1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimb ulei Cutie Viteze TIPTRONIC

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de sad, 16 Dec 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Drid, parca s-a vorbit pe aici, în cazul în care îți pune un ulei de generație mai noua, se înlocuiește tot uleiul. Cred ca nu se "pupă" cu cel vechi.
    Intereseaza-te bine mai întâi, ca sa nu ai surprize. Da un telefon și întreabă.
    (din ce am mai văzut eu pe site-ul lor, sunt niște bidoane cu o cifra "8" pe ele, în loc de "6", cred ca de ala e vorba)
     
    Ultima editare: 5 Aug 2013
  2. drid

    drid Silver Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A8 3.0 Tdi 2012**Audi A3 Sportback 2.0 Tdi 2011**Vw Touareg 2.5 Tdi 2006
    stiu ca sa vorbit dar colegul spune ca ia pus ulei verde, si cel verde este ulei cum am si eu, este cel vechi.
    in etka asa arata ca este verde.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Drid crezi ca are importanta culoarea uleiului atat timp cat cei de la reprezentanta ZF din Bucuresti lucreaza cu ulei dedicat fiecarui tip (cod) de cutie ?
     
  4. drid

    drid Silver Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A8 3.0 Tdi 2012**Audi A3 Sportback 2.0 Tdi 2011**Vw Touareg 2.5 Tdi 2006
    pai asta incerc sa inteleg daca vreau sa fac schimbu de ulei trebuie sa trec la alta culoare?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Trebuie sa faci ce iti spune producatorul cutiei de viteze care o ai pe masina. Atat.
     
  6. drid

    drid Silver Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A8 3.0 Tdi 2012**Audi A3 Sportback 2.0 Tdi 2011**Vw Touareg 2.5 Tdi 2006
    bun, si asta unde aflu?
     
  7. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Habar nu am.
    În afară de faptul ca nu s-ar mai fabrica, alta varianta prin care sa te forțeze sa schimbi culoarea nu vad sa fie.
    În fine, știu ei mai bine, dar tu intreaba-i de ce.
     
  8. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
    Schimbari majore nu sunt dupa schimb doar ca schimba o idee mai lin. Exista o schimbare in bine insa nu-ti imagina ca daca cutia e praf (ma refer la socuri sesizabile) cu un schimb de ulei devine noua. Oricum in urma diagnozei iti spun cat de grav e in caz de cutia are probleme.

    Culoarea uleiului in cazul meu nu a fost cu siguranta verde.

    In functie de tipul cutiei iti fac o oferta si o trimit pe mail. Atasez oferta primita.
     
  9. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Oferta e aproape identica cu a mea.
    E clar, la voi merge uleiul cu "8" pe bidon, la mine cu "6".
    Culmea și la mine tot de 7 litri au vorbit în oferta dar la fata locului se știa bine de 4, 5 litri.
    I-am întrebat despre diferență și mi-au spus ca 7 litri (concret 6,5) ar fi intrat dacă erau probleme la cutie și s-ar fi demontat.
    La birouri s-a aruncat dom'șoara sa taie chitanță după datele din oferta, noroc ca am fost atent și i-am spus de cantitatea reala intrata (doar 5 litri scoși din " magazie") și în felul s-au mai scăzut 200 lei.
     
  10. drid

    drid Silver Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A8 3.0 Tdi 2012**Audi A3 Sportback 2.0 Tdi 2011**Vw Touareg 2.5 Tdi 2006
    am trimis datele astazi si o sa astept oferta.
    WUG la mine nu are nimic cutia, schimba bine m-am referit daca sa schimbat ceva in rau la tine.
     
  11. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
    Pai de ce sa se schimbe ceva in rau cand ii faci un bine cutiei? In fond nu fac nimic altceva decat ce spune producatorul cutiei. Increderea in Audi la mine a scazut dupa ce in trecut a incercat o inselatorie chiar la mama lor in Germania.
     
