1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - montare ulterioara la A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de biciu, 15 Mai 2012.

  1. Banica Cosmin

    Banica Cosmin 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2016
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B8 - S-line - Quattro - 2.0 TDI 170 CP 2012
    Am cerut si eu azi oferta ptr uleiul din grup si cutie/ diferential... am primit asta.
     
  2. stefrac

    stefrac 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2009
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi a4b8 TDI 2.0 130KW , S-tronic , CGLC, Quattro,2013
    Asa mi-a schimbat si mie. Pe factura si pe devizul de lucrari scrie asa: Ulei CV(cutie viteza) 7 litri (pret 770 lei), ulei diferential 5 litri (650 de lei)
     
  3. Mimpos

    Mimpos 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2018
    Locație:
    Vatra Dornei
    Masina:
    Audi A4 Avant quattro, CJCA, 03.2013
    Bună seara, de curând am cumpărat un AudiA4 Avant 2013 quattro, cod motor CJCA, cutie manuală.
    Intrebarea este: se schimbă uleiul la diferențial sau nu?
    Menționez ca nu am haldex
     
  4. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    Conform manualului de întreținere, se verifica, schimba sau completează la fiecare 30.000 km. Eu iti recomand sa il schimbi. Intra in jur de 850-900 ml din ce imi amintesc...
     
  5. Mimpos

    Mimpos 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2018
    Locație:
    Vatra Dornei
    Masina:
    Audi A4 Avant quattro, CJCA, 03.2013
    Mulțumesc frumos, să ai o duminică plăcută.
     
  6. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Salut @audi66 , ma poti ajuta si pe mine cu codurile uleiurilor pentru
    WAUZZZ8K3EA099144?
    Pana la urma exista si un filtru care ar trebui schimbat sau nu?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E topicul plin de coduri.
     
    lucaflo26 apreciază asta.
  8. terrymada 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2017
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro, CGLC, 2014
    Pana la urma nu am gasit explicatii despre schimbarea uleiului in sistemul 4x4 pt combinatia de caroserie A4 B8 avant quattro, fabricatie 2014, cod motor CGLC, cutie PWY asa ca m-am indreptat spre planserviceul masinii si am aflat ca schimbul se face la fiecare 3 ani. “haldex kupplung ÖL ersetzen” care se traduce prin “inlocuiti uleiul de cuplare haldex”. Sper sa fie de ajutor informatia si pt alti colegi cu aceleasi combinatii. Intrebarile care imi raman sunt cate tipuri de ulei ar trebui schimbate, in care anume dintre elementele sistemului pt tipul asta de masina si care sunt codurile si cantitatile respectivelor uleiuri. Rog daca ma poate ajuta cineva, as fi recunoscator, mai ales pt a nu cumpara ceva total gresit. Atasez si o poza cu respectiva mentiune in serviceplan. Daca am postat informatii deja mentionate de alti colegi, rog moderatorii sa stearga mesajul meu. Daca nu, voi completa aici sintetizat toate informatiile spre a fi disponibile tuturor pt viitor. 6BA27E32-B985-48C2-871F-FB2E5D59B739.jpeg
     
    lowlife apreciază asta.
  9. biju2000

    biju2000 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 8.5 Allroad, S-Tronic, 2.0 TDI 177CP, CGLC, 2014
    Stim la cat se schimba pentru haldex, dar cum ai ajuns la concluzia ca tu ai haldex pe masina ta cand noi toti avem torsen?
    Uleiul este lifetime, conform planului de service nu se inlocuieste. Insa lifetime inseamna ~200.000km. Nu spun eu asta ci utilizatorii cu state mari de pe forum.
     
    Ultima editare: 27 Aug 2018
    laaav apreciază asta.
  10. terrymada 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2017
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro, CGLC, 2014
    Nu te contrazic tocmai pt ca sunt proaspat posesor de Audi. Insa asta scrie in planul de service. De aceea am atasat si poza mai sus. Pai ori e lifetime? Ori se inlocuieste? Pana la urma cum se procedeaza corect? Am strans o serie de informatii care se contrazic si deja sunt confuz. Cel de la service mi-a zis ca intradevar in documentatia pe care o are nu se schimba nimic la masina mea decat la cutia de viteze. La Darius Motors in Ploiesti evit sa merg avand in vedere ca din cei pe care ii cunosc 90% au fost tot timpul nemultumiti de prestatie.
     
  11. AudiA4B8 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant quattro, CAGA 143CP,2012
    Pe orice bidon de ulei scrie termen de valabilitate(aproximativ 5 ani de la data fabricatiei).Tu cand il pui in cutie,diferential etc unde exista frecari el devine lifetime :) sa fim seriosi.Da tot ce inseamna lichide la masina SE SCHIMBA.
     
    terrymada apreciază asta.
  12. biju2000

    biju2000 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 8.5 Allroad, S-Tronic, 2.0 TDI 177CP, CGLC, 2014
    Conform fabricii doar la Haldex se inlocuieste. Tu, eu si restu avem Torsen (pur mecanic) la care conform fabricii "nu se inlocuieste".
    Nu stiu ce nu-i clar.
    Sunt unele A3, Q3 cu Haldex de asta apare acolo. Nu-i cazul la A4.
    Eu imediat dupa ce am luat masina am schimbat uleiurile din toata transmisia 7l ATF, 4,5l MTF/cutia de transfer si 1l dif. spate chiar daca ultimile 2 erau lifetime.
    Filtri ext., sita cu sorbul interior, am curarat magnetii si inlocuit garnitura de la capac.
    PS: si urmeaza sa schimb ATF la 45k km nu la 60k pentru ca utilizarea in Bucuresti nu-i totuna cu autostrada din Germania. Dar asta-i alegere personala. Cred ca-i mai ieftin asa decat o eventuala interventie/reparatie la cutie.
     
