1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servodirectia si/sau Caseta de directie la A3 8P - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Dr.Silviu, 5 Mai 2008.

  1. furtunasorin 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2012
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    A3;1.9 TDI,2005
    Salut ! Am si eu urmatoarea problema in ultima perioada am din ce in ce mai des impresia ca ceva e in neregula cu servo-directia. In mers nu scoate niciun zgomot absolut nimic masina merge normal dar cateodata parca ingheata prea rau volanul si in curbe usoare tinde sa revina in pozitia initiala. Acum merge usor acum merge mai greu . Am eu ceva pe creier sau ceva chiar se intampla?
     
  2. baciucarmaciu

    baciucarmaciu 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2013
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A3 1,6 benzina, 2004
    defect aleatoriu servodirectie

    Va salut ! Domnilor, cu respect va cer parerea intr-o problema pe care nu reusesc sa o rezolv. Am un A3 1,6 benzina 2004. Masina este bine intretinuta, cu service-ul facut numai la unitati autorizate Audi. De cateva ori am intampinat o problema care din pacate intervine inca aleatoriu. La pornire in bord se aprinde martorul de servodirectie, si volanul se misca greoi ( nu cupleaza servo ). Daca scot cheia din contact si incerc din nou eroarea dispare in majoritatea cazurilor (am patit-o de 6-7 ori ). Totusi daca eroarea persista chiar daca pun in miscare autovehicolul si parcurg distante de cativa km eroarea nu dispare decat dupa interventie in service - resetare computer de bord. La analiza testerului apare "circuit deschis" la motorasul de la servodirectie. Dupa resetare testerul nu mai arata nici o eroare si functionarea este perfecta. P.s. Bateria este ok. Softul este ok. Daca are vreo importanta ( eu cred ca are) nu mi se intampla decat la vreme racoroasa cu umiditate ridicata. Cum motorasul de la servo se schimba cu tot cu caseta la modelul meu, si asta necesita o cheltuiala mai mare prefer sa mai cer si parerea altora decat a celor de la service. Va multumesc anticipat pentru sfaturi !
     
  3. sorinbejan 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2014
    Locație:
    targu secuiesc
    Masina:
    a3 2.0tdi 2004
    probleme cu directia asistata electric a3 2.0tdi 2004

    Am si eu o problema cu A3-ul meu faimos: am dus-o la niste mecanici luminati din Covasna si pana la urma am ajuns la concluzia ca unitatea de control a directiei (power steering unit control) e defecta. Am tot cautat prin dezmembrari pana mi-amterminat minutele nelimitate si nu am gasit,modelul de caseta de directie cum am eu care s-a folosit doar din 2003 pana in 2004. Am vazut ca la alte modele de masini se reconditioneaza. Poate cineva cunoaste un service sau o dezmembrare. Ajutati un biet posesor de A3. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Sep 2014
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Caseta ta de directie nu se reconditioneza, trebuie inlocuita. Bafta.
     
  5. sorinbejan 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2014
    Locație:
    targu secuiesc
    Masina:
    a3 2.0tdi 2004
    E nasool ca e 3.000 si ceva de lei una noua si nu am gasit in dezmembrari. Multumesc pentru lamurire. Numai ghinioane am avut cu masina asta. :)
    Nu gasesc caseta cu acelasi cod, am sunat la vreo 34 de dezmembrari, au alte coduri. Unii spun ca sunt compatibile chiar daca nu au acelasi cod, e posibil asa ceva ?
    Am vazut pe un A3 8P dezmembrat, aceeasi motorizare, an, dotari, tot dar casetele sunt diferite. Intradevar aceea arata ca una de pe golf 5. As aprecia daca m-ar ajuta cineva.
    Caseta mea de directie are 2 coduri pe ea:
    - 1K1909143J si

    - 1K1909143K

    Primul am inteles ca este codul casetei si al doilea codul unitatii de control.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Sep 2014
  6. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Salut,

    Pentru cei interesati, pe A3 8p sunt 3 generatii de casete de directie. </= 2004, 2004-2008, 2008+. Regula generala e ca nu se poate instala o caseta din generatie anterioara decat cea aflata pe masina. Mai multe detalii in atasamente.
     
  7. adi.circel 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3, 1.6, 2008
    Salut,

    Si eu am probleme cu caseta de directie, troncane foarte tare pe drumuri denivelate/pietruite. Am fost la avia in bucuresti si mi-au mai strans cele 2 suruburi de reglaje dar starea casetei este foarte rea si nu s-a remediat.
    Caseta fiind electrica nu se reconditioneaza, se schimba.

