1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A3 8P - inlocuire placute si discuri - avertizare in bord BRAKE - modificare

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de OvMov, 13 Sep 2013.

  1. daddu87

    daddu87 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2011
    Locație:
    Câmpulung
    Masina:
    A3 S-line 2.0 TDI BMN 170 CP 2007
    Salutare,
    Urmeaza sa.mi schimb si eu placutele de frana + discurile si voiam sa merg pe combinatia Ate Ceramic + Ate Power, asta am vazut ca se recomanda aici pe forum cat si prin alte parti dar, dupa ce am facut un research mai amanuntit pe site.ul lor am constatat ca placutele ceramice nu sunt ''acele placute ceramice'' si ca producatorul in speta, Ate, nu recomanda combinatia asta. E drept ca nu precizeaza ca ar fi incompatibile, dar nu recomanda.

    Screenshots_2017-08-11-14-55-51.png Screenshots_2017-08-11-13-20-12.png

    Voi ce parere aveti?
     
  2. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Mergi pe discuri si placute normale, Ate. Diferenta aia de bani nu justifica in niciun fel, cel putin nu la dimensiunea discurilor standard pe A3.
     
  3. daddu87

    daddu87 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2011
    Locație:
    Câmpulung
    Masina:
    A3 S-line 2.0 TDI BMN 170 CP 2007
    Pai diferenta e, dar in avantajul produselor Ate fata de OEM, deci daca ar fi sa aleg in functie de pret ordinea ar fi Ate, Ate Power/Ceramic, OEM. Ma incanta faptul ca Ate Ceramic nu produc asa mult praf, sau cel putin asa spun ei, si nu se mai murdaresc jantele. Discurile Ate Power sunt mai ochioase, in rest nu e mare fas. Cred ca o sa merg pe Ate Power + Ceramic pt. fata si Stoc + Ceramic pe spate. Daca fac zgomot mare, o sa trec inapoi la discuri stoc.
    Lichid de frana de care recomandati?
     
  4. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Eu de diferenta intre Ate Power si Ate normal vorbeam mai sus, unde ziceam ca nu se justifica diferenta de bani intre cele doua.
    Mergi pe lichid de frana OE VW.
     
  5. vendetta1414

    vendetta1414 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Dec 2017
    Locație:
    Campina
    Masina:
    A3 8P , 2.0 BKD , 2005
    Am ramas fara frane , am mai mers 4-5km cu masina pana la destinatie
    Problema a fost de la etrierul stanga spate , pierdea lichid pe unde iese axul din etrier pt frana de mana.
    Am luar kit de reparatie , pistonas + garnituri, am facut aerisire , SD , SS , FD , FS , dar pedala era moale , erau nevoie de 1-2 pedala , si daca tineam apasat , cobora usor ...
    M-am gandit ca s-a stricat pompa de frana si scapa presiune in interiorul ei. -> am luat kit de raparatie.
    Am facut aerisire cu o "scula" conectata in loc de dop la rezervorul de lichid de frana , cu presiune 1 1.5 bar. Am aerisit toate rotile.
    Acum pedela este cat de cat ok , dar totusi nu pot face o franare brusca. Iar daca tin apasat coboara pedala

    idei ce as mai putea verifica ?
     
  6. ViBogdan

    ViBogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 S-Tronic, 2.0 TDI CBAB, 2009
    Salutari. Anul trecut am avut odata aceasta eroare, iar anul asta, odata cu zapezile se pare ca mi-a aparut din nou. Eroarea apare doar pe zapada, destul de rar, si doar atunci cand intervine ESP-ul sau ABS-ul.

    Atat ABS-ul cat ESP-ul functioneaza normal. Insa uneori (destul de rar) imediat dupa interventia ESP sau ABS imi arunca eroarea aceasta in bord. Chiar si dupa eroare, sistemele functioneaza fara probleme. Daca opresc motorul si repornesc, eroarea dispare. Pe tester nu memoreaza nimic in error log. Am citit si pe alte forumuri despre eroare si multi sugereaza verificarea lichidului de frana si apoi a starii discurilor si placutelor (la mine pe fata sunt noi, pe spate placutele au 1 an si discurile urmeaza a fi schimbare la urmatoarea revizie dar sunt ok).

