1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - service Quattro la Audi A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de PGV, 3 Oct 2008.

  1. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    De ce nu fac asa si din fabrica, ar elimina o gramada din timp pentru controlul nivelului.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru ca uleiul din diferential e lifetime conform Audi si acel buson nu rezista 15-20 ani pe o masina.

    Dupa cei de la Audi, nu te intereseaza nivelul uleiului din diferential si nu se umbla la el decat in cazul unei reparatii sau inlocuiri.
     
  3. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    De ce crezi ca vizorul nu rezista in timp?
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Indiferent de marketing-ul firmei producatoare, nu vad busonul ala sa fie ok timp de 15 ani cat are masina mea acum cu busonul OE.
    Este doar o parere personala.

    Prefer busonul normal decat sa stric diferentialul, cutia de transfer si/sau cutia de viteze, ca la urma sa platesc 2000€ reparatie.
    Repet, este doar parerea mea proprie si personala.

    Eu sunt mai precaut de fel. :)
     
  5. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Vreau sa-mi schimb uleiul în diferențialul central. Vrea cineva sa împartă cu mine litrul de ulei original? 50-50.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Raspunsul, la intrebarea de mai sus, il dati direct userului Pitzury prin PM. Multumesc.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @Pitzury Cel din cutia de transfer, la 600 ron litrul ?
    Iti convine sa il iei singur, faci schimbul cu 500 ml si restul de 500ml ii pui la vanzare pe forum.
     
  8. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Da, la uleiul acela ma refer. Se pot rezolva doua mașini cu 1 litru asa ca de ce sa nu impart cu cineva?
     
  9. Tubi Cluj 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi a6 2.0 tdi 2007
    Salut,
    Ajuta-ma te rog. Cum si pe unde ai scos uleiul la diferential fata, cum l-ai bagat si cum ai facut nivelul ? Atasez un printscreen. Totul se face pe unde e insemnat ? Multumesc.
     
  10. RobertK 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a6 c6 facelift 3.0Tdi
    Salut,
    Am un audi A6 C6 facelift 3.0 CDYA. Ce ulei si ce cantitate sa folosesc la diferentialul Torsen ? Multumesc.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @RobertK cand mai ceri ajutor pentru identificare si demontare piese scrie obligatoriu seria de sasiu, cod motor si an de fabricatie exact, pentru a putea fi ajutat. Invatati sa cereti ajutor si nu asa cum ai scris mesajul anterior. Fara a identifica exact masina in programele pentru piese = plansele din ETKA si ELSA sau alte programe pentru piese sau reparatii, se poate face sau afla doar pe ghicite ceea ce doresti.

    Pana iti raspunde cineva, care are acces la ETKA, cauti aici pe forum unde exista programe pentru aflat codurile de piese pentru marca Audi si nu numai.
    Adica sa citesti aici: http://www.clubaudi.ro/threads/elsa-etka-tecdoc-si-alte-programe-de-piese-on-line.31407/ mai precis sa cauti in acest program: https://audi.7zap.com/en/rdw/ si/sau aici: http://www.oemepc.com/audi si/sau aici: https://www.ilcats.ru/audi/?function=getModels&market=RDW&language=en
     
  12. RobertK 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a6 c6 facelift 3.0Tdi
    Imi pare rau pentru intrebarea neclară!Este vorba de un Audi a6 c6 facelift sedan 2010 3.0TDI ,codul motor este CDYA, seria de sasiu este WAUZZZ4F5AN042696,cutie automata 6hp19. M-ar interesa ce fel de ulei si ce cantitate am nevoie pentru schimbarea uleiului din cutia de transfer
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @RobertK Poftim.

    In cutie ai 3 tipuri de ulei : diferential, cutie de viteze si cutie de transfer.
    Nu le incurca.

    1. Diferential

    upload_2021-2-26_14-15-5.png

    2. Cutie de viteze

    upload_2021-2-26_14-16-49.png

    3. Cutie de transfer

    upload_2021-2-26_14-9-19.png
     
    Ultima editare: 26 Feb 2021
  14. deejayandrei

    deejayandrei 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2014
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A6 S-line, 2.0 TDI CAHA 170 CP, 2010
    Salut. Cutia multitronic de pe o masina cu tractiune fata are diferential/grup al carui ulei (intre 1 si 2 litri) se schimba?
    Ieri am schimbat uleiul cu aparatul ala automat si mi-a spus si de uleiul asta.
    Nu “va luati de mine”, ca am citit topicul, dar nu am gasit informatia asta.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Evident ca se schimba si nu acolo trebuia sa scrii si sa citesti ci aici unde ti-am mutat mesajul. Bafta
     
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Salut.
    Marturisesc ca nu sunt un fan Ravenol, nu am folosit si...nu am deocamdata motive intemeiate sa trec la el. Si ma refer acum la schimbul uleiului de motor. Inca merg pe Motul.
    Dar in ceea ce priveste uleiul pentru cutia de transfer, cei de la Ravenol isi fac mare reclama cum ca uleiul lor AWD-TOR, e mai bun decat cel original (VAG), cu 26,47% per total (sursa, pagina de FB Ravenol din Serbia, dar o mai fi si pe altele).
    Acum am gasit documentatia asta, pe care am atasat-o...
    Eu sunt pe punctul de a face schimbul de ulei la Torsen. Sa ma incred in ce spun ei si sa bag Ravenol ?

