1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - schimbare ulei in grup la A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de PGV, 3 Oct 2008.

  1. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Am de aproape 1 luna - un A6 C6 2010 Avant 3.0 Quattro - cutie manuala ( nu suport automatele ).
    Am cumparat masina cu acel uruit cand plec cu rotile virate sau dupa ce se incalzeste acel uruit se amplifica. De asemenea cand motorul e cald, si plec usor de pe loc si cu rotile drepte simt mici "bufnituri" care par sa vina din spate. Parca m-ar atinge alta masina usor din spate - nu sunt foarte evidente dar se simt daca esti atent.
    Stiu ca acel uruit este specific tuturor masinilor cu Quattro cand pleci virat dar in mod normal nu e foarte sesizabil decat daca il "cauti" atent. La mine este FOARTE evident, si dupa ce e motorul mai cald ( si implicit si diferentialul banuiesc ) - vibreaza masina destul de rau daca incerc sa plec virat si un pic mai tare.
    Am verificat uleiul in diferentialul spate - mai aveam 300 grame din 1L asa ca am cumparat ulei nou, dar problema nu a disparut. Mi-am inchipuit ca din cauza uleiului ( probabil neschimbat niciodata de vechii proprietari ) - s-a dus diferentialul de tot. Asa ca am decis sa caut altul. Cum eu am cutie manuala, care pe 3.0 sunt destul de rare, la fel trebuie sa fie si diferentialul special pentru cutie manuala asa nu gasesc mai deloc.
    Am luat codul de piesa de pe diferential - care la mine este 0AR 525 053 A - si am cumparat alt diferential cu acelasi cod - ca mai apoi sa aflu ca ala de fapt e codul de pe carcasa diferentialului si ca mai exista un cod pansonat ( nu embosat adica in relief ) nu foarte vizibil pe carcasa. Pana la urma l-am gasit - e vorba de JKN ( confirmat si de stickerul din portbagaj unde scrie ca am cutie JMJ si grup JKN ). Eu am cumparat un diferential cu cod de "intern" HNN - care e cutie automata si are bineinteles alt raport.
    Poate are cineva nevoie de el - ca e in stare super ok, uleiul era super curat in el etc.
    Exista si o posibilitate ca aceste vibratii sa nu fie din diferentialul spate ? Adica sa ma dau peste cap sa il gasesc si apoi sa vad ca nu se rezolva ?
    As vrea sa stiu daca exista oameni care au reusit sa amelioreze acest uruit/vibrat si cum.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Vad ca s-a tot discutat despre schimbul de ulei in diferential, discutii partial complete.

    Pe C6, la sistemul quattro trebuie schimbat uleiul in 3 locuri.

    1. Diferential fata (are un singur buson atat pentru golire cat si pentru umplere, se afla langa planetara de pe partea dreapta, spre botul masinii) - ELSA : 0.9l, ETKA : 1.1l.

    2. Cutie de transfer - ELSA : 0.55 l, ETKA : 0.5l

    3. Diferential spate :

    01R
    (ETQ / ETS / FGL / FUB / GSZ / HCC) - 1.5 l
    0AR (HNR / HNN / HNP / HNR / JKN) - 0.9 l

    Diferential fata / spate : G 052 145 S2.
    Cutie de transfer : G 055 145 A2.
     
    Ultima editare: 15 Iun 2018
    Tyguana și Paul_24 apreciază asta.
  3. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Daca tu in momentul asta ai alt raport pe spate, busiturile cred ca se aud din diferentialul central Torsen. Trebuie montat diferentialul cu raportul potrivit.
    Cred ca cu tine am discutat pe Facebook.

