1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare cutie viteze 5 trepte cu 6 trepte la A4 B5 - se poate - cum procedam ?

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de arazvan2002, 8 Feb 2012.

  1. ionut_MTI 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a4 b5 2.0t
    Masina este FWD, ma intereseaza sa tina undeva la peste 600 Nm. Ar fi buna si una de diesel in 5 trepte dar sa tina ceva cuplu si sa vina perfect pe motorul 1.8T, nu vreau sa fac improvizatii, sa tai carcase.
    A4 B6 pe motorul 1.8T are cutie cu 6 trepte sigur, dar intrebarea este : se potriveste ?
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Iun 2012
  2. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    600Nm din 1.8T inseamna ceva putere. Daca ai atatia bani de investit in motor, gasesti tu si pt o cutie :)
    . De 1.9 tdi, cel putin de la modelele b5 nu cred ca tin. Stiam ca tin pana pe la vreo 200cp pe diesel. De pe B6 merg sigur, dar sa iei cutia cum vine ea pe motor, e posibil sa aiba un distantier intre cutie si motor care se pune sau nu in functie de ambreiajul folosit. Se potrivesc si de la 2.5 tdi FWD de B5. Trebuie facuta o verificare dupa coduri sa vdm ce si unde. Mai tarziu o sa iti scot o lista de coduri de cutii din ETKA.
     
  3. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Cutia de diesel tine peste 200cp lejer;intrebarea mea e,la semnatura vad ca ai a3,cu motor transversal,iar tu vrei cutie de la motor longitudinal,ceea ce nu se potriveste.
     
  4. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    @ASHIHARA-a mentionat mai sus pentru ce tip de motor vrea.

    600 Nm:) si puterea unde o sa fie? 400++ ?
     
  5. ionut_MTI 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a4 b5 2.0t
    A3 e fosta masina de care am ramas un pic dezamagit, in fine
    masina este in lucru momentan , defapt nu mai este foarte mult
    a avut un ihi vf 43 cu injectoare de 550cc si acum se va trece la un gt3071 cu injectoare de 750cc
    acum doar ma ocup de ce a mai ramas de pus pe masina, respectiv axe, o pompa externa de benzina si maruntisuri, de aceea la sfarsit a ramas cutia de viteze volanta si ambreiajul, dar unde am intrebat nu am primit un raspuns concret pt masina asta.
    stiu ca sunt pe modelele b6 cutii cu 6 viteze , dar sunt interesat sa vina la fix
    si am mai aflat azi ca sunt foarte bune si cutiile cu 6 viteze de diesel de pe modelul b5 1.9tdi 116cp , dar tot asa nu stiu daca s-ar potrivii la fix
    targetul este de +400cp si 600nm
     
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Sa fiu sincer,nu stiu daca cutia de diesel poate sa tina 600nm,nimeni nu a ajuns la asemenea cuplu cu un 1,9 diesel,de obicei se pune "capastru" pt a proteja cutia si planetarele.
    La grea si costisitoare treaba vrei sa te bagi,succes.
     
  7. ionut_MTI 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a4 b5 2.0t
    haplea ruleaza undeva la 1000nm cu o cutie in 5tr de diesel si Sio la fel pe octavia dar el mai putin undeva la vreo 750nm
    cutia nu va fi exploatata numai in regimuri inalte de cuplu, masina va fi setata pe 2 harti una de oras cu maxim 280 de cp si una de cat va fi maxim , dar eu cred ca va tine cu siguranta una cu 6tr de diesel.
    sunt atatia care au peste 400cp si merg cu cutii stock 6tr ex. seatul negru de la buzau MUP are undeva la 480 cp fara modificari la cutie si chiar e o cutie d benzina nu una de diesel
    cu siguranta una de diesel va tine mult mai bine, tot ce trebuie sa aflu este daca va venii bolt on pe prinderea motorului si daca difera planetare sau suporti.
    ms de urare, dar acum ca m am prins in joc tre sa merg pana la capat.
     
    Ultima editare: 5 Iun 2012
  8. mgheorghiu

    mgheorghiu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2009
    Locație:
    Sinaia
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.9 TDI, 115CP, AHH
    Salut. Dar pe A4 B5 1.9TDI 90CP AHH din 2001, 5 trepte, merge pusa cutie cu 6 ? Ce implica ? Ce motorizare trebuie sa caut ptr a gasi cutia in 6? Merci...
     