    Mai jos o imagine cu eroarea asa cum imi apare si mie (poza nu este a mea). Vreo sugestie suplimentara?
     
  7. ViBogdan

    ViBogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 S-Tronic, 2.0 TDI CBAB, 2009
    Corectie pentru problema de mai sus. Apare doar uneori, la interventia ABS-ului, niciodata pe interventia ESP-ului.
     
  8. Sinervo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2017
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A3,2.0 Tdi,2007
    Salut la toti , am o problema la masina AUDI A3 wauzzz8p9ba009647 ... etrier blocat pe fata stanga ; am dus masina la service si acum trebuie sa schimb discurile fata , placutele si etrierul stanga.
    Este prima oara cand vreau sa le cumpar si nu stiu care sunt cele mai bune in raport pret/calitate , va rog cei care stiti sa imi recomandati cateva piese.
    Am citit pe forum si un user a zis ca trebuiesc inlocuite si placutele frana spate sau asa ar fi indicat...
     
    Ultima editare: 11 Mar 2018
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    De preferat OEM.
    Cu recomandarea AM e destul de dificil de dat un sfat. Eu spre ex. am luat ATE intotdeauna cand am avut nevoie si de fiecare data au fost f ok.
    Alti colegi in schimb nu au spus acelasi lucru despre aceasta marca.
    Poti sa te indrepti catre Textar, Jurid, ATE, TRW. Mai citesti reviews-uri si iei o hotarare.
     
  10. Sinervo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2017
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A3,2.0 Tdi,2007
    Mersi pentru raspuns nucugheri. M-am uitat si am gasit urmatoarele: discuri marca Zimmermann , placute ATE fata si cumpar si pentru spate , lichid de frana OE VW.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sinervo ai raspunsurile aici pe forum. Citeste toate topicurile despre sistemul de franare (chiar daca sunt scrise in alte arii) ca sa inveti ce sa cumperi. Bafta.
     
    Sinervo apreciază asta.
  12. Cristian85

    Cristian85 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2018
    Locație:
    Roma
    Masina:
    A3 8p 2.0 2009
    Salutare,
    Ma confrunt cu o problema la sistemul de franare cand plec virat dupa loc, de jumatate de an si inca nu am reusit sa o rezolv. Am achizitionat din august un A3 8P din 2009 2.0 tdi. Am fost la reprezentanta Audi de unde am cumparat-o SH iar seful de la mecanici mi-a spus ca toate au acest defect ca nu se poate repara pentru ca furtunele de la frane sunt putin mai scurte ca discurile mele au dinte etc.
    Tin sa precizez ca pana sa o duc la reparat zgomotul il facea doar cand era in viteza si la viraje cu viteza redusa iar daca era pe liber nu se auzea nimic.
    Luni, acum o saptamana, am dus-o la reprezentanta si dupa cateva zile ma suna ca masina e facuta. Azi merg sa o ridic cand constat ca face un zgomot foarte urat gen uruit iar daca tragi la un 70 km de volan se auzea mai intens. cei d ela reprezentanta mi-au s;pus ca s-a umblat doar la placute.
    Vroiam sa va intreb daca ati avut asemena problema la masinile voastre si daca as schimba discurile s-ar remedia ceva ? Multumesc
     
  13. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    A venit timpul sa imi schimb si eu placutele pe spate si patit in iarna trecuta nu vreau sa mai patesc si iarna asta, as vrea sa schimb si lichidul ca iarna trecuta mi-a cam inghetat un pic :)
    Ce placute imi recomandati, eu am schimbat placutele acum ~3 ani am mers pe ATE fata si ZIMMERMANN spate, de cele fata sunt mai mult decat multumit, nu si de cele pe spate. Dintre aceste 2 marci care ziceci ca e mai buna, sa raman si pe spate tot la ATE ?
    Cele pe fata marca ATE dupa aceasta perioada au uzura extrem de putin (nu prea imi place sa folosesc des frana, reduc din timp), in schimb cele de pe spate sunt terminate. Din ce cauza sa imi uzeze mai repede pe spate ? tind sa cred ca spatele franeaza destul de tare, o fi normal?
    Culisantele etrieri mereu imi sunt curate, deci nu raman intepenite sa zici ca de asta imi uzeaza placutele excesiv.
    In legatura cu lichidul de frana care ar fi bine sa il aleg de la ATE am vazut ca sunt 4 tipuri de lichid care e mai bun SL, SL6, G sau TYP2000, si care e diferenta intre ele ?
    Ce am mai vazut e lichid de frana Motul RBF 600 si RBF 660 doar ca de la Motul sunt cam piperate preturiile si nu stiu daca se merita diferenta de pret.
    Masina e un A3 8P sportback motor BKD. Cam ce cantitate mi-ar trebui pentru schimbare lichid frana ?
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este ca nu ai citit nimic pe forum despre sistemul de franare inainte sa scrii aici ? Placute si discuri cumperi marci consacrate de la sursa sigura. Nu are rost sa insiram producatori,
    Lichid de frana cumperi 1,2 Litri de lichid marca ATE SL6 pentru ca iti este suficient pentru masina care o ai si il schimbi cum scrie in toate topicurile despre sistemul de franare din toate ariile existente pe forum. Ce scrie acolo se aplica si la tine. Citeste tot ce ti-am spus eu.

