1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Senzor temperatura motor - G62 - la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de Parasutistul, 9 Sep 2007.

  1. SPX922

    SPX922 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2017
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4, B5, 1.6L, 2001
    Multumesc pentru raspusul rapid. Nu suna deloc bine pentru mine :sadlike:. Exista vreo posibilitate sa exclud aceasta varianta? Mai greu sa dau de un electrician/electronist BUN care sa aiba habar, apai sa umblu pe la ceasuri.

    As putea sa incerc sa schimb senzorul? Sa fie acest 1% sansa mea? Am si o filmare, dar din pacate pe forum nu se posta formate video...

    M-am apucat de citit subiectul cu ceasuri :(
     
    Ultima editare: 4 Noi 2020
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E imposibil sa fluctueze ceasul de temperatura cu motorul oprit, din cauza senzorului.
    Fa Output Test pe ceasuri de mai multe ori si vezi cum se prezinta.
     
    SPX922 apreciază asta.
  3. SPX922

    SPX922 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2017
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4, B5, 1.6L, 2001
    Ok. Multumesc inca o data pentru raspunsuri. Speram si eu ca senzorul trimite impulsuri aiurea catre indicator si de acolo "jocul", dar e imposibil cand motorul e oprit si contactul luat.

    Aceste teste se pot face si in mers? Sau cum este indicat sa le fac? Pana vine cineva cu diagnoza cu mine, sa stiu ce ii cer.

    Ma apuc de citit cele 100 pagini din subiectul de ceasuri, intre timp.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pe loc, cu contactul pus.
    Nu trebuie sa stii tu cum se fac, trebuie sa stie cel ce pune VCDS-ul pe masina.
     
  5. SPX922

    SPX922 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2017
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4, B5, 1.6L, 2001
    Ok. Bine de stiut. Ideea e ca interfata de VCDS stiu sa o folosesc si eu (daca o am), dar in zona asta nu am avut probleme pana acum, de aceea intrebam. O sa revin cu o informare, asta dupa ce gasesc pe cineva sa imi dea curent :).
     
  6. ionut29

    ionut29 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2014
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4,B 5, 1,9 TDI , 2000
    Bună ziua,
    Am un B5 1.9TDI, AHH, FAB.2000 și dă ca eroare "17663 - Senzor temperatura lichid racire-G62- scurt la masă P1255-35-10 - intermitent"
    Am înlocuit senzorul cu unul Hela (pe original) și dă in continuare aceiași eroare. Întrebarea este: spuneți-mi va rog ce/cum ar trebui să verific la cablajul ce duce la senzorul de de temperatura ? Mulțumesc anticipat și chiar dacă suntem la sfârșit de 2020 sper totuși să îmi răspundă cineva. Atașez și niște poze.

    inCollage_20201213_065822735.jpg inCollage_20201213_065822735.jpg
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tu nu vezi ca mufa este distrusa impreuna cu pinii din mufa ? Ce sa mai verifici ? Cumpara mufa noua cu pinii aferenti si o inlocuiesti. Scoti pinii din mufa veche cu un depinator, ii tai de pe fire, montezi pini noi pe fire (dar inainte prelungesti firele si pui pini noi pe firele prelungite) si ii bagi in mufa noua.
    Dupa ce faci ce ti-am spus mai scrii pe forum. Nu intreba ce este ala depinator sau de unde cumpei mufa (care are cod pe ea) si pini.
    Daca nu stii nimic din ce ti-am spus eu, mergi la electrician auto profesionist, nu un agarici si la care nu ai fost. Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
     
    ionut29 apreciază asta.
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    ...sau macar incearca sa dai cu spray contact pe pinii aia, daca nu ajungi la electrician!
     
    ionut29 apreciază asta.
  9. ionut29

    ionut29 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2014
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4,B 5, 1,9 TDI , 2000
    Mulțumesc Cristi și Ovidiu! Am cautat inițial mufă pentru a o înlocui (sunt din Brașov), nu am găsit (la cine am fost), oricum ceva îmi spunea că o să meargă și aceasta de pe mașină dacă o revizuiesc și curăț bine. Am desfăcut astăzi sonda de temperatură, am observat pe pinii din interiorul sondei (marca Hela pe original ce am pus-o în primăvara asta) ca doar vârful la pini fuseseră în contact cu mufa cu toate ca era clipsată ok in mufă, așa că am luat un cater și am tăiat cam 1 mm roată in prejur din buza sondei unde intră în mufă pentru a se clipsa și mai adânc. Am curățat foarte bine mufa cu spray de frâne și WD-40. Am montat totul la loc, am verificat și cu o lampă de control dacă acum primește tensiune fișele de la bujii, și primea (atașez și poze). Și a pornit la sfert la - 1 grad așa cum e firesc să fie.
    Mulțumesc mult cu ocazia aceasta celor ce au creat și întreținut acest site / forum și tuturor celor ce au mai scris pe aici, în special descrieri de reparații /înlocuiri a diverselor intervenții.. M-a ajutat foarte mult acest forum de-a lungul timpului de când am acest (Mai 2014) B5 (1.9 TDI, cod motor AHH, fabricatie 2000).

