1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de Aer Conditionat - Climatronic la Audi A4 B7

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de R3ptile, 13 Apr 2008.

  1. PaulBogdann

    PaulBogdann 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2018
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4/2.0/2007
    Am schimbat si filtru acela mic,tot nu s-a rezolvat problema .. alte idei ?
     
  2. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Compresorul este schimbat cu unul nou? Ești sigur ca face ce trebuie? Ar mai fi o posibilitate ca supapa de pe compresor sa lucreze aiurea. Când tu apesi Econ supapa respectiva închide circuitul de freon. Poate nu închide cum trebuie sau închide aiurea.
     
  3. PaulBogdann

    PaulBogdann 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2018
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4/2.0/2007
    Nu este nou dar era functional pe masina de pe care l-am luat. Chiar nu mai stiu ce poate avea. Sa verific oare modulul de comfort ?
     
  4. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Nu are legătură. E ciudata oscilații aia de presiune. Eu tot pe compresor as da vina. E clar ca e în stare sa facă presiune dacă ajunge la 30 bari. Dar de ce scade și urca. Era ideal sa ai un alt compresor sa faci proba. Supapa de care îți spuneam mai sus se poate schimba fără sa schimbi compresorul cu totul.
     
    PaulBogdann apreciază asta.
  5. PaulBogdann

    PaulBogdann 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2018
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4/2.0/2007
    Acu am dus-o la un tip care se ocupa de clime si a zis ca poate sa fie un senzor ceva de temperatura interioara sau din modul.. cica ii aduce maine cineva si sa mai merg sa vada
     
  6. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Nu e exclus. Dar...ar câțiva. Și ma gândesc ca dacă era defect poate apărea la diagnoza. Ai încercat sa vezi daca face chestia asta doar într-o anumita setare? Adică sa facă figura asta doar când e setat sa scoată aer doar la picioare, sau pe central, sau dezaburire. Atunci știi ca e unul din senzorii aia.
     
  7. PaulBogdann

    PaulBogdann 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2018
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4/2.0/2007
    Face oricand,oricum.. daca tot opresc si pornesc motorul la un momentdat merge,poate sa mearga 1 minut sau 10 ore daca nu opresc masina,nu are ceva de care sa ma leg
    M-am gandit si eu ca trebuia sa dea senzorul de temperatura daca era sa fie ala ... si mi-e sa nu ma tepuiasca baiatu asta care se ocupa el numai de clime.
     
  8. Alin xxxxx 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2018
    Locație:
    Calafat
    Masina:
    Audi a4 1.9 2007
    Salut,
    Am un audi A4 B7 la care dupa 5-10 minute intra modul ECON. Am pus testerul si mi-a dat senzorul de presiune pe care l-am inlocuit dar aceeasi problema. Compresorul cupleaza si decupleaza dupa un timp. Presiunea pe joase este de 4 bari si inalta 7 bari. Poate fi compresorul de vina daca presiunea de joase nu scade sub 4 bari ?
     
  9. PaulBogdann

    PaulBogdann 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2018
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4/2.0/2007
    Aparent am scapat de "ECON" eroarea pe High pressure sensor G65 (intermitent) pe care nu o mai am nu stiu din ce cauza pt ca nu am mai facut absoult nimic in sensul asta. Insa, acum chiar daca am dat pe LOW si ventilatia la maxim, nu am aer rece aproape deloc foarte putin pe partea soferului iar aer cald pe partea pasgerului. Vreau sa spun ca teava de tur este rece si se "aude" sub bord acel sunet specific cand ar baga freon (fasaitul acela). Ceva idei ?
     
  10. volnick1986 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2017
    Locație:
    AB
    Masina:
    Audi A4 B7
    Buna ziua. Am si eu un B7 BRD si nu ii merge clima cum ar trebui sa mearga. Cand merg la drum lung dimineata si afara sunt 20-22 de grade si e pusa pe 23 grade AUTO de exemplu merge perfect, baga rece chiar bine, ventilatorul sta normal pe trepta 2.
    Dupa ce ajung sa merg cateva ore si ajunge pe la amiaza temperatura la 27,28, 30, 32, 33 de grade, incepe sa urce singura treapta de ventilatie la 4 sau 5 linii si deja nu mai baga rece. Cand ma opresc si sta o perioada de timp masina, merge din nou.

    De cateva zile am mers la un drum lung pe autostrada si nu mergea. Afara 33 de grade, clima pusa pe 23, ventilatia a urcat singura treptat pe 5. Asa imi dau seama ca nu mai merge: de la treapta 2-3 urca singura pe 4-5. Am pus clima pe ECON, am dat pe LO sub 17 grade cateva minute. Ventilatorul a urcat singur pe maxim si dupa 2-3 minute sa auzit cum se rup si cad niste bucati de gheata in interiorul gurilor de ventilatie din mijloc. Bucatile mici le-a aruncat pe acolo afara, iar apoi a scuipat pe acolo cu stropi de apa. Apoi ca sa vezi mergea perfect. Pentru putin timp.

    Mentionez ca pe VCDS nu are nici o eroare pe HVAC. Nici macar o clapeta. De cand am masina de doi ani nu am completat sau incarcat cu freon.

    In urma cu cateva luni am schimbat senzorii (interior vent tempetature sensor) de temperatura din ducturile de aer laterale (stang si drept) deoarece am crezut ca acolo e problema. Am vazut eu ceva valori ciudate la acesti senzori pe Measuring blocks in HVAC si am zis ca sa ii schimb. Am luat altii originali VAG si i-am pus sus (unul mai sus de panoul de sigurante din sranga si cel din dreapta a trebuit sa dau jos torpedoul). Cu ei noi a mers bine un timp, a venit toamna, de clima nu a mai fost nevoie si am crezut ca am rezolvat problema. Defapt acum cum e cald si am facut drum mai lung cam de 3600 km in ultima saptamana se pare ca nu am rezolvat problema si tot am murit de cald. (Mai putin dimineata si seara can sunt afara pana in 23 de grade). Se pare ca acei doi senzori i-am cumparat degeaba.

    Cauza, ma gandesc eu este din cauza faptului ca ingheata vaporizatorul, cand sta masina 10-15 minute se dezgheata si incepe sa bage frig din nou.
     
    Ultima editare: 23 Iun 2019
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Treaba asta nu o rezolvi pe forum ci trebuie sa mergi la un specialist in clima auto. Cauta un bun diagnostician pentru clima si o sa-ti spuna el ce ai de facut.
     
  12. metin86 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 Avant B7, BKE 1.9 TDI, 116CP, 2005
  13. volnick1986 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2017
    Locație:
    AB
    Masina:
    Audi A4 B7
    Am rezolvat. Aveam doar 380 g in sistem. Pe capota are un sticker unde zice ca sistemul are 500 +- 20 g. Am completat freonul si am pus un filtru de polen Bosch nou si merge perfect. Filtrul vechi tot Bosch era acceptabil dar ce e nou e nou.

    Am citit ca la:
    - freon insuficient in sistem (cazul meu)
    - evaporator foarte murdar (din cauza unui filtru de polen montat incorect de sau folosit fara multa vreme)
    - filtru de polen foarte murdar neinlocuit la timp
    ingheata evaporatorul si nu baga aer rece.
    O alta cauza de ar fi electrovalva defecta de pe compresor.
     
    Ultima editare: 2 Iul 2019
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sau electrovalva de pe radiatoul de racire din fata motorului.
     
  15. Armanu Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4 BPW 2006
    Salutare. Imi puteți spune de ce dacă reglez clima la 22 de grade îmi bagă aer foarte rece. Dacă dau la 28 e acceptabil. Dacă dau cald la maxim imi bagă cald. Mulțumesc.
    Am facut aliniere la clapete. Nu am erori. Imi indică temperatura exterioară.
     
  16. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Daca afara sunt 35 de grade e normal ca la 22grade sa iti bage foarte rece pentru ca tu simti diferenta de temperatura , cat despre celelalte valori ma abtin sa nu rad.:lmfao:
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se vede uneori ca unii dintre voi v-ati cumparat o masina care va depaseste functional. Puteti sa va suparati cat vreti dar asta este adevarul si in loc sa cititi si sa invatati va faceti de ras scriind bazaconii si prostii pe forum.

    Asa functioneaza un sistem AC (am mai scris in alta parte dar ma repet penttru ca unii dintre voi aveti o lene ceva de speriat):

    Temperatura la clima, in interiorul masinii, niciodata nu trebuie sa coboare sub 22-24 grade indiferent cat de cald este afara si iarna niciodata nu trebuie sa urce peste 24-26 grade.

