1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A6 C6 - discuri/placute de frana - modificare sistem de franare

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de zeuss, 6 Iul 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand mai ceri ceva scrie obligatoriu seria de sasiu, cod motor si an de fabricatie exact, pentru a putea fi ajutat. Invatati sa cereti ajutor si nu asa cum ai scris mesajul anterior. Fara a identifica exact masina in programele pentru piese = plansele din ETKA si ELSA sau alte programe pentru piese sau reparatii, se poate face sau afla doar pe ghicite ceea ce doresti.

    Pana iti raspunde cineva, care are acces la ETKA, cauti aici pe forum unde exista programe pentru aflat codurile de piese pentru marca Audi si nu numai.

    Adica sa citesti aici: http://www.clubaudi.ro/threads/elsa-etka-tecdoc-si-alte-programe-de-piese-on-line.31407/ mai precis sa cauti in acest program: https://audi.7zap.com/en/rdw/ si/sau aici: http://www.oemepc.com/audi asta ca sa afli singur codul.
     
  2. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salut,
    De ceva timp au inceput sa-mi scartaie placutele/discurile fata la viteze scazute. Discurile si placutele au fost schimbate anul trecut in vara discuri Zimmerman placute ATE.
    Ma puteti ajuta cu un sfat?
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sfat, curata/greseaza portetrierii, curata/greseaza placutele, curata/greseaza culisantii.

    La final, spray de frane pe discuri si placute.
    Pe placute poti da cu o perie de plastic, sa inlaturi eventuale pietricele, corpuri straine, etc.

    Intotdeauna curatati temeinic sau inlocuiti “gumele” in care intra culisantii, degeaba cureti si gresezi culisantii daca in “gumele” respective e adunata mizerie si vaselina de acum 10 ani.
     
    MrFler apreciază asta.
  4. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    sarmana.
     
  5. Alex-F1

    Alex-F1 Silver Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (2005)
    Intr-o dimineata la pornire ma trezesc cu eroarea "parking brake malfunction" pe bord si evident frana de mana nefunctionala. Mai jos sunt cele 2 erori gasite la diagnoza (pe modulul 53 - frana de parcare)...mi le poate traduce cineva? De unde sa incep cautarile?
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fa diagnoza obligatoriu cu VCDS original in limba engleza NU cu mizerie clona chinezeasca.
    Citeste aici: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes despre erori conform codurilor de eroarea dupa ce faci diagnoza cu VCDS original.

    La electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.

    Mai mult ca sigur trebuie sa schimbi switch-ul de la pedala de frana cu unul nou si original obligatoriu. Despre asta s-a mai discutat pe forum de zeci de ori dar nu ai citit nimic. Esti de atatia ani pe forum dar nu ai invatat nimic.
     
  7. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Alex-F1, inlocuieste butonul care actioneaza frana de parcare.
     
  8. Alex-F1

    Alex-F1 Silver Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (2005)
    Din pacate l-am inlocuit (nou, OEM) fara rezultat. Am fost la un service renumit din oras, am stat 3h la electrician, a cautat-o peste tot cu tot felul de diagnoze si nu i-a dat de cap. Am luat un modul de frana de parcare SH, l-am pus, nicio schimbare, aceeasi problema. L-am returnat si mi-am recuperat banii. L-am intrebat pe electricianul de la service de switch-ul de la pedala de frana, a zis ca l-a testat si e in mintile lui, n-are rost sa-l schimb. Faza e ca uneori, daca actionez butonul de frana de mana de 2-3 ori, cupleaza frana, iar eroarea dispare. Decuplez frana, plec si dupa 2-3 km apare din nou. Alteori, chiar si azi, alta ciudatenie: franez, iar la ~ 5 km/h, dispare eroarea...apoi accelerez, iar pe la 15-20 km/h apare din nou...si tot asa, acelasi tipar la fiecare semafor sau altceva care necesita oprire. I-am zis la electricianul ala ca acum vreo 3 ani am avut problema cu apa in masina...zice "posibil sa fie si de-acolo, mufe oxidate, trebuie sa desfacem tot interiorul si sa mergem pe traseu, de la buton pana in spate la modul". :blink: La cum se manifesta defectul, mie nu prea-mi vine a crede ca de acolo e problema. Imi miroase mai degraba a problema mecanica...nu stiu...pe la rotile din spate, ceva senzori sau la motorase...nu ma pricep, dau si eu cu presupusu...daca mai aveti idei, le astept. Desi e vorba ca satulul nu crede la al flamand, poate intelegeti ca nu-mi permit sa arunc cu sutele de lei pe cautari si inlocuiri de piese noi si originale.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da jos mansoanele de cauciuc de la baza mufelor ce intra in motorase.
    Probabil nu o sa intelegi mare lucru din cauza mizeriei, curata cu un spray de contacte si vezi cum se prezinta situatia.
    De obicei acolo corodeaza din cauza apei adunate in manson si se taie.

