1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare/Inlocuire cutie automata cu manuala la A4 B7

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de GRIGORIOS, 16 Sep 2015.

  1. GRIGORIOS 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    TG JIU
    Masina:
    AUDI A4 B7, 2.0 TDI COD BPW, CVT COD HHF
    Salut,
    Am tot cautat pe club daca a efectuat cineva si daca da, unde, conversia de pe automata (tip CVT 7 viteze, tip O1J, cod HHF, motor 2.0 tdi, cod BPW) pe manuala si nu am gasit nimic. Ma intereseaza gasirea unui service care a mai efectuat asa ceva, astfel incat, la finalul operatiunii, sa nu aud de erori sau de optiuni care nu mai functioneaza (gen pilot automat).
    Daca nu, eventual, stie cineva cu ce tip de cutie manuala este compatbila cutia automata in cauza ?
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Sep 2015
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai in imagine cateva coduri de cutii manuale care sunt montate pe motoarele de 2.0 Dar poate ne spune cineva care are exact motorul tau BPW si are cutie manuala care e codul acesteia. In principiu astea manuale au prinderea pe motor la fel cu cea automata. Nu pot sa zic exact cum e la tine, dar mari diferente nu pot fi la conversie fata de ce am avut eu la C5. Nu e foarte complicat, ai nevoie doar de putin curaj pentru a incepe. Uita-te aici ce piese am avut nevoie eu. Ar fi bine sa gasesti o masina la dezmembrat cu motorul BPW si cutie manuala...
     
  3. GRIGORIOS 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    TG JIU
    Masina:
    AUDI A4 B7, 2.0 TDI COD BPW, CVT COD HHF
    Multumesc, asa ma gandeam si eu, chiar am gasit una la second cu acelasi cod motor. Sa merg pe varianta achizitionarii si a ECU lui sau sa incerc resoftarea celui din dotare? Sunt inca in expectativa, am masina la service sa estimeze un cost pe piesele defecte din cutie. Daca e nota prea mare trec pe manual. Ce ai facut cu piesele schimbate de pe masina, ai reusit sa le vinzi cumva?
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poti rescrie si ECU-l tau (asta daca nu cumva stie si de manuala in urma codarii) dar la cineva care se pricepe si are scule, nu e chiar simplu pe EDC 16. Depinde de costuri, poate ti-e mai ieftin sa cumperi altul, daca iei toate piesele la pachet.
    Deocamdata nu am vandut nimic, vreau sa incerc repararea cutiei in Germania.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Sep 2015
  5. GRIGORIOS 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    TG JIU
    Masina:
    AUDI A4 B7, 2.0 TDI COD BPW, CVT COD HHF
    Ar mai fi totusi o problema. Pe a mea am pilot automat, webasto, navigatie, comenzi volan. Va trebui rescris ecu de pe manuala in cazul in care donatoarea nu are optiunile in cauza?
     
  6. audibv Bronze Member

    Înscris:
    31 Mai 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B7 2.0 Tfsi Quattro BPG & A3 8V 1.6 Tdi CRKB
    Cutia manuala nu are ecu;
    navigatia nu are nici o treaba cu cutia,
    In cazul comenzilor de la volan cele pt partea de audio o sa mearga ca inainte iar cele pt cutia automata vor fi doar de decor - probabil schimbat coding-ul pe steering wheel daca apesi din greseala pe ele sa nu apara erori ca nu mai au cu ce comunica;
    pilotul automat iti va merge sigur si pe manuala si probabil si webasto dar un raspuns mai sigur pt acesta iti pot da colegii cu mai multa experienta.
     
    Fafanu apreciază asta.
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    1. Cred ce se referea la varianta in care ECU (Electronic Control Unit) de pe manuala stie de optiunile care le are el acum pe masina. Iar calculatorul pentru cutia automata are prescurtarea TCM (Transmission Control Module).
    2. Pentru functionarea CC dupa ce se inlocuieste cutia automata e nevoie de switch-ul de ambreiaj si realizarea cablajului/legaturilor acestuia. Altfel CC va fi mort.
     
  8. GRIGORIOS 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    TG JIU
    Masina:
    AUDI A4 B7, 2.0 TDI COD BPW, CVT COD HHF
    Da, este vorba daca ECU ul de pe donatoare, care nu are optiunile mele, le vede sau nu, sau trebuie rescris noul ECU, ca TCM ul bineinteles ca dispare. În cazul asta nu se merita sa cumpăr şi ECU de pe manuală (care nu are opţiuni) şi trebuie să încerc sa l adaptez pe al meu.
     
