1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de Aer Conditionat - Climatronic la Audi A4 B8 - modificare sistem AC

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de glumaretzuu, 3 Sep 2008.

  1. Luțoiu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2020
    Locație:
    Novaci
    Masina:
    A4 B8 2010
    Salut,
    La masina mea Audi A4 B8 la modulul de clima, licare butonul off si nu porneste. Mai pe larg: acum vreo 2 luni a început să nu mai bage aer rece.
    După o diagnosticare a dat senzorul de presiune AC și N280.
    Bun, am schimbat senzorul de presiune AC, pornesc ventilatoarele, porneste compresorul pentru 2 secunde și se oprește 5 secunde si după, tot așa, aer rece de loc. Am verificat i cablajul la N280 și este totul ok. După multe bătăi de cap, am inteles ca ar putea fi și modulul de comanda.
    Am fost astăzi la dezmembrari și l-am luat. Cum l-am montat nu se aprinde, licare butonul off și atât. Dacă scot borna de la baterie 5 secunde și o pun apare afisajul și se închide. Posibil sa trebuiască vreo codare ? Va atașez o poză cu modulul, pe cand functiona
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se face diagnoza pe sistemul de clima si invata sa folosesti climatizarea. Niciodata in viata ta sa nu mai folosesti clima "blana" pe rece sau cald.

    Clima se foloseste conform cum am scris eu aici si asta trebuie sa inveti pe de rost:
     
    DZL apreciază asta.
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ti-am mai zis odata ca trebuie scos Component Protection dupa ce inlocuiesti modulul respectiv.
    N280 este valva de pe compresorul AC.
     
  4. Luțoiu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2020
    Locație:
    Novaci
    Masina:
    A4 B8 2010
    Am înțeles. O sa incerc si asta...dupa mai rămâne de schimbat și supapa n280
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Te-ai dus la un agarici de elecrician/mecanic.
    Daca la diagnoza ti-a dat eroare pe senzorul de presiune si pe N280, cum ai ajuns sa schimbi unitatea climatronic ?
    De ce n-ai inlocuit senzorul de presiune, dupa care verificai mufa/cablajul N280-ului si dupa caz il schimbai si pe acesta ?
    La sfarsit verificai cu VCDS daca erorile sterse reapar si gata.
     
  6. Luțoiu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2020
    Locație:
    Novaci
    Masina:
    A4 B8 2010
    Nu mai sunt mecanici buni in Romania asta. A zis si el sa înlocuiască ce ii este mai usor dar modulul acela are un senzor ceva de temperatura sau cum iti dai seama ca nu functioneaza ?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Despre ce modul vorbesti ? Unitatea de clima ?
    Ai schimbat-o degeaba, testerul ti-a zis mura-n gura ca problema era la senzorul de presiune de pe radiatorul AC si la electrovalva de pe compresorul AC.
    Tu intai rezolva eroare pentru N280 si vezi dupa.
    Pana atunci, ne pierdem amandoi timpul degeaba.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sunt dar ai nimerit tu la cei mai prosti. Pentru problema care o ai tu nu stii ca iti trebuie electrician (el face diagnoza si el iti spune cum se remediaza si chiar remediaza problemele care le ai tu) si NU se merge la mecanic. Mecanicul nu se ocupa cu probleme electrice si sisteme AC. Tu nu prea stii unde sa mergi pentru ca sa iti repari masina si iei decizii proaste. Bafta.
     
  9. Razvan726 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI CAGA 2009
    Diagnoza mi-a făcut-o un mecanic (eram la service pentru alte probleme și l-am rugat sa îmi facă și o diagnoza la AC) la acel service nu au electrician. Și codul postat e făcut de mine cu o clona pentru a avea codul pentru postare. După cum am spus am fost la 5 service-uri și nici unul nu au electrician sau specialist în AC. Pe lângă asta am sunat și la alte service-uri care la fel nu au electrician sau cele care aveau îmi ziceau sa vin peste doua săptămâni pentru diagnoza.
    Până la urmă am găsit un service care au electrician și se ocupa și de AC. Am schimbat senzorul și mi-a spus ca eroare apare și datorita mizeriei dintre condesantorul de la AC și radiatorul mașini sau condesantorul are fagurii îndoiți sau plin de mizerie și da, într-adevăr, era multă mizerie. A schimbat senzorul, a curățat mizeria și acum functioneaza AC-ul de doua zile fără probleme. Mi-a mai spus ca dacă va face la fel următoarea soluție va fii schimbarea condesantorului.

    P.S.

    Din prostia mea și lenea mea nu am dat măcar masca jos sa vad unde este senzorul și m-am luat după niște video/poze pe net și am crezut ca să poți umbla la senzor trebuie demontat bara. Nu, nu este asa pentru ca ai spațiu suficient sa umbli la senzor fără a demonta bara.

