1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la Audi A4 B8 - inlocuire lichid frana - discuri si placute - upgrade frane

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de traian si decebal, 3 Iul 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu da vina pe placute fara sa ai certitudinea asta.

    Si eu si alti colegi am avut sau avem ATE Ceramic, fara nici o problema.
     
  2. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Din ce in ce mai multi au avut probleme cu Ate ceramic. Ceva nu se pupa. Eu am avut pe B6 puse împreună cu discuri Zimmerman noi. S-au facut varza discurile de iti smulgea volanul din mana la franari. Am rectificat discurile si au mai mers inca vreo 3 seturi de placute de atunci fara probleme.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poate a fost ceva lot cu probleme sau au schimbat “retata compozitiei”.
    Eu le-am cumparat mereu de pe Autodoc.
     
  4. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Zimmermann + ATE ceramic: Discurile arata foarte bine, un pic de scartait la franare (aproape de oprirea masinii). In rest, nimic de reprosat.
     
  5. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Am rezolvat si problema care mi-a stat le suflet, este strict părerea mea. Feedback-ul meu este urmatorul: am montat plăcute TRW pe discurile Zimmerman, am scăpat si de vibrația urâta la viteze mari in momentul frânări si discurile arată mult mai frumos si numai au urme cum au avut cu plăcuțele ATE ceramic, care mi-au făcut varza doua seturi de discuri pentru ca sunt foarte dure si nu se pupă bine
    Urmează si le schimb si pe spate, ca tot ATE ceramic am montat dar as merge tot pe plăcute TRW pe discurile Zimmerman.
     
  6. BogdanDE Silver Member

    Înscris:
    3 Dec 2015
    Locație:
    Schmalkalden
    Masina:
    AUDI A4 8K , Avant 2.7 TDI (140 kW) 2011
    Salutare
    Am un A4 B8 2.7 TDI cod motor CGKA.

    Vreau sa fac upgrade de la 1LA 320x30 la 345 mm S4 in fata !
    Pe spate, eu am acum 1KW 300x12.mm si veau sa pun de pe Q5 330X22 mm.
    Vreau trecere față de la 320 la 345 iar spate de la 300 la 330.
    Suporti etrieri fata 8T0615105/106 F (S5)
    Discuri 8K0615301 M plus placute 8K0 451 J
    Suporti etrieri spate 8K0615405/406 AA (Q5)
    Discuri 4H0615601 K cu placute de A6
    Toate original Audi!

    Intampin probleme la omologarea franelor, din cauza ca AUDI nu vrea să îmi dea aviz. Cei de la DEKRA si cei de la reprezentanta AUDI ma pasează de la unii la alții.
    Si totul din cauza ca nu am cum afla daca recuperatorulul servo acela mare din spatele pompei de frana (oala aia mare mai precis) este acelasi pe S4 ca cel de pe A4 B8-ul meu.
    Am fost la mai mulți mecanici sa intreb. Fiecare are alta parere. Unul zice ca merge făcut. Altul ca am nevoie de alt recuperator servo acela mare din spatele pompei de frana (oala aia mare mai precis) mai mare. Poate il confundă cel de pe RS4.
    A mai făcut cineva upgrade-ul acesta ?

    Ma poate ajuta cineva cu diferența dintre recuperatorulul servo acela mare din spatele pompei de frana (oala aia mare mai precis) si pompa de frana ? Sunt diferite ca si marime si forta de franare cele d ela masina mea si cele d epe modelele S4 B8 sau RS4 A4 B8 ?
     
  7. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    A4 cu frane ATE (2.0tdi) au brakebooster (servofrana) ATE si cele cu frane TRW (320,345mm TRW) au booster TRW. Si master cilinder e diferit doar ca forma din cauza boosterului, pompa e la fel ca dimensiune, 25.4 mm. De exemplu Q5 facelift cu frane brembo are varianta ATE. Deci la tine ar fi chiar identic totul ca la S4/S5 de pe care ai pus franele.
     
