1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - schimbare ulei in grup la A4 B5

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de Alexyno, 3 Oct 2008.

  1. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    In primul rand despre operatiunea in sine nu cred ca nu s-a discutat. Este foarte bine ca ai postat si tu despre cum se face. Referitor la uleiul folosit...e bine ca nu o sa tii prea mult masina pentru ca ....oricum ceea ce ai pus tu acolo, chiar nu o sa te tina prea mult cutia si diferentialul. Nu ai folosit ulei corespunzator si mai bine o lasai cu leiul vechi decat sa-i pui mizeriile alea. Au fost discutii intregi referitor la acest aspect. Cum iti explici ca reprezentanta are doua uleiuri diferite pentru cutie si pentru diferentialul pe spate ? Si crede-ma ca nu sunt uleiuri de pe toate drumurile. Fiecare tip de cutie de viteze are destinat cate un tip de ulei...desi....aparent au cam toate aceleasi vascozitati.....chiar nu sunt la fel si nici potrivite. Fiecare pune ce vrea in masina lui. Parerea mea este ca nu ai facut o alegere prea buna. (doar parerea mea) Sunt producatori de masini care specifica in cartea lor ca poate fi pus in cutie uleiul universal cu vascozitatea XX W YY ....aia e altceva. Inseamna ca acea cutie a fost de la inceput proiectata sa mearga cu orice tip de ulei doar sa respecti vascozitatea. La Audi....si mai ales DAR MAI ALES la quattro ....nu te joci cu asa ceva.
     
    Ultima editare: 8 Aug 2013
  2. pustiukid 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2013
    Locație:
    craiova
    Masina:
    A3, 1.6, 1998
    Si tu acuma, chiar am specificat ca fiecare poate sa isi puna ce ulei vrea sau ce este recomandat. Nu despre asta era vorba, eu voiam doar sa stie omul cum se face daca vrea sa il schimbe acasa, nu ma intereseaza ca nu e original sau ca nu e recomandat, eu aveam o "vajaiala" in mers sa ii spun asa, si credeam ca este de la uleiul de la grup ca din spate se aude.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Aug 2013
  3. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Transmisia Quattro si diferentialul Torsen la A4 B5 - diverse probleme si rrezolvari

    Salutare,
    Intrebarea mea este a schimbat cineva rulmentul intermediar la cardan?
    Am un A4 B5 Quattro 1.8T si cauciucul din jurul rulmentului intermediar aproape ca lipseste, se aude lovitura la plecarile de pe loc si la schimbarea intre trepte, ce ma deranjeaza ca nu prea pot sa schimb violent ca atunci bataia este f puternica.
     
  4. HesseLinK

    HesseLinK 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2000 1.8T quattro 150cp++
    Salut syca :) ... am si eu la a mea exact aceleasi simptome, se poate vedea rulmentul intermediar sub masina ? sau cum ti-ai dat seama ?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    syc@ acel rulment de la cardan nu se gaseste de vanzare la nici un producator si nici pe original. Bafta.
     
    Ultima editare: 5 Iun 2014
  6. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Hasse Link daca o ridici pe un elevator se vede
    Cristi asta am constatat si eu ca nu se gaseste ca lucrez cu piese auto, varianta cea mai simpla este adaptarea unuia de BMW, lucrare pe care o sa o fac si eu saptamana asta, difera doar prinderea pe sasiu, costul rulmentului este de 90 ron, astazi o sa imi ajunga, sper doar sa reusesc sa il centrez cum trebuie.
    Va anunt dupa ce efectuez lucrarea. ;)
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    syc@ rulmentul de cardan are cod de piesa separata (si eu lucrez cu piese auto) dar nu se poate comanda sub nici o forma nicaieri in lume. Trebuie sa faci o inginerie (cum incerci tu) sau sa cumperi un cardan din dezmembrari. Bafta
     
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
  9. K U L

    K U L Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 3.0 BITDI
    Este si prin Germania:
    LINK
    Problema e ca nu se stie cat de calitativ este....
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tot ce atasati voi nu sunt piese originale OE sau macar facute de un producator de piese recunoscut. Decat sa montez pe masina unul din cele mai sus atasate (care se poate dezmembra la propriu, nu ca ar fi prima data cand am vazut) mai bine cumpar un cardan nou sau reconditionez un cardan. Asta este opinia mea. Bafta
     
  11. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Cea mai mica problema este ca un cardan este 1000 Euro+TVA care este o nimica toata, echivalentu banilor de seminte pentru 2-3 zile. :))))))
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se poate reconditiona la o calitate foarte ridicata. Deja in Bucuresti sau chiar si in alte parti cardanele se pot reconditiona foarte bine.