  9. ionut_MTI 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a4 b5 2.0t
    salut!
    merge orice cutie in 6 de diesel de 4 cilindiri cu conditia ca motorul sa fie longitudinal. ex: passat , sau a4 e AJM de 116cp
    ca modificari: volanta , ambreiajul de pe 6 trepte si am impresia ca nu se mai potrivesc plantarele de pe 5 si electromotorul, cel putin asa e la transversal.
    insa acum depinde pt ce vei folosii masina, daca pastrezi puterea originala sunt pur si simplu bani aruncati pe fereastra cutia ta de pe masina tine pana la o putere de 220cp si aproximativ 450nm. inca un aspect important in competitiile de DRAG de preferat pt masinile Turbo de preferat sa folosesti cutii cu rapoarte cat mai lungi
    eu am renuntat la ideea de 6 viteze si am achizitionat o cutie de pe un a4 de 110cp si o sa iasa din a mea si asta de diesel exact una cum trebie sa fie 5 tr si sa tine foarte mult cuplu
     
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Poate ne prezinti si noua masina cu modificarile pe care le-ai adus. :) Presimt ca e ceva foarte interesant.
     
  11. ionut_MTI 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a4 b5 2.0t
    va fi prezentata cand va fi terminata masina cred, momentan mai este de lucru la ea.
     
  12. bios83bog

    bios83bog 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 Avant, 1.9 tdi AFN, 1998
    Salut,

    Pentru un 1.9 tdi AFN longitudinal FWD care este "reteta" pentru a monta o cutie in 6 trepte?
    Multumesc!
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Se ia o cutie de B5 2.5 TDI FWD, se verifica tipul planetarelor, daca sunt la fel. Se ia ambreiaj de 240mm de pe B6 AVF si in principiu ar trebui un jug de motor de la ceva care are o cutie in 6 trepte ca sa se potriveasca suportul de pe partea soferului sau se face o modificare, ori la jug, ori la suportul de cutie. Sunt ceva costuri, mai ales pentru ambreiaj, dar fara el o sa distrugi f repede pe al tau. In plus, pe AFN stoc nu cred ca merita pentru ca are cuplul destul de mic fata de un ATJ stock (pe care s-a pus cutie in 6 la 1.9).

    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4Q...19/51/2648137/



    Partlist:

    transmission securing parts

    for manual gearbox / transmission securing parts / left / 4 cylinder:



    for manual gearbox
    / DJJ,DJV,DGW, DWR,DWQ,EEP, DTT
    1 8D0399113AB

    support for transmission
    left /
    2 N 0147236



    allen key head bolt / also use:
    M10X30 N 011 560 8 /
    - N 0115608

    washer
    10,5X18X1,6 /
    3 N 10027102


    allen key head bolt (combi)
    M10X35Z1 /
    4 8D0399151H

    bonded rubber mounting
    /
    4A N 90315202

    washer
    10,5X34X4 /
    4B N 0230047



    shouldered hex. nut, self-locking / transmission securing parts / AM10 left / 6 cylinder:



    for manual gearbox
    / DJR,DJS,DSY, DQT,DWM,DWN, FZV
    2 N 0147236



    allen key head bolt / also use:
    M10X30 N 011 560 8 /
    - N 0115608

    washer
    10,5X18X1,6 /
    4A N 90315202

    washer
    10,5X34X4 /
    4B N 0230047


    shouldered hex. nut, self-locking
    AM10 /
    5 8D0399113AG


    support for transmission
    left / DJR,DJS,DWM, DWN
    (5) 8D0399107C

    support for transmission
    left / DQT,DSY,FZV
    7 N 0104707

    hexagonal head bolt
    M10X70 /
    9 8D0399151M


    bonded rubber mounting
    / DJR,DJS,DQT DWM,DWN,FZV
    (9) 8D0399151T

    bonded rubber mounting
    / DSY,FZV
    8D0399151J

    bonded rubber mounting
    /
    10 431399291


    limit stop
    / DJR,DJS,DQT, DWM,DWN
    (10) 8D0399291A

    limit stop
    / DSY,FZV
    (17) 8D0399299C

    shield
    left / DSY,FZV
    (18) N 90724601


    hexagon head bolt (combi) / transmission securing parts / M6X22 right / DSY,FZV

    for manual gearbox
    /
    4B N 0230047


    shouldered hex. nut, self-locking
    AM10 /
    4A N 90315202

    washer
    10,5X34X4 /
    7 N 01047310

    hexagonal head bolt
    M10X75 /
    9 8D0399151M



    bonded rubber mounting
    / 6 cylinder: DJR,DJS,DQT, DWM,DWN
    (9) 8D0399151T


    bonded rubber mounting
    / 6 cylinder: DSY,FZV
    10 431399291




    limit stop
    / DJR,DJS,DJJ, DJV,DGW,DWM, DWN,DWR,DWQ, EEP
    (10) 8D0399291A

    limit stop
    / DSY,FZV
    12 8D0399108R




    support for transmission
    right / DJR,DJS,DWM, DJJ,DJV,DGW DWN,DWR,DWQ, EEP,DTT
    12 8D0399108AD

    support for transmission
    right / DQT,DSY,FZV
    13 N 90331603




    allen key head bolt
    M10X40 / DJJ,DJV,DGW, DJR,DJS,DWM, DWN,DWR,DWQ, EEP,DTT
    (13) N 0147236


    allen key head bolt
    M10X30 / DSY,DQT,FZV
    - N 0115608

    washer
    10,5X18X1,6 / DSY,DQT,FZV
    16 8D0399151J

    bonded rubber mounting
    / 4-ZYLINDER
    17 8D0399300K


    shield
    right / DJJ,DJS,DWR, DWN,DTT
    (17) 8D0399300M

    shield
    right / DSY,FZV
    18 N 90724601


    hexagon head bolt (combi) / subframe / M6X20 6 cylinder / DJR,DJS,DSY,





    25 8D0399313AL


    subframe
    4 cylinder 6 cylinder / DQT,DWM,DWN, FZV DJJ,DJV,DGW, DWR,DWQ,EEP, DTT DRJ,DJS,DWM, DWN
    (25) 8D0399313AL



    subframe / F 8D-W-080 001>>*
    6 cylinder / DWN DRJ,DJS,DWM, DWN
    (25) 8D0399313BH

    subframe
    6 cylinder / DSY,FZV
    (25) 4B0399313CJ

    subframe
    6 cylinder / DQT
    (25) 8D0399313BA


    subframe
    4 cylinder / DJJ,DJV,DWR, DWQ
    (25) 8D0399313BK


    subframe / for sports-type running gear
    4 cylinder / PR-1BV/ODY;: DJJ,DWR
    (25) 8D0399313BA


    subframe / F >> 8D-W-130 000*
    4 cylinder / DGW
    (25) 8D0399313AQ


    subframe / F 8D-W-130 001>>*
    4 cylinder / DGW,EEP,DTT
    26 8D0399419C


    bonded rubber mounting / F >> 8D-W-080 000*
    rear / DQT DJR,DJS
    (26) 8D0399415D



    bonded rubber mounting / F 8D-W-080 001>>*
    rear / DJR,DJS,DWM, DWN
    (26) 8D0399419E

    bonded rubber mounting
    rear / DSY,DTT,FZV
    (26) 8D0399419D


    bonded rubber mounting
    rear / DJJ,DJV,DWR, DWQ
    (26) 8D0399419D


    bonded rubber mounting / for sports-type running gear
    front and rear / PR-1BV;: DJJ,DWR
    (26) 8D0399419D


    bonded rubber mounting / F >> 8D-W-080 000*
    rear / DGW
    (26) 8D0399419D


    bonded rubber mounting / F 8D-W-080 001>>*
    rear / DGW,EEP
    27 8D0399415D


    bonded rubber mounting / F >> 8D-W-080 000*
    front / DQT DJR,DJS
    (27) 8D0399415E



    bonded rubber mounting / F 8D-W-080 001>>*
    front / DJR,DJS,DWM, DWN
    (27) 8D0399419E

