1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Senzori presiune roti - TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) la A3 8V - probleme diverse

Discuție în 'Audi A3 8V (2012 - prezent)' creată de Adrian07, 26 Dec 2016.

  1. Adrian07 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Dec 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi a3 quattro 2.0 tdi 150 ambition 2013
    Buna,
    Sunt pe cale sa comand un set de jante pe 16 pt iarna, si nu stiu daca ar trebui sa iau in calcul eventualii senzori sau daca sistemul functioneaza prin masurarea circumferintei rotii? E vorba de a3 8v, 2013, nu stiu daca are legatura motorul sau alte particularitati.
    Multumesc!
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Modelul tau nu are senzori in roti, se foloseste de senzorii ESP sa te anunte cand ai pana.
     
    Adrian07 apreciază asta.
  3. Adrian07 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Dec 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi a3 quattro 2.0 tdi 150 ambition 2013
    Multumesc pentru raspunsul prompt :)
     
  4. Dfa19 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a3 8V
    Salutare,

    De cateva luni detin un Audi a3 2015 , 1.6 tdi, 89 000 de km . De vreo saptamana mi se tot aprinde senzorul Tmps. Am avut o pana, pe care am facut-o. Am resetat senzorii din computerul masini. A doua zi iar s-au aprins. Am verificat la vulcanizare, totul era ok. I-am dat iar resetare. Ulterior dupa alte 2 zile si vreo 150 km facuti, iar s-a aprins. Am fost iar la vulcanizare, presiunea in roti era aceeasi pe care am bagat-o acum 2 zile. Am inteles ca senzorul tmps este pe abs, nu pe janta. I-am schimbat astazi toate cele 4 anvelope, noi. Iar s-a aprins. Ma puteti ajuta, care ar putea fi cauza? E posibil sa fie defect? Se poate dezactiva? Se poate vedea cu un tester pe ce roata da eroare?

    Va multumesc anticipat!
     
  5. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    ..Senzorul TMPS" este de fapt TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) adica sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri. In cazul tau, sistemul este iTPMS, adica indirect Tyre Pressure Monitoring System, care foloseste senzorii ABS pentru a deduce daca presiunea din pneuri este corecta. Sistemul ,,isi da seama" daca o roata scapa presiune in momentul in care masina ruleaza in linie drepta, bazindu-se pe faptul ca in momentul in care un pneu pierde presiune, diametrul rotii scade si automat, roata respectiva se invarte mai repede decat celelalte, la rularea in linie dreapta. Spre deosebire de acest sistem simplu, sistemul dTPMS (direct Tyre Pressure Monitoring System) foloseste informatiile primite de catre un modul dedicat, de la senzorii aflati in valvele rotilor. Acest sistem poate oferi informatii legate de presiunea si temperatura aerului din roti, chiar si atunci cand automobilul este static. Cel mai probabil nu ai efectuat corect procedura de memorare (resetare) a presiunii din roti.
     
  6. Dfa19 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a3 8V
    Greseala mea da, am gresit denumirea folosind tmps. Deci sa inteleg ca trebuie sa ii resetez senzorii, cu masina fiind in linie dreapta, pe loc ? Pentru ca in mers nu pot sa-i resetez. Sper ca am inteles bine.
     
  7. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Verifici presiunea din toate rotile, dupa care resetezi sistemul TPMS. Daca in continuare ai probleme si se mentin pe aceeasi roata, verifica senzorul ABS de pe roata respectiva.
     
  8. Dfa19 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a3 8V
    Am inteles! Se poate vedea la o diagnoza pe ce roata este eroare?
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    1. Sistemul pe ABS nu prea da probleme, am asa ceva si in 80.000 km s-a aprins de cateva ori, cand presiunea chiar scazuse.
    2. Sistemul care primeste informatii din valvele jantelor, cam da probleme, multi l-au anulat.
    Chiar daca este mult mai eficient decat sistemul prin ABS si ai informatii precum temperatura in MMI.
    3. Daca te duci la cineva care stie cu ce “se mananca VCDS-ul”, iti va zice exact unde este problema.
    4. Am vazut ABS aprins in bord din cauza unui rulment pe ultimul drum.
    Cum sistemul tau TPMS functioneaza in baza senzorilor ABS, nu exclude nici aceasta varianta.
     

Distribuie pagina asta