1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B5 - Discuri - placute - etrieri si lichid Frana - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de elad, 27 Dec 2008.

  1. elad

    elad 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi A4 1.9 tdi 131cp
    nu am pornit masina vreo 2 zile si cind sa plec azi dimineata am constatat ca frina de mana e moale si abia de pe la jumate e mai rigida dupa cativa m mi s-a aprins abs si esp din cite stiu eu audi a4 nu are cablu de frina deci esclus faptul ca a inghetat cablul poate sa ma ajute si pe mine cineva cu o parere oricum cred ca tot de inghet tine dar ce anume sa fi inghetat?
     
  2. mariusik

    mariusik Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi
    s anu cumva sa nu fie aerisita instalatia :)
     
  3. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Are cablu de frana de mana,cel putin la modelul a4 b5;daca ti-ar fi inghetat ar fi ramas blocata frana de mana,nu ar deveni moale.Dar totusi nu inteleg problema,daca frana de mana tine la jumatatea cursei e k.
     
  4. elad

    elad 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi A4 1.9 tdi 131cp
    Pai imi opune un pic de rezistenta in mers si eu stiu ca nu are cablu de friaa audi a4 2001. Inca ceva: cand tragi de maneta parca merge in gol vreo 5 cm si dupa aia prinde.
    mariusik dar nu se airiseste automat? eu asa stiu
    Discul pe dreapta s-a infierbantat, dupa 1 km am oprit am scos cheia am repornit si nu s-au mai aprins martori dar parca ma tinea ceva.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Aug 2012
  5. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Ce model de audi ai b5 sau b6?La b5 este 100% cablu de frana!Din ce descrii ai un etrier blocat si de asta iti blocheaza si infierbanta roata.Da jos roata si verifica etrierul sa vezi exact ce se intampla.Eu am avut o problema cu etrirul,dar tocmai invers ca la tine,adica nu tinea deloc frana de mana pe roata stanga spate;s-a rezolvat prin strngerea cablului de frana pe etrier,iar acum tine beton.
     
  6. mariusik

    mariusik Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi
    Ce zice Ashihara este cel mai plauzibil. Totusi da jos roata si incearca ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Aug 2012
  7. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Lichidul de frana tipuri,specificatii,completare,inlocuire

    A venit primavara astfel m-am gandit sa incep intretinerea cu ceva relativ usor sa inlocuiesc in parte lichidul de frana.
    Am cumparat lichidul de frana din imagine Bendix 8 euro.
    Are normativele FMVSS 116 Dot 4 -SEJ 1703 -ISO 4925.
    La frig vascozitate < 800 mm2/s -40 grade C.

    Toate instalatia are 1,2 litri cu specificatia Dot 4.
    Am reusi sa inlocuiesc 300 grame asta inseamna 1/4 obiectivul mea a fost
    sa apropii concentratia lichidului de standard.Lichidul de frana se schimba o data la 2 ani daca nu este inlocuit am inteles ca o parte se transforma in apa.
    Din ce am observat lichidul contaminat capata o culoare neagra (dupa cum se vede in poze).
    Atentie nu va luati dupa culoarea exterioara ea va bate inspre albastru insa ea este de culoare neagra cand si-a pierdut din proprietati.
    Culoarea adevarata este un galbui .;)
    Atentie daca efectuati doar inlocuire/completare partiala nu amestecati Dot 3 cu Dot 4 ,Dot4+,Dot 5 etc.

    Singurul semn de intrebare este daca este posibil sa existe Dot 4 dar cu substante active diferite cel care l-am cumparat Bendix by Honeywell contine Polioxialchilina glycol. (Polyoxyalkylene glycols)





    Daca ati facut alte operatiuni probleme etc postati aici.
     
    Ultima editare: 16 Mar 2009
  8. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Un Castrol Response nu era mai bun :p. Tu ce zici? Si eu urmeaza sa efectuez operatiunea insa nu stiu ce lichid de frana sa aleg.:shutup2:
     
  9. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Castrol Response Dot 4 are aceleasi specificatii ca Bendix by Honeywell Dot 4.Deduc ca substanta activa este aceasi.Nu cred ca este diferit continutul ca in cazul uleiurilor.Pe vasul de lichid de frana scrie ,, Atentie numai lichid original,, semn ca se contraface la greu.
    Ideia este sa nu fie contrafacut ..criza asta.