  12. daniel85111 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2011
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    skoda fabia, asy, 2001; vw t4, acv, 2003
    Uleiul si filtrul cutiilor de viteze de generatie mai noua se schimba in functie de ce spune producatorul cutiei de viteze.
    In cazul in care masina este folosita preponderent intraurban, sau alte moduri de folosire generatoare de uzuri mai mari decat in conditii normale, se recomanda schimbul uleiului si filtrului la un interval mai des.
    La cutiile automate mai vechi, era recomandat schimbul uleiului si filtrului la intervale de kilometri parcursi mai mici, dar odata cu tehnologizarea si imbunatatirea calitatii uleiurilor, s-au marit intervalele de schimb la 60.000 km in conditii normale de utilizare.
    Ideea de longlife e pur marketing, din mai multe motive.
    In mod logic, uleiul si filtrul cutiei de viteze se schimba la aceste intervale de km parcursi pentru ca in interiorul convertorului de cuplu, discurile au frictiune in ulei, ceea ce genereaza corpuri straine datorita uzurii pe parcurs si oscilatii de temperaturi care diminueaza calitatea uleiului in timp.
    Nu stiu cum e la Audi, am inteles de la unii dintre voi ca uleiul are culoarea verde.
    Eu detin un Mercedes ML 320 CDI din 2009 si uleiul de cutie e rosu, iar cel uzat dupa 60.000 km parcursi e maroniu inchis.
    Schimbarea uleiului implica neaparat baia de ulei data jos, producatorii au tinut sa le proiecteze asa, pentru ca baia de ulei odata data jos, se poate verifica mirosul, culoarea, eventuala prezenta a altor fluide in el.
    Se pot constata multe lucruri despre buna sau nu intocmai buna functionare a cutiei de viteze odata ce se da baia jos.
    Apoi dupa ce se goleste baia de ulei, se poate observa daca pe fundul baii exista span.
    Spanul nemetalic provine din convertorul de cuplu, cel metalic din interiorul cutiei (pinioane etc).
    Neschimbat la intervalul recomandat, uleiul isi pierde proprietatile, se incarca de corpuri straine din interiorul cutiei si iti poate distruge blocul de valve in primul rand care nu e ieftin deloc de reparat.

    Aceste fenomene fizice generatoare de uzura se produc in ORICE cutie de viteze, in urma utilizarii, indiferent ca e facuta de ZF, alte concerne japoneze sau americane. Asadar, analizati daca exista longlife sau nu.
    In Romania s-a instalat cam peste tot aceasta idee, unii zic ca nu trebuie schimbat, altii zic ca trebuie si nu stii pe cine sa crezi si pe cine nu.
    Apoi cand pica cutia de viteze automata prematur se duce vestea ca nu sunt fiabile, ca se strica repede, ca e intretinerea foarte scumpa.
    O cutie de viteze automata intretinuta corespunzator e la fel de fiabila ca si una manuala.
    Un lucru crucial ce tine de intretinerea cutiei automate este sa avem radiatorul de racire al uleiului cat mai curat pentru ca uleiul sa se mentina la temperaturi cat mai apropiate de optim.
    Temperaturile peste optim scurteaza drastic perioada de viata a cutiei de viteze automate.
    De aceea e recomandat ca vara cand sunt peste 40 de grade pe asfalt si se sta mai mult de 2-3 minute la un semafor, sa mai dam cutia pe N, se mai raceste uleiul din cutie.

    P.S.:
    Eu prefer sa il schimb la cutia mea la interval de 60.000 km, chiar daca nu e ieftin deloc. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Aug 2013
    Florin Suditu apreciază asta.
  13. drid

    drid Silver Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A8 3.0 Tdi 2012**Audi A3 Sportback 2.0 Tdi 2011**Vw Touareg 2.5 Tdi 2006
    wug, cand au bagat uleiul inapoi, aveau un aparat anume sau la pus cu metoda cu bidonul mai sus decat cutia de viteze ?
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se foloseste o pompa speciala. Drid de ce nu intrebi direct la reprezentanta ZF din Bucuresti despre toate nelamuririle care le ai ?
     
  15. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
    Cu metoda bidonul mai sus decat cutia nu ai nici o sansa sa-i faci nivelul. Au un recipient cu pompa mecanica. Unul da la manivela si baga in cutie si altul completeaza recipientul sa nu prinda aer. In momentul cand incep sa pompeze esti in masina cu motorul pornit si treci prin toate vitezele de la 1 la 6(pe tiptronic) dupa care reverse si la final marsarier. Inainte sa o ridici sa nu uiti sa blochezi suspensia ca sa nu ia vreo eroare cand o pornesti suspendata.
     
