1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Senzori presiune roti - TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) la A3 8P - probleme diverse

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de bamse, 17 Sep 2008.

  1. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
  2. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Gata, am reusit! A trebuit sa modific putin cablajul de la kufatec (ordinea pinilor pe pe mufa de SET nu era corecta) si merge perfect :)
     
  3. andreas

    andreas 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Locație:
    Roth/DE
    Masina:
    Audi A3 2007
    intrebare de 1000 de puncte eu am vazut functia asta ca o am deja pe bord nu pe buton, exista acea iconita pe bord. intrebarea este, pot activa functia cu vag-ul? cum o testezi sa vezi daca o ai ready?
     
  4. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Cand pui contactul ti se aprinde si dupa cateva secunde se stinge?
    Iconita aia este deja la toate, diferenta este daca este activata sau nu (se aprinde sau nu).
    Acuma ar fi ciudat sa se aprinda si sa nu fie butonul... Poate cineva ti l-a activat din greseala... Dar daca venea din fabrica trebuia neaparat sa fie butonul.
    Se mai poate verifica cu vag-com-ul in measuring blocks 031.
     
  5. andreas

    andreas 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Locație:
    Roth/DE
    Masina:
    Audi A3 2007
    Nu se aprinde... o sa ma duc sa vad daca este optiunea available si pentru masina mea ca m-as gandi sa o pun... Butonul la ce te ajuta? sa o intrerupi? sau cum? :P
     
  6. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Sa resetezi valorile... Poti folosi si butonul de ESP. Eu l-am folosit pana mi-a sosit butonul dedicat.
     
  7. paul_e88

    paul_e88 Bronze Member

    Înscris:
    11 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    -
    intreb si eu, ca sunt curios de functia asta, martorul in bord exista, chiar daca nu a fost optiunea asta din fabrica? ca m-am tot uitat prin bord, si se vad locurile unde sunt martorii, chiar daca sunt stinsi, si nu am vazut nimic de genul la mine..o fi valabil doar pt a3-urile cu facelift?
     
  8. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    La toate exista acel martor in bord. M-am uitat la mai multe versiuni de 8P si toate aveau acea iconita, numai ca era stinsa.
    Ar fi fost ciudat sa faca un cluster diferit pentru cele cu TPMS si pentru cele fara...
    Si cruise control este acolo...
     
  9. paul_e88

    paul_e88 Bronze Member

    Înscris:
    11 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    -
    Da, ai dreptate, este si tpms-ul in bord, doar ca era ascuns dupa acul kilometrajului cand e la zero, si nu se vedea calumea..m-am lamurit acum, cred ca as putea sa incerc si eu asta, dar mai am niste mici retineri datorita modificarilor care trebuiesc facute si la tabloul de sigurante, pe diy orignal de la inceput tipul ala adauga el o siguranta speciala, nu stiu daca se gaseste si pe la noi..voi cum ati facut?
     
  10. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    N-am adaugat nici o siguranta! Eu doar am comandat cablul asta http://www.kufatec.de/shop/product_...onitoring--Harness-VW-Golf-5-Golf-5-Plus.html si l-am modificat pentru butonul de A3 (ordinea pinilor din mufa era alta).
    Am tras firul pana la ABS, dupa care cu vag-ul l-am activat.
    Atata tot!
    Daca te uiti in tutorialul original, o sa vezi ca la sfarsit este adaugat un alt tutorial in italiana care a facut ca mine.
     
  11. paul_e88

    paul_e88 Bronze Member

    Înscris:
    11 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    -
    Am vazut ca tu ai facut asa, citisem in urma, insa deja ajunge mai mult decat dublu pretul daca mai adaug si butonul, si mai astept si 2-3 saptamani pana vine de la kufatec..ma refeream la cei care au facut dupa descrierea din linkul cu diy,bamse sau andreas..

    LE: pana la urma totusi, cu cablul de golf, dupa ce ai schimbat ordinea pinilor, s-a potrivit la fix mufa cu butonul de a3? si in rest a trebuit doar sa tragi la controlerul ABS, fara sa mai tragi la controlerul central electric, de la pedala de ambreiaj?
     