    bonded rubber mounting
    front / DSY,DTT,FZV
    (27) 8D0399415E


    bonded rubber mounting
    front / DJJ,DJV,DGW, DWR,DWQ,EEP
    28 8D0399541B

    support
    left /
    29 8D0399542B

    support
    right /
    30 N 90758301

    hexagon head bolt (combi)
    M8X25 /
    31 N 90823501

    hexagonal head bolt
    M12X1,5X110-SV /
    32 N 90663001

    bolt,hex.hd.with shoul.(combi)
    AM10X70-SW18 /
    33 N 01155811

    washer
    8,4X15X1,6 /
    34 N 01024016

    hexagonal head bolt
    M8X20 /
    35 8D0399403A

    brace
    / DSY,FZV
    36 N 90630503

    hexagon head bolt (combi)
    M10X22 / DSY,FZV
    37 N 10286102
     
    Ultima editare: 26 Oct 2012
  14. bios83bog

    bios83bog 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 Avant, 1.9 tdi AFN, 1998
    Mersi pentru raspuns. Prea multa bataie de cap pentru un 200 de cai pe care ii am propusi. Din ce am citit cutia pare sa tina, acum sfatuiti-ma: sa merg pe un ambreiaj sport de 228 sau sa upgradez la 240.
     
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pai daca ti-ai propus 200 cai, inseamna ca oricum vei modifica ambreiajul. Nu stiu daca vreun ambreiaj pt street use va merge la cuplul respectiv pe 228 in schimb un ambreiaj de AVF de 240mm cu DMF va tine stock 200cp(respectivul cuplul obtinut) dar chair ai nevoie de cutie in 6 ca nu iti incape la cealalta. A doua manevra e conversie de SMf dar pe 240mm, in genul celei facute de mine.
    Cutiile de FWD nu sunt asa scumpe si un suport il faci tu. Mai greu e la mine, cardan, diferential :)
     
  16. liviu.

    liviu. 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2009
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 110 CP an 1996
    Acum am eu o nelamurire
    Sunt curios daca cutia de in 6 trepte de pe un 2.5 TDI se potriveste pe 1.9 tdi AFN ambele B5 , schimband ambreiajul complet (de 2.5) si timoneria. Pana la urma a reusit sa monteze cineva o cutie cu 6 trepte pe 1.9 tdi AFN ?
    mentionez ca vreau sa o montez strict pentru consum , motorul are doar 110 cai , sau cati mai traiesc din ei :)
    Rog un coleg cu motor 2.5 sa imi spuna ce viteza are in treapta 6 la 2000 rot sau 3000 rot.
    Multumesc anticipat
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Sep 2013
  17. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cauta un cod de cutie FWD, ca nu vad ce mașina ai tu de pe tapatalk, și vezi ce rapoarte are. Pe AFN stock nu cred ca e o idee buna. Nu o vei folosi niciodată pe a 6-a. Ambreiajul nu se potrivește pentru ca volanta are alte gauri pt vibrochen. În schimb poți folosi un kit de pe AVF complet. Cred ca TB și electromotor tot de AVF.
     
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Daca mai doreste cineva sa puna cutie in 6, cel mai simplu de pus este una de B6 2.5 fiindca are acelasi raport la diferential, deci practic trebuie schimbata doar cutia, nu si diferentialul. Ramane de vazut pentru planetare,timonerie si suport.
    E interesant suportul de cutie in forma de W de la B6 insa nu stiu daca e aceeasi distanta la b5, desi e foarte posibil. Stiu ca cineva a luat motorul cu tot cu suport de pe RS4 b6 si l-a pus pe S4 b6.
    Cutiile compatibile la rapoarte sunt cele de mai jos. Cred ca de B6 2.8 180cp. Codurile cu multe cifre sunt scrise pe cutii.

    2 0A3300040AX 6-speed manual gearbox with; transfer box and; centre differential; 35/9; FZK 1
    2 0A3300040H 6-speed manual gearbox with; transfer box and; centre differential; 35/9; HEQ\

    Pacat ca am descoperit abia acum dupa 1 an si ceva de cand am dat B5 :)
     
  19. mario79

    mario79 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi a 4 ,1.9 tdi ,1997
    In final e vreun coleg care a schimbat cutia de viteze de pe un 1.9 tdi AFN in 5 trepte cu una in 6 trepte.Am gasit una la 100 e si ma gandeam....
     
  20. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pune cutie de b6 awx dacă ai fwd. E mai lunga și suficienta. Pe afn stock cred ca o sa cam tragi de ea. Ar trebui o resoftare. În 6 E și mai lungă.
     

Distribuie pagina asta