    BogdanDE apreciază asta.
  8. BogdanDE Silver Member

    Înscris:
    3 Dec 2015
    Locație:
    Schmalkalden
    Masina:
    AUDI A4 8K , Avant 2.7 TDI (140 kW) 2011
    @arazvan2002 , multumesc !

    Daca pot face dovada că mașina mea A4 are aceeași presiune si diametru a Pompei recuperatorului servo cu cea de pe S4 , pot monta frane de S4 !
    Cum si unde pot găsi descrierea pentru amândouă , pentru a putea face comparația ?!
     
  9. BogdanDE Silver Member

    Înscris:
    3 Dec 2015
    Locație:
    Schmalkalden
    Masina:
    AUDI A4 8K , Avant 2.7 TDI (140 kW) 2011
    Stie cineva care este diferenta între 8K0698151H si 8K0698151K ?

    Eu am 1LA la masina, cu sistem de frâne TRW construcție până în 06.2011 , iar 8K0698151K sunt pentru codul 1LB !

    Dar cand am gasit placute de frână de la ATE pentru 1LA, am constatat ca aceleași sunt si pentru 1LB si 1LD. Acelasi cod de piesa ATE Ceramic se vinde pentru toate 3 modele. Foarte interesant, nu-i asa ? Numerele OE de comparație sunt ... toate, in afară de cele pentru sistemul de frânare cu discuri de 312 mm ATE care sunt super mici si diferite.

    Ce diferența este între cele 2 ? Mărime, grosime, lățime ? Sistemul TRW este acelasi pentru toate codurile 320 x 30 mm si 345 x 30 sau 29,5 mm (1LJ) are doar suport etrier mai mare (ridica etrierul până pe discul de 345 mm)

    Pot folosi ca plăcute de frână 8K0698151K, daca nu am gasit "H" ?

    Am cautat sa ma documentez despre diferențele numerelor de piesa si semnificația indexului . O explicație calmea, sincer sa fiu, nu am gasit.
    Indexul poate exprima un număr nou de revizie, dar și cu totul altă piesa, care poate fii diferită!
    Insa in mana am tinut 8K0698151J si 8R0698151
    Care sunt identice. Nu mai inteleg nimic

    Ma poate ajuta cineva ? Mulțumesc
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este simplu de rezolvat. Cand ai asemenea "dileme" intai demontezi si pe urma cumperi. Adica faci proba cu ce ai avut pe masina si cu ce vrei sa cumperi.
    Daca nu ai cum sa faci proba asta adica nu ai avut ceva initial pentru comparatie iti asumi comanda si comanzi pana se potriveste, implict cu anumite cheltuieli asumate si pierdute daca anumite piese nu se pot returna.
    Eu intotdeauna asa procedez la sistemul de franare (si nu numai cand comand piese pentru sistemul de franare) pentru ca am avut surpriza ca in cutia cu placute sa fie altceva fata de ce am comandat.
    Intotdeauna eu comand la un magazin fiizic de fata cu vanzatorul si ridic fizic marfa de la magazin iar eu niciodata in cei peste 30 ani de cand comand piese si mai ales in ultimii 20 ani de cand s-a inventat comanda on-line (o tampenia si o mare mizerie de altfel) NU am comandat nimic nicodata cu ridicare prin curier sau sa aduca ceva curierul fara ca eu sa verific fizic ce primesc.
    De asta, intotdeauna piesele si multe altele NU se comanda on-line niciodata ci se comanda fizic la un magazin si cu ridicare fizica de la magazin sau depozitul de piese pentru a deschide cutia in fata vanzatorului si a verifica piese cu piese ce ai comandat si daca ele corespund.
    Cand comandati ceva on-line si nu primiti/este ceea ce trebuia eu zic ca va meritati soarta mai ales ca o piesa originala NU poate fi returnata odata venita si neverificata (din punct de vedere al compatibilitatii cu cea veche) la vanzator.
     