  16. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    daniel85111 corect in tot ceeace spui. si eu procedez identic ca tine la 60.000 km schimb uleiul la cutia de viteze (tiptronic inclusiv filtru si garnitura baii cutiei) si la diferential. fiecare de fapt face ce doreste si ce vrea cu masina lui. nu am decat sa ma bucur cand vad ca mai este cineva de aceeasi parere cu mine si nu numai....... succes domnilor. cine nu este lamurit de cum arata uleiul inainte de schimb si cel care a fost scos din cutie sau diferential sa caute pozele descarcate de mine si poate nu vor mai fi comentarii dupa. daca mai este cazul sa va ginditi NU trebuie sau DA trebuie sa schimb uleiul peste tot. nu va faceti idei ca am ceva parti pris cu vreun service. incerc sa va spun ce am patit eu si ce consider ca este bine si va poate ajuta atit. in rest numai bine. :salute:
     
  17. drid

    drid Silver Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A8 3.0 Tdi 2012**Audi A3 Sportback 2.0 Tdi 2011**Vw Touareg 2.5 Tdi 2006
    Cristi, intreb aici ca vreau sa stiu unele lucruri de aici pana ajung la iei, va multumesc pentru informati, astazi am primit oferta de pret de la iei.

    Baia de ulei ( daca este cazul ) 317 Ron
    Ulei ZF Lifeguard Fluid 8 102 Ron/litru (aprox. 8 litri la schimb)
    Garnitura 69 Ron
    Filtru 133 Ron
    Manopera 156 Ron


    wug apropo, metoda cu bidonul am vazut ca o folosesc la reprezentanta.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Apr 2014
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Cred ca preturile nu au TVA, nu? Ca dacă da, în stilul asta pe la anul o sa coste jumătate din cât am dat prima data.

    Lucian, de atâtea ori s-a vorbit despre intervalul de schimb pe aici, chiar nu mai merita deschisă alta discuție pe tema asta, știi de fapt prea bine situatia. :)
     
  19. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
    @drid

    Asta posibil in Ro insa in DE ma indoiesc ca ar practica tot la fel.

    Mai jos discutia pe mail cu ZF Germania:

    Hi Bert,

    Do you know this dealer? SERVICE FAUR SRL, they are claiming that this is authorized ZF dealer.

    Many thanks

    Raspuns ZF:

    Hello,

    Since the end of 2012 this company is an authorized zf service partner. The oil service for this gearbox is about 490€ + optional differential oil 45€. Our recommendation for oil service is 80.000 -120.000 km.


    Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
    Bert Brocke
    ZF Services Dortmund
    Leiter Standort Dortmund / Head of Location Dortmund

    ZF Friedrichshafen AG
    Vincenz-Wiederholt-Str. 10, 59439 Holzwickede/Germany
    Telefon/Phone +49 2301 91229-10, Telefax/Fax +49 2301 91229-50
    bert.brocke@zf.com
    www.zf.com

    Pretul indicat este pentru schimb la locatia din Dortmund. Service Faur a spus ca nu se baga la diferential neavand certificarile necesare.
     
    Ultima editare: 12 Aug 2013
  20. wug

    wug Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 Tdi BRE 2007
    O mica completare referitor la acest service. Cat am urcat la birouri sa platesc ei montau scutul masinii. Cand am coborat, elevatorul era deja coborat. Dupa 1-2 sapt. aprox. am inceput sa aud un sunet ciudat pe dedesubt la trecerea peste damburi, denivelari sau balans. Initial am crezut ca e o problema la suspensie. Am facut cateva teste de ridicari si coborari dar nu s-a schimbat nimic. Daca mergeam cu masina pe "lift" se auzea mult mai rar. Intr-un final, era de fapt scutul care nu fusese prins corect si iesise din 2 prinderi. Am avut noroc ca nu a fost afectat nimic, nici macar scutul, totul rezolvandu-se in 5 min. la Autosoft dupa o ridicare pe elevator.

    Asadar, nu schimba cu nimic performanta service-ului patania mea, insa e bine sa nu fie scapati din ochi cel putin la montaj. Chiar daca masina s-a vandut intre timp, cred ca e de cuviinta pentru cei ce vor merge in viitor sa fie atenti la detalii.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta