deloc in prima faza si nici la mine initial nu au asteptat sa se raceasca cutia. Acum am recitit si eu postul(ca de sunt 4 ani) si au fost 2 ore nu 3. Au trebuit 2 ore sa se raceasca cu capacul demontat si uleiul scos. La marime cutia e aproape cat motorul de are ceva masa.
    In final a iesit totul bine.
    Citeste postul 101 de aici:
    http://www.clubaudi.ro/motoare-si-t...tomata-discutii-probleme-si-rezolvari-11.html
     
    Ultima editare: 12 Apr 2013
  15. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da, am citit acum si...ce pot sa spun,...niste ageamii.
    Daca ai fi stiut cat stii acum si-i auzeai ca vor sa scoata din magazie 9 litri, deja cand se uitau spre tine vedeau doar o urmă de praf ridicat de la viteza. :-)
    Au aburit-o la toate etapele, eu inclin sa cred, uitandu-ma si la anul postarii, ca inca se invatau sa faca acest schimb.
    Bine macar ca ai scos-o la capat.
    Uite vezi, experiente de genul asta m-au facut să ma duc direct la ZF si sa suport o asa manopera.
    Acum, totul pare mai simplu.
     
  16. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
    Audi spune ca la tiptronic nu se schimba uleiul si ca e lifetime. Marketing si iar marketing...

    Experienta mea cu ZF:

    Tip cutie tiptronic: 6HP26A61
    Tip ulei folosit: ZF Lifeguard Fluid 8 (filtru si garnitura fabricate de ZF Germania)
    Durata: 5 ore
    Cost total: 1200 ron inclusiv manopera si TVA
    Servicii suplimentare: diagnoza cutie 75 ron (imposibil de facut la dealer Audi)

    In cazul meu au intrat 6L ulei. Pana nu a scazut temperatura sub 40 grade in cel putin 5 puncte ale cutiei (masurata cu termometru pe laser) au refuzat sa puna uleiul. Si-au cerut scuze ca dureaza insa trebuie sa respecte procedura altfel isi pierd licenta.

    Servicefaur este singurul loc care poate face diagnoza pe cutie. Nu se face pe CAN ci cu o mufa dedicata direct pe cutie. Chiar seful ServiceFaur a trecut 5-10 minute pe la masina interesat de cum apare la diagnoza fiind o cutie mai rar intalnita. Un om civilizat care s-a prezentat cu numele intreg fara aere de sef sau atitudine de roman imbogatit peste noapte.

    Cei care lucreaza la cutie sunt de obicei 2 oameni cu varste cuprinse intre 45-50 ani, respectiv oameni cu experienta, nu pustani de 25 ani. Din ce am vazut folosesc numai scule profesionale, elevatoare de generatie noua de 3 si 4t, nu vorbesc aiurea, nu glume de porc. Pur si simplu se simte influenta germana. Da, culmea se poate si in Romania.

    Chiar daca ServiceFaur sunt o firma independenta si nu au actionariat ZF Germania, de 3 ori pe an au audit de la ZF Germania. Staff-ul este trimis la training in Germania periodic si nu se accepta nici o abatere de la procedura.

    In cazul meu interventia a fost dificila din cauza evacuarilor care acopera baia fiind necesar demontarea lor.

    Recomand acest service, de fapt unicul caruia am permis sa umble la cutie. Pe aceasta cale multumesc lui Cristi pentru sfaturi.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Apr 2014
  17. drid

    drid Silver Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A8 3.0 Tdi 2012**Audi A3 Sportback 2.0 Tdi 2011**Vw Touareg 2.5 Tdi 2006
    Cum se comporta dupa schimb?
     
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    5 ore și măsurarea temperaturii în mai multe locuri,...hmm, la mine nu au făcut așa.
    O fi din cauza cutiei, mai "cotidiană" ? :)
    Și da, dacă mai era ceva de făcut, o făceau, pentru ca și ei umbla după operațiuni, sa vina banul. E normal pe undeva.
    Cred ca tot ce trebuia sa facă, au făcut. Tot așa mi-au dat și mie de înțeles, ca dacă se joacă, nu e de glumit. Au și ei de suferit.
    Ce e ciudat e ca și la mine tot 1200 lei a costat (trebuia 1400), doar 5 litri de ulei scoși din magazie, dar nu au făcut nici diagnoza și nici nu a trebuit sa demonteze evacuarea.
    Știu că se prea poate sa se mai uite cineva de pe la ei pe aici, ca le-am dat adresa dupa ce le-am cerut voie sa spun una alta, sa afle impresii și cum mai e piata. Dacă observa ca s-a uitat ceva, așteptat să fiu rechemat la o mica "operatiune"...reparatorie. :)
    (vezi sa nu)
     
  19. drid

    drid Silver Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A8 3.0 Tdi 2012**Audi A3 Sportback 2.0 Tdi 2011**Vw Touareg 2.5 Tdi 2006
    datimi si mie niste informati, eu am ulei verde, la astia la reprezentanta spune ca se pune alta culoare acum.
    acest service imi pune tot verde?
     
  20. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    in sfirsit ceva bun.....:yes: colegul "WUG" imi place ce ai scris felicitari si pentru Cristi. ce pot sa zic....... in fine mai aud si eu ceva bun de la altii despre service si mecanicii din romanica. felicitari celor de acolo si sper sa NU se prosteasca niciodata. deci in final domnilor se poate sa fie bine si aici la noi dar, cu o floare NICIODATA nu va fi primavara sau altceva. in fine bravooooooo.:icon_thumright::anbet: ma apropii si eu de un nou schimb la cutie si acum parca ma voi duce cu alt elan si liniste la acesti oameni. voi scrie si eu dupa schimb ce a fost bun si sper sa nu fie nimic de scris, de rau. o seara minunata tuturor.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta