1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la Audi A4 B8 - inlocuire lichid frana - discuri si placute - upgrade frane

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de traian si decebal, 3 Iul 2008.

  1. Paulll

    Paulll 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8 / 2009 / 2.0 TDI / CAGA / Multitronic / Avant
  2. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Va salut,
    De curând am facut upgrade la frânele de audi S4 B8 de 345 mm, de la 312 mm, cu discuri Brembo perforate și am montat plăcute ATE ceramic. După vreo 5.000 km mi-au făcut niște urme urate pe discuri pe mijlocul discului niște bule precum, nu prinde frâna și uneori îmi bătea rău volanul. Am cumpărat plăcute Brembo Xtra si cu plăcuțele astea toată lumea întoarce capul după mine deoarece când merg cu treapta a 1-a îmi scârtie rău de tot. Le-am demonta, am luat un strat, cu șmirghel fin, dar tot așa se aude iar din cauza prafului provocat de plăcute intra in găurile discului și atunci provoacă acel scârțâit. Imi poate da cineva un sfat: ce plăcute sa folosesc sa scap de scârtit și sa nu distrug discurile perforate ? Mulțumesc.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pagid sau Jurid, normale sau ceramice.

    Zimmermann nu scot sunete indiferent de ce discuri folosesti dar fac destul praf.
    TRW scartaie la cald cand se incalzesc si apesi frana foarte usor si la fel, lasa destul praf.
     
    Costti apreciază asta.
  4. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Și cu ATE ceramic aveam o vibrație la cald destul de urâtă, precum un disc ovalizat. Brembo Xtra lasă și ele foarte mult praf pe jante.
    Am găsit Jurid ceramic, le-am și comandat si sper sa scap de scârțâială.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Deaia imi plac jantele gunmetal. :)

    In 90% din cazuri, problemele placutelor sunt la cald si viteze mici.
    Eu am testat multe variante, dar depinde mult si de loturi.
     
  6. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Am căutat acum niște plăcute Jurid nu găsesc decât normale și m-am uitat la Zimmerman, dar și acolo sunt 3 modele. Exista cumva placute Zimmerman ceramic ?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, Zimmermann RDZ, vin in cutie alba. Cele normale vin in cutie rosie.

    Pentru Jurid, cauta Jurid White, e varianta low-dust.
    Cele in cutie galbena sunt Jurid ECO. Cele in cutie albastra sunt Jurid normale.
     
  8. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Sunt doua modele in program de Zimmerman, dar nu scrie pentru RDZ la niciunul.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poate pentru modelul tau nu sunt, n-am timp acum sa verific.
     
  10. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Ok , eu am și un set de plăcute noi ATE ceramic , o sa le pun pe alea și o sa văd
     
  11. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Astea sunt modelele RDZ de la Zimmermann

    Article number 24743.990.3
    Brake System LUCAS/TRW
    Braking System Low dust brake pads
    Width 188 mm
    Height 74 mm
    Thickness 19 mm
    Wear Warning Contact incl. wear warning contact
    Appr. stamp ECE R90 APPROVED
    Fitting Position Front Axle
    for PR number 1LA, 1LB, 1LJ, S4, 1LD

    si spate

    Article number 24606.975.1
    Braking System Low dust brake pads
    Brake System LUCAS-GIRLING
    Width 116 mm
    Height 59 mm
    Thickness 18 mm
    Supplementary Article/Supplementary Info without accessories
    Appr. stamp ECE R90 APPROVED
    Fitting Position Rear Axle
    for PR number 1KW, 1KE, S4

    P.S. La mine se impaca foarte bine Zimmermann Sport perforate cu placute Ate Ceramic. Nu scot zgomote si franeaza ok. Vedem in timp cum o sa fie. Cred ca problema la tine sunt acele discuri Brembo. Eu nu m-am impacat bine cu ele si nu vreau sa mai aud de brembo.
     
    Ultima editare: 14 Iun 2021
  12. AudiA4B8 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant quattro, CAGA 143CP,2012
    Placutele de frana de pe exterior pe fata conteaza care din ele e pusa pe stanga si pe dreapta sau nu are importanta(pacute oem). La cele de interior una e cu senzor de uzura si e clara treaba care vine pe stanga si care pe dreapta.
    Multumesc!
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cred ca ai o fractura de logica. :) Daca cea cu senzor are o pozitie de montare implicit la interior ce logica are intrebarea ta atat timp cat placutele sunt identice stanga-dreapta ? Deci pe cale de consecinta nu conteaza si nu exista placute pentru etrier stanga sau pentru etrier dreapta.
    Numai despre cum se monteaza placutele nu s-a intrebat pe forum. Lasati mecanicii sa isi faca treaba nu faceti voi o inventie sau o prostie.
     
  14. AudiA4B8 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant quattro, CAGA 143CP,2012
    Fiecare placuta are un cod cu terminatii diferite.Voiam doar sa stiu daca conteaza daca o placuta anume de exterior e pt stanga sau drepta.Cand pun frana cu rotile virate se aude o pocnitura,banuiesc ca se misca placuta in etrier si voiam sa stiu daca un montaj gresit a dus la acest pocnet.Cred ce e limpede Cristi,nu?
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu are nicio legatura cu montajul placutei ce ai mentionat tu. Nu inteleg ce va intereseaza pe voi aceste aspecte care tin de meseria cuiva ce trebuie sa o stapaneasca la perfectie.
    Vrei sa inveti mecanica ? :)
    De unde stii tu ca se misca placuta in etrier ? Cine a umblat la frane este sau a fost un prost pentru ca nu a respectat niste proceduri la montare si mai ales nu a curatat si sablat port etrierii de rugina adunata. In plus nu a gresat culisantele cu vaselina speciala (NU orice fel de vaselina), nu a masurat culisantele nu a curatat locul in care intra culisantele si nu a polizat placutele daca s-au montat pe un disc vechi/uzat cu bavuri evidente si existente. Mecanica este o stiinta nu o treaba de amatori sau facuta de copii care se cred mecanici.

    Nu te mai repeta cu niste intrebari care nu isi au rostul si cu niste intrebari care au deja raspuns aici pe forum. Am detaliat in mai multe topicuri ce trebuie facut atunci cand se schimba placute si discuri de frana. Nu trebuie sa intrebi tu nimic pentru ca nu te duci tu la mecanic sa il inveti meserie deoarece daca faci asta ti-ai ales mecanicul prost = gresit.

    Sa te invat si pe tine ceva si pe altii pentru ca ma vad nevoit sa ma repet dar nu-i nimic ma repet pana va intra la cap:
     
  16. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Va salut,
    Imi poate spune cineva de ce mi se fac așa urme urate pe discuri ? Am avut un set de Brembo Xtra perforat și plăcute ATE ceramic si după 2000 km a început sa îmi bată volanul la frânare și discurile aveau urma urâta pe ele. Am montat alte discuri Zimmerman Sport perforate dar, tot așa. As dori sa îmi spune-ți ce plăcute sa aleg încât sa nu lasă praf pe jante. Mulțumesc.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru ca nu sunt montate corespunzator, curatand si gresand tot ce este necesar, la final montajul facandu-se cu ceas comparator.
    De ce va tot aventurati la discuri perforate daca masina voastra nu a fost prevazuta cu asa ceva si nici nu aveti vreun upgrade la frane ?
    Cele perforate au un procent mult mai ridicat de ovalizare/crapare decat cele normale/ventilate.
    Pune discuri normale, Zimmermann sau TRW cu placute ATE Ceramic si n-o sa ai probleme si nici prea mult praf pe jante.
    Ori, poti opta pentru alte placute ceramice, le mai fac si alte brand-uri.
     
  18. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Ok mulțumesc !Eu am upgrade la frâne am pus cele de audi S4 B8 de 345 mm , montajul a fost făcut corect , problema fiind din proasta calitate a pieselor
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Brembo si Zimmermann sunt printre cei mai calitativi, alaturi de TRW, Textar, Jurid, Pagid.

    Dar, cum am zis, discurile perforate sunt predispuse la mai multe probleme decat unele standard, gen fisuri, ovalizare, etc.

    Conteaza foarte mult montajul, rodajul in primii 4-500 km, stilul de condus si mentenanta dupa.

    Daca sunt montate cu ceas comparator, diminuezi foarte mult sansele de ovalizare.

    upload_2021-10-5_8-30-2.jpeg
     
    moroenius apreciază asta.
  20. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    O sa încerc cu un set de plăcute textar EPAD. Deja doua seturi de discuri EBc și Brembo s-au făcut praf din cauza plăcuțelor ATE ceramic.
     

Distribuie pagina asta