    Ultima editare: 28 Aug 2018
    smurff și terrymada apreciază asta.
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Las si aici acest mesaj scris in alt topic legat de uleiul la cutie deoarece observ ca unii dintre voi mai credeti in Zana Maseluta si Mos Craciun :)

    Ma citez:

    Ca sa inchei. Terry citeste toate topicurile despre cutia automata si sistemele Quattro existente pe forum in toate ariile inclusiv citesti topicurile inchise.
     
  14. terrymada 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2017
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro, CGLC, 2014
    Multumesc lui Cristi si celorlalti colegi pt explicatii. Mi se pare logic ca ar trebui schimbat uleiul. Am citit extrem de multe topicuri pe aici si sincer e unul din motivele care mi-au creat acea confuzie deoarece in anumite zone sunt pareri contradictorii iar utilizatorul simplu, fara cunostinte tehnice solide nu poate identifica concluzia corecta sau cine este avizat si cine nu. Pana la urma cred ca asta e si scopul pentru care a fost creat “clubul audi”. Il voi schimba si eu pt siguranta incercand sa supraveghez operatiunea pt mai multa siguranta. Daca considerati ca este cazul stergem si ce am discutat tocmai pentru a nu incurca pe alti incepatori ca mine pe viitor.
     
  15. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Cred ca planul de service e unul general si nu pt A4, de aceea. Ciudat ca la hibride apare ca trebuie schimbat uleiul in tiptronic :)
     
  16. toyo93

    toyo93 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4-B8k Avant 2014 S-line 177cp quattro ,S-tronic.
    Salut
    La plecarea de pe loc cu volanul virat la maxim se simte o vibratie a masinii destul de tare, eu am perceput-o ca venind de sub masina din zona cardanului. Menzionez ca rotiile sunt 255/35/r19 atat pe fata cat si pe spate.Treaba asta se intampla doar la plecarea de pe loc cu rotile virate la maxim.
    Multumesc si astept cu interes parerile voastre.
     
  17. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Stai linisti, tot ce simti este absolut normal... este grupul quattro care lucreaza. Pana nu simti smucituri sau "suturi" puternice in fund, este prfect normal.
     
    toyo93 apreciază asta.
  18. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Cat de tare plecati de pe loc si cat de mult va invartiti in loc pana simtiti vibratii?
     
  19. CipiA4 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A6C7 AVANT CVUA EX: A4 B8 AVANT, CAHA , 2011, , OB1, AFS, ADS
    Salutare, va recomand sa schimbati uleiul din cutie si din diferentiale. Cazanu meu a suferit probabil primul lui schimb cu ulei OEM la 200 000 km, clar intra mai usor in viteza 1, chiar daca acum a venit frigu si a inceput sporadic sa faca ifose (posibil alte cauze, comanda uzata, craboti uzati, ambreiaj pe duca).
    Orice cutie mecanica si in special cele cu Torsen, genereaza la inceput pilitura, partea critica este ca acea pilitura sa ramana pe magneti si sa nu ajunga la rulmenti.

    Ca si job de zi proiectez cutii mecanice (inclusiv cu diferentiale tip Torsen), iar teoria e una, practica e alta (indiferent pentru ce producator lucrezi, toti au aceleasi criterii de cost/calitate, toti trebuie sa faca fata dispersiei de fabricatie sin propriile linii de uzinare si toti lucreaza cu furnizori care o mai dau in bara ).

    E mai safe cu ulei OEM dar nu neaparat cea mai fericita alegere, daca aveti acces la laboratoare de analiza o sa vedeti ca uleiurile din cutiile voastre nu respecta uneori nici macar parametrii minimi din fabrica, adica sunt o apa chioara dar ieftina (loturi proaste, controale de calitate sarite, etc.)

    Problema cu lubrifianii AM este ca uneori nu sunt compatibili chimic cu etansari sau diferiti senzori, dar ca si avantaj au proprietati de ungere si presiune cu mult peste ce pune fabrica (gen de 10 ori mai mult sulf fata de OEM).

    Ca si idee, ce inseamna la mine life time, pentru clasa asta de vehicul, 190 000 km sau 14 ani.

    Bafta la schimbat uleiuri, mergeti pe OEM (you don't tune your daily) si stergeti bine magnetii :D
     
    Florin-Stefan, lowlife, smurff și alți 2 apreciază asta.
  20. Mirc Vfr 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2016
    Locație:
    Neustadt bei Coburg
    Masina:
    Audi A4 B8, An 2013, 2.0 TDI, 177 CP, Quattro, Kombi.
    Am cumparat ulei original pt grupul spate si m-am gandit dupa ce dau jos uleiul vechi sa pun un magnet permanent (nu magnet normal) unde incepe filetul de la busonul de golire. Ideea mi-a venit de la cutiile de viteza / grup punte spate de camioane, alea am vazut ca au magnet de genul asta iar cand las uleiul din CV sau grup tot spanul ii adunat pe magnet. Revin cu poze dupa ce execut operatiunea la quattro meu.
     

Distribuie pagina asta