    Sent from my ASUS_Z00UD using Tapatalk
     
  4. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Cel mai probabil cu mine ai vb pe FB :)
    Deci masina are acele vibratii la plecare din loc virat cu diferentialul original si corect - pe care l-am schimbat ( cu unul care nu e ce trebuie ) si vibratiile sunt identice la plecarea din loc si cu cel nou. Normal n-am mai mers cu masina cu cel care nu s-a potrivit ca mi-am dat seama ca nu e corect imediat in 2-3 km de test parcursi ( avem o vibratie in viteza 3 cand o calcam - care era inexistenta cu cel original si am investigat imediat si am vazut ca n-am pus ce trebuie - chiar daca piesele au identic acelasi cod ).
    Nedumerirea mea consta in faptul ca atat cu cel pe care eu il credeam uzat, cat si cu cel in stare perfecta, dar care nu avea raportul corect - masina are exact acelasi comportament la plecarea de pe loc - mi se pare prea mare coincidenta si d-asta zic ca nu cred ca e de la cel din spate. Acum am comandat diferentialul corect de manuala ( abia l-am gasit ) si zilele astea o sa vad daca isi revine doar prin schimbarea lui, parca vad ca al meu nu avea nimic :) Stiu ca multi au problema asta si ca toate investigatiile au dus spre concluzia ca "asa e normal" dar mi se pare absolut o tampenie sa consideram normal un asemenea comportament. Altele fac mai putin vizibil si nu o fi deranjant dar la mine simt cu vibreaza toata masina. Practic se comporta ca un AWD la care blochezi diferentialul spate si rotile nu mai au raport diferit de rotatie si tinde sa "tarasca" una din roti cand mergi virat. E normal ca prima investigatie sa fie la diferentialul spate.
    O alta intrebare - la C6 - unde avem diferential TORSEN mai exact ? In cel central ( cutia de transfer ) sau in cel din spate ( pe care il schimb eu ) - sau in ambele ?
     
  5. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Torsen e cel central, cutia de transfer, cum ii zici tu.

    Sent from my ASUS_Z00UD using Tapatalk
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Ultima editare: 20 Iun 2018
  7. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Care e treaba cu CV Manuala / Diferential. Tot d-asta se pune si in cutia manuala ? Banuiesc ca nu "impart" acelasi ulei in sensul ca exista o cumunicare intre ele ... din ce stiu sunt piese separate, fiecare cu uleiul ei.
    Daca totusi nu se rezolva vibratia cu schimbarea grupului spate, pot sa cumpar separat cutia de transfer ( diferentialul central ) sau se vand exclusiv cu cutia de viteze ? Se pot separa usor si apoi eu sa inlocuiesc decat asta la mine ?
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Da, in unele cutii manuale se foloseste acelasi ulei ca in diferential si automat, vice-versa. :)
     
  9. klaudiuxyx

    klaudiuxyx 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 BFM, Audi 100 C4, 2.3 AAR
    Am avut aceeasi problema cu a ta, la A8 4.2 cod BFM, dupa ce am luat masina, bufnituri si pe diferentialul fata si pe torsen, cel de pe torsen este cam inselator, dadea impresia ca zgomotul provine mai din spate, dupa o vizita la service unde m-au asigurat ca nu exista scurgeri la grupuri si totul este ok, am ajuns la concluzia ca trebuie schimbata cutia. Toate bune si frumoase, caut cutie cod GNU, vreo 2 luni, pana la urma gasesc, acu hai sa ma apuc sa o schimb, datorita bufniturilor bininteles. Intre timp merg la un amic mecanic de Audi si mi-a zis baiatul sa verificam obligatoriu grupurile, inainte sa ne apucam de dat joc cutia. Zis si facut, verificam pe fata, deloc ulei in grup, mentionez ca pe carcasa nu era pic de scurgere, bagam ulei, mai bufnea foarte putin. El nu a mai avut timp si m-am apucat singur si am schimbat si uleiul din central, bininteles deloc ulei si acolo, dar aici erau ceva urme de scurgeri pe la garnitura. Pe spate era ok la nivel dar l-am schimbat sa dorm linistit. Dupa toata distractia am ramas cu un huruit ceva mai accentuat la viraj dreapta de pe loc, probabil ca lipsa uleiului a facut ceva uzura, dar am scapat de bufnituri.... si am ramas si cu o cutie de rezerva, pentru orice eventualitate.
    Deci sfatul meu verifica diferentialul central si iti garantez ca nu ai ulei cat trebuie si verifica si pe fata.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Obligatoriu la reimprospatarea uleiului din diferentialul fata si cutia de transfer sa inlocuiti si busoanele de umplere.

    Acestea au o mica garnitura de cauciuc, care se "coace" in timp.

    Sunt aceleasi doar pentru diferential fata si cutia de transfer (care au cate un singur buson pe unde se face inlocuirea uleiului).

    Pretul este usor deranjant, 14€/buc.

    Diferentialul spate are atat buson de umplere cat si de golire, aici aveti nevoie de 2 buc. cod N 100 371 06. Sunt ceva mai ieftine, 4€/buc.
     