    PS:Am intrebat de cineva ce stie chimie ...ca eu am fost afon de cand ma stiu.;)
    Este o substanta din categoria alcoolilor in timp se evapora ca orice alcool
    contine si ceva apa .In timp (2 ani aprox) isi pierde din proprietati mai intra si depunerile din instalatie ,concentratia standard se pierde.
     
  10. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    schimbare lichid frana in mod "profi"

    Salutare ... lichidul se schimba ... foarte simplu ... "gravitational" adica se desface orificiul de aerisire si se lasa sa se scurga ... si intre timp se completeaza in borcan sa nu ia aer ...dupa care se face o aerisire sa nu cumva sa aveti aer pe circuit ... daca nu ati stat linga mecanic ca sa vedeti treaba asta ... inseamna ca v-a tinut masina in servis 2 ore si v-a taxat degeaba ... si nici nu v-a schimbat lichidul ... ca nu iti dai seama de imbunatatiri imediate ....
     
  11. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    schimbare lichid de frana...

    Ai incercat tu asa? Cred ca te inseli!
    Pentru aceasta operatie ai nevoie de o scula numita pompa de vacum.
    Pe sistemul vechi aveai nevoie de un furtun de 7 din cauciuc, o cheie de 8, un om la pedala si un vas transparent (o sticla) pentru evacuare. Se incepe cu niplul cel mai indepartat de pompa! ;)
     
  12. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Am vazut pe Discovery, se poate face cu pompa de vacuum si de catre o singura persoana.
     
  13. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Pentru operatia asta este nevoie de 2 oameni, cel putin la modelul meu asa am facut. Mi-am schimbat garnitura de presiune si protectia de praf "burduful" de la cilindrii si am curatat un pic cilindrii, zic cilindrii ca am facut operatia la rotile de pe spate (ambele deci 2 pistoane sau cilindrii tot aia este). Am scos cilindrii de frana afara cu apasari repetate pe frana pana au iesit afara. Am curatat locasurile ca se face un fel de "piatra" am inlocuit garnitura de cauciuc din interiorul etrierului am spalat etrierul si apoi am am bagat burduful si apoi prin burduf pistonul, ca altfel nu merge, trebuie sa intre intr-un cant care este aproape de interiorul etrierului iar pistonul il face sa ramana acolo (deci cine zice ca schimba burduful acele de praf fara sa scoata pistonul afara nu stie despre ce vorbeste).
    Dupa aceasta operatie se face aerisire "clasica" se completeaza lichid in borcan si apoi un om face pedale pana se intareste iar al 2-lea om la roata desface aerisitorul pana cand cel din masina zice ca pedala s-a dus pana in capat si se repeta operatia pana nu mai iese aer pe la aerisitor. Intre timp se tot completeaza lichid sa nu scada prea mult in borcanel. Mare atentie ca in interiorul etrierului exista un fel de surub se numeste surub melcat parca si atunci cand bagi pistoanele inapoi trebuiesc sa zic asa infiletate pentru ca altfel nu intra deci insurubare si apasare nu invers.
    Dupa operatia asta am lasat deschise aerisitoarele din punctele cele mai de jos (adica pe spate) sa curga lichidul de frana si intre timp am tot completat dupa ati consumat cam 1,2 litri de lichid e cazul sa va opriti ca deja faceti risipa de lichid. Se mai executa o "aerisire" si apoi la un mic test fie el si pe strada.
    Daca frana este "elastica" si tine undeva mai aproape de partea de jos si se intareste la pedale repetate inseamna ca aveti aer in instalatie si trebuie sa mai faceti o aerisire, ideala ar fi la toate rotile.
    Eu asa am "executat" schimbarea de lichid si inlocuirea de garnituri si protectii de praf. Tin sa spun ca masina este echipata cu ESP si totul merge bine dupa schimbarea asta "ne profi" pentru unii dar macar stiu ca le am schimbate. Nu e greu deloc chiar daca pare o chestie de "viata si de moarte" o sa fiti uimiti cat de simplu este.
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Mai 2014
  14. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    schimbare lichid de frana

    Secretul aici este! Cu pompa se poate face operatia de unul singur, fara pedala. Inainte, se glumea pe seama acestei operatiuni: " Baga roata, scoate roata, fa pedala si da-i drumu!" :)
     
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Bravo,apreciez initiativele gen do it your self,in loc de fuga la service;dar totusi am o mica mentiune,fara stand de masurare a franelor,nu vei sti eficacitatea lor in urma aerisirii si asta in special in caz de extrema urgenta(viteza mare,frana brusca).
     
  16. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    Si crezi ca pe stand stii daca ai schimbat lichidu' ?

