1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A6 C7 (4G) - discuri - placute frana - modificare sistem franare

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de razvans, 3 Apr 2013.

  1. razvans 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C7, 2.0 TDI, 2012
    Nu am circulat cu masina timp de 3 luni (pana acum 5 zile), timp in care masina a stat afara, acoperita cu o husa. Am observat niste zogomote si comportament ciudate cand franez, ca si cum a intra mereu ABS-ul sau ca si cum discul de frana ar fi ovalizat. Nu e vorba numai de zgomot, se simte si in pedala ca si cum as merge pe un drum foarte accidentat (macadam).
    A mai intalnit cineva problema asta?

    Multumesc,
    Razvan
     
  2. Andreiflp 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2009
    Locație:
    RO
    Masina:
    Audi a6 2009 2.7TDI quattro
    Buna ziua,ce l mai sigur aveti depuneri pe discuri,dupa mai multe franari ar trebui sa si revina. Am patit si eu,cand franam huruia foarte urat si simteam in pedala ca si cum ar fi fier pe fier.
     
  3. razvans 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C7, 2.0 TDI, 2012
    Am observat azi dimineata, cand am schimbat cauciucurile de iarna, o pata neagra pe unul dintre discuri. probabil e o depunere acolo, intr-adevar zgomotul e din ce in ce mai putin puternic dupa mai multe franari.
     
  4. razvan udh 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    a6, c7, 2.0tdi manuala, 177cp
    Buna ziua,
    Am o problema legata de plecarea de pe loc: masina se infraneaza, mentionez ca este un A6 C7 2.0 tdi manuala. Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Feb 2014
    alex2680 apreciază asta.
  5. alexandrupopa 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2014
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A6 3.0 tdi quattro 245 cp 2011
    sistem frnare

    As dori sa imi pun alte discuri de frana pt ca nu sunt multumit de cele originale. Daca cineva poate sa ma ajute sa fac o alegre buna si sa imi spuna unde le gasesc si un pret accesibil. va multumesc
     
  6. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Eu am facut trecerea la discuri Zimmermann cu placute ATE Ceramic
    Diferentele se simt ;)
     
    nae77 și quattro2001 apreciază asta.
  7. ovidiun 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2.0TDI 177CP
    Salutare , o intrebare , sper nu chiar tampa :)
    ce este la discurile de frana numar PR? vad ca pe acelasi cod de discuri fata este nr PR 1LA sau 1LJ , la ce se refera? si cum stiu eu ce trebuie sa cumpar?
    multumesc
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In functie de acel cod sunt dimensiunile sistemului de franare (toate componentele: adica disc, etrier, placute, culisante, port etrier, etc.). La aceeasi masina ca si model dar cu motoare si suspensii diferite exista o infinitate de combinatii la sistemul de franare. Acel cod PR reprezinta ceea ce ai tu pe masina. Codul acela se regaseste in optiunile masinii, optiunii care rezulta din decodarea seriei sasiului adica decodarea VIN-Number. Afli ce trebuie sa cumperi dupa ce afli codul exact al sistemului tau de franare rezultat din ceea ce am mentionat eu anterior. Nu iti mai bate tu capul cu asta. Pe tine te intereseaza doar codul de piesa la componenta care vrei sa o achizitionezi adica cod pentru discuri, cod pentru placute si asa mai departe. Daca userul/colegul tucudean87 ti-a spus cat te costa discul stie el ce trebuie sa-ti trimita si restul nu trebuie sa te intereseze pe tine pentru ca el ti-a gasit piesa ceruta pe baza decodarii VIN-Number adica exact piesa de pe masina ta. Bafta.

    Inca ceva: te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uite-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
    Ultima editare: 30 Sep 2015
  9. ovidiun 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2.0TDI 177CP
    Salut
    Am completat profilul .
    Am inteles , multumesc de informatii.
    Am gasit si pe cartea de service pe coperta unde sunt puse toate codarile respective numarul PR 1LA.
    Multumesc
    Ovidiu
     
  10. sel

    sel Silver Member

    Înscris:
    17 Iun 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 TDI (2O12) CDUC
    De cateva zile incoace am un scârtăit foarte enervant de la placutele de frana. Am dat cu spray de curatat discurile, deoarece ma gandeam ca s-a depus pe ele si poate, poate isi revin dar nici o sansa. Precizez ca am placutele mai mult de jumatate grosime, discurile nu au nici un fel de striatii si nici uzura neuniforma sau ovalizate. Nu mai stiu ce sa le fac, ca-mi stau pe creier. Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc.
     
    GabiAudi apreciază asta.
  11. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Cel mai bine da-le jos sa verifici placutele. Acum cca 1 luna am patit la fel. Placutele mai mult de jumate, senzorul nu se aprinsese in schimb aveam scartait de "fier". Avand discuri perforate am banuit ca a intrat vreo pietricica. De fapt placutele originale le poti folosi doar jumatate din "carnea lor". Pe interior au 6 nituri care trag alarma ca trebuie schimbate, chiar daca sunt jumatate ca si grosime. Oricum si daca nu ar fi asta problema, tot te ajuta daca le dai jos sa le verifici ca poti vedea o eventuala pietricica, spartura in placuta, etc
     
    AndreiS. apreciază asta.
  12. BadGrandpa 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2016
    Locație:
    Achen
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 TDI Quattro 245 CP 2014
    Am avut si eu problema cu scartaitul franelor pe fata in special dupa franari prelungite dar usoare gen coborare panta accentuata etc. Am crezut ca trebuie schimbate dar pana la urma cred ca a fost ceva mizerie/praf intre placuta si disc , am franat de cateva ori mai puternic pana aproape de oprire si nu am mai avut problema cu scartaitul
     
  13. AndreiS. 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 , 2.0 TDI , 2012
    Am si eu o întrebare . Am un A6 multitronic . Am observat acum ca stand pe loc cu motorul pornit dacă apa pe frâna se aude un zgomot in dreptul cutiei , un fel de clănțănit . E normal ? De la ce ar putea fi ? Se întâmpla si cu frâna de mâna trasa si fără.