    20200703_135221.jpg 20200703_135402.jpg 20200703_145014.jpg
     
    Horatius apreciază asta.
  10. Alexandru.Ion.M 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 CAGC 2010
    Va salut,

    Am urmatoarea situatie in ceea ce priveste modulul de clima al masinii. In timp ce merg cu masina imi baga aer rece, iar cum ma opresc la semafor in decurs de cateva secunde efectiv nu mai baga deloc, in continuare se pune verde si cum atinge masina, nu stiu, 30-40 km la ora sau mai mult de atat incepe sa bage din nou rece. Am programat-o intr-un service, mi-au facut o verificare a instalatiei, aveam si freon plus ce au mai completat ei 50g, au pus o diagnoza pe masina totul ok, dar au descoperit ca ventilatorul radiatorului de pe partea soferului era efectiv desprins de pe motorasul lui. Au zis ca asta e problema, am zis ok, dati comanda si montati-l. Toate bune, iau masina, mergea aerul fara probleme chiar si cand stateam pe loc. Astazi apare din nou problema si ideea este ca observ ca ba porneste ventilatorul, ba nu porneste, nu stiu exact cum este actionat. Am observat ca atunci cand este foarte cald afara, apare aceasta problema sau poate sunt eu doar paranoic si incep sa caut fel si fel de probleme in jurul situatiei.
    Pentru ca era prea tarziu sa ajung la un service, m-am dus la un prieten care are diagnoza vcds si l-am rugat sa ma ajute, iar in urma testului rezultatul a fost eroarea din atasament. Am cautat si eu ca toti internautii pe internet si multi spun ca au schimbat senzorul acela si totul a revenit la normal. Voi ce parere aveti ? "UPPER LIMIT" ala mi se pare ciudat, desi nu sunt eu cel mai priceput ...
    Saptamana viitoare ma voi intoarce cu ea in service, dar pana acolo sunt curios si de parerea voastra.

    Va multumesc !
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Inlocuieste senzorul si se rezolva problema.
     
  12. Alexandru.Ion.M 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 CAGC 2010
    Multumesc mult. E ok presiunea de 27 bari? Asta vad ca afiseaza acolo, eu la asta m-am gandit initial sa nu fie presiunea prea mare in instalatie ...
     
  13. Razvan726 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI CAGA 2009
    Verifica ca între condensator și radiator sa nu ai mizerie. Problema asta am avut-o și eu și la mine era de la mizerie. In mers, condensatorul fiind în fata, se răcește pasiv dar când stai pe loc ventilatorul trebuie sa bage aer și dacă nu ajunge aer la el creează presiunea foarte mare iar senzorul îți taie compresorul.
     
  14. Alexandru.Ion.M 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 CAGC 2010
    Am verificat, este putina mizerie, luni am sa-l suflu la munca. Clima imi functioneaza pe loc doar daca temperatura de afara nu este mai mare de 33-34 de grade, cum depaseste si se duce in 35-40, pe loc nu-mi mai baga aer rece. Foarte ciudat, am testat astazi ca am avut de facut cateva drumuri, iar pe seara cand deja erau 33 de grade afara, mergea clima fara probleme in timp ce stateam pe loc.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Inlocuieste senzorul ala si nu iti mai pierde timpul scriind alte “idei”.
     
  16. ovidiu.crc

    ovidiu.crc 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 tdi 170cp CAHA
    Aceeasi problema am avut si eu cu presiunea prea mare. Am schimbat senzorul si totul e ok doar ca din cand in cand tot imi taie AC-ul cand stau la semafor si da eroare de presiune prea mare.
     
  17. DZL 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2017
    Locație:
    Bucuresti-Galati
    Masina:
    A4 B8 2.0, an:2009; EX: A6 2.4 v6, an:2007
    Salutare,
    Am observat că nu-mi mai funcționează aerul condiționat la mașină am citit subiectul de la pagina 1 până la pagina 28 și am tras concluzia că și la mine e senzorul de presiune de pe radiatorul de ac, l-am înlocuit dar problema nu s-a rezolvat. În continuare am constatat că nu cuplează compresorul și nici nu am presiune pe instalația de AC. Am început sa verific conductele sa văd dacă prezintă urme de scurgeri. Nu am găsit nimic, cel puțin la verificarea cu ochiul în schimb după ce am desfăcut scutul de sub motor am găsit între bară și trager o bucata de cauciuc în forma de cerc cu mijlocul rupt mi se pare mie. Încerc să atașez poza poate îmi spune cineva ce este de unde provine.

    Mulțumesc

    IMG_20210624_221622.jpg
     
  18. DZL 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2017
    Locație:
    Bucuresti-Galati
    Masina:
    A4 B8 2.0, an:2009; EX: A6 2.4 v6, an:2007
    Salutare!
    Am aflat ce este piesa respectiva; disc ambreiaj compresor. Probabil ca a fost abuzat de s-a intamplat asta, de acum inainte voi folosi sistemul de climatizare cum spune Cristi.
    Are cineva idee daca se gaseste doar piesa asta sau trebuie schimbata si fulia?
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mergi la cineva care repara doar sisteme de AC. Iti spune el ce ai de cumparat si de remediat. In mod normal acel cauciuc vine cu tot cu ambreiaj compresor
     
  20. DZL 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2017
    Locație:
    Bucuresti-Galati
    Masina:
    A4 B8 2.0, an:2009; EX: A6 2.4 v6, an:2007
    Ok, mulțumesc pentru sfat revin cu rezolvarea.
     

Distribuie pagina asta