    Pe stand se verifica nivelul de uzura si starea suprafetelor de contact ale sistemului de franare. Ce treaba are standul cu schimbul lichidului de frana?
    Oare vorbim discutii? :)
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Mai 2014
  17. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Are foarte mare dreptate colegul nostru legat de schimbul lichidului de frana,dar si de reprezentante.Eu am schimbat lichidul de frana la service,ca deh am zis sa fie bine(desi stiam sa o fac si singur,fiind posesor de dacia in trecut).Acolo mi-au schimbat lichidul de frana tot prin metoda: completat,dat drumu la aerisitor,lasat sa curga,inchis si trecut la alta roata.numai ca idioti cum au fost nu au supravegheat borcanul cu lichid si s-a scurs lichidul tot,a intrat aer si aveam frane mult mai proaste decat inainte.Am revenit la service si le-au aerisit folosind metoda "pedala".Oricare din metodele folosite,pompa,pedala,lasat sa curga este acelasi lucru,trebuie doar sa fie lichid mereu in vas,sa nu traga aer.Acum le-am aerisit personal si diferentele sunt evidente.Atata timp cat ai lichid bun in instalatie,nu ai aer,dar masina nu franeaza corespunzator,nu mai tine de lichid sau aerisire,ci de altele.Dupa aerisirea clasica,mi-au aerisit si abs-ul in service(un out put test pe abs),fara nici o imbunatatire.Deci nu mereu este mai bine la service,dar daca nu ai cunostintele necesare,mai bine te duci si platesti decat sa risti.Pompa se foloseste pentru a usura munca.Introducand lichidul nou cu presiune in instalatie,scurtezi timpul si nu risti sa ramai fara lichid in vas(unele pompe au un rezervor in care pui lichid),dar nu aerisesti mai bine decat daca lasi lichidul sa curga singur ci doar mai Repede
     
    Ultima editare: 4 Iun 2009
  18. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Genul acesta de raspuns ma face sa cred ca nu ai vazut niciodata un stand de testare a dinamicitatii franelor si o mai si trantesti,"Oare vorbim discutii?",ma mai acuzi si de bagare in seama,desi iar nu inteleg cum putem vorbi "discutii":) si ca poate in RO,prin unele service-uri au ramas in sec xx.Hai ca-ti explic eu cum e cu acest stand din propie experienta:pierdeam lichid de frana pe la etrierii de frana spate,nu am pornit masina de 4zile si incest timp am pierdut tot lichidul de frana de pe instalatie;ma duc cu masina in service,se schimba etrieii,se face aerisirea si se verifica pe acest stand(este de genul dyno test,numai ca e pt frane) proportia in care tinul franele pe calculator,atat pt frane fata,cat si spate.Bineinteles ca nu a iesit din prima,s-a facut din nou aerisirea,s-a masurat din nou,nici de aceasta data nu a iesit,inca mai era putin aer pe instalatie,s-a mai facut o data aerisirea si a iesit bine.Ca o chestie,niciodata franele nu vor frana la fel pe fiecare roata,exista o mica marja de diferenta care nu trebuie depasita.Incep sa ma plictisesc din ce in ce mai mult de acest gest de oameni,care daca le spui ceva care nu concorda cu gandirea lor limitata incep sa devina acizi si sa jigneasca,in loc sa ceara explicatii mai ample care sa-i scoata din ceata in care sunt,dar nah,e mai usor sa arunci vorbe decat sa incerci sa intelegi.
     
    Ultima editare: 4 Iun 2009
  19. BIG

    BIG 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2009
    Locație:
    Novaci
    Masina:
    Audi A4 B5 8D 1.6 ADP '95
    Am primit niste discuri de la cineva de pe acest forum pentru masina din semnatura si cred ca nu se potrivesc. Am foto cu discurile care le-am primit va rog daca ma puteti ajuta sa aflu daca se potrivesc pe masina mea sau le trimit omului inapoi daca le mai primeste, ca aici lucram pe incredere doar.
     
  20. adrian19olimpic

    adrian19olimpic 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    audi a4
    raspuns discuri

    daca cumva nu ti se potrivesc se primesc cu siguranta inapoi,doar lucram pe incredere cu siguranta ,eventual se pot inlocui,dar ti-am trtimis ce am avut mai bun ca si calitate in primul rand in mod normal ar trebui sa se potriveasca.Tina-ma la curent te rog ori pe mes ori aici in club,sau la tel 0729960757
     

Distribuie pagina asta