    Sunt in acceasi situatie ca si "sorinbejan", nu reusesc sa gasesc caseta in dezmembrari pe codul casetei mele. Are codul : 1K1 423 051 CL - care am inteles ca este generatia 2, se poate face diferenta intre gen 2 si gen 3 prin faptul ca gen 2 are 4 suruburi de prindere pe cand cea noua are doar 3. Am gasit si alte casete cu alte coduri de generatie 2, dar am observat ca au doar 2 mufe pe cand a mea are 3 conectori care intra in ea.

    Ma poate ajuta cineva, sa imi spuna care sunt toate codurile de casete care se potrivesc la masina mea pe codul de caroserie : WAUZZZ8P98A005977 - Audi A3 2007
    Imi puteti recomanda un service care se ocupa in special cu inlocuirea casetelor de directie? Incerc sa merg la un mecanic care se pricepe foarte bine. Ma gandesc ca caut o caseta de generatia 3 (poate au remediat din problemele de la gen 2), dar stiu ca este un pic mai complicat pentru ca pe langa faptul ca imi trebuie un alt cablaj, trebuie sa se faca si o codare software pentru ca masina sa recunoasca noua caseta impreuna cu senzorii ei.

    Multumesc.
     
  8. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Salut

    Citesc ce scrii aici si ma minunez de motivatia ca ai caseta electrica si nu se poate repara...
    Nu are nicio legatura una cu alta,caseta este o simpla caseta mecanica decat ca este comandata electric ca si la Peugeot si faptul ca "trancane" in continuare se datoreaza faptului ca cei care ti-au umblat la ea s-au rezumat la simpla reglare in loc s-o demonteze intern si sa inlocuiasca ce trebuie inlocuit in ea,eu ma ocup de asa ceva si stiu despre ce vorbesc.
     
  9. luciannnn 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2015
    Locație:
    petrosani
    Masina:
    audi a3
    Probleme a3 caseta directie

    Buna ziua ma poate ajuta cineva cu solutia pentru o caseta de directie generatia 1 cred codul de caseta este 1k1 909 143 j caut de 2 saptamani si nu gasesc pe codul asta am inteles ca este prima generatie si nu se gasesc ce pot face in cazul asta ? astept sfaturi va multumesc
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Trebuie sa o inlocuiesti cu una mai noua. Ai codul in acest topic chiar pe acesta pagina cu alte casete compatibile, topic unde ti-am mutat mesajul si unde trebuia sa scrii. Citeste topicul integral. Bafta.
     
    Paula apreciază asta.
  11. Cosmeleata Ovidiu Iuliu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 2.0 TDI, 2004
    Salut de curand am intrat in posesia unui a3 2.0 tdi 2004 mai exact ieri, in drum spre bucuresti cand am oprit la benzinarie, mi-a aparut senzorul de la servodirectie rosu. Poate cineva sa ma ajute sa imi fac o idee unde gasesc rezervorul de ulei, eventual sa imi recomande un service bun pentru ea.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai vas pentru lichid de servodirectie. Invata ce masina conduci si citeste manualul de utilizare si intretinere al masinii. Caseta te de directie este electrica si trebuie sa o schimbi daca defectul este de la caseta.
    Citeste acest topic de la inceput unde a fost mutat mesajul tau initial. Te rog ca pe viitor sa nu mai deschizi un topic nou fara sa folosesti functia Cauta pentru ca topicul o sa fie sters fara explicatii. Adreseaza intrebarile sau opiniile tale in topicuri deja deschise. Multumesc pentru intelegere.
     
  13. Cosmeleata Ovidiu Iuliu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 2.0 TDI, 2004
    Multumesc si eu, si imi cer scuze pentru neatentie.
     
  14. allexx332 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    GALATI
    Masina:
    A3 SPORTBACK 1.9TDI 105HP 2005
    Buna seara ! Detin un A3 8P din 2005 1.9TDI . De cateva luni la viraje in loc ori in mers (aproape de capat de cursa) atat la stanga cat si la dreapta se aude un pocnit usor. Acelasi pocnit usor se aude si cand las masina in frana de motor ori cand calc pedala de frana. Mentionez ca am inlocuit toata bucsaraia fata precum si suspensia (inclusiv flanse amortizoare) si nici o schimbare. De 2 zile mi s-a aprins si martorul galben de la directie care , dupa stergerea erorii (nu am retinut exact dar ar fi vb de un senzor de pe caseta datorita caruia trebuie inlocuita caseta...nu se gaseste separat). Am fost si la un service care se ocupa strict de casete si dpdv mecanic se pare ca nu are nici o problema, singura fiind de natura electrica. Dupa stergerea erorii vad ca martorul cand se aprinde...cand se stinge...insa acel pocnit persista...si se aude mai des dupa o perioada mai mare de rulare (in primii cca. 20km de la pornire nu se aude nimic...dupa 20-30km de rulat prin oras se aude mai pronuntat). Ceva pareri legate de acel pocnit ? Nu am schimbat pivoti (se pare ca nu prezinta uzura) si bielete de directie...sa schimb oare si bieletele de directie ? Legat de acel senzor am vreo sansa de a scapa fara inlocuirea casetei ? Multumesc anticipat!
     