  11. BogdanDE Silver Member

    Înscris:
    3 Dec 2015
    Locație:
    Schmalkalden
    Masina:
    AUDI A4 8K , Avant 2.7 TDI (140 kW) 2011
    @Cristi , din pacate nu pot demonta decat, in acea clipa cand, trebuie sa montez !
    De aceeea trebuie sa comand toate piesele , apoi sa merg la mecanic (sau singur ) , si fac proba ! DIn pacate asa merge la mine !
    Din acelasi motiv am renuntat la a monta toate piesele pentru sistemul de frana de pe S4 8K ! Le am , dar nu primesc avizul de la DEKRA . Dekra ma paseaza la o reprezentanta AUDI , iar cei de la AUDI la Dekra !
    Am decis, sa montez originale 1LA si 1KW ce am eu pe masina !
    Piesele toate sunt luate Originale noi , la 1 sfert din pretul de achizitie in reprezentanta ! Daca le pun la vanzare tot se va gasi cineva sa le cumpere si fac si profit , daca vreau ! Ideea este ca nu pierd !
    Insa vreau sa termin odata si cu franele fara a investi 650 Euro pe material plus 200 Montaj la service ! Mie, sincer, mi se pare o aberatie sa investesti in consumabile Originale de 3 ori pretul unor piese de la ATE , spre exemplu , pe care eu nu le vreau montate pe masina mea ! Incerc totusi sa o intretin cu piese si materiale originale , pana nu se vor mai gasi " calitatea 1-a ". AUDI este o marca super scumpa !

    Placutele fata cu indexul " K " au fost 30 Euro noi , pretul lor fiind peste 100 Euro la Autohaus !
     
  12. BogdanDE Silver Member

    Înscris:
    3 Dec 2015
    Locație:
    Schmalkalden
    Masina:
    AUDI A4 8K , Avant 2.7 TDI (140 kW) 2011
    Am descoperit care este diferenta între 8K0698151K, H , J si alte Placute de frana pentru AUDI A4 !
    Am facut o comparatie intre indexul J (pentru S5 ) si Placutele de frana cu indexul K ! " K " ca sunt facute dintr-un material cartonat, usor bej, usor abraziv , in timp ce, "J " sunt placute de frana ceramice, abrazive, putin mai grele ! Masurate ca dimensiune, TOATE SUNT LA FEL (se exclude sistemul de franare cu Discuri 314 mm ) Se pot pune - si voi monta J - placute de frana K , J , H ... la sistemul de franare, montate pana in 06. 2011 , parerea mea !

    Mai bine a se monta ce este dat de catre AUDI , dar daca esti ca mine :)) " incearca " si altcumva !
    Finger Crossed :) !
     
    Alin03 apreciază asta.
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tabelul pentru uzura maxima admisa a discurilor si a placutelor in functie de codul PR al franelor la Audi A4 B8.
     
    BDquattro apreciază asta.
  14. BDquattro

    BDquattro 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 2015 8K 2 B 2.0T Quattro 220 CP S line Prestige CPMB
    La masia mea AUDI A4 (8K2, B8 52a) serie sasiu: WAUFFAFL5FN004537 - 2.0 TFSI Quattro Tiptronic (aut. 8 speed) 220 cp, an 2015 am schimbat placutele si am pus ATE la 98.000km. Acum, la 114.000km, dupa 16.000 km de la schimbarea placutelor, vreau sa schimb si discurile, pun tot ATE. Credeti ca ar trebui sa schimb iar placutele ?

    Multumesc
     
  15. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Da. Obligatoriu cand schimbi discurile, schimbi si placutele.
     
    C0man și BDquattro apreciază asta.
  16. topaul

    topaul 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2018
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6, 2.0TDI 2010, CAHA 170HP Quattro, Avant
    Salutare,
    La masina din profil un Audi A4 B8 an 2010, 2.0 tdi, am schimbat toate placutele de frana de pe masina si din pacate martorul din bord pentru placute uzate nu mi se stinge. Mentionez ca le-am schimbat inainte de a mi se aprinde becul pentru ca le-am vazut cam uzate si am hotarat sa le schimb pe toate. Aveti vreo ideee ce sa fac cu martorul din bord ? Am scos mufa de la placuta cu senzor si am introdus mufa de la placuta uzata dar fara rezultat. Are cineva schema electrica de la senzor placuta frana ?
     

Distribuie pagina asta