1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare cutie viteze 5 trepte cu 6 trepte la A4 B5 - se poate - cum procedam ?

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de arazvan2002, 8 Feb 2012.

  1. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Salutare,

    De mai mult timp in sta in cap o idee, sa montez pe masina mea B5 1.9 AFN tdi quattro 5 trepte o cutie de viteze de pe B5 2.5 V6 TDI quattro in 6 trepte. Evident impreuna cu cardanul , suportii si diferentialul. Stiu ca raportul coroana pinion este 37/9 la 6 trepte si la mine este 35/9. As avea acum posibilitatea sa iau piesele pentru transplant de la cineva care dezmembreaza o astfel de masina, un B5 2.5 tdi quattro din 98. Nu stiu inca pretul pe care il doreste pentru ce imi trebuie mie, dar m-ar interesa intai mecanic daca se poate face "bolt on". Sa iau cutia, diferentialul, le dau jos pe ale mele, le pun pe alea si gata. Nu luam in calcul ambreiajul pentru ca acela este deja trimis la modificat, va fi un kit de S2 240mm modificat pe o volanta cu masa simpla de 1z. Nu se poate pune problema despre el decat daca electromotorul nu mai vine pe aceeasi pozitie, si daca e asa, probabil nici cutia nu vine pe motor. Tot odata stiu ca exista pe motoarele de 1.9 AVF cutii cu 6 trepte, deci ar trebui sa mearga. M-am mai uitat pe net si se pare ca unii au inlocuit motoare de 2.5 cu cele de 1.9, deci la "cuplarea dintre cutie si motor ar merge.
    Sper ca costurile transplantului nu vor fi foarte mari ca altfel, ramanem doar cu discutia :).
     
    Ultima editare: 8 Feb 2012
  2. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Ce pot sa-ti zic sigur,este ca,cutia de 2,0tdi pd si 1,9tdi AVF (cel de 240mm) se potrivesc pe B5,cu volanta,ambreiaj si electromotor.

    Diferenta consta,ca in cazul celei de 2,0tdi,nu mai are senzorul de viteza pe cutie,ci pe senzorul ABS la roata;s-a incercat sa se faca sa mearga pe senzorul ABS si nu se poate,trebuind sa se ia partea de pe cutia de 1,9tdi unde este localizat senzorul si pus pe cea de 2,0tdi.

    Ceea ce spun mai sus s-a facut pe fosta mea masina b5;desi i-am recomandat noului posesor sa caute expres cutia de 1,9tdi AVF,acesta a gasit una ieftina de 2,0tdi 140cp(tot 240mm ambreiajul) si de aici a aparut complicatia de mai sus.

    Suportii de cutie nu sunt p&p si iar trebuiesc facute modificari,cat si putin in cazul evacuarii,pt ca lovea in aceasta.

    Pt quattro nu am nici o idee :think:
     
    Adam emilian apreciază asta.
  3. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Asta e bine, inseamna ca treaba e independenta de ambreiaj si electromotor. Problema ar fi la suportii de cutie. Am impresia ca e unul diferit la cea in 6 trepte, dar e posibil ca pe aceeasi platforma B5 sa fie la fel. Trebuie sa ma uit sub masina donatoare. Inca e in stare de functiune. Daca sunt alti suporti, inseamna ca trebuie luat si cadrul de motor si deja inseamna prea multa manopera si renunt la idee.
     
  4. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Ce cadru motor Razvane?:uhm:
     
  5. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    pai in partea din spate a cadrului pe care e prins motorul, se prind si suportii de cutie si citisem pe undeva despre passat b5 ca unul dintre ei este diferit. Deci ori se suda altu, ori se schimba cadrul motor de la donator. Pana nu ma bag sunt 2.5 sa vad cum arata...vorbesc degeaba.
     
  6. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Se poate vedea in poza de mai jos cadrul motorului. Exista vreo 4-5 coduri diferite pentru ele (piesa 25) si sunt diferite pentru 4/6 clindri si mai sunt si alte criterii. Trebuie vazut la fata locului.

    25 8D0399313AL


    subframe
    4 cylinder 6 cylinder / DQT,DWM,DWN, FZV DJJ,DJV,DGW, DWR,DWQ,EEP, DTT DRJ,DJS,DWM, DWN
    (25) 8D0399313AL



    subframe / F 8D-W-080 001>>*
    6 cylinder / DWN DRJ,DJS,DWM, DWN
    (25) 8D0399313BH

    subframe
    6 cylinder / DSY,FZV
    (25) 4B0399313CJ

    subframe
    6 cylinder / DQT
    (25) 8D0399313BA


    subframe
    4 cylinder / DJJ,DJV,DWR, DWQ
    (25) 8D0399313BK


    subframe / for sports-type running gear
    4 cylinder / PR-1BV/ODY;: DJJ,DWR
    (25) 8D0399313BA


    subframe / F >> 8D-W-130 000*
    4 cylinder / DGW
    (25) 8D0399313AQ


    subframe / F 8D-W-130 001>>*
    4 cylinder / DGW,EEP,DTT
     
  7. zeno_spp

    zeno_spp 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2012
    Locație:
    ALicante
    Masina:
    A4 B5, 1.8 5v, 2000
    Se poate schimba cutia de 5 la un 1.8 5v cu una de 6 trepte?
    Nu stiu sigur daca au fabricat cutii in 6 trepte pentru b5-uri.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    S-a fabricat pentru motorul diesel 2.5 TDI cutie de viteze in 6 trepte. Iti mai trebuie alti suporti de cutie si niste modificari asupra caroseriei. Destul de greu de adaptat dar nu imposibil. Bafta.
     