    Ultima editare: 5 Oct 2018
    hercheacatalin și Paul_24 apreciază asta.
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Serios acum, incepeti sa dati PM-uri pentru a afla codul busonului ? Cititi postul, dar la poze nu va uitati ? Mi se pare bataie de joc la adresa celor care va ajuta aceasta indolenta si atitudine.
     
    seba18 și Aurel G apreciază asta.
  12. Audiquattro6 4th Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2018
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi a6 4f 3.0 tdi quattro 2010
    Salut. Cum se apropie frigul și masina se apropie de 200 m-am gândit să schimb si eu uleiul in diferențiale si cutia de transfer.
    Am fost la Audi si am intrebat ce si cat ulei.
    Diferențial fata-1.1 litri-G 052 145 A1/ G 052 145 S2
    Pret litru-31,42 euro
    Cutie transfer-0.5 litri- G 055 145 A2
    Pret litru-101,63 euro
    Diferențial spate -0.5 litri- G 052 145 A1/ G 052 145 S2
    Pret litru-31,42 euro
    Nedumerirea mea este Diferențial spate. OAR 500 043 A- numai 0.5 litri intra?
    audi66 -vad ca mai sus la OAR spui 0.9 litri.
    Buson cutie transfer -Diferențial fata -10 euro
    Diferențială spate 10 euro ambele.
    Poate ma lămurește cineva cu diferenta de ulei diferential spate. La Audi omul am văzut că lucrează cu ETKA. Multumesc.
     
  13. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    In diferential intra 0.9 litri indiferent de tipul de ulei folosit. G 052 145 S2 vine in recipient de 1 litru iar uleiul optional G 052 145 A1, venea in recipient de 0.5 litri si de aici confuzia.
     
    Ultima editare: 21 Oct 2018
    Audiquattro6 apreciază asta.
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Nu se mai gasesc recipiente de 0.5l, au fost eliminate si inlocuite cu cele de 1l.

    @Audiquattro6 Datele puse de mine sunt corecte.
     
  15. Audiquattro6 4th Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2018
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi a6 4f 3.0 tdi quattro 2010
    Nu contest ca datele tale sunt corecte !
    Eram doar nelămurit,acum am văzut si confuzia:la diferential fata si cutie de transfer mi-a dat ,,plinul,, pe cand la diferential spate doar cele două coduri, respectiv 1 și 0.5 litri fără,,plin,,. De aici nelămurire mea.
    Multumesc. Acum totul este clar
     
  16. Cazamir 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2017
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi a6 3.0
    Salutare baieti,
    Cineva de aici spunea ca se auzea ca un huruit de rulment pe spate cand accelera. Ei la fel am patit si eu am si schimbat 3 rulmenti degeaba in speranta ca voi rezolva acel huruit de rulment dar fara rezultat. Apoi am schimbat diferentialul pe spate. Problema a fost dinainte de a cumpara masina de la fostul proprietar care a rulat cu un semering crapat partea dinspre cardan curgand ulei dar acum totul este bine, fara probleme. Deci mare atentie sa nu aveti scurs ulei pe la diferential.
    Eu am avut noroc ca am gasit un diferential bunicel la mana a doua de pe ebay bineinteles obligatoriu acelasi cod. Sper sa va ajute ce am patit eu la masina, pentru ca ma simt dator la cat de multe am invatat de pe acest forum. Numai bine
     
    mihaicristian apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Semering-urile respective sunt o problema foarte comuna pe tot brand-ul Audi. Trebuie sa va uitati de umezeala pe flansele cardanului (eventual verificati nivelul) ori de cate ori aveti ocazia.
     
    Audiquattro6 apreciază asta.
  18. klaudiuxyx

    klaudiuxyx 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 BFM, Audi 100 C4, 2.3 AAR
    Eu am urmat sfatul colegului audi66 si am bagat Motul 300 LS 75W90 in cutia de transfer si totul este ok pana acum. Acum si daca as vrea sa-l scot sa bag original, nu mai am cum.
    Intre timp am descoperit si pe unde a disparut uleiul din diferentialul fata si torsen, pe la semeringurile cardanului scurt, care face legatura intre grup fata si cutie transfer.
    Acum dupa ce am pus ulei in ele, au inceput sa prelinga si le verific periodic, din cutia de transfer mi-a pierdut cam 30 ml, in vreo 6000 km, ceea ce nu-i chiar exagerat , dar probabil in timp se va accentua pierderea.
    Dezavantajul este ca pentru schimbarea simeringurilor trebuie data cutia jos, piese 3 lei , manopera si deranj o gramada. Deocamdata o tin din scurt cu verificarile la nivelul uleiului din cutia de transfer ca sa nu mai am suprize .
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Daca tor ai umblat acolo, de ce nu l-ai inlocuit si pe cel din diferentialul fata ?
     
  20. klaudiuxyx

    klaudiuxyx 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 BFM, Audi 100 C4, 2.3 AAR
    Am schimbat peste tot, față, transfer si spate. Acum monitorizez :)
     

Distribuie pagina asta