1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare/Inlocuire cutie automata cu manuala la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de raduc, 6 Ian 2010.

  1. raduc

    raduc 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2008
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi A5 2.7 tdi 2010
    Va salut

    Vreau sa schimb cutia multitronic cu una manuala.
    In acest sens va rog sa imi spuneti care este modalitatea de executie,costuri,piesele ce trebuiesc cumparate,eventual gradul de succes al operatiei.daca voi schimba cutia cu una manuala ar fii posibila sa o fac si quattro......este posibil?


    Rog moderatorii sa mute acest thread in sectiunea potrivita.

    Astept raspunsuri si sugestii.

    Va multumesc.
     
  2. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Am auzit destui care au facut mutarea asta.
    Este drept ca-i destul de costisitoare, dar cel putin scapi de grija cutiei automate, care desi este foarte confortabila, atunci cind ai probleme este extrem de scump sa o repari.
    Eu unul nu mi-am dorit decit cutie manuala.
    Din ce stiu eu, ai nevoie de:
    -Cutie
    -Pedalier
    -Timonerie
    -Cardan
    -Diferential
    -Punte spate??
    -Evacuare completa(iti trebuie deoarece la quattro tevile vin stanga/dreapta, pe cind la tractiune ambele sunt pe stanga)
    -Posibil si ceva electronica, ca sa dezactivezi ESP-ul de pe bord.
    Daca vrei doar cu manuala iti trebuiesc doar primele trei.
    Chiar la rubrica de vanzari gasesti audi A6 quattro la dezmembrari, te poti interesa acolo de preturi.
    Cred totusi ca cel mai bine vinzi masina ta cu totul si iei alta quattro cu manuala, costurile sunt mari si nu cred ca se merita.
     
    Ultima editare: 6 Ian 2010
  3. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    pe langa cele spuse de colegul mai sus ai nevoie de alt bord+alt contact pt ca la actuala porneste numai in pozitia"N".
    te sfatuiesc sa dai un anunt pe www.dez.ro si sa scrii ce cauti.eu asa am facut la un passat din 2003 si m-au sunat vreo 7 baieti care avea dezmembrari si cea mai buna oferta am avut-o la 1250 euro parca manopera inclusa(trebuia sa stea vreo 3 zile masina la ei,asta nu mi-a convenit).am inteles ca e destul de greu daca nu ai doua masini una langa alta(de pe una sa iei piese...)
     
  4. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    daca schimbi cutia cu una manuala trebuie sa ai in vedere ce "tip" de cutie pui pe masina , in functie de tipul cutiei(codul din 3 litere), si rapoartele acesteia vei avea o cutie mai lunga sau mai scurta, variantele se gasesc in Etka

    masina ta are radiatorul de apa diferit fata de una cu CV manuala,sau daca nu mai ai radiator de ulei pt CV separat care trebuie demontat, si furtunele aferente

    planetarele parca difera de la automata la manuala,poate e cineva care stie exact....
     
  5. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    planetarele nu difera de la automata la manuala.cel putin capetele de langa roata
     
  6. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    la automata planetarele sunt mai scurte ca si la manuala
    la partea cu ceasurile de bord se pot modifica pt manuala dar invers nu
    si mai e o problema la pedala de ambreaj ca are un switch care trebe conectat la calculator.
    si la o masina acare a avut quattro se poate modifica la tractiune fata dar invers nu pt ca quattro are suspensie independenta spate pe cand tractiunea are punte si nu se pot schimba unele cu altele pt ca difera lonjeroanele spate
    eu stiu toate astea de la un mecanic care a aschimbat la un audi a6 155 cp cod mot akn si alte sute de forduri mondeo
    si eu sunt interesat de schimb si astept pareri de l;a voi
     
    alin93aly apreciază asta.
  7. nello

    nello 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    suedia
    Masina:
    vw golf country
    eu....ca mecanic nu mi-as face asa ceva la masna mea.Oricat de multå munca si efort ai depune eu cred ca tot nu o sa så iasa treaba cum trebuie
    plus ca sunt o multime de piese de care nu sti ca o sa ai nevoie si care vor duce la un cost suplimentar.Pe långa cele mentionate mai sus de alti colegi,mai sunt planetarele care nu se potrivesc 100% ,alt rezervor de comb,alt esapament,alt cårlig de remorcare(dacå este cazul) telescoape,fuzete,...etc
     
  8. ltalexei

    ltalexei 5th Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2009
    Locație:
    Chisinau - Republica Moldova
    Masina:
    AUDI A4, 2.0 tdi, 2005 avant multitronic BLB
    salut
    eu spre exemplu am auzit ca nu se poate face schimbarea.
     
  9. Dracku

    Dracku Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Fosta mea, Audi A4 2,5TDI V6 Quattro 2001,180CP
    Cel mai simplu este sa o vinzi si sa iti iei una cu cutie manuala,nu implica nici un risc.
     
  10. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Asa as face si eu. As vinde-o si mi-as lua alta, si ii mult mai simplu si fara riscuri cum zicea colegu de mai sus.
     
  11. raduc

    raduc 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2008
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi A5 2.7 tdi 2010
    multumesc de raspunsuri si ma scuzati ca nu am mai intrat,am avut multa treaba.din cea ce imi scrieti cred ca mai bine raman cu cutia care o am,motivul nu stiu sigur daca nu voi avea probleme in timp cu cutia manuala.
     