  12. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    A da, mufa nu s-a potrivit, a trebuit comandata si aia (doar carcasa). Si da, doar atat a trebuit sa fac, fara sa umblu la central electric...
     
  13. andreas

    andreas 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Locație:
    Roth/DE
    Masina:
    Audi A3 2007
    de unde activezi functia TPMS cu VCDS-ul, unde anume gasesc functia si cum o actionez... eu m-am uitat cu VCDS-ul da ma uit ca gascanu, nu inteleg nimik
     
  14. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    La modulul de ABS se scade din codarea existenta 16384. Scrie si in tutorialul care e pus de vreo 2 ori (unul l-ai pus chiar tu)
    Dar daca nu tragi si firul la abs, atunci o sa-ti dea eroare...
     
  15. Cumnatu

    Cumnatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Chrysler 300M; 3.5L; 2003 + A3 2.oTDI DSG S-line 2004
    Imi explica si mie cineva pe ce principiu stie ABSul sa iti arate ca ai o problema cu presiunea in pneuri ?
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Atunci cand sunt codate (inregistrate) dimensiunile cauciucurilor pe masina de ex. 205 / 55 / 16 sau 225 / 45 / 17 aceste anvelope au un anumit diametru atunci cand sunt umflate la presiunea corecta pe care calculatorul de ABS il stie si il citeste in functie de tipul anvelopei memorat si / sau existent pe masina (autoturism).

    In timpul mersului (rularii) autoturismului pe sosea in momentul cand acest diametru scade din cauza dezumflarii anvelopei (pana de cauciuc sau pierdere de presiune, etc) calculatorul de ABS transmite avertizare la E.C.U. si acesta la senzorul de TMPS existent in bord care se aprinde si face o mica galagie. Simplu. :)


    O noapte cat mai lunga si La Multi Ani
     
    Ultima editare: 3 Ian 2012
  17. andreas

    andreas 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Locație:
    Roth/DE
    Masina:
    Audi A3 2007
    Interesant... insa atunci cand isi pierde presiunea... de unde stie ABS-ul ca pierd presiune... nu cumva ABS-ul vede comportamentul masinii la franare pe rotile desunflate fata de cum erau cand erau unflate si s-a setat TPMS-ul?

    Eu stiu ca mai exista niste ventile speciale OEM, am vazut pe un A6, care se monteaza pe jenti si transmit radio la computerul de bord presiunea exacta in cauciucuri.

    Nu cumva ABS-ul inregeistreaza numai comportamentul masinii la franare/rulare prin comparare la ceea ce ai setat tu (ca fiind corect la unflarea rotilor) cu modul de franare atunci cand rotile sunt putin desumflate sau pierd aer..etc.?
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Am uitat sa mentionez ca sunt 2 sisteme de control al presiunii in anvelopa.

    Primul sistem este cel cu ABS care intradevar vede ca nu mai are diametrul corect anvelopa atunci cand se desumfla si transmite la E.C.U. si mai departe la senzorul din bord.

    Al doilea sistem este cel cu senzori montati in janta care transmit prin frecventa radio tot la E.C.U. si mai departe la senzorul din bord.

    Eu am raspuns colegului la intrebarea : cum stie ABS sa iti arate ca ai o problema cu presiunea in pneuri ?.


    O zi buna, sanatate si La Multi Ani
     
  19. alexd 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 1.6 2008
    o explicatie si mai lamuritoare pt senzorul de presiune pe abs este ca, scaderea de presiune este "vazuta" de unitatea ABS prin intermediul senzorilor ABS. Atunci cand scade presiunea intr-o roata, viteza ei de rotatie este diferita fata de cele cu presiunea ok, iar senzorii ABS, exact acest lucru sunt conceputi sa faca: sa sesizeze atunci cand rotile incep sa prinda viteze diferite...
     
  20. paul_e88

    paul_e88 Bronze Member

    Înscris:
    11 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    -
    Stie cineva cum pot afla codul modulului de ABS?
    Sunt niste poze in linkul de la inceput, insa nu sunt foarte clare si nu-mi dau seama exact unde sa ma uit.

    Am dubii daca e bun modulul de pe masina sau nu..
     

Distribuie pagina asta