    inCollage_20201217_124445674.jpg
     
    ovidiutm apreciază asta.
  10. MFlorin

    MFlorin 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2021
    Locație:
    Târgu Jiu
    Masina:
    Audi A4 B5 8D2, 1.6 ADP, 1997
    Va salut!
    De mai mult timp o problema cu senzorul de temperatura lichid racire.
    Acum 2 ani am schimbat senzorul original cu unul after market deoarece am crezut ca este defect, acesta neindicand temperatura pe ceasul de pe bord. Ulterior insa am gasit o problema de cablaj la acesta, pe care am si rezolvat-o atunci. Senzorul after market a ramas pe masina deoarece era functional.
    De cateva luni am incerput sa am iarasi probleme cu el. Acesta functioneaza haotic, sau in mare parte deloc (sta pe 60 grade). Atunci cand pornesc motorul la rece, dupa vreo 15 minute de mers incepe sa creasca pana la 90 grade, sta asa asa maxim 5 minute, dupa care scade la 60 grade si asa ramane indiferent daca masina merge in continuare sau o repornesc.
    Am schimbat senzorul din nou cu cel original, insa problema se prezinta la fel.
    M-am asigurat sa fie in regula cablajul acestuia si se pare ca ar fi, ori cel putin asa cred. Are 4 pini (doi "plus", doi "minus"). Din ce am citit pe acest forum, un plus ar fi pentru ECU, altul pentru ceasul de pe bord (sper ca am inteles bine).
    Ei bine, am alimentare pe acestia, mai specific intre pinii 1-3 = 4,7V, iar pinii 2-4=5V (cu contactul pus), pinii 1 si 3 fiind plusurile, 2 si 4 fiind masa.
    Rezistenta ohmica a senzorului este intre pinii 1-3= 1,53 Kohmi, iar pinii 2-4=0,84 Kohmi (valori apropiate atat la senzorul original, cat si la cel after market)
    Asta m-ar face sa cred ca problema nu este de la senzor de data asta.
    Mentionez ca pe tester nu am nicio eroare in acest sens, iar motorul pare sa mearga rotund. Nu stiu insa in ce masura imi afecteaza consumul daca acesta nu functioneaza.
    Va cer ajutorul deoarece am ramas fara solutii. Ce imi scapa? Nu as mai cumpara altul fara sa stiu sigur ca este defect deoarece unul de calitate (BERU) ar fi undeva la 150-170 lei in prezent, iar cele mai ieftine fiind undeva la 70 lei.

    a001efba-906a-486a-bcc0-21618f530829.jpg c3bcea80-330f-4936-bf77-903ce443aa94.jpg a92008f3-582b-4d97-89a8-f3fe878748ea.jpg 5ecdf794-d4cb-4659-95da-4f73773209a1.jpg c7d304a7-3283-43ca-8cd3-e1e0069f2ad4.jpg
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cu ELSA in fata (conform schemei electrice exacte pentru modelul tau de Audi pe baza an fabricatie, cod motor, etc., etc.) vei afla raspunsul exact.
    Daca NU ai ELSA si nu stii sa citesti diagramele electrice din ELSA mergi la un profesionist in electrica auto dedicat VAG care are ELSA si stie bine sa repare masini din grupul VAG. NU are treaba un mecanic cu probleme ta. Pana atunci cumperi un senzor nou si original si obligatoriu il schimbi pentru a scoate din ecuatie senzorul ca ar fi defect.
    Daca NU revii cu un raspuns, dupa ce ti-am spus eu ce sa faci, mesajul tau anterior va fi sters pentru ca altfel este scris degeaba si nu se mai admit aici pe forum mesaje care nu au raspunsuri la problemele intampinate/mentionate. Bafta.
     
  12. MFlorin

    MFlorin 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2021
    Locație:
    Târgu Jiu
    Masina:
    Audi A4 B5 8D2, 1.6 ADP, 1997
    Salut,
    Cum spuneam anterior, motorul parea sa mearga rotund, insa nu-mi mai afisa temperatura pe ceas si nu aveam erori pe tester.
    Am rezolvat problema care se pare ca a provenit de la un contact imperfect de la mufa galbena pe ceasurile de bord.
    Mai intai am testat daca ceasurile sunt functionale punand contactul fara mufa galbena conectata, iar acestea se miscau haotic, deci functionau.
    Apoi avand mufa galbena conectata si miscand de ea am observat cum temperatura a inceput sa fie indicata pe ceas. Cu putin spray de contact s-a rezolvat si nu mai face probleme acum.
    Multumesc pentru implicare, numai bine!
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Trebuie sa vezi daca acel contact imperfect nu este de la un pin stramb in mufa sau chiar oxidat si in cazul asta trebuie inlocuit acel pin. Iti trebuie un depinator ca sa scoti acel pin (dupa ce scoti siguranta mov, este in lateral, de la mufa) si bineninteles iti trebui alt pin identic. Se taie pinul vechi se prelungeste firul ce intra in pin si pinul in mufa si se pune pe acel fir un pin nou folosind un cleste pentru sertizat pini sau in cel mai rau caz folosesti un pin identic din alta parte a unei instalatii auto.
     
    MFlorin apreciază asta.
  14. MFlorin

    MFlorin 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2021
    Locație:
    Târgu Jiu
    Masina:
    Audi A4 B5 8D2, 1.6 ADP, 1997
    Nu am mai pozat si pinii, insa la prima vedere pareau toti drepti si nu era vizibil oxid pe acestia. Probabil era pe suprafata lor un strat foarte subtire ce nu l-am sesizat, insa a functionat dupa curatarea lor.
    Cu siguranta am sa iau in considerare pasii pe care i-ai mentionat in cazul in care problema reapare. Multumesc frumos!
     

Distribuie pagina asta