  9. Andrei Cosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 Tdi BLB, 2005
    Buna seara, am probleme foarte mari cu cutia multitronic CVT in 7 trepte. Am fost la diferite serviceuri printre care si Midocar, dar nu au gasit problema. Pana la urma problema mea, trepidatiile (chiar zguduituri) vin din cutie. Am fost in Crangasi la un service pentru cutii automate, dar reparatia ( de schimbat lantul, reconditionat variatoarele si inlocuirea volantei ) ma costau undeva la 1900 Euro. Pana la urma am auzit mai multe variante de la intamplari asemanatoare si am cumparat de la dezmembrari o Cutie Manuala 6 viteze (completa), de la acelasi cod motor BLB, planetare, timonerie, electromotor, nuca cu manson, ambreiaj cu volanta, pedalier cu ambreiaj si frana.

    Intrebarile mele sunt, daca a mai facut cineva acest transfer si la ce service-uri ( din Bucuresti sau pe langa) ati facut acest transfer complet. Am vazut pe diferite forumuri ca nu este foarte complicat si sunt multe cazuri fericite in care masinile se comporta foarte bine cu schimbul de cutie facut. Mai am nevoie de alte piese?
     
    Rafael apreciază asta.
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica daca ai switch-ul de ambreiaj pe pedalier, iti va trebui cablat daca ai tempomat, altfel nu va merge.
    Suportii de prindere si tampoanele cutiei sunt diferiti, dar prin "completa" inteleg ca se afla pe cutie, la fel cilindrul receptor al ambreiajului, sa fie pe cutie.
    E posibil sa mai trebuiasca un rulment cu ace in vibrochen, in care intra axul cutiei manuale.
    Sa te interesezi sa nu fie nevoie si de un inel de distantare de 5,5 mm.
    Restul operatiunilor electrice/electronice ti le va face acolo unde duci masina.
    Bafta.
     
  11. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Ai grija ca ambreiajul ala sh sa fie ok,sa nu desfaci de 2 ori. Cel mai bine se face transplantul cu masina donatoare alaturi. Asa vezi mai bine diferentele si piesele care trebuie.
    Numai ca e mai greu sa-ti lase aia de la dezmembrari epava..
    Cauta un service unde au mai facut chestii din astea. Pare usor,da sunt ceva ''fineturi'' de facut pe la partea electronica-electrica.
     
  12. Andrei Cosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 Tdi BLB, 2005
    Buna seara. Pana la urma am schimbat cutia de viteze. Masina trage altfel, e mult mai "intepata" dar am o dilema.. cum scap de martorii ABS, ESP, ENGINE SI BRAKE? Si pedala de frana este foarte moale! 20161120_224013.jpg
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Trebuie totul codat pentru cutie manuala. ECU, ABS, calculator volan, posibil ceasuri.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Intri pe fiecare modul si codezi pentru manuala cum ti-a zis Razvan. Pe ABS-Brakes va trebui prima data Login apoi Coding.
    Gasesti pe ross-tech cum se obtin aceste coduri, in functie de echiparea masinii tale. Apoi trebuie vazut ce erori raman si in functie de astea calibrat G85 si probabil rezolvata functia de test.
     
  15. Emilian Lupu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4, 2.0 d, 2005
    Imi poate spune cineva ce modificari trebuiesc facute pe parte electrica la operatia asta?ma refer la mufa cutiei,am inteles ca trebuie adaptata dar nu stiu in ce fel.multumesc+
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mufa cutiei ? Nu exista asa ceva.
     
  17. Emilian Lupu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4, 2.0 d, 2005
    Nu ma pricep prea bine dar, cea automata avea o mufa cu multi pini, in timp ce asta manuala are decat 2 fire din cate am vazut. Posibil sa ma fi uitat la altceva ?
     
    Fllorin SRY apreciază asta.
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Emilian Lupu, in acceptiunea celui care nu este obisnuit cu termenii, exista mufa cutiei, care defapt este mufa TCM.
    Dar daca tu nu explici ce ai facut, ai trecut de la automata la manuala, etc,...nu poate nimeni sa-ti dea raspunsuri concrete.
     
  19. Emilian Lupu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4, 2.0 d, 2005
    Vreau sa schimb cutia. Am facut un necesar de piese precum cutie: planetare, kit ambreiaj, electromotor, timonerie, pod pedalier. Saptamana aceasta incep montarea lor pe masina alaturi de un mecanic. Ce vroiam sa mai aflu este mai exact ce ar mai trebui pentru a finaliza cu succes aceasta lucrare. Despre mufa aceea aflasem de la alta persoana spunand ca nu o sa mearga marche-arriere daca nu va fi legata la instalatia masinii. Exact asa s-a exprimat.
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pe cutia manuala ai o mufa separata cu doua fire pentru lumina marsariere.
    Aia trebuie legata la instalatia masinii sa-ti mearga luminile de mers inapoi.
    Dar cei pe care ii platesti sa-ti faca aceasta transformare ar trebui sa stie asta.
     

Distribuie pagina asta