    Asa este cel mai bine pentru ca instalatia de clima sa functioneze in parametrii optimi pentru ca asa se recomanda de catre fabrica si pentru ca sa nu fortezi prea mult compresorul de aer conditionat.

    Fortezi compresorul inutil vara cand ceri climei o temperatura foarte scazuta in masina fata de cea exterioara. Se recomanda ca, pentru a fi eficient sistemul de climatizare, sa nu existe o diferenta mai mare de 10-12 grade intre temperatura exterioara si setarea climatronicului in zilele toride in mod excesiv si cu indice crescut de umezeala in atmosfera.

    Indicat ar fi sa nu mergi cu temperatura foarte scazuta la climatronic chiar daca afara este foarte cald.

    Cand afara este foarte cald de exemplu peste 35-40 grade clima trebuie sa plece la 26-28 grade setata la pornire tocmai pentru ca si compresorul sa functioneze optim nu sa plece "blana" el si ventilatorul din masina/habitaclu, iar ulterior, setezi si scazi progresiv temperatura pana la 22-24 grade pe clima dupa un minim de 5-10 minute de la pornirea sistemului AC.

    Fortarea instalatie de AC pentru ca sa produca diferente mari de temperatura intr-un timp foarte scurt nu face bine in timp, din mai multe motive. Am mai scris asta pe forum si este scris asta si in manual.

    Mai departe ca sa intelegeti o instalatie de AC "bagati la cap" sistemul de functionare pentru tot sistemul AC intr-o masina, indiferent de marca.

    Principiul de functionare al aerului conditionat.jpg
    Schema AC.jpg
     
  18. doctav 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2019
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI A4 ,motor 2.0 TDI ,anul 2006 ; VW Tiguan 2.0 TDI,
    Buna ziua,
    Doresc sa expun atenției membrilor o problema pe care o am la un Audi A4 B7,break, 2 TDI 16 v, an 2006 la instalația de aer condiționat. Am cumparat in primăvară aceasta masina si nefuncționând A.C-ul (de fapt e Climatronic). Am facut o verificare tester, reieșind erorile:

    030 B: senzor temperatura exterioara întrerupere/scurt circuit ;

    0528 unitate de comanda a instalației a.c fără semnal;

    0528: aparat de comanda încălzire/climatizare componenta blocată/fără tensiune.

    Am dus masina in service, unde s-a constatat ca fulia compresorului era distrusă. Am schimbat compresorul cu unul nou, precum si radiatorul, întrucât prezenta semne avansate de uzura si a fost încărcată instalația cu freon si schimbat uleiul. La scurt timp am revenit in service, deoarece nu funcționa aerul, ocazie cu care la verificare au stabilit ca s-a pierdut freonul pe la filtru (uzat, cu spărturi sub locul in care e prins).
    Am schimbat filtrul si din nou încărcat cu freon insa AC-ul tot nu funcționează. Ma ia groaza când știu ca merg iar la același service (altul nu este in localitatea de unde sunt) asa ca am rugămintea sa ma ajutați daca ați întâmpinat același probleme sau aveți idee despre posibila defecțiune. Multumesc mult.
     
  19. Lucasenko 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iul 2019
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4,b7 ,2,5tdi BDG an 2006
    Salut,
    Eu sunt nou pe forum. Am avut luna trecuta probleme cu clima la masina din profil. Am avut noroc ca mecanicul meu stie sa faca chestiile astea la care multi nu se baga. Pe scurt si fara reclame: deci fulie compresor cazuta, comandat eu pe un site din Bucuresti, 450 de lei cu transport, venit , montat fara sa scoata freonul, dupa care a constatat ca am si un fir intrerupt la senzorul de presiune, gasit, rezolvat. La urma a facut o adaptare la AC si ... boboc parfum.
    Deci, cred ca trebuie si un pic de creier la astia care incarca si lucreza la clima pentru ca altfel ma costa o spinare de bani compresorul + 200 de lei freonul + senzor de presiune. Vad ca esti din Iasi doctav. Daca doresti alte informatii sau un numar de telefon da-mi PM. Bafta.
     
  20. george_gopo

    george_gopo Bronze Member

    Înscris:
    15 Mai 2011
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI (BLB) - 140 CP, 2006
    Asta da afacere sa schimbi compresorul doar pentru o fulie. doctav daca nu rezolvi problema iti pot face o recomandare de service exclusiv de AC unde merg de 6 ani cand am probleme sau fac revizie la AC.
     

Distribuie pagina asta