    In alta ordine de idei, am vazut pe net ca la Motul corespondentul ar fi Motul Gear 300 75W 90.
    Dar nu am gasit ceva concret ca ar fi compatibil cu G055145A2.
    Nu stiu de ce, dar eu stiam ca asta era bun pt diferentiale. Probabil ca am inteles gresit.

    Oricum, ideea e ca atat Ravenol cat si Motul, fac ca pretul VAG sa para nesimtit. Asta daca nu cumva totusi VAG are ceva in plus de care nu vrea nimeni sa aminteasca.
    Care e parerea voastra ? Ce ar fi de folosit ?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu am bagat ulei Motul Gear 300 in diferentiale si Motul Gear 300 LS in cutia de transfer.

    Uleiul VAG pentru cutia de transfer este in jur de 140-150€ litrul.

    Din ulterioare verificari am descoperit ca G055145A2 este un ulei 75w140 de fapt.
    Data viitoare voi folosi Motul Gear Competition 75w140.

    In ultimii 5-6 ani am folosit doar Motul.
    Exista altceva mai bun ? Sunt sigur ca da, dar pana acum nu mi-a dat motive sa incerc altceva.

    Orice ai alege, este ok, atata timp cat nu il lasi “lifetime” cum recomanda VAG.

    La cat costa, eu nu le las mai mult de 24 luni in masina, inclusiv uleiul din cutia manuala, indiferent de km efectuati.
     
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Merci mult...
    Pai cred ca asa o sa fac si eu.
    Pentru orice eventualitate, o sa caut fisa tehnica si de la Motul, macar asa, ca fapt divers.
    Si ma gandesc la ala Competition. Nu cumva e si la el ca la unele uleiuri de motor din gama racing ? Performanta maxima dar...pe termen scurt ? Ca timp vorbind...
    Apropo, tu la cati km schimbi uleiurile din diferentiale si Torsen ? Din ce spui, pare ca ai facut-o de mai multe ori...

    Deocamdata m-am programat la ZF sa schimb iar din uleiul cutiei, ca am ajuns de la ultimul schimb la 145.000 km.
    Asta pentru ca am fost refuzat elegant de cei de la Porsche, sa-mi schimbe uleiul din diferentiale si de la Torsen. De ce la ei ? Din pacate la ce service-uri am in jur, mai ales pentru Torsen, le da cu virgula, nu se baga. Nu stiu.
    Cei de la Porsche mi-au spus ca nu au in operatiunile lor un astfel de schimb, asta pentru ca politica lor e ca sunt “lifetime”, asa ca daca totusi as dori, trebuie sa ma programeze intai la o constatare, dupa care iar o programare in care...sa-mi repare “defectiunea” in cadrul careia se schimba si uleiul.
    Mai pe scurt mi-ar fi spus...”esti tralala s-o faci la noi ?”
    Sa ai cate o “defectiune” la fiecare diferential si la Torsen, fie ea cat de mica, duce totul la un pret galactic, cosmic.
    M-am lasat ... si caut un service. Multumesc.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Orice service care sa aibe pompa de tras uleiul, atat. Alta scula nu iti mai trebuie.

    Diferentialul fata si cutia de transfer nu au buson de golire, ci doar buson unic pentru verificat/completat/extras ulei vechi.
    Diferentialul spate are atat buson de golire cat si buson de umplere.

    Ai nevoie de 2x 01V 409 057 (pentru diferential fata si cutia de transfer) si 2x N 100 371 06 (pentru diferential spate).

    *La diferentialul spate analizeaza bine zona flanselor ce intra in acesta. Cam 80% au prostul obicei de a supura ulei pe la semering-uri.
     
  20. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Aha, chiar aveam nevoie de codul pentru busoanele “de pe fata”.
    Am citit topicul de vreo 3 ori si am cules toate datele. Codul asta ori nu e postat, ori mi-a scapat inexplicabil.
    Or fi avand ei pompa de tras, dar odata ajunsi sub masina si-i vezi ca se uita ca broasca la inundatie, nu ai ce sa le mai ceri. Decat sa-i fortez si sa faca vreo istorie, mai bine nu ma leg la cap cu ei.
    M-am mai uitat pe sub masina si sa n-o deochi, nu scapa fluide pe nicaieri. E inca uscata. Chiar poate neasteptat de uscata. Si iti dai seama ca chiar am studiat diferentialele si zona cutiei de viteze.

    Am avut acum ceva timp mecanici buni prin zona, dar au plecat unde au vazut cu ochii. Au ramas numai Dorei, care si invata pe masina ta.
    Singura lor calitate de actualitate e ca recunosc ca sunt depasiti. Macar nu se baga. Altadata rar auzeai asa ceva. E groaznic sa nu ai un service bunicel prin apropiere.

    Multumesc tare mult pentru informatii. Apreciez. Numai bine.
     

Distribuie pagina asta