1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A6 C6 - discuri/placute de frana - modificare sistem de franare

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de zeuss, 6 Iul 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    @arazvan2002 Franele fata sunt 1LG pe C6 3.0TDI, 321 mm. :)
    Pe spate sunt 1KD, 302mm.
     
  2. bogdan89

    bogdan89 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2011
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    A6 c5 -1.9tdi AWX A6 c6 - 2.0tdi blb
    Pe spatele placutele au fost la fel pe 3.2fsi cu cele de 2.0tdi !
     
  3. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    salut
    A6 C6 Avant Nonfacelift 3.0 TDI - BMK quattro cutie manuala
    Astazi am observat ca in decelerare sau in franare cand sunt SUB 10km/h pana undeva la 0 km/h (oprire totala) masina trepideaza foarte foarte tare.Pana astazi n-am mai intampinat problema asta la nici o masina niciodata.
    Cativa mi-au spus ca pot fi ovalizate discurile insa astazi la "dus" nu am trecut prin nici o balta sau sa fi dat cu apa pe discuri la spalatorie .Deci , parcurg 40 km masina merge normal si cand ma intorc trepideaza foarte tare si cand franez si cand o las sa se opreasca singura dar la viteze foarte mici de la 5-6-7 km/h in jos.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Nu e de la discuri.
    Verifica tampoane motor, bucse jug, tampon cutie, injectoare, etc.
     
    ianculets apreciază asta.
  5. moflea 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2008
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6 an 2005 3.0tdi quattro 224 hp
    Posibil sa fie convertizorul din cutie, daca e automata....


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Nu, daca era convertizorul ii trepida si in accelerare, in special in treapta a 3-a. Si avea si fluctuatii ale turometrului la o viteza constanta de 70-80km/h.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    A incercat cineva lichid de frana DOT 5.1 ?

    Vad ca majoritatea brand-urilor cunoscute il fabrica.
    Motul, Valvoline, Ravenol, TRW, Bosch, Bardahl, Ferodo, Liqui Moly, etc.
     
  8. Drive Set

    Drive Set 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2019
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi A6 (4F) 3.0 TDI 2005
    Salutare!
    Am o problema cu frâna de mână! Mi-a apărut Luni la plecare, a dispărut iar astazi iar a apărut când am parcat mașina!
    Apare pe bord Parking Brake Error plus simbolul (P) iar ledul de la clapeta de frână de mână clipeste continuu! Ce este de făcut, care este cauza?
    PS: atașez 2 imagini doar ca exemplu!
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Te-ai deranjat sa citesti tot topicul ?
     
  10. Drive Set

    Drive Set 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2019
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi A6 (4F) 3.0 TDI 2005
    Salutare! Am revizuit topicul și am văzut aceeasi problemă întalnita și la alți forumiști (Parking Brake Malfunction cu martor în bord cu rosu, aproape sa nu o mai pornesc de pe loc) de unde ar fi fost ipoteza ca poate fi vreun cablu fisurat, ori etrier defect, ori motoras frana sau altele.
    Am dus-o ieri la service, diagnoza a infirmat partea electrica (eventual motorașul) si a localizat buba pe partea dreapta-spate = masina pe rampă -era un cablu desprins. Cei de la service au reparat/lipit cablul si ce era acolo iar partea buna e ca am scapat cu un cost ieftin, in jurul la 200 de lei. Mi-a zis ca va rezista asa cel putin vreo 2 ani.
    Sa aveți o zi buna!!
     
  11. DrLexic

    DrLexic 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2014
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 4F, 2007, 2.0 BRE, S-line Facelift look
    Salutare,

    Am un C6 cod motor BRE: WAUZZZ4F67N170003
    Nu stiu ce discuri de frana am pe ea. Le-am cumparat vara trecuta, le-am montat personal, totul bine. Totusi, vreau sa stiu daca in viitor pot face upgrade la frane si daca da, ce anume pot pune. Vreau sa raman la etrieri cu un singur piston, ca acum.

    Am gasit intr-un program online postat pe forum urmatoarele coduri: 4F0 615 601 F si 4F0 615 601 A. Am cautat pe autokarma si am gasit ca ar fi disc de 330mm.
    In topicul asta unii colegi au spus ca pe 3.0 pot fi de 330 mm. Parca nu imi vine a crede ca am pe 2.0, suspensie s-line, franele astea, ci mai mici.
    Colegul Megatron a spus ca se pot pune frane chiar de A8 4E, 360mm, tip LL (nu stiu ce e asta si unde il gasesc daca ma duc la dezmembrari) cu conditia sa am jante de minim 17 (indeplinesc conditia asta) si sa pun si alti port etrieri.