  12. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    cx

    eu m-am bagat in joc
    mi-am cumparat tot ce trebeca sa imi pun manuala si ma apuc de maine de treaba
    o sa va tin la curent cum evolueaza treaba
    la mine problema a fost convertizoru de cuplu cutie e in stare buna
     
  13. ltalexei

    ltalexei 5th Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2009
    Locație:
    Chisinau - Republica Moldova
    Masina:
    AUDI A4, 2.0 tdi, 2005 avant multitronic BLB
    succes
    tinene la curent
     
  14. raduc

    raduc 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2008
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi A5 2.7 tdi 2010
    Multa bafta,cat mai multe poze si detalii tehnice.;)
     
  15. zak2005

    zak2005 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2007
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A4 Avant 1.9 tdi 2003
    vezi ca daca schimbi cutia trebuie sa modifici si legaturile la senzorul de turatie ( la automata semnalul de la senzor este exact invers decat la manuala) altfel motorul va ramane in limp mode si nu se va accelera.
     
    Popcristi1 apreciază asta.
  16. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    inca nu am ajuns la partea trista am demontat cutia automata si astept sa imi vina kitu de ambreaj ca lam luat nou
    la senzoru de turatie lam pastrat pe cel vechi daca o sa intampin probleme o sa ii inversez mufa. ms pt sustinere :P
     
  17. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    am revenit cu noutati
    in primu rand vrau sa ii multumesc colegului zak2005 ca mia spus de inversarea firelor la senzoru de turatie

    am terminat schimbarea
    din punct de vedere mecanic era nevoe de o modificare la suportu de la tobe care a trebuit pus pe cutie.
    am schimbat : placa presiune, kit ambreaj, cutie, cardan, planetare, pedala frana, pedala ambreaj, pistonas ambreaju, conducta ambreaj, timonerie
    din punct de vedere electric: am scos calculatoru de cutie(moment in care au disparut din bord PRND432), am facut legaturile la mers innapoi, am schimbat firele la senzoru de turatie, am legat firele a switch-ul de la ambreaj
    ar mai fi o problema ca miau ramas aprinse in bord esp si abs si trebe sa le recodez. apropo de asta mia spus cineva ca ar fi nevoe de ceva modificare la ceasurile de bord da nu stiui sigur, daca ar sti careva sa ma ajute as fi foarte recunoscator.
    o problema foarte mare care o am e ca nu am gasit nuca ce trebe sa o pun pe schimbator:P:)
    toata distractia ma costat 600 euro
     
    Ultima editare: 28 Feb 2010
  18. raduc

    raduc 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2008
    Locație:
    Bușteni
    Masina:
    Audi A5 2.7 tdi 2010
    Niste poze din timpul operatiei ai?:)
     
    dbog apreciază asta.
  19. zak2005

    zak2005 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2007
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A4 Avant 1.9 tdi 2003
    Trebuie recodat ecu de motor pentru cutie manuala (e foarte important - acuma ai cod pentru cutie automata 01016 si pentru manuala trebuie sa fie 01015) si apoi faci pasii pentru setare senzori esp/abs si gata (cu vag com)

    e o chestie f. rara si am gasit-o cu greu pe net

    Engine coding

    ??0xx: Fahrzeug
    00 = Audi A8 (4D)
    01 = Audi A6 (4B) & allroad (bis MJ 2004)
    02 = Audi A4 (8E)
    03 = VW Passat (3B)
    04 = Skoda Superb (3U)
    06 = Audi A6 (4B) allroad (ab MJ 2004)
    xx0?x: Abgas
    0 = EURO-II
    1 = EURO-III
    xx0x?: Antriebsstrang
    1 = Frontantrieb mit Automatikgetriebe mit/ohne ESP
    2 = Frontantrieb mit Schaltgetriebe mit/ohne ESP
    3 = Allradantrieb mit Schaltgetriebe ohne ESP
    4 = Allradantrieb mit Automatikgetriebe ohne ESP
    5 = Allradantrieb mit Schaltgetriebe mit ESP
    6 = Allradantrieb mit Automatikgetriebe mit ESP
    7 = Frontantrieb mit Multitronic (01J)
    8 = Allradantrieb mit Schaltgetriebe/Nachschaltstufe
     
    Gostee apreciază asta.
  20. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    din pacate nu am poze

    ms colegului zak o sa incerc sa il codez cand o sa ajung in weekend la masina
    merge cu vag comu eu am versiunea 805 nu trebe sa ma loghez
    am facut o diagnoza si imi apar urmatoarele erori:
    Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.lbl
    Part No: 4B2 907 401 E
    Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D02
    Coding: 01016
    Shop #: WSC 02325
    18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
    P1626 - 35-10 - - - Intermittent
    Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl
    Part No: 8D0 907 389 E
    Component: ABS/ESP allrad D56
    Coding: 06257
    Shop #: WSC 02325

    18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
    P1626 - 35-00 - -

    Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl
    Part No: 4B0 920 932 K
    Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D12
    Coding: 00160
    Shop #: WSC 52116
    WAUZZZ4BZ1N084627 AUZ7Z0Y1641053

    01315 - Transmission Control Module
    49-00 - No Communications
     

Distribuie pagina asta