1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare/Inlocuire cutie automata cu manuala la A4 B6 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de mammuth, 20 Sep 2011.

  1. ganju 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2016
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi A4 Awt 2001
    Am un audi a 4 1.8t masina a fost automata am transformat.o in una manuala eliminand si calculatorul cutiei.
    La schimbarea vitezelor turometrul pleaca in sus cam 1000 ture si dupaa coboara ce ar trebui sa ii fac...am inteles ca trebuie sa schimb calculatorul motorului...adica sa ii pun un calculator de cutie manuala...ce parere aveti?
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da mai multe detalii, ce ai codat, ce legaturi s-au facut si unde, etc...daca ai facut tu treaba asta si stii despre ce e vorba.
     
  3. InSecret 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A5, CJEB,2012
    @ganju acelasi lucru il pateam si eu, eu nu stiam ca i-a fost inlocuita cutia. Si da, am pus ecu de acelasi motor doar ca pe manuala , Florin l-a codat si guess what .... ara pamantul acum!!!
     
  4. InSecret 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A5, CJEB,2012
    Legat de aceasi traversa as avea si eu o intrebare.... Exista vreo diferenta la traversa de la cutia in 5 trepte fata de cea in 6 trepte ?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, au coduri diferite.

    Primul cod din lista merge doar pe cutiile in 5 viteze
    Al 2-lea doar pe cutiile in 6 viteze
    Ultimile 2 coduri merg atat pe cutiile in 5 cat si in 6 viteze.

    Trebuie doar sa identifici in dreapta codul cutiei tale si iti alegi traversa potrivita. Bafta
     
  6. InSecret 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A5, CJEB,2012
    audi66 Culmea e ca eu am gasit unul cu terminatia R si eu am cutie in 6 trepte, trebuie neaparat sa cumpar o traversa insa nu stiu daca cea cu R s-ar potrivi pe cutia mea
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cea cu terminatie R a fost eliminata si inlocuita cu primul cod, cel cu terminatie P.
     
    Ionuț Marius apreciază asta.
  8. Stefan227 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2016
    Locație:
    Onesti
    Masina:
    A4, 18T, 2003
    Salut,

    Am hotarat sa schimb cutia de viteze cu una manuala. Mentionez ca masina are numere rosii, nu este inmatriculata.
    Ar fi probleme la inmatriculata daca as pune cutie manuala? Am vorbit la RAR Bacău si mi s-a spus ca e posibil in urma acestei schimbari masina sa fie euro 0..
    Ei vor trimite datele la bucuresti si in functie de raspunsul lot masina va fi euro 4 sau euro 0...
    Oare chiar asa sa fie?

    Multumesc!
     
  9. Gaby23 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a4 b6 , 2.5 v6, 2003
    Eu m-am apucat deja de această problemă adica sa fac conversia de la cutia automata la cutia manuala. Incă nu sunt gata. Am montat tot pana în prezent. Cu alte cuvinte partea mecanica este gata însă mașină nu pornește. Trebuie să mai suntez releul J22, sa fac legături la marșarier sa schimb ECU. Nu vreau sa codez, mai bine îl schimb. La momentul actual cu conversia făcuta mi-a rămas în bord aprinse următoarele:
    - frânele și frână de mana .
    Acum sunt curios la momentul când schimb ECU de la mașină donatoare dacă dispar acestea. E posibil ca în momentul cand schimb ECU sa dispară erorile sau mai trebuie codat ceva ? As vrea sa știu dacă trebuie să mai fac și altceva decât ce am menționat ? Ma poate ajuta cineva cu vreo sugestie sau dacă am făcut ceva greșit ?
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Stefan, schimba cutia si mergi la RAR, nu au ei treaba cu cutiile. Ei masoara noxele, fac verificarile de rigoare la frane, etc, dar nu verifica cutiile.
    Va iesi euro care il ai acum pe actele straine, in functie de CO2.