    Numai merge asa ca la un moment dat cand o sa actionezi frana de mana, o sa ramai blocat pe undeva ca nu mai vrea sa se dezactiveze nici din buton, nici singura (daca ai centura pusa si incerci sa pleci de pe loc).
     
  10. seba18

    seba18 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A6 C6 4F Avant, 2.0 TDI CAGB 136 HP, 2009
    Profit de faptul ca ai adus aminte de asta, ca sa pun si eu o intrebare...scuze anticipat daca e prea offtopic sau daca s-a mai discutat.
    Cat de safe e pentru masina metoda descrisa mai sus? Am auzit pareri impartite, dar majoritatea converg spre faptul ca e "fortat" sistemul de franare, pentru ca masina incearca sa plece de pe loc cu placutele inca stranse pe discuri.
    Eu obisnuiesc sa mai fac asta cand plec de la semafor, insa mi-am facut obiceiul de a da un impuls mic in acceleratie mai intai, cat sa se deblocheze frana de mana, dupa care astept sa zic o secunda si abia apoi accelerez pentru a pleca de pe loc. Imi fac de lucru fara rost?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, eu merg asa de foarte multi ani, pe ambele C6 (una manuala, alta automata).
    Este o optiune a masinii, care este facuta a fi folosita.
     
    seba18 apreciază asta.
  12. Alex-F1

    Alex-F1 Silver Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (2005)
    Cu greu am reusit sa scot mufele, probabil n-au mai fost scoase niciodata, totul curat inauntru, am dat cu spray de contacte si cam atat. Nu stiu ce manson ziceai sa dau jos. E mufa propriu-zisa de plastic si apoi mansonul ala turnat din spatele ei. Nu m-am prins ce s-ar mai fi putut demonta pe-acolo. Fara rezultat, eroarea inca persista, dar la fel, daca dau de 2-3 ori din buton, cupleaza frana, apoi o decupleaza, eroarea a disparut, plec, iar pe drum in mers iarasi apare.
     
  13. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Inauntrul mansonului, se corodaza firele, daca ai trage un pic cu forta de ele precis ramai cu mufa in mana.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @Alex-F1 Mansonul ala nu e turnat. Ridica-l cu o surubelnita subtire, dinspre partea cu mufa si o sa vezi ce este acolo inauntru.

    upload_2021-7-25_11-12-42.jpeg

    upload_2021-7-25_11-20-43.png
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @audi66 ca si completare: cablul frana de mana OE model nou fabricat dupa 2010 are mansonul turnat impreuna cu mufa. Tocmai pentru a preveni ceea ce ai mentionat tu si @AUREL G.

    Oricum la @Alex-F1 nu este cazul si trebuie sa verifice ce ati mentionat voi.

    Am schimbat eu cateva cabluri din astea la mai multe modele de A6 C6 fabricate pana in 2010 si la care am gasit exact ce ati descris voi adica acele fire rupte in manson.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cristi, nu are cum sa fie turnat pana la finalul cablului, ci mai degraba 3/4.
    Zona unde se termina mansonul si se uneste cu mufa, mufa are acea bordura de ≈ 1cm care trebuie sa o acopere mansonul.
    Practic, mufa se incastreaza in manson.

    Deci, n-au rezolvat nimic, tot ai 1cm de cablu sensibil (zona goala) fix unde dadea probleme si inainte, de peste 15 ani de la constructia modelului.

    Eu am inlocuit pini, mufa, cablaj, mason si la montaj am umplut ambele mansoane cu silicon Victor-Reinz, in felul asta stiu 100% ca nu va mai patrunde apa, nisip, sare, etc.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Partea aia este turnata = integrata cu mufa, la cablul model nou. Daca o sa gasesc o poza, o sa-ti arat. Nu se mai poate scoate mansonul din spate acolo unde ai incercuit tu. Acolo intra apa la modelul vechi de cablu (pozele de mai sus). In rest nu sunt probleme.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Deci, cum am zis, n-au rezolvat nimic. :)

    Bordura mufei tot trebuie sa se incastreze intr-o zona goala, zona respectiva ramanand sensibila in continuare.
     
  19. Alex-F1

    Alex-F1 Silver Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (2005)
    Am verificat si sub acel manson, totul luna si bec, nici urma de mizerie, firele solide, ca noi! Nu stiu unde sa mai caut...Cristi zicea de switch-ul de la pedala de frana...nu-i asa de scump, oare sa-l schimb si pe ala? Am observat ca portetrierul din dreapta are joc destul de mare...cel din stanga nu joaca. Poate avea vreo legatura jocul asta cu eroarea mea?
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Erorile postate banuiesc ca erau pe Engine, pe ABS Brakes ce erori ai ?
     

Distribuie pagina asta