  9. Liviu_MS

    Liviu_MS 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2011
    Locație:
    Targu-Mures
    Masina:
    -
    Mai exista cutie de viteze in 6 trepte si pe 1,9 quattro AJM.
     
  10. zeno_spp

    zeno_spp 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2012
    Locație:
    ALicante
    Masina:
    A4 B5, 1.8 5v, 2000
    Am sa caut, revin cu detalii in cel mai scurt timp.
     
  11. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pai in primul rand trebuie sa spui daca ai quattro sau nu.
    In al doilea rand, se poate, doar ca difera un suport, cel putin in cazul meu era vorba de cel de pe stanga, deci ar trebui modificata prinderea pe cadrul metalic. Chiar au coduri diferite cadrele care tin motorul si cutia de la 5 la 6 trepte. Sunt vreo cateva coduri in total. Modificarea e simpla in principiu, dar e de sudat. La FWD e chiar simplu de facut ca nu ai nevoie decat de cutie si daca difera schimbatorul-levierul/levierele le iei si pe alea.
    Ideea e ca ar cam trebui sa pui de B5, iar pe B5 in afara de S4 2.7 si 2.5 TDI nu stiu alte cutii in 6 trepte. Paote vine cineva cu o idee, sau ceva poate de A6..., nu cred ca vrei sa pui pe 1.8 cutie de tdi.
     
  12. dican

    dican 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDi Quattro - 115+ HP - 6+1 Speed - 2000
    salut. intrebare: am cutie in 6, de la mama ei pe audi, 1.9 tdi pd 116, etc. treaba-i ca trebuie sa-i schimb volanta, si am gasit una cu masa dubla de pe un AFN, intrebarea mea este: POTRIVESTE ? :) sau ma lupt cu morile de vant ?
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Tu ai masina demontata,masoara diametrul discului de ambreiaj. Daca ai 228mm, ai ca la AFN, desi iti recomand de pe AWX pe 228, stiu ca e mai tapan ca AWX are 285Nm de fabrica, daca ai de 240mm e de AVF. Sa-mi zici si mie ce cod de motor ai. Sigur a avut din fabrica? Corespunde codul cutiei cu stikerul de la roata de rezerva? Fa-mi te rog o poza la stiker si pune-l aici pe topic, sunt curios ce combinatie de cutie/diferential spate e pe masina. La maine scrie DAJ/DGW.
     
  14. dican

    dican 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDi Quattro - 115+ HP - 6+1 Speed - 2000
    ATJ, ambreiaj ca ambreiaj, eu vreau sa stiu daca volanta nimereste de pe AFN pe ATJ-u meu :)
     
    Ultima editare: 3 Mai 2012
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Lasa codul de motor, iei ruleta si masori diametrul exterior al discului actual, altfel intrebi de pomana. Oricum un 228 nu ar fi recomandat pt cutia in 6 si de aceea tind sa cred ca nici nu ai 228 cu atat mai mult daca s-a pus cutia din fabrica. Daca nu ai traf vreo vopsea, e stikerul acolo.
     
  16. dican

    dican 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDi Quattro - 115+ HP - 6+1 Speed - 2000
    240mm pe masurate. deci nu merge de pe AFN sa inteleg. Bun si daca pun de 228 care is riscurile? Chestia e ca am de la cine sa iau o volanta+kit complet de ambreaj pentru AFN la jumatate de pret. de asta tot intreb pe chestia asta. :)
     
  17. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ia de pe AVF. Iti tb si alt electromotor pt cel de 228. Stiu ca cea de 240mm e mai mare in diametrul exterior si are mai multi dinti. Gasesti tu pe undeva una. Kitul il poti pune nou ca nu cred ca e exagerat de scump.
     
  18. dican

    dican 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDi Quattro - 115+ HP - 6+1 Speed - 2000
    am rezolvat de pe AVF.. kitul l-am luat LUk nou, maine urmeaza sa le pun sus. mersi :)
     
  19. ionut_MTI 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a4 b5 2.0t
    cutie 6 viteze pentru 1.8t a4 b5

    salutare,
    as dorii sa stiu si eu daca exista vreo cutie cu 6 viteze pt motorul longitudinal de pe a4 b5 1.8t AEB 150cp care vine standard cu o cutie de viteze in 5 trepte, sau daca se poate monta vreo cutie de diesel care sa tina mai mult cuplu.
    precizez ca masina nu este stock are o turbina ihi vf43 injectoare 565cc etc
    masina ruleaza in prezent fara soft pana gasesc o solutie pt o cutie , stiu ca daca as face softul in momentul de fata cutia ar fi "pa" din start impreuna cu ambreiaj volanta.
    orice sfat mi-ar fi de ajutor
    multumesc:banghead:
     
  20. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pai ai FWD sau quattro? De quattro poti pune de 2.5 TDi sau de S4. Cea de S4 e fenomenal de scumpa. Pentru FWD...cred ca slabe sperante. Eventual ceva de pe B6, dar nu stiu in cate trepte sunt. Cred ca de pe un 3.0 V6 benzina FWD.
    Oricum, clar iti trebuie de 6 trepte ca sa incapa si ambreiaj mai mare, de 240mm daca vrei cu dual-mass. Daca nu vrei dual-mass si pui SMF si nu o sa ai mai mult de 350-400Nm, cred ca te tine si a ta, dar ambreiajul e problema. Iti trebuie unul ca al meu si scapi mai usor si te tine pe benzinar fara probleme. Eventual niste planetare mai tapene.
     

Distribuie pagina asta