    Multumesc anticipat!
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Pai ori vrei un singur piston, ori vrei 2 ?

    In niciun caz nu ai frane de 330mm, pe 3.0TDI quattro NFL sunt frane de 321mm fata si 302mm spate.

    Afli tot ce vrei daca citesti tot topicul.
     
  13. DrLexic

    DrLexic 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2014
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 4F, 2007, 2.0 BRE, S-line Facelift look
    Revin, acum fiind mai bine documentat. Am citit integral topicul, initial citind vreo 10 pagini. De apreciat posturile tale si ale altor colegi de pe forum care ii ajuta pe altii.

    Tot nu stiu ce frane am. Imi poti spune tu dupa codul VIN, te rog?

    Pana acum am gasit urmatoarele informatii utile mie:

    2.0 TFSI (cred ca non facelift): 1LG, 1LD (321x30 mm) pe fata si 1KD, 2ED (302x12 mm) pe spate
    3.0 TDI facelift: Discuri-pacute fata : 4F0615301G, 8E0698151G - 347x30 mm
    Discuri-placute spate : 4F0615601F, 4F0698451F - 330x22 mm (totusi, pe spate nu as schimba)
    3.0 TDI facelift: 321mm fata cu 302mm spate

    Am centralizat oarecum informatiile pe subiectul asta, sigur le vor fi de folos altor colegi.

    Care dintre cele 3 variante de mai sus functioneaza pe etrier cu 2 pistoane ?

    Multumesc din nou!
     
  14. ionutbld 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 4F 2.0 TDI 140Hp
    @DrLexic - Daca masina ta este cea specificata la profil, atunci ai 314x25mm 5/112 pe fata.O zi buna.
     
    DrLexic apreciază asta.
  15. Bogdan Anghene 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2019
    Locație:
    Onesti
    Masina:
    Audi A6 avant 2.0 TDI 2008
    Salut băieți, am și eu o nelămurire și sper sa ma ajutați.
    Vreau sa schimb plăcuțele pe fata. Mașina o ridic pe cric cu frâna electronica pornita? Întreb asta pt ca vreau sa știu dacă atunci când se dezactivează frâna, se retrag și Pistoanele de la etrieri sa pot pune noile plăcute.
    Nu am vag com dar știu ca exista o presă cu care le pot împinge.
    Nu știu dacă apare in semnătura, e un audi A6 C6 2.0 TDI din 2008
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Dupa cum pui intrebarea te sfatuiesc sa mergi la mecanic. Audi nu prea se repara in fata blocului sau in curtea casei fara sa ai un atelier destul de dotat si cunostinte despre mecanica Nu ai etrier electric la sistemul de franare fata si pe cale de consecinta nu ai de ce sa umbli cu VCDS. Iti trebuie o presa speciala pentru impins pistonul si trebuie deschis busonul vasului pentru lichid frana. Daca nu ai mai facut asta mergi la mecanic. Te costa o suma modica schimbarea placutelor frana fata. Trebuie sa demontezi si suportii pentru etrieri pentru a fi curatati cu peria de sarma (ideal ar fi sa-i sablezi) in mod obligatoriu pentru ca placutele noi sa se aseze in pozitia corecta. Iti mai trebuie si alte scule, vaseline pentru ungere si anumite cunostinte de mecanica. Mergi la mecanic. Exista tutoriale pe youtube (nu ai avut nici macar bunavointa sa cauti pe youtube aceste tutoriale). Tot ce ti-am spus eu este scris si mentionat pe forum de zeci de ori. Bafta pentru ca ai mare nevoie.
     
  17. Bogdan Anghene 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2019
    Locație:
    Onesti
    Masina:
    Audi A6 avant 2.0 TDI 2008
    Atât vroiam sa știu, merci mult pt răspuns :)
     
  18. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6 2010 2.0 143 cp avant
    Datorita unui scartait enervant la franare, am decis sa schimb placutele fata si spate. Am cumparat TRW, proasta alegere, din nou au inceput sa scartaie. Aveti vreo idee cum sa scap in afara de inlocuit placutele ?
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Nu ai cum. Asteapta sa se mai toceasca si daca tot scartaie, te obisnuiesti cu sunetul.
     
  20. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Ma mira ca TRW scoate scartit la franare. Eu am si fata si spate si nu se aude nimic. M-am pregatit pentru schimbare si mi-am luat Ferodo pentru spate de aceasta data si sper sa nu fi gresit alegera
     

Distribuie pagina asta