    Ca o paranteza: cand iti cumperi o masina te gandesti si ce bani ai in buzunar pentru intretinere. Intr-o masina investesti cu cap nu cu inima. Din pacate multi procedeaza invers si pe urma se plang pe forum.
    Crezi ca mie nu mi s-a stricat masina ? sa vezi cum e atunci cand ramai pe autostrada cu familia intr-o tara straina si dai peste 1000 de Euro pe o reparatie neprevazuta. Multi au patit asta si nu se plang pe forum. Asta este masina si asta ti-ai cumparat, constient sau nu. Bafta
     
  13. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Cristi sunt de acord cu tine, dar masina mea valoreaza putin peste 2000 de euro si nu pot sa investesc 1200 E doar in cardan. Am gasit varianta montarii unui rulment de cardan in conditii de maxima siguranta o interventie minima asupra gaurilor de fixare pe sasiu care trebuie alezate putin.
     
  14. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Vezi ca la astia de ti-am zis eu trebuie sa gasesti ceva, doar ca trebuie sa se alinieze corect apoi, sa aiba urechile alea la fel. Probabil trebuie sa te duci cu masina la ei.
    Pana la urma cea mai ok varianta ar fi cel de pe ebay sau de la 034motorsport. Este identic original si doar il pui. Pretul final nu cred ca difera f mult.
    Cu aliniera e treaba interesanta. In ELSA era un tool special pentru asta.
     
  15. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    pustiukid Doua mentiuni la ceea ce ai scris mai sus, daca se poate:
    - Uleiul pe spate trebuie original, acuma fiecare pune ce vrea e masina lui, si eu mi-am schimbat pe producator dar dupa un an am revenit la original, umezea.
    - Nu desfaceti niciodata prima oara busonul de scurgere, mai ales la autovehicule de 10-15 ani la care nu sti cand s-a umblat ultima oara, asa ca se procedeaza astfel: prima oara se pune masina pe suprafata dreapta(busonul de sus mai este si indicator de nivel), se dezsorubeaza busonul de golire se verifica nivelul, se dezsurubeaza busonul de scurgere, se completeaza pana la busonul de sus care este indicator de nivel, nici prea mult nu este bine la barbotare.

    Spor la treaba va doresc.

    p.s.
    "eu aveam o "vajaiala" in mers sa ii spun asa, si credeam ca este de la uleiul de la grup ca din spate se aude."

    Si ai scapat de ea ?
     
  16. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    " vajaiala " se aude in genral la sistemele quattro pana la generatia 5 inclusiv cand iei viraj in loc, cand intorci masina in loc, e ceva de genul ca si cum mergi cu masina pe piatra cubica...cam ala e zgomotul. E normal. In mers insa, la mine nu se aude nimic.
     
  17. draqu03 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi S4 Avant Quattro - 1.9 TDI (81kw) - 1997
    Transmisia Quattro si diferentialul Torsen la A4 B5 - diverse probleme si rrezolvari

    Salut. Audi A4 B5 1.9 TDI quattro 110 ps. La plecarea de pe loc sau cand schimb vitezele, daca nu o menajez din ambreiaj astfel incat sa nu bruschez deloc, se aude o zmucitura, bum, zgomot puternic undeva in partea din spate. Zmucitura se mai aude daca fac frana de motor (ridic piciorul de pe acceleratie si apoi accelerez mai brusc. Zmucitura a inceput sa apara dupa ce am schimbat kitul ambreiaj (cu tot cu volanta - kit Valeo, volanta masa simpla, disc cu arcuri). Cand am dat jos vechiul kit, am observat o neregulă, in sensul ca avea volanta cu masa dubla si disc cu arcuri, pe cand discul trebuia sa fie fara arcuri la volanta cu masa dubla(din cunoștințele mele). Asta inseamna ca a mai fost schimbat ambreiajul fara volanta si a fost pus un disc gresit. Credeti ca rulmentul intermediar al cardanului ar avea vreo vina? Astept pareri si mulțumesc anticipat.
     
    Ultima editare: 15 Mai 2014
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Nu e nici o neregula ca ai descoperit disc cu arcuri pe volanta cu masa dubla. La masinile quattro am observat ca asa sunt. Si eu am avut la B5 disc cu arcuri, insa f mici. In schimb la astea noi cu ambreiaj de 240 sunt chiar mari arcurile.
    Cum se comporta kitul Valeo? Ar trebui sa fie f ok.

    Pentru cardan trebuie sa schimbi rulmentul. Din pacate nu exista ca piesa de schimb originala. Fiecare se descurca cum poate . Nu are legatura bataia cardanului cu schimbarea ambreiajului. Are cauciucul ala f subtire si a imbatranit.
     
  19. LKN 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Voucher Rabla B5 1.8t quattro
    Eu lucrez la o firma de transport si toate reparartiile de cardane la camioane le facem la cei de la eurocardane, pot sa spun ca rulmentii lor sun mai calitativi decat cei OE. Si daca un cardan reconditionat de ei rezista 1000000 de km pe un camion de 40-50 de tone rezista si la un A4.
     
  20. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pai nu rulmentul in sine se uzeaza ci cauciucul in care sta. Oricum trebuie facuta o lucrare custom ca sa monteze alt rulment, nu ca ar fi mare problema. Teoretic orice firma care face cardane poate face asta, trebuie demontat si trimis.
     

Distribuie pagina asta