Buna, Sunt pe cale sa comand un set de jante pe 16 pt iarna, si nu stiu daca ar trebui sa iau in calcul eventualii senzori sau daca sistemul functioneaza prin masurarea circumferintei rotii? E vorba de a3 8v, 2013, nu stiu daca are legatura motorul sau alte particularitati. Multumesc!
Salutare, De cateva luni detin un Audi a3 2015 , 1.6 tdi, 89 000 de km . De vreo saptamana mi se tot aprinde senzorul Tmps. Am avut o pana, pe care am facut-o. Am resetat senzorii din computerul masini. A doua zi iar s-au aprins. Am verificat la vulcanizare, totul era ok. I-am dat iar resetare. Ulterior dupa alte 2 zile si vreo 150 km facuti, iar s-a aprins. Am fost iar la vulcanizare, presiunea in roti era aceeasi pe care am bagat-o acum 2 zile. Am inteles ca senzorul tmps este pe abs, nu pe janta. I-am schimbat astazi toate cele 4 anvelope, noi. Iar s-a aprins. Ma puteti ajuta, care ar putea fi cauza? E posibil sa fie defect? Se poate dezactiva? Se poate vedea cu un tester pe ce roata da eroare? Va multumesc anticipat!
..Senzorul TMPS" este de fapt TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) adica sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri. In cazul tau, sistemul este iTPMS, adica indirect Tyre Pressure Monitoring System, care foloseste senzorii ABS pentru a deduce daca presiunea din pneuri este corecta. Sistemul ,,isi da seama" daca o roata scapa presiune in momentul in care masina ruleaza in linie drepta, bazindu-se pe faptul ca in momentul in care un pneu pierde presiune, diametrul rotii scade si automat, roata respectiva se invarte mai repede decat celelalte, la rularea in linie dreapta. Spre deosebire de acest sistem simplu, sistemul dTPMS (direct Tyre Pressure Monitoring System) foloseste informatiile primite de catre un modul dedicat, de la senzorii aflati in valvele rotilor. Acest sistem poate oferi informatii legate de presiunea si temperatura aerului din roti, chiar si atunci cand automobilul este static. Cel mai probabil nu ai efectuat corect procedura de memorare (resetare) a presiunii din roti.
Greseala mea da, am gresit denumirea folosind tmps. Deci sa inteleg ca trebuie sa ii resetez senzorii, cu masina fiind in linie dreapta, pe loc ? Pentru ca in mers nu pot sa-i resetez. Sper ca am inteles bine.
Verifici presiunea din toate rotile, dupa care resetezi sistemul TPMS. Daca in continuare ai probleme si se mentin pe aceeasi roata, verifica senzorul ABS de pe roata respectiva.
1. Sistemul pe ABS nu prea da probleme, am asa ceva si in 80.000 km s-a aprins de cateva ori, cand presiunea chiar scazuse. 2. Sistemul care primeste informatii din valvele jantelor, cam da probleme, multi l-au anulat. Chiar daca este mult mai eficient decat sistemul prin ABS si ai informatii precum temperatura in MMI. 3. Daca te duci la cineva care stie cu ce “se mananca VCDS-ul”, iti va zice exact unde este problema. 4. Am vazut ABS aprins in bord din cauza unui rulment pe ultimul drum. Cum sistemul tau TPMS functioneaza in baza senzorilor ABS, nu exclude nici aceasta varianta.