  15. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Eu cred ca doar asta e problema la tine. Cum ziceai si tu, caseta de directie. M-a ferit D-zeu de asa ceva pana acum, dar aia care se ocupa doar cu asa ceva, nu au cum s-o repare ? Fie ea si de natura electrica ?
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Caseta la tipul asta de masina / motor nu se repara. Se schimba complet.
     
  17. allexx332 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    GALATI
    Masina:
    A3 SPORTBACK 1.9TDI 105HP 2005
    Se repara partea mecanica. Dar se pare ca din punct de vedere mecanic nu are nimic (desi eu tind sa cred ca acel trosnit usor de la ea e). Electric nu ai ce sa ii faci pentru ca nu gasesti separat acel senzor. Ea lucreaza ok, motorasul invart doar ca senzorul nu comunica tot timpul cu calculatorul si inregistreaza eroarea. Aseara s-a stins , azi am facut circa 40 km cu ea si s-a reaprins dupa cativa metri de rulat pe macadam . Teoretic o poti repara si electric doar ca nu ai cu ce. Pe la dezmembrari gasesti caseta completa, nu doar senzor. Se stie de problema senzorului de la caseta asta si marea majoritate o inlocuiesc datorita lui.

    Apropo, dati-mi un sfat: caseta aftermarket sau din dezmembrari cu garantie ? Diferenta dintre preturi e de vreo 1.000 lei. Aftermarket circa 2.400 lei iar din dezmembrari cu garantie 1.450 lei. SH se gaseste si mai ieftina dar nu ai garantie iar parcurile de dezmembrari care o ofera, automat cer mai mult. De originala nici nu incape discutie (5.400 lei + TVA). A montat cineva vreun aftermarket ?
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si de ce nu originala ca sa scapi de probleme definitiv ? Cand ti-ai cumparat masina nu te-ai gandit ca se si poate strica ceva la masina (fiind normal acest lucru la o masina SH) si ca trebuie inlocuita acea piesa ? Nu te-ai gandit inainte de achizitia masinii ca sunt niste costuri de intretinere care trebuie obligatoriu sa le suporti ca sa nu-ti bati joc de masina ? Cumpara caseta noua macar AM, lasa caseta SH ca poate o iei la fel de proasta ca si a ta.
     
    albinuta88 apreciază asta.
  19. albinuta88 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2016
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 2.0 TDI
    Salut,
    Am un audi A3 8P an 2004 si de curand tocmai mi-a cedat caseta de directie. Citind postările voastre am inteles ca pot monta caseta de generatie a 2-a in locul celei pe care o aveam. Am cumpărat-o, am montat-o dar pot spune ca merge destul de ciudat. Volanul nu merge ca fără servo dar nici ca înainte nu era, se intareste la o viteza foarte redusa in comparatie cu fosta. As vrea sa stiu daca are nevoie de vreo rescriere in calculator, dat fiind faptul ca, casetele diferă din punct de vedere al codurilor. Va rog ajutati-ma. Multumesc anticipat.
     
  20. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Spuneti-mi si mie ce anume trebuie verificat daca volanul se invarte mai greu decat deobicei.
    Anu trecut cand am luat masina, se invartea totul frumos, cu un deget.
    Acum, cand parchez, trebuie sa folosesc 2 maini, pentru ca altfel mi-e foarte greu sa invart volanul.

    Caseta de directie fiind eletromecanica (sper ca am zis bine), am inteles ca nu trebuie unsa, si nici nu are ulei.
    Exista alte locatii unde s-ar putea gripa si trebuie uns? Intreb, pentru ca la masina asta a trebuit sa ung orice mergea uns pana acum, de parca ar fi stat un an nemiscata si a disparut toata vaselina din ea :D.
    De asemenea, servodirectia nu este in vreun fel asistata din cureaua de accesorii? Cureaua a fost schimbata in iarna odata cu distributia, dar poate n-a fost pusa cum trebuie, sau poate trebuia facut vreun reglaj?!
    Daca compresorul de AC este gripat, poate sa influenteze cumva asta? sa se invarta mai greu?
    Nu stiu, cred ca dezvolt paranoia.

    0 erori in bord, 0 erori pe vagcom, de asta tind sa cred ca e ceva mecanic si nu legat de caseta de directie.
     
    Ultima editare: 26 Iul 2016

Distribuie pagina asta