    Mulțumesc
     
  14. GechiChan

    GechiChan 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Avant (C7), 3.0 TDI quattro 245cp, 2012 | S-Line, Daytona Grey, RS6 alloys
    Salut,
    e primul meu post aici, sper ca nu am postat aiurea sau daca s-a mai discutat problema sa nu deranjeze pe cineva (am cautat dupa "placute frana" si am dat doar peste 2 topicuri care nu pareau sa discute nelamurirea mea).

    Legat de nelamurire, mi-a aparut de curand mesajul Brake Pads pe bord, in timp ce faceam un drum la Brasov, unde mai stam cateva zile. Eu sunt din Bucuresti si as prefera sa fac schimbul de placute la service-ul unde merg eu regulat, pentru ca am incredere in baieti si au preturi corecte.

    Din cate am reusit sa vad prin janta, placutele (pe fata) par sa mai aiba destula "carne" (cam 6-7mm), lucru confirmat de ce am mai citit pe aici sau pe alte forumuri, cum ca senzorul de uzura e plasat undeva pe la jumatatea grosimii placutei.

    Oare ma mai tin placutele pana in Buc, cu un mers linistit? Daca nu, ce marca de placute si ce service mi-ati recomanda in BV? Ultima data am pus placute ATE, destul de scumpe fata de majoritatea producatorilor OEM/aftermarket si au fost OK, dar eu nu alerg f tare si nu stiu daca merita sa pun din nou placute duble ca pret fata de un best-buy.
     
  15. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Mai duc linistit un drum pana la Bucuresti, insa nu cred ca mai au 6-7mm cum spuneai tu. La 6-7mm ar trebui sa mai mergi cu ele 3000-4000km fara probleme. Eu cred ca grosinea e mai degraba undeva la 3-4mm, dar si asa, te poti intoarce linistit pana in Bucuresti.

    LE: Legat de placute, nu prea o sa gasesti 2 persoane cu aceleasi preferinte. Pentru ca sunt foarte mult brand-uri si preturi pentru toate buzunarele. Strict ca o parere personala, daca ai fost multumit (ca si mine de altfel) de ATE, mergi in continuare tot pe ATE, chiar daca sunt mai scumpe.
     
    Cata_ADC apreciază asta.
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Gechi ai citit manualul de utilizare si intretinere al masinii ? Daca nu ai facut asta ai fi vazut ca acolo scrie ca mai poti merge minim 1.000 km pana la schimb. Vezi ca placutele de frana cele interioare se uzeaza maxim, nu cele exterioare asa ca ce ai vazut tu nu prea cred ca este un criteriu precum ca nu s-au uzat placutele.
     
  17. GechiChan

    GechiChan 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Avant (C7), 3.0 TDI quattro 245cp, 2012 | S-Line, Daytona Grey, RS6 alloys
    Multumesc frumos pentru raspunsuri,

    @Cristi intr-adevar nu am citit cartea dar o sa o rasfoiesc acum. Legat de interioare vs exterioare, la primele ma refeream si eu. In sensul ca din cate am putut sa vad pe deasupra placutei, exista o bucata de o anumita culoare si grosime la exterior si o a doua bucata (de o culoare usor diferita), lipita de cea exterioara care face contact cu discul. Cea de la interior este mai subtire decat prima, dar nu cu f mult... deci posibil sa fi estimat gresit 6-7 mm, dar vreo ~4mm tot sunt.

    Eu sunt complet atehnic si e posibil sa vorbesc prostii nestiind exact cum arata / functioneaza placutele in detaliu, dar din ce am vazut (fara sa dau janta jos) asa mi s-a parut. Mersi inca o data, si scuze pt topicul nou deschis vs. postare direct aici.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Alea pe interior sigur sunt terminate. O placuta noua are 11-13 mm material. Deja la 4 mm este terminata. Senzorul ala nu se aprinde degeaba si nu se aprinde cand deja placuta este fier pe fier pentru ca asta este grav, se aprinde martorul in bord preventiv. Mai poti circula asa cum ti-am spus.
     
  19. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Probabil si placutele tale au acele nituri in ele care sunt pana la jumatatea din "carnea" placutei. Poti merge linistit cu masina. Problema este daca incepi sa auzi scartieturi de fier pe fier....atunci inseamna ca placuta a ajuns la nituri si va incepe sa-ti zgarie discul
     
  20. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @GechiChan da te tin fara probleme pana la Bucuresti
    Nu cred ca ATE sunt mai scumpe decat cele originale cu stanta AUDI ...
    Maxim 1000 de km poti rula in conditii safe
    Succes
     

Distribuie pagina asta