    Gabi, dupa ce suntezi releul si faci conversia de ECU, trebuie verificate/codate/adaptate toate componentele/modulele care au treaba cu aceasta schimbare de cutie din automata in manuala. (engine, abs-brakes, instruments, steering, etc. )
     
  11. Gaby23 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a4 b6 , 2.5 v6, 2003
    Am înțeles. Mersi mult pentru ajutor. O sa ma chinui un pic cu partea electrica pentru ca nu sunt electrician auto și nici mecanic dar îmi place sa îmi prind urechile. Cum am făcut și cu conversia adica am făcut-o singur pana acum. Ma poți ajuta în vreun fel cu partea electrica ? As fi recunoscător. Multumesc.
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Dupa ce inlocuiesti ECU, suntezi releul, faci legaturile la lumini marsariere si vitezometru, eventual si la switch-ul de ambreiaj daca ai tempomat, faci o scanare cu VCDS, stergi toate erorile, apoi mai faci un scan si postezi erorile care au ramas, sa vedem ce e de facut.
    Sau postezi exact ce nu poti face/nu iti iese.
     
  13. Gaby23 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a4 b6 , 2.5 v6, 2003
    Nu am tempomat deci nu e necesar switch-ul de ambreiaj și la vitezometru de unde se face legătura in caz ca trebuie ? Faza nașpa e ca nu sunt nici în țară. Referitor la erori, le pot rezolva și în țară sau trebuie urgent rezolvate ?

    Spune-mi te rog dacă greșesc sa încep cu începutul :
    1 schimb ECU ( asta e simplu )
    2 suntez releul ( j226 ) sau la B6 e altul adica trebuie să îl găsesc ?
    3 fac conexiune la marșarier, e simplu
    4 inversez firele la senzorului de turație (întâi trebuie să găsesc senzorul ca nu știu poziția lui unde se află)
    5 fac scanare și vad ce erori îmi mai da

    Mai trebuie altceva făcut ?
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai avut cutie tiptronic ? Ce cod ?
     
  15. Gaby23 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a4 b6 , 2.5 v6, 2003
    Multitronic cod GEC.
    Manuala cod GAZ.
    Motor cod BFC.
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ok.
    Daca ai masina donatoare, ia si switch-ul de ambreiaj si monteaza-l, are si alt rol.
    Releul J 226 e in cutia ECU, are nr. 4.
    La cutia manuala trebuie sa ai senzor turatie si mufa acestuia, in partea stanga, in zona planetarei.
    Parca trebuie adaptata si pompa de injectie, dar asta nu stiu sigur, eu am facut conversia la 1,9 nu la 2,5.
    Dar sunt colegi care au facut, vezi in aria A6 C5 si vorbeste cu ei.
     
  17. Gaby23 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a4 b6 , 2.5 v6, 2003
    Senzorul de turație e deasupra la planetară care citește pe volanta ? L-am păstrat de la automată. Cum ar trebui adaptată la pompa de injecție în ce fel ? Releul J 226 se face punte pe 2 și 8 ? Mulțumesc foarte mult pentru ajutor.
     
  18. Gaby23 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a4 b6 , 2.5 v6, 2003
    În sfârșit am reușit să termin cu, conversia de la automată la manual insă mai am 3 probleme: Si asa se apropie sărbătorile de iarnă si am deja instalație de Craciun direct în bord .
    1. trebui să o recodez. Asta se rezolva vineri
    2. nu găsesc senzorul de turație. Ma poate ajuta cineva cu o poza mai exacta a acestuia unde se află mai exact pentru ca pe cutia manuala sunt doar 2 senzori: unul în partea dreapta deasupra la planetară senzorul de marșarier și al doilea în partea stânga ceva mai sus de planetară care citește pe volanta. Ma poate ajuta cineva pentru ca nu-mi dau seama care este.
    3. nu știu exact cum sa fac legăturile pentru marșarier de unde sa iau firele ? Un fir îl pun la masa și unul îl iau din siguranță de la marșarier sau cum se face ? Ma poate ajuta cineva ? Mulțumesc foarte mult

    Problema este ca n-am mai făcut niciodată asa ceva și nu sunt mecanic, nici electrician auto și totuși am reușit sa fac conversia in garaj și singur ca nu sunt nici în România.
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Caut eu maine in Elsa si iti spun, da-mi un PM sa nu uit.
     
  20. Gaby23 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a4 b6 , 2.5 v6, 2003
    Ok mulțumesc anticipat pentru ajutor
     

Distribuie pagina asta