    Citeste topicul asta integral ca sa inveti: http://www.clubaudi.ro/threads/cum-sa-ti-schimbi-discurile-si-placutele-de-frana-la-a4-b5.17765/ si mai sunt si alte topicuri care trebuie sa le citesti fara sa intrebi nimic.
     
  15. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Stiu cum se schimba placutele si lichidul, si aerisitul si toate acestea. Am intrebat cele 2 marci care sa le aleg dar cred ca in final o sa merg pe ATE si pe spate deoarece sunt foarte multumit de cele de pe fata.
    Iar ca lichid am intrebat pentru ca acesta nu il schimb asa des si as vrea sa bag ceva mai bun. Cum ai zis mai sus nici nu as baga ceva extrem de bun daca nu isi face treaba pe piesele stock. ATE SL6 este ceva ca cel care vine de fabrica sau deja e ceva mai bun ? pentru ca as vrea daca tot il schimb sa pun ceva mai bun.
    As fi bagat Motul RBF 660 dar nu stiu daca merita la sistemul de franare stock.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu merita Motul la sistem de franare stock asa cum ai tu. Mergi pe ATE SL6, este suficient pentru ce ai tu nevoie.

    Inca ceva: te rog fa un efort si scrie corect gramatical. Adica respecta te rog limba romana si gramatica limbii romane. Respecta semnele de punctuatie, ortografia intr-un text scris si asezarea in pagina a unui text scris. Dupa punct sau la inceputul propozitiei sau frazei cuvantul se incepe obligatoriu cu litera MARE asa cum scriu eu mesajele. Ti-am tot corectat mesajele. Multumesc.
     
  17. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Am uitat sa mentionez ca rulez cu viteze destul de mari iar asta la franare cred ca se vede.
    Este destul totusi SL6 chiar daca rulez cu viteze mari? (~170-180km/h). Merg destul de des cu viteza (mi sa spus sa merg mai incet da...nah :p ).
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ce legatura are viteza cu lichidul de franare ? Pe bune ? Lichidul de franare trebuie sa fie unul bun pentru situatia cand se franeaza des/mult. Adica mers pe serpentine fara trafic la viteze mari, circuit de curse, etc.. Puneti niste intrebari cateodata care denota faptul ca nu cititi nimic si ce este si mai neplacut este faptul ca tot ce este scris pe forum pentru voi, tot voi nu cititi si va repetati cu intrebarile aiurea si inutile.
     
  19. danieldanu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A3 8p, 2.0TDI, 2004
    Salut! Am o problema careia nu ii pot da de cap. De curand mi s-a aprins cercul galben cu cele trei linii pe margini, semn ca trebuiesc schimbate placutele. Am schimbat placutele pe fata dar avertizarea in bord tot apare. Am mers deja aprox. 500 de km cu ele. Am verificat senzorul de cateva ori, l-am scos, l am curatat si nu dispare. Am pus si testerul si nu da nici un fel de eroare la frane. Ce ar putea fi?
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Mergi mai departe pe firele/cablajul care pleaca de la senzorul de pe placute si verifica foarte bine.
    Ori e problema ca ti-e ciupit vreun fir, ori e problema ca s-au corodat/oxidat contactele la mufa imediat urmatoare, pe traseul pana in cluster.
     

Distribuie pagina asta